Leeds United - Middlesbrough 2 - 1

2
YakuBoro

Snart dags för ny match!

Dessutom!

Lite ny funktionalitet på sidan. Man kan nu skapa "officiella match trådar" (som tex denna).
Det innebär att OM det inte skapats en tråd inför kommande match så har man en liten checkruta man kan kryssa i när man skapar ett nytt inlägg.

Om man sedan är inne i en matchtråd så finns det möjligheten att när man svarar även uppdatera resultatet. Alltså tröjnummeruppdateringar i realtid (matchen måste dock ha startat)!

Det är även så att OM det inte finns någon kommande match. Då har man möjligheten att lägga till en match i samband med att man skapar ett nytt inlägg. Så aldrig mer klagomål på Admin! ;-)

Frågor och kommentarer på detta mottages!

Nu mot fjärde raka segern!

0
BoroDubai

Fint hoppas på en storseger o 3 poäng!

Låter bra med uppdateringarna. Ska prova framöver. Uppskatta jobbet ni admin lägger ner.

2
YakuBoro

Matchen verkar även sändas på TV3 Sport & Viaplay!

0
johan7

Gott mos Yakuboro!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Bra jobb, YakuBoro. Tacksam att du fixar.


PS! Förutom att det är en bugg i programmet. Står en 0:a på min rygg :-)

2
YakuBoro

Ett tips!
Tippa 0-0 så står det i alla fall ett etta på ryggen en liten stund! ;-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

1. Om "officiella matchtrådar". Det skapas alltid en matchtråd innan match så den här ändringen fattar jag inte.
2. Om att uppdatera tröjnummer i realtid? Den här fattar jag inte meningen med överhuvudtaget. Låt inte fler människor än nödvändigt få hålla på att fixa och trixa med tipp-tävlingen!
3. Om att lägga till "kommande matcher". Ja, om inte någon av admin orkar gå in en gång i kvartalet och skriva kommande 10-15 matcher så är väl detta en bra idé, absolut...
4. Varför kan man längre se andras inlägg när man redigerar sitt eget? Fixa tillbaka det igen, sjukt jobbigt när man vill svara på något som någon skrivit att man måste "skicka" sitt eget inlägg och sedan ladda om sidan för att kunna kolla vad man skulle kommentera.
5. Vafan, nu är det Premier League-tabellen som visas när man klickar på "Tabell"-länken. Ändra.

Tyvärr blir betyget alltså klart underkänt på denna omgång av uppdateringar.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Jag själv är ju admin (fastän jag loggar på lite för sällan) och brukar lägga in matcher "en gång i kvartalet" men eftersom matchtider och dagar ändras hit och dit så har det blivit flera fel tack vare det. Det krävs alltså lite mer jobb med matchtrådarna trots allt.

2
YakuBoro

1. Skillnaden är att forumtråden "i bakänden" kopplas till matchen.
Så då kan det lite diskret påminnas direkt i forumtråden om man glömt att tippa, man kan komma till forumtråden via matchlistan och man kan tillåta, under matchtid, att användare kan uppdatera resultatet när man postar foruminlägg. Blir det bara mer störande än positiv funktion så är det bara att ta bort igen!

2. Det blir ganska uppenbart vem som uppdaterar resultatet så om det missköts så tar jag bort den funktionen helt enkelt. Själva resultatuppdateringen syns även i forumtråden vilket kan vara bra, tänker jag, för de som inte följer matchen.

3. Det är inte jättejobbigt och vi borde såklart hålla det uppdaterat. Men som en sista utväg ser jag inte detta som något negativt att det går. Skulle det misskötas så kommer jag se till att fixa i efterhand!

4. Här har jag inte gjort några ändringar vad jag känner till...

5. Fixat!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

YakuBoro>
1. Påminnas om att man glömt tippa kan vara bra, visst. Komma till forumtråden via matchlistan funkar väl också. Jag fattar dock inte det här med att "uppdatera resultatet under matchtid".
2. Ok, får se hur detta går.
3. Ok.
4. Har bestämt för mig att man kunde se inläggen ovanför när man redigerade sina inlägg. Kan ha fel dock, men fick den känslan när jag gjorde en ändring i ett av mina inlägg häromdagen. Skulle det inte ha varit så tidigare så vore det bra om man kunde ändra till det.
5. Tack! Men hur kunde det ske, är ju först i maj vi kan ändra? :)

Hursom, bra ändå Yakuboro att du jobbar på att hitta förbättringar!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Monken kör vidare med sitt "vinnande" lag, tror det är bra. Har en dålig känsla bara, känns som vi är svaga efter landslagsuppehåll.

Hoppsan, slutsålt på Elland Road.

2
YakuBoro

1 - 0

Nooooo

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ok, nu ser jag hur den funktionen funkar.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Leadbitter köper korv, Roberts-sopan köper korv och Friend hinner inte med (längre)...

Så jävla uselt, torskar alltid mot lag på övre halvan...halv miljard pff...

2
YakuBoro

2 - 0

Ingen bra match...
Taverier (haveriet enligt autocorrect) ut och Johnson in.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Leadbitter och Howson hänger inte med mot ett mediokert piss-Leeds....asså fy fan.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ja när ska den här super-dansken börja leverera 130 millar ffs....

1
boozeboy

Trodde vi var på g! Men det är som vanligt när hoppet rycker i en:)

1
boozeboy

Fan glömt tippa igen, de rasar för boozeboy.

1
boozeboy

2 - 1

Den staffen var vi kanske inte värda:)
Sätt den nu då!!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Vi skulle haft straff vid 0-0.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Forcering nu då????

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Pissflyt dom har med studsen hela jävla tiden...

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ja en sak är ju säker....vi kan glömma allt vad uppflyttning heter med det här spelet.
Oengagerat, långsamt och så djävla fantasilöst att det blir en pina att se eländet.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Ja fy fan. Det var inte värst igår. Frustrerande dåligt. När nu Clayts är förpassad bakom fiskpinnarna i frysen och duon Howson/Leadbitter var så jäkla dåliga igår så ser mittfältet vekt ut. Friend vet jag inte vad han håller på med. Går all-in i alla situationer och förlorar de flesta. Roberts dålig på andra kanten. Man sitter ju bara och väntar på att en sån sopa som Adama ska hoppa in för då händer det ju iaf något :-)


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva