Bolton - Boro

5
BIG FAT LAD

1. Matchen går på Viaplay och TV3 Sport så där sparade man en femtiolapp denna veckan.
2. Lägg in kommande match, ser illa ut när det står tomt.
3. Rätta resultatet i Forest-matchen nån gång! Det är liksom anrika Vikings tipstävling vi snackar om och inte någon fultävling som boozeboy dragit igång med extremt kort varsel och oklara regler...

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Japp. Härligt med TV match. Har funkat bra med iFollow dock så man ska nog kunna se de flesta matcherna denna säsong iaf.
Wheater är nog tyvärr ryggskadad än. Skulle vara skoj att se honom i match mot oss annars. Saknar krigare av hans kaliber.

Jag kan tydligen lägga in matcher och rätta resultat ännu så jag fixade lite. Vet inte vilka mer som är admin men vi kanske skulle behöva ha nån mer som är inloggad ofta.

0
Saintan

BFL kanske känner sig manad? :)

5
BIG FAT LAD

Bra, Gibbo!

Vafan jag kan inte göra allt, Saintan! :)

1
Andrealdo

Kul med tv-match idag. Verkar bli 4-5-1 idag om man ser på startelvan. Traoré och Downing på kanterna. Baker som offensiv mittfältsspets framför Clayton och Leadbitter. Britt ensam på topp.

1
Andrealdo

Wheater med från start i Bolton. Blir det Boros första bortaseger på över ett år idag???

1
Andrealdo

Skön start på matchen av Boro-klacken!

1
Andrealdo

Man måste ju bara äääälska Traorés förarbete till 1-0!!!

5
BIG FAT LAD

SEGER!!!!!!!!!!!! HAHA

0
BoroDubai

Stabil borta vinst! Bra start efter uppehållet.

1
Andrealdo

Ja, stabil seger. Men också mot seriens absolut sämsta lag.

Tumme upp: Att vi körde 4-5-1 med yttrar. Ska man vinna matcher är det ofta viktigt att komma runt på kanterna, där man kan slå bra inlägg eller bara dra isär motståndarnas backlinje. Tidigare har ju Monks tanke varit att låta ytterbackarna stå för kreativiteten längs kanterna. Vi har ju härligt offensiva ytterbackar. Men det blir skillnad med renodlade yttrar. Traoré hade lekstuga och Marvin Johnson kom in på vänsterkanten och gjorde mål direkt.

Tumme ner: Lewis Baker var dominant i holländskan ligan ifjol. Spelade då som defensiv mittfältare. I Boro är det trångt där och han kom inte riktigt till sin rätt som nr 10 igår.

Stjärna: Bäst på planen var givetvis Traoré. Skönt att han äntligen fick ut något av sin speed. Två grymma assist och han verkar hittat ett bra samarbete med Britt.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Skönt att äntligen få till en bortaseger. Personligen är jag inte så begeistrad egentligen. 3 poäng är bra men Bolton var dåliga och oorganiserade vilket gjorde att Traore fick det utrymme han behöver och förhoppningsvis kan han fortsätta att terrorisera motståndarna med sin snabbhet. Samtidigt måste vi kunna vinna lätt mot sämre lag om vi ska vara med i toppen. Kändes jäkligt konstigt att vi kunde stänga en match tidigt. Vi får se på tisdag om vi lyckas bibehålla detta momentum. Vinst då och Steve Bruce är rökt.

0
BoroDubai

Bolton inget kanonlag men skönt att kunna gå borta o spela stabilt o vinna med 3 mål o ännu en nolla. Defensiven verka bli bättre. Såg dock inte matchen men verka varit en bättre balans än med 4-3-3 o borta plan känns det stabilare.

Nu helst fortsätta med 3 poäng o en bra insats mot villa på tis.

Hoppas Traore kan fortsätta att jobba hårt o visa att han kan leverera försvararna hade det jobbigt i PL så dessa försvare kommer få det svettigt :)

Hoppas på att vi hittat eller snart hittar en balanserad spelsystem men känns som att vovvar bättre spelare och trupp än när vi gick upp.

0
johan7

Jag såg matchen, här kommer några av mina poänger;

+
Traores lyckade räder, med bra inspel.
Britts avslut.
Fry och Gibson känns stabila.
Leadbitters konstanta pådrivande.
Stabilt målvaktsspel. Inte lika lugnt som Dimi för ett par säsonger sedan, men helt stabilt.

-
Downing har det inte i sig längre. Tyyärr säger jag om det. Visst bra defensiv mellanåt.
Traoers har ju en beslutsförmåga som en trästubbe.
Baker gjorde någon fin aktion här och där. Men inget som visar på att han sak vara vår framtida playmaker...än så länge.

0
UpTheBoro

Jag tycker tyvärr att era analyser tyder på bristfällig taktisk kunskap och orienteringsförmåga. Personligen tycker jag vi visade skitfina tendenser i en perfekt utförd bortamatch, hur usla Bolton än må vara.

Traoré kommer fortsätta fullkomligt slakta i den här ligan fylld tills det rinner över av lika dumma fotbollsspelare som han själv.

Baker tycker jag tvärtom gav bra svar, han har strålande playmaker-kvaliteter och kommer bara att växa med tiden.

Och Downing var grym, erbjöd en sund balans, defensiv klokskap och i största allmänhet vettigt beslutsfattande. Det i kombination med ett tillslag ingen i den här truppen är i närheten av gör att det förefaller som ett klassnyförvärv om Monk lyckats få med honom i rätt riktning och om han kan underkasta sig rätt roll i truppen.

Och kanske har han hittat rätt med det tråkiga men trygga valet Leadbitter i den roll han initialt försökt spela in clayton i, för att det även innebär en mer passande roll för den sistnämnde.

Det här kommer bara bli bättre med tiden och tycker den här insatsen tyder på att monk utnyttjat tiden under landslagsuppehållet väl. Tycker alltmer vår trupp framstår som ett vettigt hantverk i championship-truppbygge.

Fan, det här är perfekt.
Det är ibland tröttsamt att vara en skimrande, karismatisk och taktiskt slipad fisk i det konservativa och gråa akvarium som är det här forumet.

Det senaste stycket avfärdas redan innan någon hinner hugga ner mig som hälften skämtsamt, hälften en megalomanisk ådra som letade sig igenom fasaden (även det ett skämt. Kosta på er ett leende - 3-0).

Oavsett ska det bli kul att se vem som har rätt (: Tror vi har svaret redan framåt mitten av februari när vi cementerat oss som en av två orubbliga avstickare i tabelltoppen. Det är inte så bråttom


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva