West Bromwich Albion FC - Middlesbrough FC

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ljudkvalitén på dagens presskonferens är verkligen inte PL-mässig, låter som Karanka sitter och mumlar och det är precis så man hör vad journalisterna frågar. Sitter ändå med relativt dyra lurar på mig. Riktigt störande.

I Middlesbrough har det varit mellan 20-25 grader hela veckan, men ser att Aitor är lika snuvig som vanligt där på podiet. Detta har ju pågått året om sedan han anlände och tycker det är tråkigt att han inte hittar någon lösning på sin allergi eller vad det nu är för nåt. Måste vara sjukt jobbigt att ha det så i alla fall.

Jaja, verkar i alla fall som att Fabio är borta en tid och att George eventuellt kan vara tillbaka på söndag. Är nog ändå mest troligt att han får vila ett tag nu när det är ett landslagsuppehåll runt knuten.

Verkar även som om att det är fler tunga nyförvärv på gång innan fönstret stängs och det lär ju behövas. Hoppas på minst ett toppnamn samt någon duktigt stabil spelare i 14-miljonersklassen som alltid kan spela, gärna på lite olika positioner.

Noterade även att Adam Forshaw förlängde med fyra år idag och fortsätter han bara som senast så är väl det okej. Tillåt mig dock tvivla. Känns som om han fick ett litet sockrat bud nu efter hans fina match häromdagen och kritade fort som tusan.

Tror det blir tufft på söndag, vi kommer liksom börja förlora matcher rätt snart här.

För tredje matchen i rad så blir det även krock med mitt allsvenska schema så just denna matchen kommer jag nog se i efterhand.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Jag är redo! Skoj med TV match igen. WBA är alltid svårtippade och för mig känns matchen som en klar 1:a eller 2:a. Hoppas och tror dock på en 2-1 seger.

>BFL

Javisst fasen. Bajen spelar ju idag....;-)

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Inte ett ord ännu om Boro-matchen i studion. Sitter bara om babblar om andra klubbar . Clowner!

0
johan7

Känns som kryss i dag. Adomah har någon tvist med att hans kontrakterbjudande var för kasst så spelar inte i dag. Ryktas det om i alla fall.

Reach på bänken i dag. Jag tror ändå på honom.

1
boozeboy

Konstigt adomah är kinkig nu när vi nåt pl. Han skall bara hålla flabben o vara glad att han får vara med:)

0
Saintan

Hmm...
Rycker i nerverna med Guzan i mål. Skulle kännas bättre med Dimi mellan stolparna.

0
linus

Väldigt mycket slarv, ser inte bra ut!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Håller med om Guzan.

Barragan vänsterback = högt blodtryck

Negredo jobbar för dåligt på bollarna där framme. Nugent eller Rhodes för mig alla dar i veckan

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

0 byten. WB tre. Väntar vi på förlängningen?

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Skitmatch men den poängen tar jag gärna.

0
Saintan

Avslagen match, glad åt poängen och börjar känna allt mer tilltro för Forshaw.
Mot nästa match! Forza!

1
Andrealdo

Blandade känslor man har efter att ha sett dagens match.

+Helt ok med en poäng. Vi ligger nu sexa och är obesegrade inför uppehållet.

+West Bromwich känns verkligen usla. De kan bli en räddningsplanka tillsammans med lag som Bournemouth, Burnley och Sunderland.

-Vi slarvar bort två poäng. Med bättre skärpa i sista passningen borde vi avgjort den här matchen.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Oj oj oj.

Ja det är bara att vänja sig, detta var inte den sista 0-0-matchen denna säsongen från the mighty Boro. Det är det här spelet vi har och det är så här vi kommer spela under Karanka. Passa runt i oändlighet och hoppas att någon av våra spetsspelare till slut, eventuellt via ett snabbt kantspel, får till något extra såvida inte Ayala hunnit dra en hail-Mary upp mot en ensam omringad Negredo innan. Man får vara glad att vi inte hamnat i underläge än så länge i någon match för vi vet ju alla att det bara är att glömma en forcering, den idén finns inte.

Nästa match spelas den 10 september och då går vi till avspark med vetskapen om att vi bara vunnit en (1) serie- eller cupmatch de senaste fem (5) månaderna. Är det konstigt att man börjar tvivla när vi har slutat att vinna matcher?

Ska vi titta på några enstaka spelarprestationer i dagens match så är det väl bara att konstatera att flera av våra spelare inte håller på denna nivån. Barraghan gjorde mig exempelvis lite orolig idag. Det var inte hans naturliga kant, men ändå. Måtte Friend tillfriskna fort. Jag har ju alltid haft svårt för Nsue och aldrig trott på honom i PL och det är väl bara att erkänna att vi nu står med facit i hand – han suger och det hårt. Hans match idag är inget annat än grotesk och på slutet ville man bara att han skulle hålla sig undan så han inte gjorde bort sig ännu mer. Man hörde även hur folk satt på hemmaläktaren och skrattade åt honom – med all rätt. Tycker även att Clayton kommer undan för lätt på grund av sitt alibijoggande och sin uppslupna personlighet. Jag tycker faktiskt det är vidrigt när han som idag, igen, skrattade öppet på plan när han missade en enkel passning eller när han stog och fixade med frillan när West Brom satte igång spelet snabbt.

Många medelmåttiga, men ändå helt godkända, prestationer från en majoritet av spelarna idag. Bland dem som ska plussas hittar vi idag min man sir Stewie Downing, som verkar ha fått ett lyft i denna ligan, samt även Ayala som börjar komma igång igen. Tycker även Forshaw var stabil ännu en gång.

Tänkte även på de här fruktansvärda spelarna som Karanka tagit in till laget. Det är bara att hoppas att vi blir av med dem fortast möjligt. Fast en del lär vi tyvärr få dras med en tid. Hade ju exempelvis redan från början stora tvivel på De Roon och efter att han förlorat sina 3-4 första närkamper mot Stoke så undrar man ju om han inte började fundera på själv vad han gör i denna ligan. En annan som blivit avslöjad är ju Adomah. Han verkar vi nu äntligen bli av med i och för sig då ovanligt sanningsenliga rykten placerar honom i Villa, och det omedelbart. Tänker även på Fischer (som alltså rankas lägre än Adoma av Karanka), De Sart (som jag aldrig fattat överhuvudtaget) och riksclownen De Pena. Där har vi nästan köpt spelare för 200 millar som förmodligen kommer bli inhoppare som bäst.

Aitor klarar sig alltså undan de tre första matcherna med en klart godkänd poängskörd. Samtidigt så känner jag ju att det är något som håller på att byggas upp kring honom. Han trampar lite väl många på tårna, är lite väl förnedrande och snackar lite väl mycket skit bakom ryggen på vissa spelare. Till slut kommer det ikapp, precis som det alltid gör även för hans mentor efter 2-3 år. Detta visste vi ju också om och min känsla är att det faktiskt bara är en tidsfråga innan det händer en ny incident där han smäller i dörrar och beter sig som en litet barn, likt det han gjorde i våras. Det är väl inte helt omöjligt att det kommer att blåsa upp en rejäl storm efter 4-5 raka förluster i slutet av november.

Har även roat mig med att se United, Citys och Liverpools matcher denna helg och det är inte direkt så man längtar. Det kommer inte bli deras C-lag som dem ställer upp med när vi möts nästa gång, liknande dem lag som de satt upp mot oss i Ligaskämt-cupen de senaste säsongerna. Vi har mött tre nedflyttningskandidater med stora skadebekymmer denna månad och vi har klarat oss hyffsat, snart blir det åka av.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva