Liverpool-Middlesbrough

1
Andrealdo

Sista matchen för säsongen. Sista PL-matchen på hur länge? Känns inte direkt som årets hetaste match men jag är på plats i Liverpool och ska försöka tagga igång. Bokade in resan för flera månader sen när jag ännu hoppades att matchen skulle betyda något. Nu kan vi bara förstöra CL-drömmen för min polares lag Liverpool.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Slog av vid 3-0 :-(

1
Andrealdo

Reserapport:

Även om matchen mot Liverpool saknade betydelse för tabellen och att Boro föll med 0-3 var det ändå med en positiv känsla jag lämnade Anfield. Två anledningar.

*Spelet: Första halvlek var jämn och om Bamford fått den straff han borde haft (Liverpool-fansen gav en lättnadens suck) kunde utgången blivit en annan. Bamford kändes het matchen igenom och blir spännande att följa nästa säsong. Gillade också att flera av spelarna som förde upp oss även fick starta. Men så klart borde Dimi fått stå i mål!

*Fansen: Det som värmde mest. Boro-fansen fyllde halva kortsidan på Anfield och höll igång hela matchen. De hade skön självironi. "We're going down" och andra låtar på det temat. Inte många andra fans som skulle ha så skön självdistans och det talar för bra uppslutning även nästa säsong. Ibland var det svårt att höra klacken då även Pool-fansen var igång. Men jag tyckte jag hörde följande version också: "We are the Boro, the only Boro. We are going to Championship. Have you noticed how much I missed you. Please don't take my Boro away."

10 minuter innan avspark spelades Bob Marleys "Don't worry about a thing" och Boro-fansen tog i så det knakade och Pool-fansen tog upp sina mobiltelefoner och förundrades; "vad är det där för kul gäng, de verkar ju gilla livet även om de åker ur?"

Efter matchen gick spelarna fram och tackade fansen. Gibson, Clayton och Leadbitter stod kvar längst. Kändes som en kärleksfull stund som bådar gott inför framtiden.

UTB

0
Mendieta Fan

Underbar rapport Andrealdo. Man blir varm i hjärtat. :)

0
Saintan

Underbar reseskildring Andrealdo.
Skön inställning hos fansen, på sätt och vis mildrar det nederlaget något.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva