Sommaren 2016

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

One of the most anticipated events of the footballing summer will take place on Wednesday, 15 June when the fixture list for the 2016/17 Premier League campaign is released.
The schedule for all 380 top-flight matches will be available from 9am BST and you will be able to find out all of the details on premierleague.com. The fixtures will be broken down on a club-by-club basis so fans can find out their team's fixtures at a glance.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

"In '86, we nearly died, from Ayresome Park to the Riverside, Europe twice and we won the cup, we're mighty Boro and we're going up."

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Börjar hemma mot Stoke - tre poäng i säcken direkt!
www.mfc.co.uk/?site=desktop

När blir Bororesan i höst?

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Går knappt att be om en bättre öppningsmatch.

Resan:
BORO - Spurs 24 Sep?
BORO - Pool? 13 Dec?

Sen är det ju det här med risk för flytt av matcher också men få bli ett senare problem.

1
Andrealdo

Boro-Spurs mitt på hösten känns som en klockren resa. 13 december lär folk vara upptagna med så mycket annat.

0
sydow

Tar sikte på Watford 15/10 alt. Bournemouth 29/10. Det blir min första resa för att se Boro!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Här kommer ytterligare en röst på Spurs hemma. Det finns fler saker i den matchen som gör den intressant vid sidan om att Tottenham har ett riktigt bra lag. De jag snackade med nu senast jag var över såg speciellt fram emot matcherna mot Spurs då det finns lite historia mellan lagen och dess supportrar. Tror det kommer bli ett sjukt drag kring den matchen och fullsmetat med bortafans.

0
mndl82

Arsenal-Boro har jag bokat flyg till, fre-mån!!
Även sugen på Boro-Chelsea..... Någon mer som ska på dessa evenemang?

0
linus

Jag spanar på West Ham -Boro. Sen måste jag bara få till Boro-Man U i mars, se Z torska på riverside :)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Vi ska väl kunna sy ihop nåt så att så många som möjligt kan träffas. Tänk på att Man Utd och Southamptons matcher med största sannolikhet kommer att gå söndag em. alternativt måndag eftersom de lirar Europa League på torsdagen. Gäller även West Ham-Boro om de förstnämnda kvalar in.

Alla topplagens matcher flyttas ju oftast.

Själv så brukar jag alltid försöka att se minst två matcher när jag är över men lottningen innan jul har dåligt med vardagsmatcher. Kan möjligen få till en ligacupmatch en tisdag kväll kanske.

Tänkte att vi skulle ta ett besök på Rockliffe om vi blir några stycken men då krävs det lite mer planering och då är det väl matcher i oktober och framåt som gäller.

Återkommer fortast möjligt när jag vet mer. Gick ju ihop med Neil Bausor i mars och han har lovat guld och gröna skogar :-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Bra att du tar tag i detta redan nu, Gibbo. Förstår att det blir lite att fixa med, men det vore ju bra om man kunde boka flyg och hotell här rätt snart för att få ner kostnaden. Själv kan jag endast lördagsmatcher så jag tycker Spursmatchen ligger perfekt och det är ju trots allt nästan tre månader dit. Flera här verkar även vara sugna på den matchen.

Ja, vad säger ni andra som har tänkt att haka på denna Vikingsresa? Jag kommer personligen att åka med vilken match det än blir, fast skulle den bli frammåt november-december så kommer jag att nog ändå att ta mig till Tottenhammatchen också. Man är ju så sjukt sugen på att få se Boro nu!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

TV matcherna kommer ut i veckan så då får vi facit på första två månadernas avsparkstider. Ligacupens 3:e omg. går vecka 38, match 20:e eller 21:a troligen. En hemmamatch då skulle passa perfekt ihop med Spurs hemma den 24:e (sept) för min del, som troligen stannar någon dryg vecka. Min gissning är också att den kommer att gå sent lördag eller söndag em.

Lite pyssel blir det. Man ska ju sköta ett jäkla jobb också :-p

1
Andrealdo

Boros första tv-sända match blir borta mot Sunderland söndag 21 augusti kl 14.30. Vore ju kul att få ihop en stor Eastside-grupp i Sthlm då. Tiden fungerar bra för mig.

0
johan7

Om man är pepp på derbyt mot Sunderland hemma, är det rimligt att tro att man kan komma över biljetter?

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

johan7

Sunderland hemma är ju inte förrän den 11:e mars så det ska nog gå bra ;-)

Angående Vikings resa så är det 90% klart att jag personligen kommer att se Spurs hemma den 24/9 och West Ham borta helgen efter. West Ham går troligen vidare i Europa League, kommer då att spela torsdagen den 29/9 så jag räknar kallt med att matchen på Olympia Stadion i Stratford får ny kick off söndag 2/10 kl. 16.00, engelsk tid :-) Kan ju även bli måndag kväll.

Jag kommer även att se en del veckomatcher på vägen ner till London.

För min del är det den enda veckan jag kan få ihop det på p.g.a. det här jäkla jobbet man ska sköta också.

Åker Östersundarna över denna säsong? ;-)

1
Andrealdo

Spurs-matchen passar bra i min kalender också. Vad säger ni, ska vi göra det till höstens Vikings-resa? Eller ligger det för nära inpå?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Gibbo UK> Ok, då bestämmer vi härmed att "Vikingsresan", med ev rundtur på Rockliffe, blir den 24 september?

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Jag ska göra vad jag kan. Träningarna dagen innan match är alltid "closed" men förhoppningsvis kan vi komma in på lördagen.

Jag antar att denna resa ligger lite för tidigt för många Vikingsmedlemmar så vi kan kanske ha Boro Vikings Travel Part Two senare under säsongen (i vår)?

För min del så ser det ut som om jag kommer att flyga till Edinburgh på fredagen och hem från Heathrow efter West Ham matchen.

TV matcherna är ju spikade för lördagen den 24/9 men man vet aldrig. Spurs spelar Champions League den 27:e eller 28:e september så enda chansen är väl att den kan flyttas till fredag kväll.

Vi får hålla koll.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Jo det kanske blir lite tidigt. Blir nog bra att allt får hinna sätta sig lite denna säsong så kör vi den stora officiella Vikingsresan till våren.

Vore ändå kul om vi kunde bli ett bra gäng mot Spurs!

Klara för Tottenham hemma 24/9:
Gibbo UK
Andrealdo
BIG FAT LAD

Fyll på!

1
boozeboy

Jag kommer försöka åka på arsenal-boro. Hade super gärna joinat men väntar en liten här hemma så det kan bli lite tight.. Stänger det inte helt men med störst sannolikhet blir första först i oktober.. Riktigt kul initiativ!!

0
johan7

Jag är sugen, men oklart om det är lösbart med jobb och familj. Har bestämt att jag ska över på minst en match i år, så denna kanske kan passa bra.

0
mndl82

jag har bokat Arsenal-Boro!! Flyger över fredag och hem måndag!! Någon mer än Boozeboy som ska över till den matchen??

0
Nobby S

Manchester City - Middlesbrough i November bokad och betald.

2
YakuBoro

Planerar att åka och kolla United - Boro på nyårsafton. Någon som vet hur det är med matcherna kring nyår, är det risk att de flyttas?

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Sorry Gibbo. Jag uppmärksammade din fråga först idag angående Östersundarnas eventuella resa till
brittiska öarna. På grund av omständigheter vi inte kan råda över blir det ingen resa för oss den första
halvan av säsongen.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Det är lugnt. Det blir nog inte många denna gång. Jag tror att vi får försöka att satsa på den "officiella Vikingsresan" framme i vår. Det blir nog enklast. Man U hemma 18:e mars, kanske? ;-)

Själv så ska jag över till Spurs hemma iaf. + West Ham borta. Inget bokat än men det löser sig alltid.

0
Skid

mndl82, hur fixade du plåtar till Arsenal matchen? Är i London den helgen och tänker se matchen. Verkar som det enklaste sättet att komma in på den är att förnedra sig, genom att bli medlem i Arsenal, och köpa plåtar via dom...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

1
Andrealdo

Gibbo och BFL: Jag börjar fundera på att stå över Spurs-matchen. Varit iväg på så mycket grejer senaste perioden att både plånkan och hushållet råder mig till att stanna hemma den helgen. Och i och med att den "officiella Vikings-resan" verkar bli först till vårens Man U-möte kanske det är då vi kan besöka Rockliffe?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Andrealdo> Går i samma tankar. Började nytt jobb häromdagen och känner att jag måste komma i fas där innan jag beger mig ut på en fotbollsresa hela helgen.

Jag har börjat snegla lite på Arsenalmatchen i höst istället.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Andrealdo+BFL>

Ingen fara. Jag förstår. Vi försöker styra upp nåt senare. Själv så åker jag över. Tar med mig flaggan ;-)

1
Andrealdo

Gibbo: Finns två Boro Vikings-flaggor att hämta upp i Sthlm och kanske att du får ta med dig BFL:s Friend-tröja också? ;-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Andrealdo> Sjukt att du nämner Friends tröja just ikväll. Efter att ha tränat rätt hårt en tid så tänkte jag förut idag att den kanske skulle passa. Tyvärr var den ännu för liten, George har en slimmad idrottsmans kropp medans min lekamen fått i sig lite väl mycket öl och annat skit de senaste åren. Fast den luktade fortfarande lite Gorgeous, tyckte jag!...=P

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Ska faktiskt upp till Stockholm nu i helgen. Frugan ska springa halvmaran. Starten mitt i PL kick off.....hmm..men får trösta mig med lite fotboll sista veckan i september. Boro - Spurs, Hartlepool - Luton (Hignett ringde och ville ha hjälp, om han är kvar då vill säga), Coventry - AFC Wimbledon (Mogga ville ha hjälp, om han är kvar då), West Ham - Boro (Karanka ville......) och slutligen det heta Londonderbyt Kingstonian - Grays Athletic i Ryman League Premier Division. Känner tyvärr inte managern där :-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Det där ser ut att bli en grym fotbollsvecka, Gibbo! Bra att du ställer upp och får ordning på Higgys och Moggas lag med..:)

1
Andrealdo

Wow, vilken häftig fotbollsresa, Gibbo!

I Hartlepool får du väl spana in Bradley Fewster och lämna rapport här i forumet om det är någon spelare vi ska fortsätta hoppas på.

Kul att du även ska se matcher med AFC Wimbledon och Kingstonian. Träffade på ett Kingstonian-fan förra sommaren som var fly förbannad på AFC Wimbledon för att de kom och roffade sig åt deras arena Kingsmeadow när Wimbledon-klubben flyttats till Milton Keynes. Kolla gärna hur klubbarna ser på det idag. Du kanske till och med åker AFC-spelarbussen från Coventry till Kingston efter matchen? ;-)

1
Andrealdo

Apropå Ryman League Premier division ser jag att det är samma liga som Folkestone spelar i. Ett lag som jag tränat till 7 Champions League-titlar på FM :-)


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva