Middlesbrough - Notts County 3 - 3

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Som en av de i toppen på tipset känner jag mig manad att skapa denna tråd :-)

Carababaoababa cupen känns väl som en av de mindre prioriterade turneringarna nu för tiden i England. Det har blivit någon form av en B/U23-lagscup. Ska man ha den kvar så behöver nog segraren lockas med en Champions League kvalplats är min åsikt.

Svårtippat blir det och ställer vi upp med ett för svagt lag åker vi nog ut men jag går för en 3-1 seger.

0
UpTheBoro

Ska bli spännande att följa!

Spänd på hur Tavernier, Chapman och Fletcher framförallt hanterar en eventuell startplats.

Tyckte Chapman såg riktigt fin ut i de highlight reels jag såg från försäsongen och tror att han kan ha en roll att spela i år. Goda lovord från sina L1 lånesejourer i Blades och Blackburn, som tyvärr båda blev spolierade av skada.

Även Fletcher har sett betydligt vassare ut än tidigare, och det är press på honom att prestera om han vill konkurrera när Rudy och hugill är tillbaka.

Pulis indikerar att 16-årige Nathan Wood kan få speltid. Kul! Känner att vi slutat släppa fram på riktigt från akademin på senare år, även om det nu kanske är påtvingat efter ett skralt fönster

0
UpTheBoro

Sen var det ju längesen det blev något vettigt av någon, förutom Gibbo..

Never forget the mcmahons, rhys n luke williams', bates's, hines's och steeles

Såg för övrigt att Joe Bennet startade för Cardiff i helgen som gick.. likgiltig känsla och för mig svårt att värdera hans kvalité idag men visst minns man när han lovade paradiset och guld längs med championship-arenornas vänsterkanter!

0
UpTheBoro

befarar att ytterbackarna (Mahmutovic, McGinley) får tufft så kan mycket väl bli torsk. Annars rolig elva. Skönt med Ayala tillbaks. Hoppas att han inte går sönder efter en kvart.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Håller han en kvart är det väl ändå 3+

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Undrar ju lite vad dimi ska göra för att få lira enmatch.

0
johan7

Matchen visas inte på MFCs app? Bara ljud som funkar för mig.

Dimi driver sin restaurang och är tvåhundra år gammal. Låt han vara :)

0
Saintan

Mmm, samma för mig. Bara ljud.

0
johan7

De Sart på bänken, då är han mil från startelvan. Var han inte ett hot shot?

0
johan7

1 - 2

Vi läcker bakåt.

0
johan7

Vi läcker bakåt.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

När verkligheten kom ikapp...

0
johan7

2 - 2

Se där ja. En ungdom in på plan, en ut. Walker in, Chapman ut. Och vips kör Mamhutovic mål. Eller hur han nu stavas.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Hm, ingen förlängning vid oavgjort utan straffar direkt. Jaja.

0
UpTheBoro

Den här Stephen Walker, född 00. Gjorde 15 mål i u18 förra året, man utd ska ha varit intresserad. Gibbo vad har du på honom?

0
johan7

2 - 3

Wood gör debut. Yngst någonsin i en borotröja.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Då verkar den enkla vägen till Europa nästa höst vara stängd.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

3 - 3

Wooo big King Fletch!

0
Saintan

BraAndy!

0
Saintan

Såja! BrAndy
Lonergan!

1
Andrealdo

Med tanke på att laget vi ställde upp med hade haft det tufft i League 1 var det starkt att vinna. Viktigt att hålla vinnarkänslan inom laget och kul att de unga talangerna tog för sig.

Men håller med om att något måste göras åt den här cupen. Förr kändes inte ligacupen som en b-turnering.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva