Sommar transfer window

4
BoroDubai

Segt dåligt igår men kändes som det sammanfattade vår svagheter sista åren. - brist på kreativitet och skapa målchanser!

Vi är ok på att försvara och vi har iaf 2 anfallare som gör mål på chanser som snittet säkert. Men vi har fan ingen som kan skapa en målchans, stor skillnad på passningsspelet och kvaliten på bollmottagningar, dribblingar och passningar mot Villa som inte heller är något fantastiskt lag..

Förra gången hade vi ramirez som hjälpte oss över slutet till PL detta år har vi på sin höjd besic som kan passa men vårt mittfält måste uppgraderas passningsmässigt och kreativitetsmässigt.

Exakt samma skrev jag förra året men Monk fick gör sig att bara köpa anfallare! Vi behöver 3-4 offensiva, bra passningsspelare för att förbättras vårt mittfält.

Målvakt ok, försvar ok även om ytterbackarna kan behöva uppgraderas med på passningslvalitet. Anfallare ok.

Blås på alla pengar den traore på 3 bra mittfältare så kan vi nog ha en bättre chans att gå upp direkt nästa år.

3
Gibbo_UK

"Köpe å köpe, ja hör inge annet..." :-)

7
Morfar

Förbättrad attityd lyfte oss ovan kvalstrecket. Men inte högre. Bristande förmåga satte gränsen.
Men, det kommer en ny säsong med nya förhoppningar.

Grattis Balken!

5
BIG FAT LAD

Är Mike Dean livstidsavstängd än? Har han hittats död, förhoppningsvis mördad? Väldigt tyst om gårdagens domarskandal.

Fortfarande så sjukt besviken. Mest på Traore som inte dök upp när allt gällde. Kändes inte som han var helt slutkörd och kippade efter luft vid slutsignalen direkt.

Det som ändå får mig att gå vidare mot nästa säsong är årets absoluta händelse inom den engelska fotbollen - iFollow. Tack till den som kom på den lösningen och förhoppningsvis så är även vår klubb med på tåget i början av augusti.

Och grattis, Balken!

4
Andrealdo

Håller med BoroDubai. En offensiv kreativ mittfältare behövs till nästa säsong. En sån som Robert Snodgrass som låg bakom dom flesta av Villas attacker. Det var den stora skillnaden mellan lagen tycker ja.

Har ingen bra känsla inför sommarens silly. Pulis kommer väl värva starka pjäser på mittfältet, en defensiv vänsterback, satsa allt på Gestede. Om allt sen går åt skogen och Pulis måste lämna sitter vi kvar med en trupp likvärdig den på Strachans tid.

3
Gibbo_UK

Kreativ mittfältare köper jag. Har kollat en del på Fulham också. De har ju egentligen tre såna + Sessegnon på kanten. Det känns som om vi bara har sittande. Besic är ju den som går fram mest men det blir bara pannkaka av allt. En skandal ur vi spelade sist mot Villa. Vad hade vi att förlora? Varför inte gå ner på tre backar och ha Gestede, Britt och Paddy alla på plan samtidigt i slutet? Nej, då byter man anfallare rätt av istället. Två ynka skott på mål på två matcher! Skrämmande!

Mike Dean har blivit slaktad överallt där jag läst men ovanligt tyst efteråt, ja.

Ja, iFollow har varit ett lyft. Jag har ju faktiskt sett de flesta matcherna denna säsong. Känns ju dock skumt att man måste gynna motståndarna med sina £5. MFC var ju så säkra på att vi skulle gå upp direkt så man anslöt sig aldrig. Får som sagt hoppas på det nu.

Ska man gripa efter halmstrån för att hitta några mer positiva saker att inte gå upp så är det väl den mer klassiska Brittiska fotbollen, bättre läktarkultur, fler matcher och framför allt det ekonomiska där man slipper reta sig på när oljeschejker, asiatiska affärsmän och amerikanska konsortium vill utmana varandra i PL. Finns det några andra fördelar?

4
BoroDubai

Fördelen är väl att vi vinner ju rätt mycket matcher och är med o tävla i toppen. PL är ju typ 10 vinster realistisk kanske :)

Jag är ok med de var bakre fem men har svårt för shottons passningsspel.. sakna mål o kreativitet från centrala mittfältet och även yttrarna. traore ok 5 mål o 10 assist men sen downing o howson med 3 och besic 1. Behöver 10 mål från central mittfältet iaf.

Clayton - Besic
Ny mittfältsgeneral som kan göra minst 10 mål o box till box. Måste fylla på i straffområdet.

Traore 10-15 mål till höger men ny backup för honom med samt en ny vänsteryttern 10-15 mål speed, mål o inlägg.

Anfallarna är ok om de får bättre service.

Så viktigaste en vänsteryttern och en central box to box målmaskin :) backup högerytter samt backup eller konkurrent till friend och shotton med gärna.

Hoppad några egna talanger kan ta chansen med.

3
Gibbo_UK

Jag tror nog vi kan räkna med att både Gibson och Traore försvinner. De borde ju generera en del cash.

4
BoroDubai

För mig känns det tråkigt om de lämna men samtidigt så kommer vi få in pengar som vi kan köpa 7-8 bra championship spelare och som nog kan göra oss till ett bättre lag iaf.

5
BIG FAT LAD

Svårt att inte snegla på jobbet som engelskägda Burnley Football Club gjort när man pratar om var vi borde vara i seriesystemet.

Slutställningen för exakt två år sedan:
1 Burnley FC 46 26 15 5 72 35 37 93pts
2 Middlesbrough FC 46 26 11 9 63 31 32 89pts

Någon som tror att Burnleys fans vill byta med oss? De kom som bekant sjua i PL i år och kommer att få några härliga Europa-matcher nu till sommaren. Har kollat runt lite vad de tycker och inte helt förvånande så är de överlyckliga och ser fram emot ett äventyr som de kanske bara får uppleva en gång i livet. Läste också att de tack vare den fina placeringen och det lukrativa tv-avtalet får in närmare 2 miljarder denna säsongen. Då kan de köpa bättre spelare, komma längre i cuperna och kanske nå Europa fler gånger. Just att ge sina fans fantastiska upplevelser, och minnen, av den typen är väl egentligen vad mycket handlar om.

Svårt att inte vara avundsjuk. Hatar allt med Championship (förutom iFollow).

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva