Boro - Burnley

5
BIG FAT LAD

Mm...jag är kvar, så lätt blir ni inte av med mig, madderfuckers, haha!

1
Andrealdo

Vinner vi inte idag har vi inget i Premier League att göra. Men även om vi vinner känns det som det krävs ett mirakel.

Som jag ser det kan vi ta 12 poäng till om vi har flyt:
Boro-Burnley: 3 p
Burnley är inte bra borta och kommer gå för 0-0. Negredo avgör med matchens enda mål.

Bournemouth-Boro: 3 p
Kanske magstarkt att tro på tre poäng här. Men Bournemouth ligger i ingenmansland och brukar inte göra toppmatcher mot bottenlagen.

Boro-Sunderland: 3 p
Sunderland är seriens sämsta lag och kan vara klart för nedflyttning redan här. Givetvis inte lätt med derbyn, men vinner vi inte här förtjänar vi inte spela i PL.

Boro-Southampton: 3
Southampton kommer inte ha något att spela för. Känns som ett bra läge att möta dem hemma.

Sen kanske vi kan ta något skrällkryss mot topplagen vi har kvar att möta. Men troligtvis inte. Vi landar därmed i bästa fall på 35 poäng. Senast den skrala poängskörden räckte till nytt kontrakt var 2009-10.

Det innebär att Hull får ta max 5 poäng i sina 7 återstående matcher. De har 4 bortamatcher och Tottenham hemma i sista. Övriga hemma är Sunderland och Watford. Man får verkligen hoppas på Watford där.

Swansea får ta max 7 poäng till. De har tre hemmamatcher där de kan samla ihop i alla fall 6 poäng, mot Stoke och West Brom. De har även Sunderland kvar borta. Men kryss där och de stannar på 35 poäng, samma som vi får.

Så vi har fortfarande chansen. Rent procentuellt för att allt ska stämma? Typ, 2 procent kanske...

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Jag är också kvar. Seg som fan och van att vara missnöjd med denna klubb :-)

Valdes
Barragan
Bernardo
Ayala
Gibson
Downing
Clayton
Leadbitter
Forshaw
Gestede
Stuani

Äntligen är vi utan De Roon. 3 pinnar!

Oroande om Gibson är vänsterback men jag blir inte förvånad! Championshipklass på innemittfältet ;-)

5
BIG FAT LAD

Nu kör vi!

5
BIG FAT LAD
5
BIG FAT LAD

Fruktansvärd boll av Forshaw...

5
BIG FAT LAD

Helt sjukt för fan.

0
Pollock

Hur kan det inte vara rött?

5
BIG FAT LAD

Missflyt gånger tre. Första matchen på länge som vi förtjänar att vinna.

5
BIG FAT LAD

Då stänger vi igen butiken för den här säsongen.

Ses i höst!


Tack till dem som stod bakom Karanka in i det sista, ni vet vilka ni är och vi vet vilka ni är - grrrryymt jobbat!!!

2
bud2me

Hull, Seansea och Burnley.... 2 pinnar. Borde varit 6-7 st för att vi ska ha chansen.

Har grävt ner mig denna säsongen. Sämst trupp, 3-4 spelare som vill ge mer än 70%.

Men nu ser jag positivt!

I höst kommer vi få se mål, kamp och nya ansikte.

1
Andrealdo

Vi har så många spelare som inte håller i Premier League. Clayton, Forshaw, Stuani m.fl. Om vi skulle haft någon chans att överleva hade det krävts att:
*Lagmoralen var 110 procent. Nu känns det som stämningen varit dålig hela säsongen.
*Vi hade behövt chansspela lite mer som de övriga bottenlagen. Slå långbollar och hoppas på någon studs. Nu har vi gått in för att spela 0-0 oavsett vilket lag vi mött.

Sen får Steve Gibson ta på sig ett stort ansvar. Han höll igen plånboken när klubben äntligen gick upp. Jag var positiv i höstas, tänkte att det var klokt att inte värva spelare till överpriser då det fanns många dåliga lag i PL i år. Många räddningsplankor. Men hur tänkte han i januari? När övriga bottenlag rustade plockade vi in tre reserver som aldrig tidigare lyckats i PL.

Kanske att Gibson inte hade förtroendet för Karanka. Att han ville vänta med satsningen tills vi har en tränare han tror på. För pengar borde finnas även om lönebudgeten ökade rätt rejält i år. Och så får vi väl en PL-fallskärm?

Nä, lika bra att börja ladda för nästa säsong Det här ska Fleetwood få sota för då....

2
bud2me

Värvningen av Jordan Rhodes var för mig starten på den här säsongens fiasko. Att bygga in så dyra spelare inför kommande PL-säsong som inte får spela varken i Championship och PL...

Nä, i höst blir det roligt igen!


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva