Resa till Boro - Man U i vår

0
johan7

Jag vill minnas att det pratades om det tidigare i år, men hittade inte det när jag sökte.

Gibbo UK, var det något du tänkt på?

Tänker att om vi är ute i god tid och bokar i tid med mera så blir kanske lite uppslutning. När det kommer en tråd med avresa snart så blir man sugen, men när verkligheten kommer ikapp brukar det vara svårt att genomföra.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ja eller Sunderland hemma lördagen innan? Nej, Man U får det bli!
Har ju redan varit över dubbla gånger i år (sammanlagt 3 veckor) så jag är nog osäker i vår, också p.g.a. att jag nu ligger ute på jobb men jag ska göra vad jag kan att sy ihop nåt. Kan jag inte hänga på själv så hjälper jag gärna till med nåt.

0
Mendieta Fan

Jag har tänkt åka över för att kolla denna tillsammans med familjen. Möter gärna upp på plats isf för lite gött snack innan match!

0
johan7

Sunderland vore ju så klart ännu roligare. Bra tanke. Jag är nog på vilket som.

Mendieta Fan, du tänker på United?

0
Walle

jag kommer med största sannolikhet åka över på denna match då min polare är United fan. och vi snackat om detta i x antal år nu :D

5
BIG FAT LAD

Då var det dags igen...folk väljer att åka på olika matcher...en del av Vikings som jag faktiskt aldrig förstått riktigt.

Vi sa Man U. Vi bestämde att Gibbo UK skulle försöka få ett Rockliffe-besök till Man U. Folk har kanske reda bokat flyg och hotell till Man U. Därför blir den stora Vikingsresan till Man U.

0
Mendieta Fan

johan 7 : Yes , United matchen är tanken.

0
johan7

Vågar man boka flyg etc redan nu. Hur sannolikt är det att matchen flyttas?

0
Boro_dave

Hur har ni tänkt ta er till Middlesbrough? vore dags för en ny resa, men blir fan galen av att leta olika alternativ...

0
johan7

Tror Gibbo redogjort ett par gånger.

Jag kollade på flyg till London och sedan tåg. Men mest för att mitt resesällskap gärna ser att vi hänger i London någon dag när man ändå är där.

0
Mendieta Fan

Samma här, flyg till London och tåg upp till Middlesbrough.

Man drar ju sig för att boka med tanke på om matchen flyttas. Känns som risken är stor med tanke på att vi möter ett storlag. Tänker maila MFC för att kolla hur man är mest "på tå" för att säkert få biljetter när de släpps samt fråga om Sky Sports har någon gräns där de inte kan flytta matchen efter ett visst datum. Det är ju inget klubben rår över men de kanske vet om de inte kan flytta matchen 60 dagar innan planerat datum eller liknande.

1
Andrealdo

Räkna med mig också på resan. Föredrar United före Sunderland, men följer med oavsett vilken match det blir. Men som BFL säger, lika bra att hålla sig till ursprungsplanen att ta United-matchen. Jag tänkte nog också åka via London och ta tåget upp. Men bokar nog resan först efter nyår.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Om ni inte har konto hos MFC (www.eticketing.co.uk/middlesbroughfc/default.aspx) så fixa det nu i fall ni vill ha Man U biljetter i vår. Jag gissar på att chansen till flytt av matchen är stor. 50% enligt mig. Manchester C - Liverpool går då och den flyttas ganska säkert till söndagen. Vi har ju fått Hull matchen flyttad till en måndag så då är det liten chans att vi får en måndagskväll till.

6:e omgången i FA Cupen (kvartsfinalerna) går helgen innan den 11/3 så de behöver vi inte oroa oss för.

50/50 - Huvudmatch lördag 18/3 kl. 16.00 eller flytt till söndag em. kl. 14.30 eller 17.00 är min tidiga gissning :-)

För övrigt så gäller det att hänga på låset och först till kvarn när de släpps. Ca 5-6 veckor innan brukar de släppas.

Sky´s matcher är just nu spikade t.o.m. måndagen den 23:e januari (Southampton-Leicester kl. 21)

Angående resa dit så är ju flyg till London absolut enklast och billigast men då får man problemet att ta sig upp genom England. Dock ingen fara. Hyfsat billigt och enkelt med tåg. www.thetrainline.com/ klart bäst enligt mig.

Själv så gillar jag att göra som johan7 ska göra. Hänga några dagar i London runt matchen. Jag stannade ju 5 nätter i Middlesbrough/Hartlepool/Darlington i september och förutom matcherna är det väl så där uppe i norr :-)

5
BIG FAT LAD

Några av oss kommer flyga från Stockholm till Newcastle på fredagen efter lunch och så taxi från flygplatsen direkt ner till Middlesbrough. Tar 50 min och kostar max en 5-600:-/skalle om man är några stycken. Överlägset snabbast, effektivast och minst jobbigt. Man kan jobba halvdag på fredagen och ändå sitta med en pint på en pub i Middlesbrough kl.17.30. Längtar redan.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

BFL/ Är man inte intresserad av att göra London så är det ju det klart bästa alternativet.

Sen beror det ju lite på var man bor i Sverige och hur långt man har till en flygplats.

Ett annat bra alternativ är att flyga till Manchester Airport och ta Transpennine Express (utan byte drygt 2 timmar) till Middlesbrough. Billigaste tågbiljetten kostar £26.

Holiday Inn City Centre kan jag rekommendera. Enkelt men bra. Frukost ingår alltid. Gångavstånd till pubar och Riverside. Jurys Inn och Travelodge finns också som duger bra.

0
johan7

Gibbo,

Jag har reggat mig via länken du postade tidigare. Gick jag in på de matcher som ligger uppe står det dock att enbart members only kan boka.

Har du koll på vilken ordning man får chans att boka biljetter. Jag antar att Man U borde bli fullsatt?

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

johan7/

Skumt! Jag gick in nu och kollade. Ser att både Chelsea + Hull är On Generel Sale. Jag kan boka iaf.

www.eticketing.co.uk/middlesbroughfc/

1
Andrealdo

BFL: Vad har du hittat för flyg till Newcastle? Jag har bara hittat dyra flyg Sthlm-Shitcastle där man måste mellanlanda och övernatta på någon obskyr flygplats i Centraleuropa.

5
BIG FAT LAD

Andrealdo> Med KLM, lyfter kl.13.10 framme kl.16.45. Bara att boka.
www.flygresor.se/showresult.php?id=240305799&sorting=traveltime

"övernatta på någon obskyr flygplats i Centraleuropa"....asså, du måste nog försöka uppdatera dina sökmotorer för framtida köp av flygresor...hahaha!

0
johan7

BFL, använder inte du Altavista?

Gibbo, nu fungerar det för mig också. Kanske var i någon form av mellanläge för att blo verifierad eller något. Tack ändå!

5
BIG FAT LAD

Haha nä va ett tag sen, Johan7!
Såg föresten din favorittrumpetare i en bar på Östermalm för ca två veckor sen. Han satt och snackade med han gitarristen Johan Norberg. Tänkte på dig då...:)

0
johan7

BFL, gott mos. Inte lyssnat på honom sedan länge sedan. Men ska sätta på Spotify nu :)

Övriga och främst Gibbo, mailade med biljettkontoret. En genialisk regel innebär att jag inte kan boka Man U matchen då jag inte köpt någon biljett innan 1:a okt i år. Gäller tydligen alla kategori A-matcher.

Har någon några tips?

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

johan7: Nån i sällskapet som drar över kan säkert köpa fler biljetter så alla får sitta bredvid varandra. Själv så är jag som tidigare skrivet väldigt osäker. Vi får se sen när biljetterna släpps. Borde inte vara några problem om man är tidigt ute.

www.ticketbis.com/se/biljetter-middlesbrough/ca4763?_ga=1.21395963.1110037268.1479322119

Finns ju lite olika StubHubs nu också där Season Ticket Holders säljer biljett för enstaka matcher.

guaranteetickets.com/sports/football/premier-league/middlesbrough-fc-vs-chelsea-fc-20-11-2016?surid=2107954

1
boozeboy

Här har man missat en del, tänkte börja kolla på möjligheterna att sluta upp nu iaf!
Antar det är bara 08:or och Glen(s) som åker över?:)
Vågar man fråga om en Summering?

0
johan7

Tack Gibbo för bra svar!

När biljetterna släpps är jag intresserad att hänga på någon annans order således :)

1
Andrealdo

johan7: Klockren kommentar till BFL, Altavista-BFL!!!

Men ok, ska förfina min flygsökningar i framtiden.

Boozeboy: Kul om du hakar på. Jag har inte så bra koll på reseupplägget, kanske någon annan kan summera det hela?

Gibbo: Hur stor risk är det att du inte kan följa med på Boro-United-matchen? Tror du ändå det är möjligt för oss Vikings att få göra ett besök på Rockliffe?

5
BIG FAT LAD

Pff haha...asså ni två asså!...=)

Folk får väl göra vad dem vill, men ett upplägg skulle kunna vara:
- Fredag. En del kommer dit dagen innan, vilket är att föredra tycker jag, och kan mötas upp på en central pub för lite för-snack, bira och käk. Angående boende så skulle jag nog rekommendera hotellet Jury Inn som verkligen ligger mitt i smeten även fast det kanske kostar någon hundring mer per natt.
- Lördag: Samling på puben vid 12. Avfärd i taxi till arenan kl.15. Tre pinnar i säcken och återsamling på någon pub kl.19. Happy days!
- Söndag: Hemresa: Från Newcastle 17.35, i Stockholm 22.45...1.900 kr.

Riktigt kul att boozeboy verkar peppad, hade varit kul med någon från samtliga fyra chapters.

Hade vart intressant med Rockliffe, men visst, det kan bli småstressigt att hinna med det på en lördag förmiddag under matchdag (mot United!).

0
Mendieta Fan

johan7 : Tackar för infon från MFC biljettbokning, de har vägrat svara mig ännu trots att mailet gick iväg för ett par veckor sedan. Men beskedet om att man skulle ha köpt biljetter innan oktober var dystert, nu sitter man väl i skiten. Så sållar mig gärna till skaran, om det finns någon hjälp att få från någon annan här på forumet så mottages det tacksamt. Priserna på ticketbis.com var väl lite i överkant med vad det hade kostat från att köpa det från officiella sidan. Så all hjälp mottages tacksamt, om någon köpt biljetter tidigare i år och har access.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Rockliffe Park kommer att bli problem hur som. Dagen innan match är alltid stängd för alla utomstående och då finns det ju knappt nån tid kvar. Själv har jag varit där ett antal gånger och fastän vi har en fin anläggning så är det faktiskt inte så jäkla märkvärdigt egentligen. En massa in fina gräsplaner och alla faciliteteter inomhus men inget storslaget. Dessutom så ligger anläggning i Hurworth, i stort sett i Darlington, så det är en bra bit utanför Middlesbrough.

När Nugent skrev på så var jag där och det filmades en rundvandring. Man ser nästan allt då :-)

www.youtube.com/watch?v=7-kgJLcPXJs

Och givetvis Ben Gibsons snapchat:

www.youtube.com/watch?v=fdOZSM9-HuA

0
Mendieta Fan

johan7 : När jag är inne på eticketing sidan verkar jag kunna köpa biljetter nu till Liverpool matchen 14 december som klassas som en Category A match också. Jag har inte köpt/bokat någon match innan 1 oktober i år. Eller hur menade du att biljettkontoret sagt? Släpps de senare till "general sale" vilket innebär att det bara finns sämre platser kvar?

Har för övrigt fortfarande inte fått något svar från biljettkontoret själv trots påminnelse, riktigt uselt.

0
johan7

Mendieta Fan:

Jag mailade med en Lynne (medelålders dam, fb:at ner henne) som svarar kort och osnyggt.

"They will go on sale first to season card holders,and then if any left, on to general sale.You would need a booking history with us to purchase category A games."

Frågar om det kan stämma. Kan jag inte köpa till Man U?

"Unfortunately you wont be able to buy for this game"

Frågar då om jag kan köpa en biljett nu som jag struntar att gå på.

"No you must have a booking history before the 1st October,this year"

Kommer då på att jag köpt matchställ till min son.

"It must be match tickets"

Charmig dam.

Det kanske går att gå runt då? Deras system känns ostabilt överlag.

0
Nobby S

Ahh men va fan ?
Skall vi få någon stil på detta och kalla oss en någotsånär seriös supporterklubb måste vi fan få lite organisation på det hela. Fick en gång Southgates uppmärksamhet att vända och skriva/fota lite när jag skrek "One for Boro Vikings" borta mot västra skinkan.
Snackade in oss mot Man C sist också och flera Borofans var imponerade, Why ? Sa dom !
Fan, jag vet att jag inte är särskilt aktiv här nuförtiden, men jag brinner för vårt lag !
Vi måste bilda något, liason officer är självklart Gibbo och road captain är BFL !
Skall vi söka samarbete med Norska, där jag först fick med på 80-talet och har de mest slagkraftiga supporterföreningarna med bra kontakter ?
Skulle naturligtvis varit egen tråd, kass på data - bra på bira och fotboll !

5
BIG FAT LAD

Nobby S> "Road Captain"...jo man tackar!...:)
Sant, vi är inte mycket till "supporterklubb", men vill vi vara det? Och vad är vi, egentligen? Detta måste vi nog diskutera i en egen tråd innan vi börjar samarbeta med en massa lusekofter och jag tänker inte starta den tråden.

5
BIG FAT LAD

Förbannat, matchen flyttad, vilket ställer till det. Måste fundera på hur jag gör nu.: www.mfc.co.uk/news/article/2016/middlesbrough-fc-manchester-united-premier-league-3537083.aspx

0
Mendieta Fan

Ställer till det lite det här. Inget problem med söndagsmatch men resan till Boro fårn London blir tight, eller rättare sagt går inte att lösa med tåg vad jag kan se. Har ju tänkt att åka till London och ta tåget upp, men tidigaste avgång på söndagen är 09.00 och anländer prick 12 i Middlesbrough, då matchen startar. Någon som har ngt tips på hur man kan ta sig upp till Middlesbrough i tid om man vill åka tidigt söndag? Någon annan station som man kan åka till och sen vidare? Andra prisvärda transportmedel?

0
Mendieta Fan

Ser att det går ett tåg som är framme i Darlington 11.06. En taxi från Darlington till Boro, så är man väl framme precis på håret? Då får inte tåget bli försenat heller...

5
BIG FAT LAD

Är så sjukt besviken över detta, svårt att ta in. Hade verkligen sett fram emot den här resan.

Hur känner ni andra, vilka kommer åka?

0
Mendieta Fan

Jag kommer åka med familjen, allt är bokat och klart. Surt att Zlatan blev avstängd, hade vart kul att se honom men det gynnar väl oss i slutändan.

0
johan7

Jag kommer också hoppa pga flyttad match. Kommer hem för sent...

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Blir inget för mig heller till denna match. Hoppas kunna sy ihop nåt lite senare innan ligaslutet om vi fortfarande har nåt att spela för ;-)

Har tyvärr redan börjat att spana in denna länk:

www.efl.com/news/article/2016/efl-key-dates-for-201718-announced-3586238.aspx

1
Andrealdo

Jag kommer inte heller åka till United-matchen. Energin har gått ur lite på grund av Karanka. Siktar på att boka resa till Fleetwod-Boro nästa säsong i stället...


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva