*EXTRA* BFL i samtal med Mogga *EXTRA*

5
BIG FAT LAD

Okej, fick tag på Mowbray efter matchen. Han kom gående på Lilla Torget där jag och några vänner satt och han spatserade omkring och såg ut att vänta på någon så jag tog chansen. Han hade en ljusbrun tweedkavaj och rosa skjorta. Sagt och gjort, jag knallade fram till honom och presenterade mig och sa varför jag var här i Malmö ikväll. Han var trevlig och tyckte det var kul med en svensk Boro-supporter. Jag passade självfallet på att säga att vi är ett gäng supportrar från Sverige som brukar lyssna Boro+ varje lördag och att vi har ett forum som heter Boro Vikings (han garvade och tyckte det lät bra).

Sedan så frågade jag honom om att jag hört att han skulle kolla på Rantie idag. Han bekräftade detta, men sa även att han kollade på flera andra spelare också. Han nämnde ingen speciell, men sa att han tyckte att Rantie var riktigt snabb, men inget mer. Sedan snackade vi lite om hur dyrt det är med forwards och att det var därför han var här och kollade på den svenska lite billigare marknaden. Han fick sin lite speciella bekymrade ansiktsutryck när han berättade om detta och han sa att Gibson aldrig skulle gå med på att köpa för dyrt. Sedan så snackade vi om att det inte var någon speciell som imponerade i kvällens match. Jag tog även upp att AIK hade en ung mittfältare, Robin Qauison, som kanske kunde bli något, men vi var överens om att han inte imponerat i matchen.

Sedan snackade vi om gårdagens vinst över Charlton, men Mogga erkände att vi faktiskt lika väl kunde förlorat med 1-0. Matchen i Ligacupen häromdagen tyckte han däremot var helt sjuk och att vi egentligen borde vunnit med typ 10-0. Även Leicestermatchen var han besviken över. Vi pratade även om olika nyförvärv och han sa att han inte trodde att den här nya killen från Bristol City skulle göra speciellt många mål. Tog upp Emnes och då sa Mogga att han inte trodde så mycket på honom längre, vi behöver en ny anfallare. Sedan snackade vi om några av de andra spelarna i laget. Till sist snackade vi om det varit lite svenska spelare i Boro genom åren. Tog även upp att de borde komma till Sverige på sommarläger fler gånger och han höll med.

Summering: Ingen Rantie till Boro och BFL är Vikings obestridlige kung.

Frågor på det innan jag sticker över till Köbenhavn för en festkväll?

5
BIG FAT LAD

Toppa det om ni kan, era jävla haters hahaha!

0
Walle

Fan va bra gjort BFL! du e kung

0
johan7

Haha, kungligt!

2
YakuBoro

Värt en tvåa på ryggen!

3
nucleus

Vackert! Frågade du om han var så besviken på resultatet mot Leicester att han beordrat mfc.co.uk att skicka upp resultatet 2-0 så vi har full pott efter två omgångar och enligt dom ligger trea i tabellen? :)

2
Gazza

Så jävla grymt BFL. Fan värt en stjärna på ryggen resten av säsongen :)

2
bud2me

Hahaha, klockren.

0
Mendieta Fan

Snyggt BFL!

Utveckla gärna! Snackade om lite nyförvärv? Någon speciell?

Snackade om några av de andra spelarna? Vill höra allt! :)

5
BIG FAT LAD

Hoppsan, här var man lite poppis igen...

Mendieta Fan> Ja, det stämmer. Jag pratade med Mowbray om några saker som jag inte skrivit här och som jag märkte på hans svar att det inte lämpade sig att skriva på ett forum. Han verkade även bli lite...förvånad...av hur väl påläst jag var när jag snackade med honom. Jag kanske berättar lite mer när vi har någon Vikingsresa någon gång här framåt.

Kan detta vara en reaktion på mötet med Vikings finest i Malmö, inte illa att lyckas med konststycket att reta upp vår egen manager i så fall hahaha?:
Mogga: “I think managers have to look past message boards...”:
www.gazettelive.co.uk/sport/football/football-news/tony-mowbray-managers-look-past-5717915

0
Azgore

BFL boros nya sportchef!:)


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva