Trupp för nästa säsong i Championship

3
Skrivet av
BoroDubai den 2017-04-25 17:38

Då denna säsong redan är slut nu så tänkte jag hellre diskutera nästa då vi ska vinna Championship:)

Truppen

Målvakter:
Victor Valdes (Lär lämna)
Dimi (utgående kontrakt)
Ripley (tillbaka från lån)
Guzan (klar för USA)
Minst en ny Målvakt

Backar:
Fabio
Friend
Ayala
Gibson (lär lämna om han vill stanna i PL)
Espinosa
Barragan (hoppas säljs)
Husband
Fry

Om Gibson lämna måste vi värva en bra ersättare kanske två om ayala också lämna. Fry, Espinosa duger som backup. Ny högerback för Barragan behövs med.

Centralt mittfält:
Clayton
Forshaw
Leadbitter (lämna?)
Algerien
De Saart
Vad vi sakna är offensiva kvaliteter med fysik. En riktigt bra central mittfältsgeneral vore kanon.

Fortsätter med ett inlägg till..

3
Skrivet av
BoroDubai den 2017-04-25 17:45

Yttermittfältare:
Downing (lär vara kvar)
Fischer (kanske kan ta chansen)
Traore (kanske lämna annars alt på kanten)

Sämsta lagdelen i år. Måste ha in 2-3 bra spelare här och känns som här vi ska lägga pengarna nästa år om vi vill förbättra laget.

Anfallare
Bamford
Gestede
Stuani

De här 3 lär vara kvar möjligtvis Stuani lämna. En eller 2 snabba anfallare behövs för nästa år.

3
Skrivet av
BoroDubai den 2017-04-25 17:49

Så utifrån detta så behöver vi värva.

1 kanske 2 Målvakter
1-2 Centrala backar
1 högerback
1 central mittfältare/General
2-3 Yttermittfältare
1-2 Anfallare

Sammanlagt mellan 7-11 spelare iaf nån extra om nån annan spelare lämna med..

0
Skrivet av
Mendieta Fan den 2017-05-09 08:46

Ja det är väl lika bra att börja spåna nu när allt är klart. En klen tröst är väl att det känns som vi den här gången ( än senast vi åkte ur )har en trupp där mer spelare är villiga att stanna trots Championship, men det är bara en känsla.

Tränare :
Agnew menar väl och brinner nog för uppgiften men har ändå visat att han inte håller måttet. Ingen egen prägel alls på vad han ville göra.
Wagner från Huddersfield vore spännande i mitt tycke.

Spelare :
Räknar fullt med att följande spelare försvinner : Valdes, Gibson, Ramirez, Negredo.
Redan klara ut : Guzan , Chambers
Frågetecken på : Barragan, Traore , Fischer , Stuani, De Roon , Ayala

Målvakt :
Connor Ripley lär få chansen som en av två i alla fall. Vi behöver en till.

Försvar :
Med Friend och Fabio har vi två ytterbackar som håller hög Championship klass. Barragan får gärna stanna som ett alternativ. Husband funkar som back up. Men vi behöver titta på 1-2 ytterbackar. Ayala, Espinosa håller bra klass i Championship, Fry backup. Men även här behövs minst en mittback av klass med ledaregenskaper. Gibson blir oerhört jobbig att ersätta.

Mittfält :
Clayton håller mycket hög klass i Championship. Leadbitter och Forshaw håller också god klass. De Sart är jag väldigt tveksam till. Guedioura bör hålla en ok nivå. Hade dock inte skadat med en till innermitt av klass.
Downing håller bra nivå för Championship. Fischer oprövad men bör kunna få en del uträttat. Traore borde springa sönder försvar i Championship om han blir kvar. Men håller med dig Borodubai, här borde man verkligen lägga krutet på att förstärka, tillsammans med anfallsidan.

Anfall :
Gestede har en roll att fylla med sitt huvudspel. Bamford får man väl hoppas att han kan återfinna sin gamla form till viss del, då håller han bra klass i Championship. Stuani en viktig gubben i lådan figur som alltid levererar några mål. Det krävs dock en hel del för att det ska klaffa för samtliga av dessa så minst en, gärna två etablerade målskyttar som man kan luta sig mot behövs.

Stannar de man tror finns ändå en ganska bra grund att bygga på. Sen hänger ju väldigt mycket på vilken tränare man har och vilket system denne vill spela. Så det är den viktigaste biten att få klart, och det snarast möjligt. Sen vill man ju så klart se en satsning där vi får en trupp som håller hyfsad klass i Premier League så att det liksom inte finns några tvivel på att vi vill tillbaka direkt och att vi får förutsättningarna direkt för det.

3
Skrivet av
Morfar den 2017-05-16 19:26

Jag har varit med om det här förr.......
1953-54
1981-82
1988-89
1992-93
1996-97
2008-09
Vi kommer tillbaka till högsta ligan den här gången med.
Tro mig. God fotbollskultur sitter djupt...............

1
Skrivet av
Gibbo_UK den 2017-05-19 16:17

Håller med föregående talare.

Nu har vi ju köpt en spelare från landet med talangerfabrikerna, fotbollsstorheten Luxemburg, så nu kommer vi att gå obesegrade genom Championship nästa säsong..

6
Skrivet av
BIG FAT LAD den 2017-05-19 18:51

Enes Mahmutovic från CS Fola Esch....hahahaha...hilarious ffs...

Hej League One, de e vi som e Boro!

0
Skrivet av
bud2me den 2017-05-26 09:34

Jag tycker nog att stora delen av truppen är ok för nästa år.
Vi har ju spelat i PL med en Championship trupp...

Downing, Leadbitter, Clayton, Fischer, Forshaw, Gestede, Bamford...

Kan Friend och Gibson stanna utöver dessa så känns det ganska ok för min del.

0
Skrivet av
Skid den 2017-05-26 18:22

Vi lär behöva förstärka vår trupp om vi ska tillbaka direkt till PL. Vi hade tufft nog att ta oss till högsta serien med nämnda spelare (bortsett från Gestede) och att det inte höll i år är inte särskilt överraskande. Frågan är bara vilka (bra) spelare som är intresserade av att ansluta sig? Jag tror också att vi behöver en tränare som kommer in med ett annat tänk än det varit senaste åren. Sätter en slant på att Monk är vår näste tränare och det i kombination med ett par riktigt vassa nyförvärv, då kan vi göra som Newcastle, komma tillbaka på en gång!

5
Skrivet av
Andrealdo den 2017-06-08 23:17

Alltså, vill man verkligen ta del av den här Silly-säsongen??? Hetaste ryktet just nu till Boro, Lee Tomlin...

3
Skrivet av
BoroDubai den 2017-06-20 20:19

Inga spelare klara ut eller in än. Lär ta fart kommande veckorna dock.

Anser att offensiva o kreativare mittfältare är det som var vår svaghet och behöver förbättras för att kunna vinna ligan o gå upp.

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva