iFollow EFL

1
boozeboy

Möjligtvis lite glada nyheter, dock vet jag inte om boro har accepterat detta.

Men 110 pund jämfört med viaplays ockerpriser..


www.efl.com/news/article/2016/efl-live-streaming-platform-ifollow-unveiled-for-global-fans-3703898.aspx?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Taget! Kan betala det dubbla bara jag slipper den ******* ***** ****** *********** radion!!!

0
Mendieta Fan

Vilken grej! Fasen vad intressant. Visst kostar det en del men att kunna få se samtliga matcher är ju grymt lockande,

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Mycket intressant och givet om det funkar bra!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Fan! Utav 72 lag i EFL så är det 14 som vägrar att delta i iFollow....självfallet var Boro ett av dessa.

Blir att hoppas på fulstreamar när vi möter lag som är med i tjänsten.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Var tydligen nåt supportermöte ikväll där klubben återigen meddelade att iFollow inte är aktuellt. Tydligen har vi inte råd och de tror att Borofans utomlands inte har råd med 1100 spänn per år. Folk flyttar liksom från nordöstra England för att man får ett välbetalt jobb utomlands så det hela känns riktigt sjukt. Någon spekulerar i nedanstående tråd att de kanske inte har kompetensen (inte helt omöjligt med tanke på hur BORO+ har skötts genom åren) eller att klubben inte har den blekaste aning om hur sjukt trötta folk är på att lyssna på radiohelvetet. De kan även vilja jävlas med folk som lyckats få bra jobb utomlands bara för att de kan (skulle inte förvåna mig, då det finns den typen av avundsjuk mentalitet i staden). fansonline.net/middlesbrough/mb/view.php?id=5355532

Jag kommer skicka ett mejl och uppmanar er alla att göra detsamma. Små pissklubbar, med mycket mindre supporters än oss och väldigt mycket fattigare, är med ffs. Här längst ner kan ni mejla, vore bra om så många som möjligt gjorde det: www.mfc.co.uk/club-community/club/contact-us

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

LYSSNA NU!

På denna fmttm-tråd finns en länk till en undersökning om iFollow. Det tar 20 sekunder att fylla i de sex frågorna. In och fyll i - detta är vår chans att påverka klubben! fansonline.net/middlesbrough/mb/view.php?id=5356983

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

7 frågor. Alltså minst 22 sekunder. Bra BFL.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Fixat!

0
grahnen

Också fixat. Låter som en jävla fin grej. Har trots pissresultat under den gångna säsongen varit kul att kunna se mer eller mindre varenda match. Under en vanlig Championship-säsong är det inte jättemånga matcher som man har möjlighet att se.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Verkar nu som klubben fått ny info som gör att de ska fundera igen (förhoppningsvis alla mejl de fått + undersökningen): www.mfc.co.uk/news/efl-commentary-and-live-streaming-update

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Glömde att skriva ovan att MFC har lite koll på hur många "overseas" som kollar inför en eventuell iFollow EFL anslutning.Ska också kolla eländet :-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Har någon sett någon ursäkt från klubben för stream-debaclet igår? Eller drev dom med sina fans som vanligt?

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Kommer vi inte att få. De kommer säga att vi drömt det och att det aldrig var aktuellt med någon gratisstream.
All info försvann snabbt som en avlöning från hemsidan.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Kan vara bra med många intresserade. Greppar varje halmstrå ;-)

goodform.researchfeedback.net/wh/s.asp?k=149857276022

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Idag kom alltså beskedet vi alla fruktat. Det blev inget med iFollow, eller liknande upplägg, och klubben valde alltså att pissa på tiotusentals Bororfans över hela världen. De skyller på att de inte kunde garantera "kvalitén" på sändningen, vilket alltså inte hindrade de andra typ 70 klubbarna. I Championship är det bara vi, Hull och Sunderland som inte kommer sända matcherna direkt. Helt sjukt att polare som håller på exempelvis Millwall, Leeds, Preston och Wednesday kommer kunna logga in hos sina lag på matchdagarna för att se fajten - men inte jag.

Det blir alltså till att gå för "plan B". Som sagt, de allra flesta lag är med så vi kommer att kunna se 95% av alla matcher live. Skillnaden blir bara att vi får gå in på motståndarnas sidor och där betala för matcherna, vad det verkar mellan 5-7 pund per match. Så istället för att Boro får mina 1100SEK så blir det nu till att betala våra motståndare omkring 3000SEK denna säsongen (räknar med att se nästan varje match som vanligt). En lite jobbig grej med att behöva signa upp sig hos olika klubbar varje vecka är att det kommer rasa in typ spam och att risken för olika frauds ökar när de får mina kontouppgifter. Sedan kanske det utvecklar sig till att det blir bra fulstreamar så då slipper man allt det där förstås. Jag kommer även att skita i Boro+ helt denna säsong pga hur MFC skött det här.

0
Mendieta Fan

Ja fy fasen vad surt detta är när det fanns en lösning som lät riktigt lockande.
Vad jag förstår kräver EFL att klubben signar upp sig på 6 år för tjänsten och att man kör sin websida via deras lösning för att det ska funka. Kan på ett sätt förstå att klubben inte är så sugna på det med tanke på ny hemsida och sikte på att komma tillbaka till PL, MEN nästan alla klubbar som inte gått med jobbar på en egen alternativ lösning. Det var trots allt fler klubbar som inte gått med än jag trodde, exempelvis Wolves som dock kommer erbjuda premiären i form av sin egen lösning.

Förstår att det kostar och krävs en bra lösning men varför kan inte Boro försöka hitta en egen lösning också? Filma matchen gör de ändå och om man kunde lagt BBC Tees kommentatorerna på detta vore saken klar. Förstår att det kanske ställer till det med rättigheter osv men här känns Boro riktigt passé.
De pratar om radiolänkar och att de även jobbar på någon form av fantastisk inför match program eller liknande man kan kolla men jag vill SE matcherna och inga halvlösningar. Då kan det lika gärna vara. Riktigt kasst av klubben, vi lever år 2017...

1
Andrealdo

Riktigt trist. Då får man som vanligt leta upp en massa fulstreams då. Och ja, förhoppningsvis kanske det dyker upp bättre och fler streams nu när det görs tv-produktioner av nästan samtliga matcher i ligan.

0
UpTheBoro

www.mfc.co.uk/news/watch-full-90-minutes-forest-2-boro-1

Kan det här betyda vad min initiala känsla sa att det betydde?

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva