Pulis klar!!

0
mndl82

Era åsikter......

5
BIG FAT LAD

Försiktigt negativ.

0
mndl82

Bättre än Monk, erfarenhetsmässigt kan vi nog inte få en bättre manager, i ett eventuellt kval blir hans erfarenhet enormt viktig.
Tror på detta Gibbo har ju velat ha in Pulis tidigare utan att lyckas och jag hoppas å tror han vet vad han gör!

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Tveksam. En ny Karanka med en ytterst defensiv spelide. Vinst med 1-0 hemma och nöjd
med 0-0 borta. Visst kan det ge en del poäng men men..............

5
BIG FAT LAD

Hade hoppats på Pearson, men Gibson kör tråklinjen.

Från en West Bromwich-supporter som sett Pullis på nära håll:
"There's  a video somewhere on you tube with Michael Owen when at Stoke decribing Pulis's coaching techniques, the same techniques were used at a West Brom, Monday to Thursday consisted of defensive drills, no footballs are used in this just positional play, the space between the 18 yard box and half way line is split into 4 boxes, players are allocated to these ' boxes' and are not allowed out of these boxes, Pulis then spends the entire 90 mins of a match shouting and bawling at his players pointing to where he wants them to go, attacking play is virtually non existent, the centre forward spending much of the game facing his own goal ready to chase 70 yard hoofballs with no fellow player within 30 yards.
In the first year the players buy into this, the second year not so much, the third year sees a player revolt,there is no doubt defensivly you wil be great but attacking wise no so, we could have had Messi, Ronaldo playing for us and they wouldn't have scored.
Boro are a great club and don't deserve what is about to happen to them, your only hope is that you get the Crystal Palace Pulis and not the Stoke and West Brom one, I sincerely wish you all the best under the Pulisarous and his turgid boring anti football that drove our crowds down from 26,500 to 22.000.".

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Också tveksam men öppen för att ändra mig.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Shawcross, Rory Delap och Jonathan Walters klara

2
bud2me

Finns sämre managers. Pulis är någon som levererar mer än resurserna och hellre tar poäng än gör mål.

Men, så som han hanterade Stoke imponerade på mig.

Det känns det inte som något spännande val men vi ska upp och då skiter jag lite i sexighet.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Pulis är ett bra val. Han kommer att klara oss kvar i Championship.

Skämt åsido. Det är resultaten som räknas. Tar han upp oss så är jag nöjd. Han har säkert förhandlat till sig ett antal transfers redan gissar jag. Annars hade han nog inte tagit jobbet. Men jag antar att vår trupp borde tilltala flera managers.

Tiden får utvisa.

2
bud2me

Gibbo_UK; haha

5
BIG FAT LAD

Är inte imponerad av Pullis när han var hos Stoke. Han fick mer pengar än flera av de stora lagen, undantaget City och Chelsea, men hamnade ändå bara i mellanmjölksland. Såg att han något år bara gjorde fler mål än Qpr trots alla pengar som sköljdes över honom.

Blir mer skeptisk för varje minut som går.

2
bud2me

Bfl, ja, väger man in en så stor kista så är det inte sådär jättebra... men jag vill minnas att jag läst någonstans att Pulis vill ha mer investeringar i Stokes akademi istället för nyförärv.

0
Azgore
0
BoroDubai

Pulis lags spelstil blir man knappast upphetsad av men känns som han kan få ut mycket mer från Boro än vad Monk fick. Han har erfarenhet och om han kan göra som Stoke o etablera oss som ett stabilt PL lag igen så är ju det kanon.

I den här ligan känns det stabilt o sannolikheten för att kunna gå upp högre igen iaf.

Försiktigt positiv

1
Andrealdo

Jag tillhör dom som är försiktigt positiva. Visst, tråkig manager med defensiv spelstil. Men det har gett resultat. West Brom har gått ännu sämre sedan han fick sparken.

5
BIG FAT LAD
3
nucleus

Välkommen till ett par år som dödgrävare vikings. Var det inte så att bödeln stod strax under horan (fanns termen fluffer på den tiden?) och rengöraren av spottkoppar under den mörka medeltiden. Själva dödgrävaren var väl för övrigt ett par pinnhål under nyss nämnda förvärvsarbetaren bödeln. Well, we back!! Ge mig korsriddare, böldpest och spanska inkvisitionen.

0
mndl82

Ni glömmer lätt..... Vi hade Karanka i tre säsonger som knappast kan sägas vara mer offensiv en Pulis, han vägrade spela anfallsfotboll under året vi spela i PL. Vi hade max en anfallare och en halvoffensiv mittfältare under en hel säsong. Vi hade 4 backar 3 defensiva mitfältare som knapp slog en pass framåt på en hel säsong 1 halvdefensiv mittfältare 1 mittfältare och en helt ensam Negredo. Hela Middlesbrough gjorde mindre mål än Lukako. Vi har haft Strachan som är det tråkigaste på två ben där vi slog långbollar i 90 min. Southgate spelade ju heller ingen glamourfotboll.
Robson och Mowbray är väl de två manager de senaste 20 åren vi haft som spelat lite rolig fotboll.
Ge honom en chans han har rutin erfarenhet och vet vad som krävs, inte lätt å spela underhållande fotboll när man haft spelare som Jonas Olsson i laget som inte ens kan slå en pass. Nu får han ett lag med lite offensiva kvalitéer för sin serie och har ytters svårt att tro att han kommer spela som i WBA för han är ju inte korkad.

0
grahnen

Tror det kan bli bra. Kanske inte blir den mest attraktiva fotbollen men förhoppningsvis kan han göra oss till ett stabilt lag och något att bygga på. Tog upp Stoke till PL och gjort dem till ett hyfsat stabilt mittenlag. Tog över nykomlingen Palace när dem låg sist (eller näst sist) i November och slutade sedan 11:a. Sedan WBA som han tog över när dem låg dåligt till o sedan klarat kontrakten med marginal. Gjort det rätt bra ändå med tanke på materialet han förfogat över. Mer kan man väl inte förvänta sig att WBA skall prestera.

Vi har så mycket mer kapacitet i laget än att ligga strax under kval och förhoppningsvis kan han kräma ut det. Hoppas på lite mer kvalité in under januari-fönstret. Inte så förtjust i vad vi har på innermittfältet...

0
johan7

Halvtrist men förståeligt val. Roligare med nya tränarämnen, typ Potter vore ballt. Men Pulis borgar för stabilitet och låg risk. Vilket nog behövs nu.

BFL, vilken tränare skulle du vilja ha?

0
Saintan

Hmm...
Kan inte bestämma mig om Pulis är rätt man för jobbet. Det verkar som SG har velat värvat honom tidigare och av de intervjuer med Pulis får man intrycket av en reko karl med rötter från south-wales/tillika northeast. Ingen "stålmannen" typ men målmedveten, laget före jaget, passionerad av fotboll och älskar utmaningar.
I det här fallet, ta upp Boro vilket borde vara möjligt med truppen vi har. Hoppas Tony reder ut det här :)

4
Morfar

Peter Hyllman har på sin Englandsblogg på Fotbollskanalen gjort en analys av Pulis och Middlesbrough under rubriken "Middlesbrough har inte varit skitiga nog under säsongen".

Om Pulis:
"Han ska vara den som kommer underifrån och sparkar kultureliten där solen aldrig skiner. Han ska inte vara en del av etablissemanget som han i någon utsträckning hann med att bli under de senaste tio åren. Han ska vara mandeln i risgröten, inte själva gröten. Med Middlesbrough kan han på så vis återskapa sig själv."

Om Middlesbrough:
"Och visst är det något med nordöstra England som passar särskilt väl ihop med Tony Pulis. Av de tre storklubbarna i den delen av England har Middlesbrough alltid varit lite av den skitigaste av dem. De kallas smoggies trots allt. Kanske är det vad Middlesbrough har saknat hittills under säsongen och sedan deras misslyckade säsong i Premier League, de har inte varit skitiga nog.
Det är definitivt något som Tony Pulis kan göra något åt."

Morfar instämmer. Vi bejakar vår identitet.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva