Bristol City - Boro (match- och pubtråd, 2 dec 18.30)

5
BIG FAT LAD

**INBJUDAN**

Lördag 2 december välkomnar Vikings East Chapter samtliga medlemmar i Vikings Nation till samkväm. På menyn står Bristol City borta och Sky Sports sänder direkt från Ashton Gate.
Plats: Wirströms i Gamla Stan (om jag och Pollock fortfarande är portade går vi till stället bredvid).
Tid: Matchstart kl.18.30. Tänkte att vi ses kl.18 så hinner man käka innan kick-offen.

Nu är vi ute i god tid så man hinner parera undan tvättstugetider, födelsedagskalas och fruntimmer.

Vi som dyker upp denna trevliga kväll är:
BIG FAT LAD


Fyll på!

1
Andrealdo

ÄNTLIGEN! Nu kör vi :-)

Vi som dyker upp denna trevliga kväll är:
BIG FAT LAD
Andrealdo

1
Andrealdo

Får hoppas Gustav Engvall är tillbaka i City-tröjan i den matchen. Allsvenskans sämsta anfallare...

5
BIG FAT LAD

Underbart, Andrealdo!

Gustav, who?

0
Pollock

Fan va roligt, blir kul att ses igen!

Engvall är väl inte den enda Bristol City-spelaren med tveksam klubbhistorik ;-)

5
BIG FAT LAD

Härligt Pollock, kommer bli grymt!

Haha vilket sopgäng Bristol City, mobbaren och rikscharlatanen Gary O´Neil spelar tydligen fortfarande och delar alltså omklädningsrum med livrädde Niklas Eliasson...

Fyll på nu - kan vi slå rekordet på fyra pers?
Klara:
BIG FAT LAD
Andrealdo
Pollock

5
BIG FAT LAD

Lite drygt en vecka kvar då. Perfekt tillfälle för er som bor utanför Stockholm att ta med frugan in till storstan så hon kan handla julklappar medans du smiter iväg och tar några kalla med Boro-vännerna. Kan det bli så mycket bättre?

Fyll på!

5
BIG FAT LAD

Börjar bli dags!

Fyll på.

5
BIG FAT LAD

OBS!

Det kommer inte bli Wirströms. Det råkar naturligtvis vara Arsenal-Man Utd just den här dagen och som lök på laxen så börjar den samtidigt som vår match.

Det kan bli knepigt detta, men ska jobba fram ett nytt ställe. Håll er uppdaterade här så återkommer jag om var det blir.

3
nucleus

Sjuk tidigt på säsongen men lite vinna eller försvinna över denna känner jag. Momentet måste svänga annars blir uppförsbacken för tung.

1
Andrealdo

O'Learys borde väl kunna få upp vår match på en tv-skärm?

5
BIG FAT LAD

Vilken härva. Precis alla visar Man U-matchen.

Olearys får inte lov att streama matcher så där är det kört.

Har en öppning och det är Liffey i Gamla stan. De sänder "stora" matchen, men tänkte kolla om de kan få in Sky Sports nere i källaren där. Problemet är att de inte svarat i telefon sedan jag började jaga dem igår.

0
Pollock

Tack för att du inte ger upp BFL! Enl Liffeys hemsida visar de förutom arse-man u tyvärr även rugby som startar kl 17:30...

5
BIG FAT LAD

Har kollat runt överallt. Liffey svarar fortfarande inte så jag sticker ner dit nu och kollar med dem. Kolla in här kl.17 så får ni definitivt svar om det går att lösa.

5
BIG FAT LAD

Liffey visar rugby i källaren och Arsenal där uppe. Så nu ser det mörkt ut.

Några förslag kring hur vi gör?

0
Pollock

Helvete. I sådana fall är jag rädd att vi får ställa in, förbannat surt.

5
BIG FAT LAD

Jag åker upp till Tudor Arms och kollar. Hon tjejen jag pratade med verkade inte ha superkoll på deras kanaler. E där om 15.

0
Pollock

Ok, håller tummarna

1
Andrealdo

Ok, grymt jobb BFL. Håller tummarna. Kan man typ ta med datorn till en pub och streama matchen? Eller skulle de säga nej till det?

5
BIG FAT LAD

Tudor Arms Sky Sports-kort är trasigt så de har inte kanalen för tillfället.

Ska vi kolla på datorn måste vi nog sätta oss på ett riktigt sunkhak om de ska strunta i det.:)

Vad tycker du, Pollock?

0
Pollock

Hade vart jävligt kul att kunna se matchen med er men som läget är nu känns risken att missa matchen alltför stor om vi drar ut och sätta oss med nån laptop och lita på en stabil uppkoppling.

5
BIG FAT LAD

Det blir ju ingen hackig fulstream utan vi kör med Viaplay isf.

0
Pollock

Har nån 4g uppkoppling då så vi slipper förlita oss på hakets eventuella WiFi?

0
Pollock

Vill ni köra så kommer jag

1
Andrealdo

Jag kan försöka köra via mobilens uppkoppling. Aldrig streamat så förut, men kan vara värt ett försök

1
Andrealdo

Förslag på sunkhak? I värsta fall får man väl ta något internet-café?

5
BIG FAT LAD

Så här gör vi. Ni får ta er till Östermalm så går jag hem och hämtar min dator. Vi ses utanför pub Londoner om 35 min så har jag funderat ut ett ställe där i närheten tills dess.

0
Pollock

Ok, ses!

1
Andrealdo

Ok. Ses där.

1
Andrealdo

Jag hann slänga ner min dator i väskan också innan jag gick hemifrån. Dock lågt batteri. Så om vi inte hittar ström är det ju bra att du också har med dator BFL. Men blir det omständigt för dig att åka hem kan vi chansa på min.

1
Andrealdo

Howson och Forshaw på det centrala mittfältet idag...tror BFL kommer ställa in...

5
BIG FAT LAD

Haha...

East Chapter - skönaste och mest dedikerade Vikingsavdelninen ever!

5
BIG FAT LAD

Hak fixat! Kom till Restaurang Esplanad, Karlavägen 36.

1
Andrealdo

STRÅLANDE!!!

1
Andrealdo

City har nåt himla pack i startelvan. Dock varken Eliasson eller Engvall...

0
Skid

Som yra höns... vi åker på stryk idag igen...

5
BIG FAT LAD

Fy fan. Stor besvikelse på restaurang Esplanad.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Stor besvikelse i fotbollsfåtöljen hemma i Kumla.

Truppen känns så jäkla felbalanserad nu.

1
Andrealdo

Jag lämnar walk over vid 23.40. BFL och Pollock fortsätter sprida Boro-kärlek över Sthlm resten av natten!!!

5
BIG FAT LAD

Tack för igår, alltid lika trevligt att ses även fast matchen var katt-a-strof.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva