Middlesbrough - West Bromwich Albion 1 - 0

0
Nobby S

Middlesbrough - West Bromwich, tuff match mot ett, vad det ser ut, formstarkt lag men det är vi också.
Tror på 2-2 !

0
BoroDubai

Hoppas på vinst! Tror det är bra att möta WBA efter deras lätta vinst förra veckan. Hoppas på det iaf och boro tar 3 poäng!

Oförändrat lag med Besic en plats på bänken.

0
grahnen

Kul med tv-match nu, för en som inte har råd att lägga cash på det där andra just nu. Kan bli en kul match med två lag i bra form.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Jag gillar fredagsmatcher. Där har vi bra statistik, tror jag iaf ;-)

Ovisst förutom att Flint nickar in ett.

0
Nobby S

Ja, Flint måste göra ett idag, vilken gigant på skallen.

5
BIG FAT LAD

Oj, vi kör alltså med fem backar idag när Ayala kommer med från start. Lite tveksam, faktiskt. Det här känns onödigt defensivt och Pulis verkar livrädd för att förlora mot sitt gamla lag.

0
mndl82

Känns lite konstigt, men efter denna starten kan jag inte göra annat än att lita på Pulis!

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Defensivt var ordet. Har svårt att tänka mig Shotton som wing back iaf.

5
BIG FAT LAD

Jäklar...

8 pers online nu till matchstarten!
22 pers har tippat matchen i vår tävling!

Det här forumet lever i allra högsta grad - riktigt kul!

1
Andrealdo

Sitter bänkad för att se min första match denna säsong :-)

5
BIG FAT LAD

Nidramsa mot Pulis från West Brom-fansen redan i min 1....hehe

Härligt, Andrealdo!

1
Andrealdo

Att vi ändrar så mycket i laget kan förhoppningsvis ställa till det för hur West Brom tänkt sig den här matchen.

0
Saintan

Hmm, har ni bild? Jag kan endast lyssna,

1
Andrealdo

Jag kör Viaplay där dom har Adama Traoré som frontfigur till matchen...

5
BIG FAT LAD

Saintan, Riverside LIVE visar inte matchen då den går på SKY. Jag kollar på Viaplay.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Flint, det var inte i eget mål jag hade tänkt mig....

1
Andrealdo

Downing ser verkligen bättre ut än på länge!

5
BIG FAT LAD

När fan blev våra spelare så här tekniska? Asså Shottons framläggning där haha =)

3
nucleus

Howson bäst på plan hittills. Kul.

0
Saintan

Dansken levererar också :)

0
mndl82

Säg va ni vill men detta är det bästa jag sett oss spela på många år! Längesen vi var kreativa.... känns stabilt! Detta kommer gå vägen!

5
BIG FAT LAD

Mndl82, håller med, man sitter bara och njuter.

2
Gazza

Håller med till fullo. Gillar presspelet som ställer till stora problem. Ser riktigt bra ut.

5
BIG FAT LAD

Andrealdo> Fattar du nu vad du missat? ;)

0
BoroDubai

Bra halvlek. Synd inte dansken kunde få den sista chansen i mål! Skulle varit ett mål upp iaf.

Gilla spelet med iaf..

1
Andrealdo

Haha, ja. Är ju full fart fram och tillbaka i spelet så har hela tiden undray när man kan gå ut till kylen och knäppa nästa öl...Men nu i pausen så :-)

0
Saintan

12-5 i målchanser
7-1 i hörnor
vi skapar, vi är kreativa, vi äger matchen, vi har inte varit så här bra på länge.
Kanske är dom så djävulskt övertränade i år som vissa här redan har poängterat att dom orkar skapa det där lilla extra för att ligga ett steg före dom övriga lagen.

5
BIG FAT LAD

Vi ger dom ingen jävla ro i uppspelen!!! Så sjukt skönt att se!

2
Gazza

Ser ut som vi börjar tröttna lite nu

5
BIG FAT LAD

Spännande med Hugill - drömdebut på g?

2
Gazza

1 - 0

Jaaaasss

5
BIG FAT LAD

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

3
nucleus

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ AYSLAALALALALALALALA

2
Gazza

Så jäkla gött!!!

1
Andrealdo

Så rättvist också. Håll undan nu!

5
BIG FAT LAD

SKÖÖÖNT

Ses om en vecka - samma tid, samma kanal haha!!!

2
Gazza

Underbart. Jäkligt trevligt spel.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Fy fan vilken skön seger!

0
Saintan

Hahaha! Vilken match och så jäkla skönt att Danne fick avgöra matchen! Forza Boro! Wohöjj!

3
nucleus

Extra skönt när vi var värda och fick utdelning.

0
BoroDubai

Välförtjänt vinst! Kanon första halvlek. Jämnare i andra men bra Match!

0
mndl82

Grym första halvlek, mattades i andra. Dock rättvist då vi var det bättre laget! 4 raka matcher utan att släppa in mål.... 6-0 i målskillnad på tre hemma matcher! Ser ut att vara en jävla god stämning på plan och Clayton börjar hitta sitt gamla jag igen och Howson är lysande! Kör vi över Leeds nästa vecka så ser det fantastiskt ut!

1
Andrealdo

Tyckte jag hörde att Boro vunnit 13 av de 15 senaste fredagsmatcherna. Bådar ju gott inför Leeds nästa fredag.

Kul att att se Boro. Vi har inte så mycket boll, men när vi väl har den är det full fart framåt i stället för en massa kladd i backlinjen och på mittfältet. Och vi pressar motståndarna högt hela tiden. Roligare att se sån här fotboll. Och nu mötte vi även ett bra lag och vinner rättvist. Ser mycket bra ut det här.

1
Andrealdo

10 online nu :-)

0
UpTheBoro

Ligger hemma med körtelfeber, värsta skiten jag varit med om. Men det här räddade ju iallafall fredagen!! Sånt gött forwardsavslut också!

1
Andrealdo

UTB: Krya på dig

2
YakuBoro

Intressant att vi på 22 tippare så hade INGEN 1-0 till Boro :-)

Dessutom är rekordet i antal tippande nästan på dagen 10 år gammalt.
23:e augusti 2008 mot Liverpool hade vi 30 tippande.
borovikings.se/matcher/show_match.php?match_id=162

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

UpTheBoro> Krya på dig. Har haft det skiten också och det är segt som fasen men även om du inte tror det just nu så kommer du att bli bra sen.

YakuBoro> Intressant! Jag älskar statistik. 2008/09 hade vi väl några extra PL nördar inne på forumet antar jag ;-) Sen åkte vi ur...

0
BoroDubai

Haha hade 1-0 men ändrade till 2-0 precis innan avspark då jag hoppades på hålla uppe målsnittet på 2 per match..

Hoppas vi kan slå rekordet i år då

5
BIG FAT LAD

YakuBoro> Bra researchat där, 30 pers är imponerande. En hel del namn som man inte sett på många år och tyvärr är det nog omöjligt att komma upp i de nivåerna igen. Skulle förmodligen behövas något år i PL (med några stjärnspelare), några finaler och lite europaspel för att få in både gammalt och nytt blod här.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva