JANUARIFÖNSTRET 2018

5
BIG FAT LAD

Jag har tryckt på panikknappen nu. Bara att skicka halva laget och hoppas på en lyckoträff med de 5-6 nya spelarna som kommer in.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

En 5-6 förstärkningar i januari behövs ju verkligen men jag tror tåget har gått. En placering runt 10 är
väl det mest realistiska med Pulis vid rodret. Av alla år som Boro-supporter är fan 2017 en av de absolut
största besvikelserna. Hoppas på ett bra 2018 för oss men luttrad som man är har man ju inga större
förhoppningar.
Skål på er.

0
mndl82

Nu ska Pulis börja rensa i truppen!
Äntligen.... finns många misslyckade värvningar som vi borde gjort oss av med tidigare!!

0
Saintan

Fabbe får lov att lämna truppen. Misstänker Pulis inte hyser några "högre" tankar om korta lirare.

0
mndl82

Läste en artikel i Gazette om våra januari nyförvärv senaste åren..... ingen munter läsning!
Känns som vi panikvärvat utan den minsta tanke bakom bortsett från Gaston Ramirez det året vi gick upp!

2010

Position on January 1: 11th

Final league position: 11th

In: Barry Robson (from Celtic), Stephen McManus (from Celtic), Chris Killen (from Celtic), Willo Flood (from Celtic), Kyle Naughton (loan from Tottenham), Scott McDonald (from Celtic), Lee Miller (from Aberdeen)

2011

Position on January 1: 21st

Final league position: 12th

In: Merouane Zemmama (Hibernian), Maxi Haas (Bayern Munich II)

2012

Position on January 1: 2nd

Final league position: 7th

In: Lukas Jutkiewicz (from Coventry)

2013

Position on January 1: 3rd

Final league position: 16th

In: Kieron Dyer (free agent)

2014

Position on January 1: 15th

Final league position: 12th

In: Lee Tomlin (from Peterborough), Kenneth Omeruo (loan from Chelsea), Danny Graham (loan from Sunderland), Nathaniel Chalobah (loan from Chelsea)

2015

Position on January 1: 4th

Final league position: 4th

In: Tomas Kalas (loan from Chelsea), Adam Forshaw (from Wigan)

2016

Position on January 1: 1st

Final league position: 2nd

In: Julien de Sart (from Standard Liege), Gaston Ramirez (loan from Southampton), Kike Sola (loan from Athletic Bilbao), Jordan Rhodes (from Blackburn), Ritchie de Laet (loan from Leicester)

Av dessa nyförvär känns Kike Sola, Maximilian Haas, Julien de Sart, Kieron Dyer, Zemmama, Jutkewitcz, Willo Flood, Chris Killen inte som dåliga nyförvärv utan rena katastrofer.

Barry Robson, Gaston, Tomlin, Kalas som ok.

Resterande bara som dåliga! Dags att ge januari scouten en 46 i röven och in med någon som kan förvalta pengarna på ett betydligt bättre sätt! Chelsea lånen var väl ok men med tanke på deras rykte så krävde jag lite mer av dem än det presterade!

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Willo Flood var min favorit :-)

0
mndl82

Å herre gud, det finns en människa för allt!

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Karanka klar för Forest

Middlesbrough - Nottingham Forest 7:e april.

0
UpTheBoro

Haha herrejävlar.

Kommer ihåg att jag trodde som fan på strachans dammsugning av skottland. McManus, Robson, Thomson, McDonald, Boyd.. alla de där var pure class på Football Manager..

Tomlin måste väl betraktas som kanske det bästa, med tanke på utväxlingen han fick och inflytandet över våra resultat? Synd bara att han svek med timing som helt sabbar hans eftermäle

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

UpTheBoro

Jag håller med dig. Trodde också först på framgång med GS2 eftersom jag då var så jävla trött på GS1. Blev egentligen skit av allt. Han ska ha kredd att han drog utan vidare lön. Han och Mogga som gjort det.

5
BIG FAT LAD

"...Kike Sola, Maximilian Haas, Julien de Sart, Kieron Dyer, Zemmama, Jutkewitcz, Willo Flood, Chris Killen..."

Brrrr.....=(

0
mndl82

Väldigt lite surr å rykten!! Inte ett vättigt namn å läsa om än.

0
grahnen

Riktigt deppig läsning. Sitter här o väntar på att det skall hända nåt kul på den fronten men det är fan lugnt...

Minns också det året 2010 med stor entusiasm! Boyd och Mcdonald hade ju stått för så sjukt mycket mål i skotska ligan de senaste åren där.

5
BIG FAT LAD

Adam Forshaw är nu helt klar för dirty Leeds för 4,5 millar (vi rånar alltså kräken haha). Hörde dock att det blev problem med hans bil på motorvägen dit ner, den kunde plötsligt bara köras baklänges och i sidled...

Bra att få bort spelarna som inte platsar. Hoppas Clayton försvinner snabbt också så Pullis får in deg att handla för.

5
BIG FAT LAD

Såg precis presskonferensen med Pulis och han meddelade, mer eller mindre, att vi skriver av den här säsongen. Han berättade att han inte kommer spendera en krona mer av Gibsons pengar detta fönster, men att det eventuellt kommer in något lån. Han sa också att de spelarna i så fall måste vara klart bättre än dem vi redan har.

Det var season 2017/2018 det. Tack så jävla mycket Garry Monk.

0
grahnen

Avslutar fönstret med att skicka ut Braithwaite på lån till Bordeaux... en enda spelare in i Jack Harrison från NY City/Man City. Verkar ändå som ett lovande lån.

Var väl förväntat att det inte skulle hända mycket efter Pulis uttalande som BFL nämnde men vafan, nåt mer hade man ju kunnat hoppas på. Ska väl mycket till för att detta skall bli en rolig säsong...

Edit. Bara för det så trillade det in några nyheter efter tolvslaget.

Ut: Guedioura, brutit kontraktet. Christie, lån till Fulham

In: Mo Besic, lån från Everton. Defensiv innermitt.
Martin Cranie, lån från Huddersfield. Mittback/högerback.

Ingen som helst aning om de två nya som kom in. Kan inte bli sämre än Guedioura iaf. Christie gjorde det ändå bra när han spela. Cranie täcker väl upp för honom antar jag.

5
BIG FAT LAD

Bättre sent än aldrig. Kul att det small till lite i alla fall även fast detta inte kommer betyda något. Christie säljs alltså till Fulham efter bara sex månader, då gillar man inte nya tränaren. Martin Craine säger mig inget, men vi köper honom permanent. Fletcher till Sunderland, synd att det bara var lån. Samma med Braithwaite, får hoppas frassarna vill köpa honom i sommar. Sedan den här Besic. Såg tyvärr hans highlight-video på Youtube och där lyckades han med konststycket att vara helt värdelös. Han har det där lite aviga, konstiga clown-stegen de första meterna med bollen, ungefär som Clayton.

Hade hoppats på en striker och en offensiv mitt. Jag fick en defensiv mitt och en ytterback...för det här nya unga lånet från City kan väl inte kliva in och leverera?

0
grahnen

Missade att Christie och Cranie var köp och inte lån. Sjukt att gå ifrån helt ordinarie fram till mellandagarna o nu såld när Pulis kom.

Guedioura gick förresten över till Karanka Nottingham... var väl han som tog in honom till oss med.

Sett lite om Harrison och verkar ändå ha levererat rätt bra i MLS. Fått chansen i Englands u-21 nyligen. Är väl helt ny för England då han flytta till USA 2010.

”He was selected as the #1 overall pick in the 2016 MLS SuperDraft and was rated as the second best player in MLS under the age of 24 the same year.”

Säger kanske int mycket. Men för en känsla att han kan överraska, men vet inte hur bra matchform han har. Var ju ca 3 månader sedan MLS tog slut.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva