Vad händer, Ben Gibson?

5
BIG FAT LAD

Har funderat på det här med Ben Gibsons ställning i truppen med tanke på vem hans morbror är. Vi vet ju numera att Karanka är hatad av i stort sett alla runt klubben, förutom hans eget folk, och att spelarna bara väljer att ställa ut skorna på matcherna. Man tycker ju att Ben måste känna av stämningen i truppen och att han då meddelar detta till högsta ort, eller? Tänk om alla håller undan allt för honom och han fattar inte ett skit om vad som händer? Har ju också sett från klubbens Twitter de senaste omgångarna att de helst inte låter någon annan spelare än Ben göra ”inför-matchen-intervjun” eftersom de fattar att ingen skulle tro på Negredo eller Ramirez om de gick ut och sa att ”laget ska kämpa” och att ”publiken måste hjälpa till” och så vidare. Folk litar på Ben Gibson för de vet att han ”är” klubben. Kolla även i matchen nu senast, när ingen av våra spelare orkar skjuta bollen mot mål så är det till slut Ben som får ta sig in i straffområdet och nästan få till ett mål.

Appropå mål, vi har alltså gjort två mål i serien de senaste två månaderna och Dåren är fortfarande kvar? Det ligger dock en lite tyst känsla i luften, som att något kan vara på gång. En hel klubb vill verkligen bli av med honom och hur kan Steve G missa detta, ser han inte att spelarna skiter i hur det går på plan och att lagen kring oss fått helt ny energi med sina tränarbyten? Måste verkligen hända något nu!

0
Mendieta Fan

Resultaten är tydliga, lagets form är usel och Karanka har stora problem att få rätsida på det.

Utöver det vet vi inte ett piss om stämningen och att alla hatar Karanka osv. "Hela klubben vill att Karanka ska lämna" osv.. Det enda vi "vet" står att läsa som rykten på forum eller eventuellt rykten från någon bekant i Middlesbrough. Som sagt rykten. Saker och ting är inte alltid svart eller vitt och Steve Gibson har nog koll på läget och agerar därefter. Jag litar fullt på hans omdöme.

Ben Gibson har även han större insyn än någon av oss, så att ifrågasätta hans ställningstagande är skrattretande. Dessutom, vad kan han göra förutom att stötta laget och klubben så gott han kan?

5
BIG FAT LAD

Mendieta Fan> Eh….ok? Vi vet en jävla massa om stämningen i dagens Boro. Lägg lite tid på att plöja lite forum så kanske du ser det som alla andra här inne ser, känner och fattar. Det finns till och med folk på detta forum som har relativt goda kontakter rakt in i klubben. Helt rubbat att ha kvar Karanka av sportsliga skäl och låta den här farsen fortgå tills vi åker ur.


”…ifrågasätta hans ställningstagande…”
Va, vad fan skriver du? Jag skrev att Ben Gibson ”är” klubben, dvs så långt ifrån ett ”ifrågasättande” av honom som man kan komma. Du verkar ha problem både med läsförståelsen och verklighetsuppfattningen.

Ps. Mendieta, om du sitter på ett dagcenter eller liknande så ber jag om ursäkt för mitt hårda svar på ditt påhopp.

0
Mendieta Fan

BFL : Du skriver återigen, lägg lite tid på att plöja forum. Jag läser en hel del men har inte läst någonstans att en officiell källa inom klubben påstått något av det du och många andra ser som en verklighet. Det är enbart rykten som skrivs på forum. Ja, jag vet att det finns folk här ( Gibbo_UK ) som har kontakter inom klubben. Tror dock inte att det är självaste Steve Gibson som förmedlar rykten till folk här. Eller någon annan i större beslutspost. Vad du, jag och andra här inne känner är helt fritt att tycka. Jag börjar också känna att Karanka borde lämna, men vad andra tycker behöver inte påverka min känsla kring det.

Det som stör mig är ditt ständiga påstående som att det är en solklar sanning och verklighet att Karanka är hatad av alla och alla vill att han ska lämna. Lite nyans vore trevligt när det gäller saker som du omöjligen kan ha all fakta kring. Om allt det du skriver är sanning så hade Gibson redan sparkat Karanka. Du behöver inte lita på allt som står på forum.

Ang Ben Gibson så antog jag att du startat denna tråden pga den senaste storyn som MFC lagt ut där han säger att han tror på laget och klubben. Du skriver ju själv att han får sköta snacket och tråden har titeln "Ben Gibson, vad händer? " och att han tvingas sköta snacket utåt ( spekulation ). Så jag tog det som ett ifrågasättande om varför han gör det men där kan jag ha missuppfattat saken.

Ps. Tack för kommentaren om dagcenter förresten, stämmer dock ej.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Mendieta Fan//

Alla i truppen hatar nog kanske inte Karanka men stämningen är förjävligt dålig och han är snart borta, tro mig. Steve Gibson är inte känd för att sparka managers hit och dit men måttet är nu rågat. Problemet är som vanligt, vem ska ta över direkt? Ben Gibson vet mycket väl vad som händer i klubben och rapporterar med största sannolikhet till morbror. Att han sköter snacket utåt är nog på order. Tror inte Downing är intresserad av det nu ;-) SG är en företagsledare ända ut i fingerspetsarna och har varit i denna sits flera gånger förut vilket dock inte betyder att han har lösningen klar direkt.
Många klubbar har dålig stämning men allt blir ju givetvis sämre av dåliga resultat. Gör du inte som Karanka vill så blir det bänken eller rent utav utanför truppen.

Jag skickade ett sms och "avtackade" Dave Parnaby förra veckan. Tyckte han kunde ta över. Svaret var kryptiskt :-)

5
BIG FAT LAD

Mendieta> Läser man tillräckligt mycket om klubben i 30 års tid så blir man duktig på att se vad som är sant och vad som är falskt. Har många gånger skrivit saker här som Gibbo Uk kollat upp och sedan bekräftat efter några dagar då han lyssnat runt. Jag vågar påstå att mina tentakler känner väldigt bra om vad som händer i klubben, förmodligen bland de allra bästa på detta forum.

För att du ska tro på något som någon skriver på ett forum så ska alltså någon från klubben officiellt gått ut med det innan? Eller så ska det vara Steve Gibson själv som säger något för att du ska tro på det? Ja, om alla hade haft den inställningen så tror jag inte vi haft många supporterforum i världen. Vi har helt enkelt olika uppfattning här, två olika världar.

Jaha, och så stör du dig på att jag vill att han ska avgå...verkligen?...haha ok.

Ok, ser att du missuppfattade det där om Ben Gibson, fair enough. Jag borde jobbat lite på trådrubriken där.

Och apropå jobb, så är jag själv på en arbetsplats som påminner ganska mycket om ett dagcenter (nu garvar Andrealdo och Pollock som vet var jag jobbar).

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Älskar olika åsikter :-)

Men när t.o.m. en gammal Bororäv som jag själv, Wilf Mannion uppe i Östersund, vill ha bort Karanka, då har det gått jävligt långt ...lol

..to be continued...

0
Mendieta Fan

Gibbo_UK : Du har åtminstone lite mer nyans i det du skriver, och har säkert en del koll. Och om du läser mina inlägg så ser du att även jag börjar vilja ha bort Karanka, samt att jag inte ifrågasätter om andra vill det. Jag är trött på BFL:s konstanta negativa raljerande kring saker som att det är en självklar sanning, inte på att folk vill ha bort Karanka. Så olika åsikter kanske vi inte har där, dock olika syn på hur man formulerar sig eller hanterar vad som skrivs på forum. Självklart vet Ben Gibson vad som händer, han är ju en del av laget och omklädningsrummet! Och ja, vi vet att du känner Dave Parnaby.. :)

BFL : Jag vet att du en passionerad supporter som säkert läst mycket om Boro genom åren. Och att du har velat ha bort Karanka sedan en lång tid tillbaka. Det säger jag ingenting om, du får tycka hur du vill. Jag börjar som sagt till och med att tycka samma sak. Min kritik och vad jag stör mig på var att du konstant ser saker i svart eller vitt, ser det negativa i allt och skriver saker som är rykten som att de är faktiska sanningar. Ditt inlägg inleds med " Vi vet ju numera att Karanka är hatad av i stort sett alla runt klubben.. " vilket vi faktiskt inte vet, hur fantastiska tentakler man än har. Och ja, för att jag ska tro på det fullt ut och veta så behöver iaf jag att någon officiellt deklarerar det. Exempelvis under fjolåret när Karanka stack och det började ryktas om detta, var man inte säker tills klubben själva bekräftade och gick ut med det inför Charltonmatchen. Tycker själv att det kan vara spännande att kolla runt på forumen och se vad som ryktas, främst vid transfers, men min erfarenhet är att väldigt lite som skrivs är sant i slutändan. Vi har nog rätt olika syn på det här med hur man tolkar saker och formulerar sig ja, plus en del annat. Det kanske kan vara bra med en annan sida och tolkning ibland också...

5
BIG FAT LAD

Mendieta Fan> Jösses. Du är alltså trött på hur jag skriver mina inlägg? Asså, det här är ett fotbollsforum ffs hur orkar du bry dig om det haha! Alla här vet att jag kan ta i lite extra för att styrka min tes ibland, men jag tror det bara är du som stör dig på det, faktiskt.

Fattar heller inte vad du fått det här med att jag tror att alla rykten är sanningar….låter riktigt stört i mina öron.

Gick därför tillbaks och kollade lite random om vad jag faktiskt slänger ur mig….
- Jag skrev att Ramirez har problem med frugan….det visade sig vara sant.
- Jag skrev att han lämnat in transfer request….det stämde.
- Jag skrev att det vart bråk innan Charlton ifjol….det var sant.
- Skrev om strulet mellan Karanka och andretränarn….var sant.
….och så där fortsatte det. Andra saker jag kom på längre tillbaka:
- Jag skrev om Downings och Woodgates liv och leverne…nu vet alla att det stämde.
- Jag berättade om Cattermoles härjningar…stämde det med.
- Berättade om när Mido kom i en öppen Rolls och blev utskrattad…stämde.

0
Mendieta Fan

BFL : Knappast enbart mig som stör mig på ditt sätt att uttrycka dig, om jag inte missminner mig så har väl ett par medlemmar som till och med lämnat forumet pga saker/kommentarer du skrivit?

Jag påstår inte att du tror på allt du läser, men vissa saker som skrivs basonerar du ut som sanningar trots att det bara är rykten som ännu inte visat sig vara sanna. En del av exemplen ovan visade sig vara sant ja och en del är fortfarande rykten eller saker som bara rapporterats av skvallerblaskor.

Och ja, jag är lite väl nitisk och pk men brinner inte för trådar om huliganism, fejktrådar där man anklagar Victor Lindelöf för att ha utnyttjat småflickor, eller när man lackar ur och kallar andra forummedlemmar för könsord. Du har bara i denna tråden ifrågasatt min intelligensnivå och kallat min uppfattning störd.


För att återgå till första inlägget och tråden, som jag antar var Ben Gibsons roll i klubben och hur han ställer sig till läget som råder? Som Gibbo_UK skrev, han bör ju prata med Steve och har full koll på läget i truppen då han är en del av den. Är man en del av omklädningsrummet så känner man garanterat av stämningen som råder.
Och om saker är så illa som du och Gibbo_UK antyder, så finner jag det märkligt att Steve inte sparkat Karanka redan nu, trots att man inte har ersättare klar. Agnew får väl ta hand om laget så länge, det borde ju inte göra saken värre om allt redan är skit. Så summa summarum är min gissning att läget och stämningen är dålig, men inte så pass illa och dåligt att Gibson tycker det är värt att sparka Karanka, Han verkar tro att Karanka ändå är bästa alternativet, i dagsläget.

5
BIG FAT LAD

Haha herregud, rubriken borde nog varit: ”Vad fan händer, Mendieta Fan?”

Okej, det var lite frågor som jag måste svara på i alla fall:
1. Vet inte om någon person lämnat detta forum över något jag skrivit. Det är enbart ett rykte och jag blir jätteledsen - snudd på upprörd - när just du använder dig av rykten. Jag har inte sett någonstans att klubben, den svenska staten eller gammelmedia gått ut och officiellt fastställt att exempelvis Honken lämnat. Jag börjar nästa misstänka att du är Honken då du formulerar dig bra och det är bra flyt i dina meningar. Jag får verkligen intrycket av att du är en kvinna, vilket självfallet är jättekul för forumet.

2. ”Basunera ut sanningar”….asså jag får väl skriva vad fan jag vill? Det skulle inte finnas ett enda jävla forum om någonting om man inte fick skriva saker innan någon officiellt gick ut med det.

3. Jaha, nu gillar du inte min egen lilla huligantråd heller. Sluta läs den då ffs! Bråk och stök är en del av fotbollskulturen och jag är säker på att flera här tycker det är lite intressant att få reda på om någon står och vifftar med armarna i samband med Boros matcher.

4. VNL-tråden. Ja, det var en skämttråd, med det lilla allvaret att jag inte ville ha honom till klubben. Ja, några formuleringar blev kanske inte så lyckade, det håller jag med om.

Tror inte att någon som träffat mig på Vikings, det är väl 5 stycken totalt, tycker jag är det minsta otrevlig eller är det forum-monster som du vill måla upp mig som. Jag försöker hålla forumet levande, ställer upp och drar i resor och sammankomster, och försöker hålla oss så långt fram det går när det gäller ”rykten”, ”sanningar” och vad som händer. Det är stundtals ett hårt jobb, och ingen har väl fått så mycket skit här inne som jag genom åren haha, men samtidigt vet jag att flera på riktigt uppskattar att jag orkar hålla på.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ja får man inte skriva vad man själv tycker och vill så är det väl ingen mening med ett forum (undantaget då....ja ni vet). Finns många inlägg och meningar här genom åren som inte jag kan ställa upp på men det ingår väl liksom. Håller antingen med eller inte. Orkar inte alltid ta ställning.

"...och om saker är så illa som du och Gibbo_UK antyder, så finner jag det märkligt att Steve inte sparkat Karanka redan nu, trots att man inte har ersättare klar..." Ja så kan man givetvis undra men stämningen är en sak, resultaten är en helt annan och fan så viktig. Och de är väl så att säga inte på topp just nu! Tror inte SG skulle tycka det var så roligt att ramla ner under strecket även om stämningen var på topp i laget.

Framtiden kommer snart att utvisa....


Skulle vara skoj att höra några andras åsikter också ;-)

0
Mendieta Fan

BFL :

1. Kolla VNL tråden igen, där Alec81 säger att han inte orkar med dina kommentarer längre och inte tänker fortsätta posta på forumet. Har inte kollat om han efteråt ändrat sig och kommit tillbaka, oavsett så är det väl inte bra och ett tecken på något. Så det var knappast ett rykte. Tack förresten för komplimangen om att jag vore kvinna, stämmer dock inte heller. Inte att jag är Honken heller.

2. Sant, du får skriva vad du vill. Och även räkna med att få svar på vad du skriver.

3. Nej det är inget som intresserar mig och påpekade som sagt att jag kan vara lite väl pk, men visst är det fritt att diskutera. Skrev bara att jag inte brinner för det. Förresten, det är inte din egen lilla tråd, grahnen skapade den.

4. Ok. Det var inte så skoj i mitt tycke men smaken är som...

Du är säkert en jättetrevlig kille privat och jag försöker inte måla upp dig som ett forum monster. Jag gillar bara inte hur du uttrycker dig i vissa lägen och att mycket bara är negativt. Men det är väl en del av att vara en passionerad supporter. Du är väldigt aktiv och visst, det är grymt viktigt för att ett forum och en sida ska fortsätta leva vidare. Så det ska du ha cred för, även om man inte alltid håller med.


Gibbo_UK : Japp, och man får tycka till om man tycker att det börjar bli tröttsamt med vissa kommentarer med, eller hur? Eller menar du att man hellre inte ska kommentera om man misstycker? Förstår inte riktigt hur du menar.
Jag är inte superaktiv som ni kanske märkt men i det här fallet valde jag att kommentera och ta ställning.

Ja resultaten är ju fullständig katastrof och formen usel som jag skriver ovan. Karanka verkar inte få ordning på det heller. Och som sagt, jag tycker nog kanske också att det är dags för förändring. Men det faktum att Karanka sitter kvar gör att jag antar att det finns nyanser och att saken inte är helt självklar för Gibson. Om resultat ( bevisligen uselt ), stämning och allt är helt åt helvete och Karanka är så hatad finns det ju ingen anledning att låta honom vara kvar, då är det ju bättre att låta Agnew leda laget tills vidare.
Och Aitor sitter ju kvar.... än så länge.

Och för att åter försöka återgå till trådtiteln och huvudfrågan, Ben Gibson kan säkert förmedla stämningen och uppfattningen i omklädningsrummet men har väl förmodligen inte så mycket att säga till om i slutändan.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ja sammantaget så är det nog så att Karanka fortfarande har Gibsons förtroende trots dålig stämning och resultat annars så skulle han varit borta redan. Vi har nog inget att sätta emot på lördag. Vi får se vad som händer ;-)

0
johan7

Jag är liberal - man får skriva vad man vill. Effekten från min sida är att jag hoppar att läsa här mellanåt när det är som mest negativt. Det ger mig inget att läsa fler könsord om Karanka eller rykten om att allt är skit och alla vill dra. Och nej, det är inte rosenskimmrande glasögon jag jagar. Men perspektiv.

Men där är vi olika.

1
Andrealdo

Tänkte passa på att ge mig in i tråden också.

Ang debattklimatet: Vi är alla olika. Vi tycker olika, uttrycker oss olika, har olika värderingar för vad som är okej att skriva. Därför är det svårt att sätta upp regler/normer för vad som är okej att skriva, framförallt i ett forum. Så här är jag också väldigt liberal. Men jag tycker det är viktigt att vi respekterar varandra. Vi är alla Boro-vänner här som har funnit kärleken till klubben, alla på vårt eget sätt. Därför tycker jag vi bör tänka lite extra på ordval vi ger åt varandra. Vi ska kritisera varandra, ifrågasätta, hylla m.m. Det är så ett forum hålls levande. Och det är bland annat därför vårt forum känns så levande. Så jag gillar att vi även debatterar med varandra och inte bara skriver någon mesig kommentar om en bra Friend-löpning, som jag gör ibland. Vad gäller kritik av spelare, ledare m.m. har jag inga som helst restriktioner. Förutom en viss tråd då, som jag också tycker gick över gränsen.

Ang skvaller/fakta: Jag gillar att komma in på vårt forum och få senaste nytt från initierade forum, få höra om Gibbos senaste sms med Boro-höjdare och att få inlägg om vad som gått ut officiellt. Jag gillar blandningen och tillsammans bidrar vi alla till helheten av Boro Vikings. Sen måste jag erkänna att jag är imponerad över de skvaller BFL fått fram som sen visat sig vara sanna.

Ang Karanka: Huvudfrågan som allt borde kretsa kring nu. Jag vill att han får sparken. All min Boro-energi har slukats upp i ett stort spanskt hål. Jag sitter likgiltig framför teven och ser Boro rulla bollen i backlinjen, men aldrig kommer till skott. I match efter match. Jag ser spelare som inte kämpar. Finns inget hjärta. Finns ingen själ. I Boro. Jag kan knappt minnas när jag såg ett så lojt Boro-lag. Som någon skrev i en annan tråd. Det var till och med bättre på Strachans tid. Och jag blir så förbannad på Karanka. Han säger efter 0-0-matchen mot Everton att spelar vi så här mot Crystal P så vinner vi. Men han fattar inte att CP kommer spela på ett helt annat sätt. Och han fattar inte att det är dumt att byta spelsystem i årets viktigaste match. Och han kan inte säga att "Husband är för dålig för att möta en så bra spelare som Townsend". Husband hade gjort det betydligt bättre än Downing på fel position. Och jag blir så förbannad på Karanka för att han hela tiden pratar om att "Tänk på var klubben var när jag tog över, nära League 1". Han fattar inte att Boro är en klubb som hör hemma i Premier League. Han tror han typ tagit över Salernitana i Italien eller nåt. Och jag blir så förbannad på Karanka för att han är en gammal back som lever kvar i 2-poängsystemet. Han fattar inte att 0-0 mot Everton inte kommer hålla oss kvar. Vi måste vinna matcher. 38 kryss. 38 poäng, har aldrig räddat något Premier League-lag. Sen är jag förbannad på mig själv. För att jag inbillade mig att denna budgetsatsning vi gjort skulle räcka. Att det var smart gjort i år när det fanns så många räddningsplankor. Men nu ser det riktigt dystert ut. Och den insikten är svår att ta in.

Men jag försöker tänka optimistiskt ändå. Vi har fortfarande chansen att vinna FA-cupen och hålla oss kvar i PL!

Come on Boro!

2
Gazza

Klokt summerat Andrealdo. Ett forum består av olika personligheter. Vore väldigt tråkigt om alla håll med varandra i alla frågor. Personliga påhopp kan vi dock hoppas över. Det skadar forumet och bidrar till att folk inte vill uttrycka sin åsikt. Ett gott klimat med olika åsikter livar upp.

Ang Karanka så tror jag inte det finns något mer att plocka ut. Den största orsaken till att jag gillat honom är att han har en god rutin som spelare och att det fanns utrymme för ett samarbete/spelarlån med Mourinho. Detta samarbete existerar inte för tillfället. Det finns inga nya ideer och Karankas filosofi har spelarna inte förtroende för längre. Det är dags för en nytändning där alla spelare får en ny chans att visa att de vill ha en plats i laget.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva