Karanka och Boro går skilda vägar

0
johan7

Precis...

0
johan7

mobile.mfc.co.uk/news/article/2016/middlesbrough-fc-boro-aitor-karanka-club-statement-3628908.aspx

Oneboro har inte vaknat. Inte Gazette heller...Voro vikings var först...

1
Andrealdo

Underbart! Karanka ute. Här ska firas!!!

1
Andrealdo
0
BoroDubai

Finally!! Finns hopp nu iaf!

Hoppas detta kan ge en uppstuds i form kan inte bli sämre av detta iaf!!

0
johan7

Känner inte att det är firarläge. Visst kasst ett tag nu och nog bra att gå skilda vägar. Men fira känns direkt osmakligt.

5
BIG FAT LAD

YEEEEEEEEEEES - ett år försent bara.....

5
BIG FAT LAD

Välkommen Nigel Pearson med Paolo Di Canio som assisterande!!!!!!!!!!!.......;-)

0
Mendieta Fan

Hoppsan, där kom det beskedet. Med lite lustig timing får jag säga.

Tack för allt Karanka, tycker han gjort ett bra jobb att leda oss på rätt spår igen och upp i PL. Dock verkar hans stil till slut ha tagit ut sin rätt och det var nog läge för byte för att försöka rädda kontraktet.

Klubben verkar ju dock stå utan ersättare, hoppas de löser detta snart. Jimmy Floyd någon? ;)
Får se vad som finns tillgängligt, har svårt att hitta några bra alternativ just nu på rak arm. Är Rowett fortfarande ledig eller tog han Derby?

0
Boro_dave

2 månader för sent bara... Pearson känns nog faktiskt som det bästa alternativet, annars är ju McClaren ledig ;)

0
BoroDubai

11 matcher kvar och 33 poäng och spela för! Finns allt att spela för och fortfarande chans att vi hänger kvar i PL!

Bara 3 poäng upp så om laget kan få lite ny energy med en ny röst o annan taktik så finns chansen! Om inte så försökte vi iaf!

0
Boro_dave

Låna in Norling :P

0
Erik

Viktigt att få in en tränare som kan jobba med det material som finns i truppen, med tanke på att vi sitter med Negredo och Gestede i anfallet. Tror det blir kaos om det kommer in någon med en alltför offensiv filosofi.

Inser att det behövdes en förändring, och att den nog kom lite väl sent, men tycker ändå Karanka gjort ett bra jobb med att få upp laget igen. Hoppas att det går bra för honom i fortsättningen.

0
grahnen

Det var på tiden. Kul att vår match tv-sänds på söndag. Nu kan man ju se fram emot matchen ännu mer, skall bli kul o se hur detta påverkar laget. Kan bara gå åt ett håll nu men det blir en tuff första match för Agnew. Samtidigt ett jävligt bra läge att möta dem med Zlatan borta, även Rooney och Martial? Den sistnämnde var ju bra mot oss sist.

Finns det några andra intressanta namn än Pearson? Gå all-in på honom?

0
mndl82

Ranieri, Manning, själv har jag alltid älskat Martin O'neill. Person är en ok kandidat också!!

Helst vill jag se en engagerad tränare likt Center, Di Canio som kan få liv i de trötta amöberna där framme, Gibson Chambers Fried Barragan är ju som ett självspelande piano så en offensiv tränare är min önskan!!

0
mndl82

Ranieri, Mancini, själv har jag alltid älskat Martin O'neill. Person är en ok kandidat också!!

Helst vill jag se en engagerad tränare likt Center, Di Canio som kan få liv i de trötta amöberna där framme, Gibson Chambers Fried Barragan är ju som ett självspelande piano så en offensiv tränare är min önskan!!

0
Boro_dave

Måtte det inte bli Pardew iaf! Pearson klar favorit. Möjligen Hiddink om det skulle gå lösa

0
johan7

Pearson verkar vara en idiot som ska visa hur hård och tuff han är. Extremt osympatisk egenskap som jag inte tror ett smack är bra på lång sikt. Ordning och reda - visst. Men att visa att man har störst mängd testosteron, nej tack.

(Kommer han in så ska jag så klart hoppas han gör ett kanonjobb och visar att jag har fel)

0
johan7

Från oneboro;

"pearson was at rockcliffe this morning apparently"

Från Google om att Pearson söker Norwich jobb:

www.leicestermercury.co.uk/former-leicester-city-boss-nigel-pearson-applies-for-norwich-manager-s-job/story-30206762-detail/story.html

0
mndl82

www.thesackrace.com/teams/middlesbrough


Intressanta namn, dom brukar ju ha hyfsat rätt.

Roy Hodgson, McClaren står i låga odds!

3
nucleus

Karanka har gjort mycket bra för oss. Han tar trots allt lyckats på ett sätt som strachan, mogga eller Southgate inte var nära. Vi spelar i en serie vi inte sett till på väldigt länge.

Skapat en stabilitet som vart imponerande. Han verkar ha många bra tränarverktyg i lådan men på lång sikt kanske inte det viktigaste och även något som står i kontrast till det han gör bra. Han verkar ju tjurskallig som få, vägrar ändrå på sin spelstil. Kör den i alla väder och oavsett läge i matchen jada jada. Så när det som skapat stabilitet trygghet möter kriterierna för att få ihop en grupp som drar åt samma håll och även en grupp som kan erbjuda mer dynamik och jobba aschlet av sig så faller han. Tror inte spelarna på matchcoachningen eller kanske ska skriva avsaknaden av den i kombination med knepiga byten och frysboxbeteende så är det inte konstigt att vi visar upp en total flathet i många lägen.

Hade han vart mer karismatisk och en bättre ledare kunde det blivit jävligt bra på sikt. Att skylla ifrån sig på fans eller andra i klubben är inte heller sympatiskt på något sätt. Det lär han lärt sig en läxa. Med det sagt tycker jag det är helt rätt att han får gå nu. Tyvärr lite sent. Två månader sen som någon skrev ovan hade vart lämpligare eller ännu tidigare. Hoppas verkligen inte det är för sent för att vi ska klara oss kvar och kunna bygga vidare.

Lär väl bli Pearson som ersätter. Säsongen ut räcker för mig isåfall oavsett läge. Fixar han det lär han väl iof vara kvar en säsong till.

Skulle hellre hitta någon som kan erbjuda något långsiktigt. Monk som är med i listan hade ju vart grymt men det kan vi bara drömma om. Italienspåret med Ranieri eller Mancini är spännande men det tror jag heller inte alls på. Tyvärr blir det nog en halvt avdankad britt med mycket kötta-på-mentalitet som kanske eller kanske inte räddar oss kvar men som också gör att vi halkar tillbaka speltekniskt.

0
Azgore

Skönt Karanka försvann!!! Dock försent! Nu behövs det någon som vågar! O varför inte ge Steve Agnew chansen som manager och inte bara tillfällig. Måste inte vara ett flashigt namn! Spelarna känner han och han kanske vet hur anfall och mål stavas! Annars skiter jag vem det blir bara han kan stava till offensiv. Defensiven är viktig men den sitter som sten efter Karanka. Tack Karanka du gjorde det bra som tog upp oss men i längden visa sig du vara för defensiv och feg! Samtidigt totalt blåst när det gäller kemi med spelarna!

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Vi får väl hoppas att Steve kan sy ihop detta nu och att det ger den boost som en sparkad manager kan få. Att han tar in tuffingen Joe Jordan betyder att det kommer att steppas upp lite :-)
Steve vet ju mycket väl vilka som var "Karankas pöjkar" och agerar väl därefter hoppas jag. En motiverad Downing i startelvan är nog ingen skräll. Kapten t.o.m?
Karanka trodde att han á la Mourinho kunde bli större än klubben. Han insåg nog även att en nedflyttning inte vore bra för hans CV. Lämpligt att hoppa av/se till att få sparken inför matchen mot Mentorn. Tur att Gibson agerade i tid.

Känner personligen Steve så mig gör det inget :-) Visste ni förresten att han är morbror till Jordan Rhodes?

1
Andrealdo

Även om jag håller med om att tränarbytet kommer någon månad för sent så känns ändå tajmingen bra nu. Först en match mot United där vi inte har några krav på att vinna. Men där spelarna genom boosten de säkert får av tränarbytet kan leda till en skräll. Sen ett landslagsuppehåll där Agnew eller någon ny tränare får chansen att styra upp det lite mer inför säsongens tre viktigaste matcher; Swansea, Hull och Burnley.

0
Mendieta Fan

Ja man bli ju lite nyfiken på var vi står nu i tränarfrågan. Alla Gibsons uttalanden tyder ju nästan på att Agnew kommer få axla rollen säsongen ut. Eller så snackar han bara i nutid och försöker boosta Agnew så gott han kan.

Haha, Gibbo_UK, jo och vi står väl utan målvaktstränare nu med så lika bra att ta tillbaka Jordan och Steves brorsa / Jordans farsa från Wednesday? Han är väl målvaktstränare där. :)
Vad jag läst så blev det väl till slut en lösning med lån+bindande köpoption för Rhodes när han lämnade? Har för mig att han inte blev såld rakt av iaf, men han kommer ju inte kunna komma tillbaka. Tråkigt! Om vi ryker hade han varit nyttig nästa år...


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva