Wolverhampton Wanderers - Middlesbrough FC

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Öppnar säsongens första matchtråd. Blir det ingen vinst så är man sist i kön och någon annan får ta över :-)

Fågel, fisk eller mittemellan? Ja, själv har jag dock inte den blekaste aning. Nyförvärven vet man ju inte mycket om egentligen. Spontant så känner jag att laget inte är riktigt rätt balanserat. Fyra målisar just nu, tunt med mittbackar som vanligt och hur många offensiva spelare som helst.

Vi är ju favoriter nu men jag skulle tro att det är ganska många lag som kommer att göra upp om den tre åtråvärda platserna i PL. Inledande fem matcherna oerhört viktiga som vanligt.

Skönt att det drar igång iaf.

1-1 brukar vara ett gångbart tecken ;-)

Hoppas YakuBoro hinner få till matcherna.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Fan vad skönt att det är dags igen! Själv tror jag faktiskt på en riktigt bra säsong med Monk bakom rodret.
Spanska sjukan är utsparkad och klubben har för en gångs skull värvat en hel del riktigt intressanta spelare.
Vinst mot Wolves med 2-1 och resan är inledd mot PL igen!

1
Andrealdo

Ja, bara dagar kvar till premiären nu. Och man vet inte riktigt vad man ska tro om vårt lag. Vi har värvat rekorddyrt., Å andra sidan känns det som det finns många frågetecken kring nyförvärven. Så antingen är man optimist eller pessimist när man går igenom vår nuvarande trupp. I dag är jag pessimisten. I morgon är jag optimisten.

PESSIMISTEN
Dimi: Stackars Dimi. Ser ut att bli tredjemålvakt igen. Tveksamt om han orkar sprida glädje i omklädningsrummet.
Randolph: Blandade och gav i West Ham. Kommer att göra några tavlor under säsongen.
Ripley: Oprövad på denna nivå. Steget från League 1 är rätt stort för en målvakt.

Fabio: Vill lämna. Lika bra att vi gör oss av med honom.
Christie: Bra offensivt. Men värdelöst defensivt. Vem ska täcka upp när han och Traoré stormar fram?
Friend: Skadedrabbad i fjol. Håller kroppen i år?
Ayala: Kommer snitta ett gult kort per match och därmed bli avstängd 1/3-del av säsongen.
Gibson: Lär knappast stanna. Sticker säkert sista augusti utan att vi hinner värva ersättare.
Baptiste: Har haft stora skadeproblem. Känns inte som en spelare för startelvan.
Fry: Ung och talangfull. Men knappast redo för startelvan redan i år.
Roberts: Ung spelare på lån utan några större meriter. Utfyllnad.

Leadbitter: 31 år. Ser tröttare och tröttare ut för varje säsong. Pallar han glöda ett år till?
Clayton: Gjort det bra, men är beroende av bra medspelare.
De Roon: Vill lämna och kommer göra det. Blev inte riktigt den succéspelare man hade hoppats på.
Downing: Har senaste säsongerna visat att han är kraftigt på nedgång.
Gueidoura: Ingen förstod värvningen av honom i januari. Ytterst medioker.
Forshaw: Räckte inte till i Premier League. För långsam, klen och omständlig.
Howson: Knappast bättre än de mittfältare vi redan har. Kostade dessutom en hel del.
Traoré: Vindsnabb, men misslyckas ständigt med sista passningen eller skottet. Överskattad.
Gaston: Mest gnällig. Vill lämna och lika bra att han gör det för att inte sänka stämningen helt.
Chapman: Talangfull. Men vi har ju lärt oss läxan att han kommer harva i League 2 snart.

Braithwaite: Känns ungefär lika bra som Viktor Fischer. Och vi såg ju hur det gick för honom i Boro.
Bamford: Bara två matcher från start under två PL-säsonger innan han återvände i vintras. Saknar självförtroende.
Gestede: Spelade 43 raka matcher utan att vinna. Nytt bottenrekord i modern fotboll.
Fletcher: Utsågs av Whoscored till Premier Leagues sämsta spelare förra säsongen. Trots det värvade vi honom dyrt.
Assombalonga: Vårt dyraste nyförvärv någonsin. Enormt överpris, även om han gör en del mål på denna nivå.

0
BoroDubai

Tror på en underhållande match med 2-2.

Är positiv inför säsongen tycker Monk verka veta vad han vill göra och hur han vill spela. Alla nyförvärv anser jag är bättre än de som lämnat iaf på pappret sen får man se hur de spela men tycker ser bra ut. Sen är alltid ligan jämn o hård men tycker vi har en bra manager, trupp och förhoppningsvis så kan vi ta en direkt plats.

Andra lag i toppen lär vara Fulham, Reading, Villa kanske Wolves..

Men jämför bara med Sunderland o Hull så tycker jag vi har haft en kanonsommar.

Hoppas på en bra säsong, kul fotboll och många mål :)

1
Andrealdo

Idag vaknade jag på rätt sida...

OPTIMISTEN
Dimi: Var hur stabit som helst när vi senast lirade här. Rutinerad som få.
Randolph: Gjorde ett par jättematcher för West Ham förra säsongen. Karaktärsspelare.
Ripley: Gjorde succé på lån i Oldham ifjol. Redo att utmana om förstaplatsen.

Fabio: Gjort det bra i Boro och kan spela på båda kanterna.
Christie: Offensivt stark högerback som varit en snackis-spelare i flera år.
Friend: Extra taggad efter skadeförföljt fjolår. Klart bästa vänsterbacken i ligan.
Ayala: Bildar ett betongstarkt försvar tillsammans med Gibson.
Gibson: Blir Championships utan tvekan bästa mittback.
Baptiste: Var en av Prestons bästa spelare i fjol. Accepterar en roll som inhoppare.
Fry: Spelar för engelska ungdomslandslagen och kan bli en ny Ben Gibson.
Roberts: Utvecklingsbar ytterback som inte kommer gnälla över att få mycket tid på bänken.

Leadbitter: En pådrivare som var viktig vid uppflyttningen för två säsonger sedan.
Clayton: Nyckelspelare senaste säsongerna som är viktig att behålla.
De Roon: Borde komma mer till sin rätt här i en liga där det smäller på lite mer.
Downing: Veteran som fortfarande har en väldigt vass vänsterfot.
Gueidoura: Gjorde en riktigt bra säsong med Watford senast han spelade i Championship.
Forshaw: Bra senast han spelade i Championship. Tempot passar honom här.
Howson: Tillför nytt blod på mittfältet och varit en av Norwich bästa i flera år.
Traoré: Gjorde livet surt för många PL-backar. Många CH-backar kommer nu ångra sig att de ens började med fotboll.
Gaston: Om han är på humör kommer han vara en av seriens stora stjärnor.
Chapman: Extremt talangfull. Ni har väl sett Kurre Hamrin-målet mot Torino i U21?

Braithwaite: Imponerat på försäsongen och producerat mycket i franska ligan.
Bamford: Blev utsedd till hela Championships bästa spelare när han senast lirade i Boro i denna liga.
Gestede: Bra komplement på bänken att sätta in om vi behöver slå långbollar.
Fletcher: Ung engelsk anfallare som många klubbar ville ha och som kan få ett genombrott nu.
Assombalonga: Valde oss före flera PL-klubbar. En hårt arbetande forward som även gör mycket mål.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Chapman har ju inte fått nåt tröjnummer ens och om jag hörde rätt så blir han utlånad till Blackburn.

Gaston (är i Italien nu) och De Roon skulle jag vilja bli av med.

Leon Britton var ju på Rockliffe. Får se om det blir något av det. Liten snabb jäkel men har hunnit bli 34 nu ser jag.

2
YakuBoro

Tröjorna är nu "nollade" och det går att tippa på första matchen på:
borovikings.se/matcher/tippa.php?match_id=616 (kräver såklart att du är onloggad!)

HELVETE va gött att de är igång igen!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Bra jobb, YakuBoro!

Tror min tröja redan var nollad efter förra säsongens tippande :-)

0
Mendieta Fan

Tror vi har en äcklig match på gång imorgon, är orolig. Wolves har satsat en del och kan bli en tuff nöt att knäcka. Det som talar mot dom är väl att de har lite folk borta samt att de inte fått ordning på grejerna riktigt än. Men har vi det heller? Ovisst.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Håller tummarna för denna:

www.olympicstreams.me/football/wolves-vs-middlesbrough-live-stream/1-497337/

Andra streamar mottages gärna ;-)

0
Saintan

Tack Gibbo!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

#Boro XI: Randolph, Christie, Ayala, Gibson, Friend, Clayton, Howson, De Roon, Fletcher, Braithwaite, Assombalonga. #UTB

1
Andrealdo

Missar premiären då jag jobbar idag. Så får följa era känslomässiga uppdateringar här :-)

Intressant att de Roon startar. Tror faktiskt han kan bli rätt dominant i den här ligan. Men kan vi få det priset vi köpte honom för är jag också för en försäljning.

Wolves har värvat en vass anfallare senaste dagarna, Bonatini. Han går direkt in från start. Mest orolig för Randolph idag. Ny målvakt vill gärna visa upp sig i första matchen, men då brukar misstagen komma. Får hoppas han håller sig lugn.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Kan vi ställa in Greken i mål eller. Satans helvete.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Bra där Ayala....

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Det börjar som den förra säsongen slutade.........

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

En spanjor kvar.....

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Pffffffffff....Braithshaite...

0
mndl82

Värre än förra året ju, inte ett avslut på 45 min ju

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

De Roon och Clayton joggar omkring och tror dom är superstjärnor....men blir av med bollen hela tiden...

2
Gazza

Jävligt trist start

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

zzzzzzzzz

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Tuff vecka detta. Fy fan.

1
boozeboy

Ops, munken får en jobbig start. Måltorkan fortsätter och inga tecken på förbättringar. Jag brukar vara optimisten, men att bi är favoriter i cs är fel. Jag betta 1x i denna match, sorry folks men detta var uppgjort

1
Andrealdo

Då var man tillbaka i ångesten då som kommer pågå hela säsongen. Har inte sett nåt av matchen men förstått att vi var usla. Vi körde helt utan yttrar? Centrerade Monk mittfältet så att ytterbackarna skulle komma fram på kanterna? Jag vet inte, men känslan är att lag med vassa yttrar (inte ytterbackar) vinner matcher.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

I och med förlusten så är jag enligt de nya FIFA reglerna avstängd tre månader för att få starta matchtrådar.

1
Andrealdo

Haha, har du så dåligt facit, Gibbo?


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva