Sommar transfer window

0
BoroDubai

Segt dåligt igår men kändes som det sammanfattade vår svagheter sista åren. - brist på kreativitet och skapa målchanser!

Vi är ok på att försvara och vi har iaf 2 anfallare som gör mål på chanser som snittet säkert. Men vi har fan ingen som kan skapa en målchans, stor skillnad på passningsspelet och kvaliten på bollmottagningar, dribblingar och passningar mot Villa som inte heller är något fantastiskt lag..

Förra gången hade vi ramirez som hjälpte oss över slutet till PL detta år har vi på sin höjd besic som kan passa men vårt mittfält måste uppgraderas passningsmässigt och kreativitetsmässigt.

Exakt samma skrev jag förra året men Monk fick gör sig att bara köpa anfallare! Vi behöver 3-4 offensiva, bra passningsspelare för att förbättras vårt mittfält.

Målvakt ok, försvar ok även om ytterbackarna kan behöva uppgraderas med på passningslvalitet. Anfallare ok.

Blås på alla pengar den traore på 3 bra mittfältare så kan vi nog ha en bättre chans att gå upp direkt nästa år.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

"Köpe å köpe, ja hör inge annet..." :-)

4
Morfar

Förbättrad attityd lyfte oss ovan kvalstrecket. Men inte högre. Bristande förmåga satte gränsen.
Men, det kommer en ny säsong med nya förhoppningar.

Grattis Balken!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Är Mike Dean livstidsavstängd än? Har han hittats död, förhoppningsvis mördad? Väldigt tyst om gårdagens domarskandal.

Fortfarande så sjukt besviken. Mest på Traore som inte dök upp när allt gällde. Kändes inte som han var helt slutkörd och kippade efter luft vid slutsignalen direkt.

Det som ändå får mig att gå vidare mot nästa säsong är årets absoluta händelse inom den engelska fotbollen - iFollow. Tack till den som kom på den lösningen och förhoppningsvis så är även vår klubb med på tåget i början av augusti.

Och grattis, Balken!

1
Andrealdo

Håller med BoroDubai. En offensiv kreativ mittfältare behövs till nästa säsong. En sån som Robert Snodgrass som låg bakom dom flesta av Villas attacker. Det var den stora skillnaden mellan lagen tycker ja.

Har ingen bra känsla inför sommarens silly. Pulis kommer väl värva starka pjäser på mittfältet, en defensiv vänsterback, satsa allt på Gestede. Om allt sen går åt skogen och Pulis måste lämna sitter vi kvar med en trupp likvärdig den på Strachans tid.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Kreativ mittfältare köper jag. Har kollat en del på Fulham också. De har ju egentligen tre såna + Sessegnon på kanten. Det känns som om vi bara har sittande. Besic är ju den som går fram mest men det blir bara pannkaka av allt. En skandal ur vi spelade sist mot Villa. Vad hade vi att förlora? Varför inte gå ner på tre backar och ha Gestede, Britt och Paddy alla på plan samtidigt i slutet? Nej, då byter man anfallare rätt av istället. Två ynka skott på mål på två matcher! Skrämmande!

Mike Dean har blivit slaktad överallt där jag läst men ovanligt tyst efteråt, ja.

Ja, iFollow har varit ett lyft. Jag har ju faktiskt sett de flesta matcherna denna säsong. Känns ju dock skumt att man måste gynna motståndarna med sina £5. MFC var ju så säkra på att vi skulle gå upp direkt så man anslöt sig aldrig. Får som sagt hoppas på det nu.

Ska man gripa efter halmstrån för att hitta några mer positiva saker att inte gå upp så är det väl den mer klassiska Brittiska fotbollen, bättre läktarkultur, fler matcher och framför allt det ekonomiska där man slipper reta sig på när oljeschejker, asiatiska affärsmän och amerikanska konsortium vill utmana varandra i PL. Finns det några andra fördelar?

0
BoroDubai

Fördelen är väl att vi vinner ju rätt mycket matcher och är med o tävla i toppen. PL är ju typ 10 vinster realistisk kanske :)

Jag är ok med de var bakre fem men har svårt för shottons passningsspel.. sakna mål o kreativitet från centrala mittfältet och även yttrarna. traore ok 5 mål o 10 assist men sen downing o howson med 3 och besic 1. Behöver 10 mål från central mittfältet iaf.

Clayton - Besic
Ny mittfältsgeneral som kan göra minst 10 mål o box till box. Måste fylla på i straffområdet.

Traore 10-15 mål till höger men ny backup för honom med samt en ny vänsteryttern 10-15 mål speed, mål o inlägg.

Anfallarna är ok om de får bättre service.

Så viktigaste en vänsteryttern och en central box to box målmaskin :) backup högerytter samt backup eller konkurrent till friend och shotton med gärna.

Hoppad några egna talanger kan ta chansen med.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Jag tror nog vi kan räkna med att både Gibson och Traore försvinner. De borde ju generera en del cash.

0
BoroDubai

För mig känns det tråkigt om de lämna men samtidigt så kommer vi få in pengar som vi kan köpa 7-8 bra championship spelare och som nog kan göra oss till ett bättre lag iaf.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Svårt att inte snegla på jobbet som engelskägda Burnley Football Club gjort när man pratar om var vi borde vara i seriesystemet.

Slutställningen för exakt två år sedan:
1 Burnley FC 46 26 15 5 72 35 37 93pts
2 Middlesbrough FC 46 26 11 9 63 31 32 89pts

Någon som tror att Burnleys fans vill byta med oss? De kom som bekant sjua i PL i år och kommer att få några härliga Europa-matcher nu till sommaren. Har kollat runt lite vad de tycker och inte helt förvånande så är de överlyckliga och ser fram emot ett äventyr som de kanske bara får uppleva en gång i livet. Läste också att de tack vare den fina placeringen och det lukrativa tv-avtalet får in närmare 2 miljarder denna säsongen. Då kan de köpa bättre spelare, komma längre i cuperna och kanske nå Europa fler gånger. Just att ge sina fans fantastiska upplevelser, och minnen, av den typen är väl egentligen vad mycket handlar om.

Svårt att inte vara avundsjuk. Hatar allt med Championship (förutom iFollow).

0
BoroDubai

Första nyförvärvet klart är Mcnair från sunderland för 5 miljon pund.

Hyfsat köp som ska vara box till box central mittfältare. Lite mer höjd på centrala mittfältet addera han o förhoppningsvis kan göra lite mål från mittfältet med.

0
BoroDubai

Ryktas om att vi ska värva Flint från Bristol City med och han ersätter Gibson som ryktas till Everton eller Southampton.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Flint blir klar imorrn och ja, tyvärr så drar nog BG.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Men...men....men Ben skulle ju inte lämna Boro, någonsin ju???

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Yeeeees Adde Flinta klar - YABBA DABBA DOO!!!

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Någonsin är relativt :-)

Inte säkert han lämnar heller men jag antar att han får om han vill och om pengarna är de rätta.
Tror inte det är några klubbar som är attraktiva just nu. Everton och Southampton vad jag hört. Hans marknadsvärde höjdes nog inte direkt efter den gångna säsongen.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Flint är ju en Pulisförsvarare. Stor (1,97), stark och långsam ;-)

0
mndl82

Nu börjar det hända grejer! Matt Ritchie för 15 miljoner pund ryktas det om! En riktigt bra spelare som jag gillar skarpt!

0
UpTheBoro

Vad tror ni är tanken med Flint?
Tror ni det är rak ersättare för Gibbo jr, en backup för ifall han försvinner elller kan han vara kvar och Flint köps in för att uttöka konkurrensen?

Jag är inte helt övertygad om att Gibbo drar. Tankarna går ungefär såhär:
1. De klubbar som främst nämns i racet är den något lägre PL-hyllan, t.ex. Everton, Southampton. Såklart lockande på sitt sätt med PL, men det är inte längre City och Tottenham det snackas om. Känns som att han har tillräckligt driv att spela upp oss för att tacka nej.
2. Han har redan missat VM i sommar. Att spela kommande säsong i championship behöver inte vara så förödande för hans landslagschanser på sikt (EM 2020) o att han kan gå upp/vänta till nästa sommar.
3. Vi måste inte sälja.

Mot Spennymoor ställde Pulis fyrbacken Shotton, Fry, Flint, Gibson. Jag tror definitivt att Flint-värvningen kan va ett led i Pulis vurm för att spela fyra mittbackar ala sverige kring millenieskiftet. I West Brom var det snarare regel än undantag och han var och ryckte i Ben då. Inte alls omöjligt att han redan då såg en passande mittbacksvänsterfot att trycka ut mot sidlinjen. En position Ben dessutom spelat mycket på under ungdomsår

Oavsett blir vi tunga på fasta i år med (giftige) Flint 1,97 och McNair 1,88, att addera till ett redan rätt välvuxet manskap (:

0
BoroDubai

Jag tror att man räkna med att Gibson kommer o lämna för PL. Annars så tror jag Flint tar Ayalas plats då han är redan skadad igen och aldrig går en hel säsong utan skada.. så då kan vi ha Gibson och Flint som första val med alternativet att spela Ayala och Flint med Gibson på vänsterkanten och Fry som back up med.

Ryktas nu att De Sart och Fabio på väg ut till Frankrike. Hoppas Braitwhaite också lämna snart så frigör vi lite pengar.

Viktigaste positionen som vanligt vänsteryttern med kreativitet, speed och mål :)

1
Andrealdo

VM är över och det är dags att lägga all energi och tankeverksamhet kring Boros Silly Season. Och den kontrasten mår man inte bra av. Säsongen börjar om tre veckor och det känns som det är betydligt fler frågetecken än utropstecken.

Och fram till 31 augusti lär följande spelare ha lämnat: Gibson, Assombalonga, Traoré, Fabio.

Visst, som flera här nämner så är det inga storklubbar längre som rycker i Gibson. Så inte självklart att han vill lämna. Men jag kan inte se värvningen av Flint på annat sätt än att han ska ersätta Gibson.

Assombalonga verkar inte vara någon Pulis-favorit. Och kan vi få i närheten av överpriset vi köpte honom för så är det lika bra att sälja än att ha hundra miljoner på bänken.

Traoré blir den viktigaste spelaren att behålla. Han tog ett stort kliv framåt förra säsongen och ger oss en helt annan dimension i offensiven. Men risken är stor att han drar till Premier League.

Fabio verkar Pulis tycka är för bra offensivt för att få spela ytterback. Så det ligger säkert mycket i ryktena att han är på väg bort.

Om dessa spelare lämnar och inte ersätts av kvalitetsspelare så får vi vara glada om vi kommer på övre halvan.

Känns dock lite spännande att Pulis försökt testa lite olika formationer på försäsongen, med bland annat V-mittfält; 4-1-2-3-1. Och Paddy McNair kan nog bli en nyckelspelare.

0
BoroDubai

Tycker faktiskt känns rätt ok med tanke på VM och inte mycket hänt än. Blir nog intensivt närmaste veckorna.

Kända som 50/50 nu med Gibson. Ett alternativ till ytterbackarna skulle vara bra men antagligen en bänkspelare som ersätter Fabio på den..

Bakre fem lär vara
Randolph
Shotton Flint Gibson/Ayala/Fry Friend

Beroende på skador ayala/Fry och om Gibson är kvar.

Mitten känns som centrala klart men kanske att vi vill ta in Besic o vänta på lägre pris. Vore nöjd isf.

Annars lär vi starta med Clayton, Mcnair, Howson. Leadbitter kanske lämna och antagligen säljs De sart. Besic in vore bra.

Traore tror jag och hoppas stanna. Inget snack än om han o storklubbarna har bara sett han spela i typ 6 mån så antagligen ett år till iaf hos Boro!

Behövs backup till han och starter till vänster med downing som backup där.

Bamford är nog första val med Gestede och Fletcher på bänken. Britt frågetecken dyr o ha på bänken sö antar att vi säljer om bud kommer på ok pris. Antagligen köper ny anfallare ifall britt säljs. Dansken lär säljas med.

Så in med ytterback, central mittfältare (besic?), vänsteryttern (startspelare), högerytter (backup) anfallare ifall britt säljs.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Högerbacken i röda laget är riktigt grym i slutet av klippet och verkar bättre än det vi har på positionen, någon som vet namnet? www.youtube.com/watch?v=dMMq-oMcsa4

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Nej för fan. Inte han. Det är ju Gary O’Neill.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

hahaha, misstänker att Vikings internmatch skulle sett ut på liknande sätt....

1
Andrealdo

Känns som att det börjat bli lite mer aktivitet kring transfersurren nu. Ryktena om Gibson till Everton växer och då PL-klubbarna står i kö för att köpa ut Traoré för 18 miljoner pund så lär han också lämna. Sheyi Ojo från Liverpool väntas ersätta, en klar försvagning men ändå nåt...Han gjorde det okej i Fulham ifjol.

Mo Besic lär knappast komma på lån denna säsong. Han håller på att spela till sig en plats i Evertons trupp. Spelat i startelvan på försäsongen och har hyllats. Däremot ska Marcus Tavernier gjort en väldigt bra U19-turnering för England i en central offensiv mittfältsroll. Kanske att han tagit ett kliv ytterligare och kan slåss om en plats i vårt lag denna säsong.

1
Andrealdo

Vi håller alltså nu på att sälja Bamford till Leeds för 7 miljoner pund! Vem avgår???

0
mndl82

Vet inte om det känns som en katastrof, han har bevisat innan att han inte håller PL mått och är väldigt ojämn. Hoppas försäljningen är för att få loss pengar till en annan Steiner! Annars känns det ju lite konstigt

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ersättare finns i truppen - målmaskinerna Fletcher och Gestede.

Man känner sig inte superentusiastisk efter den här sillyn direkt...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Då var det officiellt - vi har sålt vår bäste striker.

Tack för...denna gång King Paddy.

0
mndl82

Marty Waghorn sägs ersätta Bamford, har sett denna spelare på tok för lite för att kunna yttra mig. Men man får ju hoppas organisationen vet vad dom sysslar med! 16 mål för ipswish iaf förra året är ju ok!

0
BoroDubai

Bamford var väl tyvärr denne ende anfallaren vi kunde sälja. Ok betalt 7-10 miljoner pund. Har ju fyra anfallare till så tror vi lägger pengarna på en vänsterytter o vänsterback istället.

Anfallare tror jag bara kommer om vi lyckas sälj dansken med.

0
Pollock

Nån som har koll på Joel Mumbongo i Utsiktens BK?
fotbolltransfers.com/site/news/96431

Om det finns substans i uppgifterna tar jag för givet att det är till U23

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Pulis meddelade nu att Gibson är helt klar för Burnley. Pris: 15 millar, enligt BBC Tees. Jag är besviken.

Ersättaren Flint var sämst på plan idag.

2
Gazza

Nu måste det hända något. Vi måste få in något vettigt annars kommer det här gå åt h-vete. Det finns ju trotsallt lite pengar att spendera och nu är det dags att öppna upp plånboken. Är ruskigt orolig.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Sådär, då var även Traore borta. Vi har sålt våra tre bästa spelare, tillika fans-favoriter, i det sämsta transferfönstret på väldigt länge. Vi har nu fått in 7+15+18= 40 millar och dessa måste spenderas inom 30 timmar - förhoppningsvis.

Gårdagens intervju med Pulis indikerar även att Braitwaite är på väg bort. Han pratade även om hur bra våra unga spelare/akademi är och när tränare börjar prata i dessa termer då blir jag livrädd. Vi har varit där förut nämligen.

Andra spekulationer menar att Gibson har tröttnat och vill få in pengar innan han säljer klubben.

0
grahnen

Är ju inte jättepepp på säsongen när vi tappar favoriter på alla lagdelar. Dessutom ingen in på centrala mittfältet där det verkligen behövs något om vi ska va i toppen.

När fönstret stänger så verkar vi gå in med en sämre trupp än förra året, känns förjävligt. Agera!

Waghorn verkar väl gå till Derby istället, eller de va nog klart nu såg jag. Bolasie? Huddlestone? Meriterade spelare men hur håller dem sig nu? Vad är det mer för rykten?

0
Molinas

Jordan Hugill klar, in på lån

0
Saintan

Fan, kommer sakna Traore. Fattade väl att han förr eller senare drar men hoppades ändå att Kanske kanske han blir kvar ytterligare ett år.
Skit...
Fan...
Nåja, andra som får chansen att glänsa istället.
Wolves har gjort ett bra köp.

1
Andrealdo

Mycket spekulationer just nu om många spelare. Kanske att man ska gå iväg och köpa lite snacks för att sen följa sista timmarna framför datorn...

0
UpTheBoro

Det är nog ingen idé, då fönstret stängde för en dryg timme sen. Om du inte menade att snacksa till 31:a aug då fönstret stänger för lån och free transfers haha (:

0
UpTheBoro

Vi hade terms agreed med både Everton och Besic men dealen ska ha kraschat pga det inte gick att enas om agentarvodena... suck. Förhoppningsvis kan vi lösa ett lån innan månadsslutet. Kanske även med Bolasie, Everton värvade rätt friskt idag. Två mittfältare in.

Annars gjorde vi ett last minute-försök på två lirare i Millwall. Vet inget om dem. Wallace o Saville. Låter som ett snutpar

0
UpTheBoro

Ripley till Accrington i League One på lån. Är väl sunt I guess.

1
Andrealdo

Haha, missade helt att det stängde redan kl 18. Surt, hade hoppats på både Besic och Bolaise. Nu får jag snacksa till nån kass b-film...

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Vi förlorar Bamford, Gibson och Traore och mäktar inte med en enda förstärkning förutom ett lån av Hugill
innan transferfönstret klappar igen. Vilken oerhörd besvikelse.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Sitter och väntar på att klubben ska lägga ut något om minst två riktiga nyförvärv. För detta kan väl inte vara allt....vilken ***** mardröm isf, bara att skriva av säsongen och hoppas vi kan hamna plats 10-14.

0
Nobby S

16 900 000 € för Gibson !
20 000 000 € för Traore' !
Bamford ?
Sketet fönster !!!

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

0
Nobby S

Rena vrakpriset för Bam-Bam, men mycket pengar in totalt sett.
Är årets vision att hålla sig i mitten eller sälja klubben ?

0
johan7

Gällande försäljningar och fara på taket.

Gibson, man kan väl gissa var en gentlemans agreement, går vi inte upp får du lämna. Flint ersätter.

Traore hade en klausul som var orimligt högt mot hur han var när han köptes. Kul att han blev så ball snabbt, men trist att han lämnar. Går inte ersätta, för den typen finns ju i princip inte.

Bamford ville väl lämna, han får ju inte spela. Inte mer med det.

Sen att vi misslyckas helt i fönstret med att spetsa och bredda truppen. Förmodligen blir det svårt att hålla särskilt länge med högt tempo. Att gissa på att tex Besic kommer som lån med option på köp känns väl rimligt. Förmodligen några till.

Men lite kul att Wing etc får chansen nu.

0
mndl82

Äntligen lite goda nyheter, verkar som det kommer hända lite denna veckan både Besic och Bolasie näst intill klara, samt Puncheon!! Puncheon är en personlig favorit.... där har vi en spelartyp vi saknat länge!!

0
Molinas

Bolasie verkar vara förlorad låter det som. Men Besic är klar in!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Kul med Besic!

=)

1
Andrealdo

Ja, kul också att Besic velat komma till oss. Nu är jag nöjd med centrala mittfältet. En ytter till skulle behövas. Trist att det sket sig med Bolasie. Han ville hellre gå till Aston Villa. Där har de gjort ett kap. Ryktas att vi nu vill låna Van la Parra från Huddersfield. Hoppas jag inte på. Visst, han är rätt snabb och kan göra oväntade saker. Men filmar mycket, har attitydsproblem och väldigt ojämn spelmässigt. Måste finnas bättre alternativ.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Bolasie rynkade på näsan efter att han varit på Rockliffe och sedan kollat in staden i norr. Ingen förlust för mig. Såna spelare har vi haft i klasar. Han har lirat 9 matcher på två år.

Besic visade ju förra säsongen att han har hjärta.

Tror inte det blir fler lån nu.

Om inte Ben Gibson kommer hem igen. Han blev nyss utvisad för Burnley.

0
mndl82

Besic och Rajiv van La Perra in, kan dock inte påstå att jag är särskilt påläst om holländaren, gjorde dock 33 matcher för Huddersfield förra säsongen så vana från PL och bör ju vara matchtränad, används mestadels som ytter så han å Downing lär nog altinera en del då gamlingen inte håller för det intensiva schemat kan jag tänka mig!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Pulis sa i intervjun efter matchen att vi har 2-3 spelare som är riktigt nära inlåning, men han trodde att bara 1-2 var helt klara. Några kommer även lämna. Blir en spännande vecka.

0
mndl82

Ja vi behöver förstärka truppen ytterligare då den är relativt tunn.... känns som vi har en stark elva, men är lite sårbara för skador samt när matchandet blir för tätt. Tror inte Downing klarar 90 min när det blir två matcher i veckan, så en ytter till och en bra ytterback som sätter press på Shotton å Friend hade jag önskat!

0
UpTheBoro

Fucking martin braithwaite "has asked to leave" idag.. "interest from spain"... han som sett så jävla rapp och fin ut i presspelet. Pulis återigen tydlig med att han bara vill ha dedikerade spelare som vill vara på plats, så inte otroligt att han skeppas. Men vi kan ju ej ersätta )': sanningen i mitt tycke är att om det stämmer kan han ju fara åt helvete oavsett

0
Saintan

Hmm, synd :/
Om han vill vidare så låt dansken gå. Han verkar ha hittat formen nu så det är ju jävligt trist att han vill dra.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ja, riktigt trist med Braithwaite när han börjat så bra den här säsongen. Pulis verkade klart missnöjd över att Martin först idag meddelade att han vill lämna. Han sätter oss därmed i skiten så här sent i fönstret så självfallet önskar jag den horan all olycka i sin nya klubb.

Sam McQueen in på lån också. Har läst Southampton-forum och det är rätt positivt kring spelaren rakt igenom. Bra att Friend får kriga om startplatsen, men jag hade ändå sett att vi fått in några spelare som går rakt in i laget. Får se vad som händer idag, deadline är kl.18 tror jag.

0
Pollock

Braithwaite.. gillar att klubben går ut berättar som det är och därmed också sätter spelaren i "en omöjlig situation" vilket förhoppningsvis får intresserad klubb (Girona???) att punga ut det adekvata värde han för tillfället utgör för oss eller att han får göra avkall på sina personliga löneanspråk för att lösa eventuell affär. Alternativt kan han ju hålla Dimi varm på Rockliffe resten av sin kontraktstid.
Var för övrigt i Bordeaux förra veckan men såg inte han avbildad med mosaik eller hörde några spontana talkörer skandera hans namn för insatserna där förra säsongen, ser ändå att han i dagens Boro gör en jävla massa nytta och är en spelartyp det inte finns drivor av i truppen vilket gör detta extra surt.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Jason Puncheon på g nu.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Verkar inte bli nåt. Möjligen Saville.

0
mndl82

Synd om det inte blir nått med Puncheon, en spelare jag alltid gillat!!
Hoppas ingen klubb vill ha den dryga dansken så han åtminstone måste va kvar till januari

0
mndl82

Fletcher, De Sart och Johnson på väg bort på lån, vi kommer ju ha Englands tunnaste trupp ju

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Saville och Batth klara. Storspelarna ramlar in....

0
mndl82

hehehe.... men dock bra att vi bredda truppen!!

0
mndl82

kollar man deras statistik känns dom ju ändå som klart godkända championship spelare, Saville gjorde ändå 10 bljor som mittfältare i Millwall förra året på 44 matcher, något som Leadbitter inte gjort sen säsongen 14/15 och Howson säsongen 10/11. Så han är värd en chans.... gott med en ytterback in för Shotton och Friend också!

0
BoroDubai

Ok, spelare in bredda o spetsa truppen men kanske inte direkt startelvan..

Braithwaite på bänken så antar att han får stanna till januari iaf. Se hur det går..

Kommer väl spela 5-3-2 nu som det ser ut. Positivt iaf mindre risk att vi spela långs bollar på Gestede då vi inte har några yttrar förutom ungdomarna..


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva