Januarifönstret 2017

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

I år behöver vi i alla fall inte bli besvikna över att vi inte satsar på att gå upp. Det är positivt. Det tar jag med mig.

Såg på nåt forum att en spelare som heter typ Gertrude ska vara på gång. Ska vara en lång spelare som var inhoppare i Rhodes Blackburn när de höll på att åka ur för något år sedan. En typisk Karanka-värvning mao, men bara rykten än så länge.

0
BoroDubai

Rykten än så länge är Gestede från Aston Villa som jag antar ersätter Nugent. 6.5 million pund låter dyrt men är England..

Andra rykten är delfounso från Everton, bojan från Stoke och vore bra med förstärkning med offensiv middfältare. Anser att vi bara ha Ramirez av bra Klass en eller gärna två till som är bättre än Stuani, Fischer, Adama och downing.

Försvaret stabilt och antar att om Gestede blir klar så kan vi lägga fokus på mittfältare med offensiv!

Ut ryktas:
Ayala?
Nsue
Nugent
Rhodes (tror dock inte vi säljer innan sommaren)
Och ett par andra fringe spelare..

0
grahnen

"Uppgifter till Sky Sports meddelar att Aston Villa har accepterat ett bud på 60 miljoner kronor för Rudy Gestede Middlesbrough."

bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2017/01/02/aston-villa-accepterar-bud-pa-anfallaren/

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Inhoppare i Villa, ser jag. A poor mans Lukas Jutkiewich, skriver folk. Börjar redan förbereda oss på degradering.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Jag har personligen jäkligt svårt att förstå hur nån klubb kan lägga ut så mycket pengar på en spelare som knappt spelar. Hur fan man vet man hans status då! Blir ju egentligen samma sak med de som är intresserade av Nugent och Rhodes. Nåväl. Jag är ju ingen Karanka.

Fortsätter vi att sladda i botten, som vi troligen gör, så har jag svårt att se hur han ska kunna klara oss kvar i PL. Skumma laguttagningar och byten under match. Sammanhållningen som varit vår styrka en längre tid börjar också krackelera, inte så konstigt egentligen. Han är principfast och blir bara tjurig om någon kritiserar eller ifrågasätter honom. Sånt passar illa när vi har kniven på strupen.

Vi tog oss efter 7 år äntligen ur Championship men att klara sig kvar i PL krävs andra kvaliteter

1
Andrealdo

Jaha, då var det igång med Silly-snack igen. Känns verkligen som vi behöver förstärka offensiven. En ytter och en forward är prio. Återupptar min 1-5-ranking från i somras av ryktena.

Gestede, 2: Borde egentligen vara en etta då han är reserv i Championship och ska kosta 6 miljoner kr. Men sägs vara bra på huvudet och kan då bli ett bra alternativ på bänken att slänga in om vi vill ändra en matchbild. Har även ett hyfsat målfacit historiskt sett.

Deloufeu, 3: Har hög högstanivå och spanjoren kanske kan blomma ut med Karanka och mer speltid. Skulle bli ett bra alternativ till Traoré som högerytter.

Bojan, 2: Velar mellan tvåa eller trea. Skulle även han kunna blomma ut hos Karanka och är bara 26 år även om det känns som han varit med i evigheter. Men han är ingen striker och säkert ganska dyr också.

0
Mendieta Fan

Gestede var ju glödhet i Championship för ett par säsonger sedan så visst finns det något där med hans huvudspel. Kan vara ett bra alternativ vid en matchbild likt igår mot Leicester när vi matar in bollar i boxen. Men inget som gör en exalterad direkt...

Utöver en forward, någon mer som tycker att vi behöver leta en ny nr 10? Ramirez glänser ju emellanåt men är alldeles för ojämn enligt mig. Hade gärna sett ngt mer alternativ där, en värvning som jag hade gillat men som aldrig kommer ske hade varit att norpa Sigurdsson från Swansea,

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Klappruttna spelare i alla ära men i mångt och mycket är det formationen/uppställningen som gör oss uddlösa också.

Sigurdson skulle inte jag heller ha nåt emot.

Om inte Adama vore så snabb så skulle han nog tillhöra kategorin "Premier League´s worst player ever" men jag tycker ändå att han skapar oreda med sin snabbhet. Tyvärr så kommer hans utmaningar från stillastående djupt ner på en kant med alldeles för många försvarare på rätt sida. Skulle vilja ha honom på topp istället. Han har ju hittills inte åstadkommit något vettigt faktiskt.

Jag skulle även vilja att vi återgår till Clayton/Leadbitter som sittande med Forshaw framför. De Roon har gjort sitt.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

0
johan7

Delar din syn till fullo Gibbo, gällande Traore. Tycker han tillför på plan för han är snabb. Men allt annat är bland det sämsta jag sett på en fotbollsplan. Totalt oskolad.

De Roon, där däremot tycker jag något annorlunda. Han är väl inte så kass? Kommer in i boxen. Bryter och löper kopiöst. Men jag håller nog med om att Leadbitter och Clayton vore ett bättre alternativ.

Jag tycker egentligen uppställning och det cyniska är korrekt. Vårt första år i PL på många år. Karanka tar den lägsta risken och förmodligen den vägen som ger oss störst sannolikhet att vara kvar. Spela cyniskt. Och bygg därifrån. Trist att kolla på? Jag kanske. Effektivt? Förmodligen inte. Blir vi bättre och bättre? Ja.

Så jag är nog i Karankas fanclub ett tag till.

0
grahnen

Rudy Gestede officiellt klar för £6m, skrivit på ett 3,5-års kontrakt. Vet inte vad jag tycker... eller jag kan säga att jag är ytterst tveksam till denna värvning. Hade gärna sett en mer etablerad anfallare.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Skjut mig.

Vi har alltså kontrakt med den spelare som gjort mest mål i Championships historia, men väljer då att köpa en bänkspelare från samma liga för 75 millar.

KARANKA – OUT!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Ja, vad ska man säga? Känns inte bra alls.Hoppas att man får fel.

Rhodes och Gestede gjorde imponerande 44 mål ihop i Blackburn säsongen 14/15. De får troligtvis inte spela ihop en enda minut i Boro...

0
UpTheBoro

Jag tycker att om det är någon på vårt mittfält som inte håller måttet så är det forshaw. Tycker att det börjar bli tydligt att han inte håller nu. Sällan har jag skådat dess like till alibi-spelare. dålig spelförståelse och alldeles för feg i både duell- och passningsspel. Vilka av de andra som spelar istället spelar mig mindre roll. Tror mer på egentligen samtliga möjliga centrala mittfältskombinationationer utan forshaw än de som innehåller honom.

Men instämmer om att Leadbitter förtjänar en riktig chans i några matcher.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Så mycket snett med den här Gestede-värvningen att det finns inte. Det kräket var ju en av tre Blackburn-spelare som golade ner en 73-årig Borosupporter och anklagade honom för så kallade ”ap-gester” häromåret. Som tur var kom det fram i en andra rättegång att det var en helt annan gest, men Gestedes falska vittnesmål ställde till ett totalt helvete för den här äldre supportern och hans familj under den tid som gick innan överklagandet gick igenom. Det är ett jävla hån att han nu kommer spela för oss när den vidriga golbögen egentligen borde sitta i fängelse för mened! Här kommer han ut från rättegången hånflinandes efter att ha satt dit en Borosupporter, tillika gammal hederlig stålarbetare, som gått på våra matcher i vått och torrt sedan 1950 - fy fan säger jag bara! : www.gazettelive.co.uk/news/teesside-news/boro-fan-ernest-goult-73-10539023

0
BoroDubai

Klara in nu:
Gester från Villa
Mikael Soisalo för U23- Finsk 18 åring anfallstalang.

Klara ut:
Meijas lån Rayo
De Sart lån Derby

Än så länge bara Gestede in som påverka A-truppen. Gissar att Nugent lämna till championship snart ryktas om Fulham o ett par andra klubbar.

Rykten in handla mest om offensiva mittfältare och kanske subotic som ersättare ifall Ayala lämna.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Gestede och Soisalo......det är ju inte direkt så det rycker i baguetten.

0
BoroDubai

Haha nej får hoppas på någon mer :)

Målvaktspositionen är klar nu med mejias på lån.

Försvaret också mer eller mindre klart med Friend på vänster, Fabio tror jag kommer ta över höger bu med Barragan borta. Mitten Gibson bäst hittills och Chambers som första val. Bernando gjorde ju en bra debut och om Ayala stanna så ser jag inga förändringar i försvaret. Om han lämna så blir det nog en ersättare ryktas om samma som o somras. Maguire från Hull och Subitic från Dortmund.

Mittfältet är väl där det behövs mest förstärkning. Känns som stabilt defensivt men alldeles för dåligt offensivt o kreativt. Mot sämre lag skulle jag vilja se gaston centralt istället för de roon. Och så skulle jag vilja se 1-2 riktigt bra offensiva mittfältare som kan ersätta traore, stuani och downing. Deleuafou från Everton tex ryktas det om och det känns som en förstärkning jämfört med existerande.

Anfallet känns spikat nu med Negredo, Gestede och Rhodes. Räkna med att Nugent lämna i Jan. Tror inte vi säljer Rhodes nu i Jan för om vi inte skulle stanna uppe så skulle vi isf förlora Negredo och bara ha Gestede. Men om vi klara oss kvar som man får hoppas så kan man sälja han i sommar istället och antagligen få minst lika bra betalt.

Så gissa o hoppas på 2 riktigt bra offensiva och kreativa mittfältare till!

0
BoroDubai

Senaste är att vi är intresserade av Bojan från Stoke, Bamford också mycket rykten om på permanent isf.. Skulle vara positiv med båda.

Negredo
Ramirez - Bojan - Deleaufou/Bamford

Skulle vara bättre än vad vi har..

0
BoroDubai

West Ham lagt bud på Robert Snodgrass på 3 miljoner pund. Ryktas om 4 olika PL klubbar efter honom. Vore kanon spelare för Boro!

Även rykten om Brady från Norwich som spela som vänsteryttern. Vore fint med nån som kan slå ett inlägg som omväxling :)

0
BoroDubai

Senaste rykte ut är Nugent till Derby för runt 3 miljoner pund bra business isf!

0
BoroDubai

Nugent klar för Derby för runt 2.5 miljon pund. Hyfsat betalt och var viktig förra året men var aldrig aktuell för PL nivå så bra att bli av med nu. Gestede antar jag som 3 val istället.

1
Andrealdo

Håller med. Nugent gjorde det han kom hit för. Gjorde en del mål och förde upp oss. Sen håller han inte i PL. 2,5 miljoner pund låter rimligt, även om Derby lär vara de som är mest nöjda med denna affär.

Men nu då, Downing upp på lånelistan och flera klubbar har redan hört av sig! Visst, Downing har haft svårt att ta en plats, men förstår inte vad vi får ut av en utlåning förutom något lägre lönekostnad.

3 skäl till varför jag inte vill låna ut Downing:
1) Han har rutin. Även om han inte glänser i spelet har han en viktig roll i slutet av matcherna och han är fortfarande farlig från fasta situationer. Han kommer ge oss ett par poäng under säsongen som kan bli avgörande till slut.

2) Han är 32 år och har 2,5 år kvar på kontraktet. Att låna ut honom ger ingenting. Även om han skulle göra succé som utlånad så kommer han ändå inte återvända hit med självförtroende eftersom han uppenbarligen inte trivs med Karanka. Han gjorde ju succé i West Ham innan han kom till oss, men det hjälpte föga. Bättre då att sälja om han vill bort.

3) Det lag som lånar in Downing kommer få en rejäl förstärkning. Det ryktas om Crystal P, en av våra bottenkonkurrenter. Alternativt om han går till ett topplag i Championship. Skulle aldrig tåla se honom skjuta upp ett lag till PL samtidigt som vi åker ur i vår.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

När jag såg highlightsen från förra säsongen så slog det mig hur mycket som Nugent faktiskt var involverad i flera av våra viktiga mål. Priset 2,5 mille är för lågt, så grattis Derby där.

Karankas behandling av vissa spelare äcklar mig. Kommer köpa Downings biografi om några år och jag misstänker att den inte kommer innehålla ett hyllningskapitel om Aitor Kalleanka.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Själv så ska jag läsa Karankas biografi som inte kommer att innehålla ett hyllningskapitel om hur Downing lever, lär och förbereder sig vid sidan om planen för att passa i PL :-)

Tyvärr så fick nog Nugent lämna eftersom han inte heller passar in i AK´s mönster hur man ska uppträda. I hans fall var det nog tyvärr mest för att han är en skojfrisk och glad kille.

Nugent målskytt för Derby i nästa match är ju spiksäkert nu.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Det är ju så med Karanka att det alltid är någon annans fel - alltid!

Detta ska tydligen hänt när han bröt ihop och lämnade laget i våras (från en person med insyn):
"Karanka caused it, kicking off and threatening to leave for about the 4th time. He asked the players a question Not about leaving. They had to raise their hands to a question on if they thought it was right or Not, by raising their hand they agreed with Karanka and only 4 players raised there hands. Rumoured to be Dimi, Leadbitter, Stuani and De Pena. He stormed off stating again he didn't want to manage the club because he didn't believe he could trust them, giving the none raising of so many hands .
Gibbo was XXXXXXed off because he had done and said similar things. He only took him back after the backing and performance at Charlton. Karanka said it in temper and it was one time to many, so he kept him away till he had a chat with the players and had a chance to have a think. He took the right decision and allowed him back , but under strict circumstances, the next time would be the last. The Man is a bad tempered bugger.".

Även Boros ledare har som bekant haft det tufft med dåren:
"4 times he's done it even Gibbo said in a interview with gazette it had happened before.
The do he had with Woody was He asked Woody where he was going and he said the team meeting and be blocked him stood in his way and said Your Not you haven't played for this team all season you haven't played and won't be playing for us anymore so your not going in.
Higgy, he took more notice of the goal keeper coach than the coaches to which Agnew has now found out . Agnew has stopped trying to give him his thoughts on games because he doesn't listen so he has no input on the game it's self apart from passing messages to players etc . No other input. Now he's starting to linger longer on the touch line. The final straw in the relationship was Higgy shaking hands and hugging his mate in the tunnel Craig Short of Blackburn. He told his boys Leo and the rest of the Staff what he was going to do so they watched his office door. He called Higgy and he told Higgy he questioned his commitment to the Boro and that he didn't trust him, in an angry threatening manner, to which had Higgy fuming and replied he loved the club and he has always been committed to the club and quickly pointed out how he once took a pay cut gave up a job on the radio and a job at Hartlepool to comeback here. They where quickly seperated by the lads outside.
Now didn't he just do the same at Man United. He stated Higgy should have been upset not smiling because of the late injury time equaliser. He was shaking hands smiling and hugging Mourinho after two late goals seen us lose two one from being one up. The blokes an hypocrite .".

0
Mendieta Fan

Något skumt hände ju vid lagmötet och det var förmodligen en rätt stor grej.
Samtidigt kan man nog hitta felaktigheter och bråk i de flesta klubbar gällande missnöjda spelare och ledare. Kommer alltid finnas oavsett och hade Gibson tyckt att det var ohållbart hade Karanka blivit sparkad för länge sen.

Tråkigt med rapporterna om Downing. Jag hade gärna sett att han lyckats och han var ju en av de starkare i säsongsinledningen. Även om han är en "local boy" så känns det dock inte som att han har något extremt klubbhjärta, han visar det sällan på plan iaf. Det har ju varit tydligt att Karanka och Downing inte varit bästa vänner så det är väl ingen skräll, och Downing har förmodligen sig själv att skylla om ryktena om hans levnadsstil utanför plan stämmer. Men att släppa honom till en annan PL klubb vore katastrof.

Tråkigt dock om Nugent får lämna för att han är en "go gubbe" som höjer stämningen i omklädningsrummet. Kan knappast stämma, han ville säkert ha speltid och klubben anser sig ha bättre alternativ. Och det köper jag också. Men han har varit väldigt proffsig och arbetat stenhårt när han fått spela, det får man ge honom.


Enligt vissa forum (oneboro.com ) så ska vi gå stenhårt för Snodgrass nu, ingen spännande spelare så men han har ju levererat i PL i år.

Även vår jakt på Jese Rodriguez från PSG ska det finnas sanning i, återstår att se om han väljer oss dock.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Som vanligt så är det ju rykten och vad som är sant eller inte är ju alltid svårt att få svar på. Myntet har ju alltid två sidor.

Precis som på arbetsmarknaden så vill ju många chefer omge sig med ja sägare. De icke önskvärda har de svårt att bli av med. Inom fotbollsvärlden så är ju skillnaden att en manager lätt fryser ut spelaren så han vill bli såld eller kan säljas. Jag har ju dessutom alltid tyckt att en spelare som blir utbytt får ju gå tidigare från jobbet ;-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Downing spelade varje match fram tills de där mötet då Karanka stormade ut som ett litet barn. Efter det så är Stewart på bänken typ för alltid. Klart som fan det har med vad som hände där att göra och inte om något hårt leverne utanför, han är inte 20 år längre lixom. Är det någon som borde ändra sina vanor kring vad som intages i kroppen så är det spanjacken (ja, jag vet att varken vi här eller på de engelska forumen får prata om det och att det är jävligt hysch-hysch och att saxen är blixtsnabb med att klippa bort inlägg på diverse Boroforum när frågan tas upp).

Edit/ Nämen vad är detta nu då? Det var visst inte rykten om att Downing skulle tvingas bort av dåren, det stämde. Oj vad tråkigt då jag aldrig har trott på ett rykte i hela mitt liv!: www.telegraph.co.uk/football/2017/01/11/stewart-downing-tussle-middlesbrough-crystal-palace-move/

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Helt klart är ju att Karanka styr med järnhand och det kan ta en ände med förskräckelse om vi blir mer indragna i bottenstriden. Som vanligt så styr resultaten allt.. Vi får se hur länge Gibson tår ut.

0
johan7

Möjligt att Karanka är en dåre som styr med järnhand. Men det finns massor av saker som också tickar för boxen för hur jag tycker en tränare ska vara.

+ Antingen är du med eller inte, accepterar inte egna agendor
+ Skiter i namn på spelare, prestera bara
+ Hårt jobb om du är på planen
+ Filosofi om att laginsats vinner oss matcher
+ Bra kontaktnät som lockar spelare
+ Kör på system i stället för individuella prestationer

Vad jag kan tycka han fallerar på

- Inte särskilt karismatiskt medialt (och förmodligen inte internt heller)
- Egensinnig (jag gissar dock på att de flesta tränarna på den nivån har någon grad osympatiskt i sig för att ta sig dit)

Men för att få till något riktigt postivt. Dags att se om sången om George? Man ler ju med hela kroppen

www.youtube.com/watch?v=nAkf2Inn6W8

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Helt klart så hamnade ju Downing i frysboxen eftersom han var en av uppviglarna till det myteri som slogs ned av Karanka/Gibson. Den hemvändande sonen var inte den fixstärna han trodde utan fick för dåligt med röster med sig. Vore ju konstigt om hans transfer/lån inte blir klar den närmaste dagarna. Vad jag hört (obekräftat) så vill ju AK sälja honom, helst till en klubb i Championship men att det är Gibson som hellre vill låna ut honom för att kunna ha honom kvar inom klubben. Fortsättning följer.

Karanka har gjort ett jättejobb, absolut. Känns dock som om han håller på att måla in sig i hörnet. Visst, han har ett bra kontaktnät som lockar spelare men sånt är ju så jäkla kortsiktigt. Framför allt i en klubb som MFC. Ni måste ju förstå att de, mest spanjorer, som han lockar till sig bara är där för pengarna och Karanka. Om inte, åk till Teesside och kolla ;-) Vilka vill vara kvar när han lämnar? Kan nog hända över en natt.

0
johan7

Japp, jag gillar väl i sak när man bygger långsiktigt med ungdomar som kommer upp etc. Vilket jag tycker Boro varit bra på och åtminstone försöker satsa lite på. Parnabys avsked till trots.

Men för att hålla oss kvar så är nog nuvarande plan inte dålig i alla fall. Billigare utomlands än överprisade britter. Vilket i sig är lite trist.

När Karanka lämnar så sticker nog resten, delar din analys där Gibbo.

1
boozeboy
5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Fuck va händer??? Inte många som vill spela för Dåren??

1
Andrealdo

Vilken bomb! 15 mille, tydligen har han en klausul i kontraktet som gör att han kan lämna för den summan. Utan Ramirez är vi riktigt illa ute. Känns som vårt lag kommer försvagas under detta transferfönster.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Kanske "Spanska Snuvan" redan planerar för spel i Championship igen. Om Rhodes blir kvar har vi ju ett
riktigt hett forwardspar med nyinköpte Gestede. Tycker det är dags för herr Karanka att lämna skutan frivilligt
innan myteriet är fullständigt.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

0
BoroDubai

Senaste att Bamford kommer tillbaka på permanent och att Bojan ska vara nära.

0
BoroDubai

Bamford väntas presenteras idag! Runt 5-6 miljoner pund med extra allt upp till 10.

Känns som tredjeanfallare alt högerytter alt men ingen prio värvning för mig.

Hoppas på en offensiv mittfältare till med. Helst snodgrass.

Ryktas om bud på Rhodes med från villa så han lär lämna.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ojojoj..vi förbereder oss för en plats i Championship....

Först Villas fjärdestriker...och nu Bamford som inte platsade i några av lagen runt oss...

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Håller med. Förstår inte varför alla blir till sig när vi lägger stora summor på spelare som suttit på bänken så länge. Fotbollen har blivit en skum värld.

Hoppas ju givetvis att jag har fel och att de istället öser in mål. Men, fan trot.

Blir Negredo kvar? ;-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Mm...efter att Karanka snackat med sina feta Real-kontakter plus övriga två spanska superagenter knutna till Boro så kom dom fram till...benranglet Bamford som inte spelat matcher på 18 månader.

0
Boro_dave

Vafan händer!? Först gestede och nu Bamford... Bara hoppas Bamford kan hitta formen direkt men känns väl inte så troligt.

Vi har en som kan rädda oss men Karanka verkar hata han över allt annat...

0
grahnen

Bamford, känns som en chansning. Att han knappt fått chansen på dem PL-lånen han varit talar väl för sig. Hade han varit tillräckligt bra hade han väl fått chansen. Så jävla bra konkurrens har det väl ändå inte varit i dem klubbarna? Ändå verkar en del Chelsea-fans av vad jag läst, vara besvikna att han inte ens fått chansen hos dem. Han kan iaf klubben och visade en del bra i Championship, tvek om det håller i PL. Försvinner Rhodes nu? Eller kommer vi köra 2 forwards framöver och vilja ha 4st där framme i truppen nu?

Igår kom ryktet om Deulofeu (stavning?) från Everton och idag Jese Rodriguez från PSG. Spanjorer såklart.

Den första kan väl vara intressant, ryktats en del om Milan också. Kan vara ett bra alternativ framåt, snabb teknisk. Bättre än alternativen vi har i klubben nu på kanterna.

Jese vet jag fan inte så mycket om. Real-produkt va som mest fick göra inhopp i A-laget under ett par säsonger om jag minns rätt. Hört att han inte alls kommit till rätta i PSG och inte fått mycket speltid där. Borde väl vara en spelare som kan blomma ut i rätt miljö? Sett alldeles för lite av honom för att veta mer.

Känns väl som lite samma spelartyper. Jese håller väl till på vänsteryttern och Deulofeu till höger. Vad tror ni om dessa?

Edit. Nu såg jag att Deulofeu verkar närma sig Milan så då är vi nog inte med i det racet längre.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Depardieu klar för Milan.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ryktas om att Wednesday är sjukt sugna på Rhodes. Köper dem Jordan och Ayala kan de gå upp, tror jag.

0
grahnen

”Lämnar in transferansökan för att gå till mästarna”
bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2017/01/26/lamnar-in-transferansokan-for-att-ga-till-mastarna/

Hellre att Karanka får gå än Gaston... Tappat förtroendet för honom nu. Börjar fan kännas oroväckande det här. Om han lämnar så kan det här sluta illa.

Jese Rodrqiguez verkar vara närmare ett lån till oss:
bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2017/01/26/fran-frysboxen-till-kylan/

0
Mendieta Fan

Säga vad man vill om Karanka men man får ju även ifrågasätta Ramirez lojalitet en smula. Vi har fått fart på honom igen men nu har han redan tröttnat. Kan ju vara ngt med Karanka som ligger bakom men samtidigt har han ju visat liknande tendenser förut, inte haft långa sejourer någonstans. Det är ett tungt tapp men inte omöjligt att ersätta i min mening. Vi signade honom även som free transfer och om vi nu får över 10 miljoner pund för honom är det en rätt bra affär i alla fall.

Har för dålig koll på Jese Rodriguez för att veta vad han kan tillföra. Snodgrass har ju en del att välja mellan nu men hade ju varit trevligt.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Karanka erkände på presskonferensen nu att Ramirez lämnat in en transfer request.

Gubbar, vi sitter i skiten.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

"Callum Chambers out for up to 4 weeks with a stress fracture in his foot"

0
Mendieta Fan

Snodgrass på väg till West Ham. Jese verkar väldigt nära om inte Las Palmas kan lösa hans lön. Jack Grealish från Villa senaste ryktet, mer för att ha på tillväxt antar jag. Kanske kan ingå i en deal med Rhodes?

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Gjorde en Ramirez på jobbet. Lämnade in en "transfer reguest to my gaffer" men problemet var att han sa att jag kunde dra direkt gratis :-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Haha snyggt, Gibbo!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Vi tappade Snodgrass till WH. Även fast han har familjeband till Middlesbrough så var det något som stoppade honom från att komma hit. Självklart får han höra rykten från andra spelare vad som händer här och jag fattar att spelare vill undvika Karanka, hans defensiva tänk och risken att hamna på bänken och aldrig någonsin få chansen. Tror bara vi kan attrahera spansktalande i dagsläget.

Tre dagar kvar på fönstret och vi har inte förbättrat laget något. Tuff sits för Gibson, det kommer kosta att hänga kvar i PL när man har en lynnig, orutinerad tränare som ingen vill komma hit och spela för.

0
Azgore

Fan punga ut allt på Jaozinho (Krasnodar)!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Jese till Las Palmas och Bojan till Mainz.

Är det nån som har Midos nummer?

0
Mendieta Fan

Snodgrass till West Ham var knappast Karankas fel. Vi kom aldrig överens med Hull om en övergång, vilket krävs innan spelaren bestämmer sig. Hull ville inte sälja till oss som också ligger i bottenregionen. Hade vi kommit överens verkar det dock som att Snodgrass hade varit sugen på en flytt till Boro.

Jese ville uppenbarligen hem till Gran Canaria, och fick till slut som han ville. Ingen idé att tvinga hit någon som ville någon annanstans. Synd hur som.

Bojan är väl den som känns mest underlig dock, men Stoke verkar inte ha varit intresserade av att låna ut honom till ett annat Pl-lag och satte ett för högt pris ( 12 miljoner pund ) för att Boro skulle köpa.

Nu sitter vi dock lite i skiten, får hoppas på några oväntade värvningar som inte framstår som panikköp.

1
boozeboy

..........

1
Andrealdo

Bara 9 timmar kvar innan transferfönstret stänger. Bara 4 månader kvar med ångest.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Äh, det löser sig med några spelare ska du se. Vilka finns tillgängliga som suttit på bänken i Championship i över ett halvår?

0
grahnen

Aston Villa har nog fler bänkspelare vi kan ta, varför sluta med det vinnande konceptet?

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Adlene Guedioura? Watford, va? Nån som har koll?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

*titta inte på mig, aldrig hört talas om han*

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Algerier. Måste vara bra.

1
Andrealdo

Enligt Whoscored.com har han gjort två bra säsonger med Watford i Championship, men aldrig räckt till i PL utan då bara varit inhoppare. Central mittfältare som lär bli femteval efter Clayton, De Roon, Forshaw och Leadbitter. Känns märkligt att vi lägger 40 millar på en 31-årig reserv. Hade väl varit bättre att ta in någon på lån då.

1
Andrealdo

Enda tanken från Karanka måste väl vara att han ville få in en något mer kreativ och våghalsig spelare centralt på mittfältet så att det inte blir sidled bara.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Var inte Algeriet med i vm-82? Eller så var det Marocco.

Låter som vi köpt Lee Tomlin, fast utan EU-pass.

Hur som helst, nu har vi köpt spelare för 200 millar i detta fönster och lyckats med konststycket att bli sämre.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva