Resetråd, playoff-finalen Wembley Stadium

5
BIG FAT LAD

Vi kör rubbet om resan här. Biljetter, tips om flyg och hotell, samlingsplatser - allt.

3
nucleus

Det häpr måste vara en bra start så man vet vilka som kommer:

Anmälningslista nedan!
Boro_dave,...
nucleus
BIG FAT LAD
Boozeboy

0
johan7

Åker man söndag till tisdag. Eller räcker det att vara framme på måndag?

Jag är pappaledig, så löser jag barnvakt så är jag med. Oklart hur svårt det kommer vara.

0
johan7
0
Boro_dave

Hmm får nog sjukanmäla mig men vaafan det e det värt, tänker att vi alla försöker samla oss på ett hotell? Nån som kollat vidare? Hur får man tag i biljetter tex?

5
BIG FAT LAD

Matchstart kl.15, lokal tid. Så säg att man måste röra sig från samlingspuben kl.13.30 ute vid Wembley, senast. Man vill ju hinna komma in på arenan och få lite Wembleyatmosfär innan matchen.

5
BIG FAT LAD

Biljettinfo kommer tydligen upp på mfc.co.uk redan ikväll.

3
nucleus

Shit kl.15. Hade jag inte koll på, okok.

5
BIG FAT LAD
1
boozeboy

Var åker alla från och till? Funderar om man ska åka samma dag lr dagen innan? Sen hemresa får man väl ta en övernattning till antar jag?:)

1
Andrealdo

Biljettsläpp på måndag klockan 10 alltså. Gäller att hänga på låset då.

5
BIG FAT LAD

boozeboy> En övernattning till tisdag lär behövas vid seger hehe.

1
boozeboy

Men ni tänker åka själva lr? Fundera på om man ska asa med någon men nog roligare om man åker själv.
Ja såg det med 10biljetter. 38k har vi. Var det bara årskort? Annars kunde man ju köpt ihop om någon kan köpa fler

3
nucleus

haha. stenad, hög, full, svampbombad eller hög på maskrosor från stanstead 05:40 har iof funkat förr....

5
BIG FAT LAD

Jag vill personligen sitta på bästa plats och kommer betala för det. Inte säkert alla vill det.

5
BIG FAT LAD

hahaha du är fan iform ikväll nucleus

3
nucleus

Det är ju en punkt där vi bör enas, jag håller med föregående talare. Vore ju sjukt kul om alla hamnade på samma kategori och att alla kan stå samlade.

3
nucleus

En kväll som denna måste man väl vara i form. Fråga Kike...

5
BIG FAT LAD

Vi har till måndag att bestämma oss kring detta så låt diskussionen flöda. Jag inser att alla inte är sugna på att pröjsa 1.200 kr för en plåt, men jag kommer göra det om det finns några kvar där.

3
nucleus

Femhunkan man kan spara genom att stå mellan två kanariefåglar som kvittrar ikapp känns ju rätt obetydlig i sammanhanget om man tar sig till London men visst jag kan ha fel, folk kan tänka annorlunda.

Utan ytterligare värderingar så låt diskussionen flöda som mr BFL säger. Det här ska bli jävligt kul.

5
BIG FAT LAD

Jag skulle kunna dra upp lite allmäna riktlinjer så får vi ser var vi hamnar.

Jag tror att grabbarna på www.mss.org.uk kommer ordna någon form av stor fest för oss som är i London redan dagen innan match. Vi håller koll på det.

På matchdagen skriver vi ut här vilken pub som gäller innan matchen, så räkna med att vara där kl.11 för att maximera biratiden för vi måste lämna stället senast 13.30 förmodligen.

Sedan hoppas vi på ett stort party nånstans även efter och var det blir skriver vi ut här när det bestäms. Jag kommer dock att vilja se den allsvenska matchen som spelas kl.19 så jag kanske smiter iväg och kollar den nånstans (eller så hänger de som vill på mig och ser den, inga problem, bara kul!).

1
Andrealdo

Jag kan bara ta semesterdag på måndagen. Så behöver åka hem på kvällen. Har bokat flyg nu som går kl 21 för 1 700 kr. Så missar större delen av efterfesten. Funderar på om man ska åka över lör, sön eller mån...

5
BIG FAT LAD

Så här gör vi för att kolla vilka som kan sitta ihop. Vilken kategori vill ni helst sitta på?

TICKET PRICING (Wembley West seating plan below text)

Category 1 - £98 Adults, £49 Ages - 65 and over, 16 and under

Category 2 - £76 Adults, £38 Ages - 65 and over, 16 and under

Category 3 - £64 Adults, £32 Ages - 65 and over, 16 and under

Category 4 - £52 Adults, £26 Ages - 65 and over, 16 and under

Category 5 - £36 Adults, £18 Ages - 65 and over, 16 and under



BIG FAT LAD - Kategori 1.

3
nucleus

nucleus - Kategori 1

1
Andrealdo

Andrealdo - kategori 1

5
BIG FAT LAD

Sedär, då är vi tre klara där iaf, fan va kul!

3
nucleus

Nu finns det uppdaterad info på länken BFL skickade så man kan se var de olika kategorierna är placerade. Spontant känner jag väl att cat 2 eller 3 går lika bra, det är ju ändå en curva för att vara lite italiano. Jag rättar mig efter massan inom 1-3.

0
Boro_dave

Skiter fullständigt i vad det kostar bara vi är ett gäng vikingar som invaderar wembley!!

1
Andrealdo

Röstar nog fortfarande för kategori 1. För då slipper man kurvan och lär få en bättre helheltsbild av matchen och atmosfären. Om man tänker på att det skiljer ungefär 500 spänn mellan kategori 1 och 4 tycker jag det känns värt att lägga den skillnaden. Men vi kör på den kategorin som flest röstar på.

1
Andrealdo

Någon som kan ordna en Boro Vikings-flagga? Bör vi ju ha med...

0
Boro_dave

Men ni bokar biljetter på måndag eller? Ingen som e boro pride member som kan köpa till fler? Nån som har vägarna förbi Jönköping o hämtar upp en viking PåPåvägen?

Känns egentligen bäst om en kan beställa biljetter så man får jämte varandra...

1
boozeboy

Jag kan köra på vilket som, hade varit kul o sitta ihop det håller jag med om.
Vem trycker upp t-shirts?:)

1
boozeboy

10 på måndag bör vi vara redo och bestämt kategori ja. Som sagt är på den kategorin flest kör på. Ser ju ut att vara 1:)

5
BIG FAT LAD

Ser framför mig följande tryck på baksidan av t-shirten:

BORO VIKINGS
EUROPEAN TOUR 2015
25/5 Boro-Norwich, Wembley Stadium


:)

3
nucleus

Ser framför mig följande tryck på baksidan av t-shirten:

FOOOOKIIIN' WAANKEERS

5
BIG FAT LAD

Det känns som det blir kat.1. Ser ut som vi får dela upp i grupper då en person bara kan köpa fyra biljetter.

5
BIG FAT LAD

hahaha

0
Boro_dave

Starta grupp på Facebook eller nåt så man kan hålla en smidigare kontakt mellan oss vikingar som ska till London?

0
Boro_dave

Måste fan till wembley! Fan att man inte kan boka redan nu när man e dragen och har den rätta stämningen!!

5
BIG FAT LAD

Alla finns inte på Facebook. Bättre köra allt här.

0
Boro_dave

Japp bfl förstår att alla inte kan gå ut med sin identitet ;-) men nu får jag kolla vidare på allt när jag kommer hem/imon

1
boozeboy

Har kollat upp flyginfo, men det var ingen här som skulle åka från Köpenhamn?
Det var Stockholm och Göteborg som gällde?

Om där är någon som åker från Malmö/Köpenhamn, hör av er.
Har hittat något alternativ där man kommer in på morgonen så man är där 9-10 sen åker hem dagen efter vid 13. Borde vara ganska lagom.
Lite segt o checka in senare på kvällen när man firar PL på lyran bara :)
BFL, hörde jag allsvenskan nämnas i detta forumet? ajajaj, skärpning! :)

5
BIG FAT LAD

Boozeboy> Hehe, se det som ren konsumentupplysning att jag kommer fixa fram ett ställe för de som vill se den matchen också.

0
Boro_dave

jag kan lätt tänka mig kategori 1 också!

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Jag var egentligen självklar att åka till Wembley men det är lite tubulent på jobbet just nu och jag har givetvis jour den aktuella veckan så man får tyvärr stå över.

Får sitta gjuten framför burken hemma och se när vi vinner. Därefter blir det en väntan till onsdagen den 17/6 då lottningen till PL 2015/16 kommer ut och reseplaneringen kan börja.

Jag hoppas sannerligen att ni får ihop ett gäng som åker över och ska med stort intresse följa den tråd.

5
BIG FAT LAD

Gibbo UK> Trist att höra, hade vart kul att träffas.

Jag kommer att sammanfatta vad som hänt i biljettväg lite senare ikväll samt även berätta om ett upplägg kring måndagens köp av tickets.

5
BIG FAT LAD

Okej. Det har varit lite småknas med att få biljetter online idag och även köerna till telefonbokningen har varit långa. Efter att ha plöjt igenom de flesta Borosidorna så verkar i alla fall de allra flesta säsongskortsinnehavarna ha fått plåt vid det här laget.

Lite glädjande såg jag också att många har avstått att köpa kategori 1-biljetter, vilket ju gör det lättare för oss på måndag.

Har även läst mig till följande. Det finns tre etage på Wembley (har inte varit där själv, bara på gamla Wembley). Tydligen ska man undvika det översta etaget då det blir alldeles för långt till planen därifrån och spelarna ser ut som myror. Jag kommer därför satsa på att få på etage 1 så långt ner som möjligt och så nära mittlinjen det går på sektionerna 122-124. Går inte det så försöker jag på sektionerna 125-127 i andra hand (se arenaskissen i länken till mfc.co.uk ovan) på Wembleys södra sida. Skulle det inte gå kommer jag försöka på motsatta sidans nedre etage på långsidan. Skulle inte det funka så försöker jag på andra etage på långsidan på södra sidan och sedan på andra etage på norra sidans långsida. Märker jag att det inte funkar så tar jag nånstans bara. Det är min plan kring det.

Sedan till problemet kring att vi bara får köpa 4 st/person. Jag föreslår att vi delar upp i grupper så att i alla fall några får sitta med varandra. Jag ansvarar för grupp 1 (i en slags capo-roll kan man säga hehe) och kommer garanterat att behöva fullständigt namn, adress, personnummer, mejladress och telefonnummer av de andra tre som jag ska köpa till för att kunna genomföra bokningen. Lägg ut det här så jag ser det innan imorn kväll kl.23.

*Jag har nu alltså upprättat en deadline kring måndagens biljettköp till kl.23 imorn söndag.*

Har någon en bättre plan kring detta så feel free att komma med ändringar, vi har ju till imorn kväll på oss.

Jag tror också att några i detta nu håller på att försöka hitta vägar för att komma loss från familj och arbeten så vi får fylla på grupperna här nedan eftersom. Vi fastställer allt mer exakt imorn söndag mellan kl.22-23.

Jag köper alltså till följande personer:
Grupp 1
BIG FAT LAD (Capo)
Boro_dave
nucleus
Boozeboy

För grupp 2 kan kanske Andrealdo ansvara, om du vill?
Grupp 2
Andrealdo (Capo)
johan7 (förhoppningsvis kommer du loss)

Som sagt, om fler tillkommer så fyll på i grupp 2 om ni vill sitta tillsammans.

0
johan7

Har dessvärre ingen barnvakt ännu. Alla jobbar visst på dagarna. Men har inte gett upp ännu.

0
s0derberg

Håller på att försöka bli av med lite jobbpass för att kunna haka på!

5
BIG FAT LAD

Okok, kämpa på grabbar, här finns förutsättningar till en episk resa!

0
Boro_dave

har någon bokat flyg och boende än eller avvaktar vi biljetterna? tänkte om det är någon som ska åka från göteborg som har planerat lite:P

5
BIG FAT LAD

Flyg bokat - Arlanda-Gatwick dagen innan wooop woooop!

Kommer eventuellt att ta mig ut till Wembley och försöka få en plåt till Preston-Swindon.

1
Andrealdo

Känner mig hedrad för att ha blivit ansvarig för grupp 2 :-) Får hoppas på att några fler hinner göra klart med att de kan resa i väg då. Vi sätter väl 23 ikväll som deadline för besked.

Hur som, vore ju kul att ladda upp ihop inför matchen i London. Sen om alla inte hamnar bredvid varandra på arenan tycker jag inte gör så mycket. Man kommer ju vara så inne i själva matchen.

5
BIG FAT LAD

Perfekt, ett mycket hedersamt uppdrag, Andrealdo!

Jag kommer att vara online här mellan kl.22-23 ikväll och ta emot personuppgifter från de som vill sitta ihop på kategori 1-platserna.

3
nucleus

Bra uppstyrt BFL, planen låter överjävligt bra. Här kommer mina uppgifter:

5
BIG FAT LAD

Jag har nu kopierat dina uppgifter nucleus. Du kan därmed ta bort dessa ifall du inte vill att de ska ligga ute här.

Ps. Skulle även vilja ha din mejladress (misstänker att de även vill ha den). Det är lika bra att få in allt så slipper jag panikringa runt till folk imorn bitti.

3
nucleus

Bra tänkt.

5
BIG FAT LAD

Perfekt!

5
BIG FAT LAD

Förövrigt så har jag precis sett Grimsby-Bristol Rovers från Wembley. Noterade där att segrande laget gick upp och tog emot bucklan av förbundskapten Hodgson på den norra läktaren. Jag kommer därför att i första hand att försöka få biljetter nära de där klassiska trappstegen som leder upp till prisutdelningen efter matchen.

1
boozeboy

Jag kommer komma in senare ikväll och ge lite information sitte rjust nu och bokar en annan resa.
Men återkommer snart

1
boozeboy

Jag är på, får trixa med jobb sen kan inte vela nu!:)
Bfl, lägger du till min Gmail sp skickar jag allt du behöver där?
marcusnilsson83@gmail.com
Annars skriver jag här när du checkat in

5
BIG FAT LAD

boozeboy> Skriv dina uppgifter här. Så tar du bort direkt när jag meddelat att jag kopierat om du inte vill att det ligger ute.

0
johan7

Jag löser tyvärr inte barnvakt två dagar i rad. Så får heja för fullt hemmifrån i stället. Tyvärr. Once in i lifetime förmodligen.

5
BIG FAT LAD

Ah, trist johan7, men förhoppningsvis ses vi till hösten på Premier League-premiären...:-)

1
boozeboy

Info: xxx

5
BIG FAT LAD

boozeboy> Grymt, har nu kopierat, du kan ta bort dina uppgifter om du vill.

5
BIG FAT LAD

Då är vi alltså tre helt klara i Grupp 1 och vi väntar på Boro_daves uppgifter.

Andrealdo> Dyker inte Boro_dave upp här innan kl.23 så kan ju du sitta med oss, så var beredd att lämna dina uppgifter i så fall.

0
Boro_dave

förbannat!!! e nog bäst att du hoppar mig o bokar in andrealdo istället då det dykt upp lite grejer...

hör av mig om jag åker ändå, men som sagt boka in andrealdo ist!

5
BIG FAT LAD

Ok, trist att höra, Boro_dave! Ja, du ser ju här vad som händer kring resan så det är bara att hojta till om allt löser sig så ses vi nånstans i London.

5
BIG FAT LAD

Då var det deadline.

Lite om hur jag har tänkt kring morgondagens biljettköp. Jag kommer redan kl.9 att sätta mig och kolla igenom samtliga Boroforum för att kolla efter tips och diskussioner om problem som kan dyka upp. Såg tidigare ikväll att ca 10.000 biljetter såldes idag så det finns gott om plåtar kvar. Supporterprofilen Pink Ponce från FMTTM-forumet twittrade dock något om att det började ta slut på kategori 1- och 2-biljetter. Vi får se helt enkelt.

Under processen så kanske det dyker upp saker som jag behöver ha svar på blixtsnabbt så var beredd på att jag kan ringa till er (nucleus och boozeboy) mellan kl.10-12 imorn. Håll även ett getöga här på Vikings där jag kommer skriva direkt om hur allt går. Och, som ni förstår, det finns ju inga garantier. Vi kan hamna på de tre platserna mellan Sir Steve Gibson och the Princess of York, men även uppe på tredje etaget där sikten kommer att vara rätt dålig. I vanliga fall så är jag rätt bra på sådant här, men det kan ju skita sig med allt, som sagt.

Ni som ännu inte bestämt er bör ju samlas i Andrealdos grupp (om ni inte vill köpa enskilt själva förstås). Skulle jag få plåtar rätt snabbt imorn så skriver jag här direkt vilken sektion det blev så kanske ni andra också kan försöka att boka där eller i närheten.

När det gäller att sitta i onlineköer så läste jag om följande tips: Stäng ner allt och starta om datorn. Sedan går du direkt till biljettbokningssidan med Mozilla Firefox istället för exempelvis IE eller Chrome. Detta ska tydligen göra att allt flyter på bättre.

Ja, det var väl allt för ikväll. Fan vad kul det här kommer bli!

2
YakuBoro

Hoppas ni får en grym resa!
Vi får se till att ni kan ladda upp bilder för liverapportering under matchdagen på siten!

1
Andrealdo

BFL: Ska jag ingå i er grupp nu när Boro_dave fick förhinder? Kan skicka min info här i så fall.

5
BIG FAT LAD

Andrealdo> Okej, skriv här direkt då.

1
Andrealdo

5
BIG FAT LAD

Andrealdo> Kanon, har nu även dina uppgifter och köper plåt till dig. Du kan radera om du vill.

Jag lägger nu alltså ut över 4.000 spänn för personer jag aldrig träffat eller ens vet hur de ser ut haha. Biljetterna får ni mot kontanter i engelska pund i London nästa helg, exakt belopp kommer imorn självfallet.

1
Andrealdo

Riktigt bra ordnat BFL. Vi får se till att bjuda dig på ett par extra bärs nästa måndag som tack för att du ordnar biljetterna. Hoppas det går bra i morgon kl 10. Hänger här inne då för att följa utvecklingen.

5
BIG FAT LAD

Låter bra det, hörs imorn!

0
mndl82

Halloj allesammans!! Kom hem från BB nu, men en liten tjej rikare, såg matchen på datorn på BB och var nöjd med vad jag såg, fattar bara inte riktigt vilken position Vossen har och det verkar han själv inte fatta heller riktigt han ser lite förvirrad ut i vissa anfall!! Jag bokade flyg redan för ett par veckor sedan!! Åker om inga kompikationer uppstår från Landvetter 17,30 tror jag tiden var på söndag!! Har köpt paketresa via Dynamo sport med hotell för 3900!! Hotell söndag - tisdag! Vet ni vart ni ska bo?? För jag kanske kan styra mitt boende till samma del av London som ni om vi ska ta några pint på söndagskvällen och ladda upp!! UTB

Troligtvis får jag med två kompisar som alltid velat se en match på wembley!! Så vi blir som det ser ut i nuläget 3st

PS Har sett 4 boromatcher live utan att få se en Borovinst än vänder det denna gången tro??

Boro-West Ham 0-2 11/12
Boro-Leicester 1-2 12/13
Boro-Brighton 0-0 12/13
Charlton-Boro 0-0 14/15

1
boozeboy

BFL, mycket bra jobbat!
Du anar inte hur glad jag blev att någon drog i det idag, har en annan resa jag skall boka till 6 personer. Hade blivit kaotiskt :)
Men har nog lite tid över snart att titta på det.

Så säg till om du behöver hjälp med något jag håller ett öga på det här inne och mobilen ligger redo ifall det är något :)

KÖR SÅ DET RYKER NU!

1
Andrealdo

mndl82: Grattis till tillökningen av en ny Boro-supporter :-) Hoppas du får uppleva ett bättre resultat på denna resa. Ett mål på fyra matcher är ju inget vidare. Vem gjorde målet i 1-2-matchen mot Leicester?

1
boozeboy

Monstruösa köer på e-ticket ser jag. Hoppas BFL är inne o matar sidan redan :)

5
BIG FAT LAD

Har nu suttit i kön i en timme. Kommit exakt halvvägs på köstapeln. Känns oroande.


Grattis mndl82!

1
Andrealdo

Håller tummarna. Förhoppningsvis hade inte alla koll på att köplatsen började redan innan 10. Så piggt av dig där BFL. Finns det inte fyra platser bredvid varandra kvar när du kommer in så bara haffa fyra biljetter oavsett plats.

1
boozeboy

Jag har också startat en kö, har den sista lilla biten som inte vill gå igenom.
Men om jag får läge BFL, skall jag försöka köpa då och var?
Har du hangout kan du väl lägga till mig där?

5
BIG FAT LAD

Andrealdo> Ja, absolut.

5
BIG FAT LAD

Boozeboy> Köp isf nedre etage och försök få sektioner efter följande: först någon av blocken 144-140. I andra hand någon av 122-127. I tredje hand någon 226-231 på andra etaget.



Boozeboy> Nej, inget hangout.

1
boozeboy

Jag är inne, sektion 124 är fortfarande gul, alltså några platser. Kan dock inte lägga till dem. Jag kommer bara försöka få fram lite info om inget annat sägs.

postimg.org/image/4sc1j6u15/06df9975/

så ser det ut i nuläget.

5
BIG FAT LAD

Köp fyra på 124!

Annars köp fyra på 126!

1
boozeboy

Gick ej, nu utkastad.. vansinnig

3
nucleus

Som andrealdo skriver. Några extra bärs kan du se fram emot BFL.

5
BIG FAT LAD

Fan, synd boozeboy. Försök igen då!

Är bara halvvägs i min köstapel och har blivit tillbakaflyttad. Börjar bli lite småfrustrerad, men ser att andra också har dessa problem på olika forum.

1
boozeboy

står i kö igen.. Verkar som där bara är ett fåtal där som är gult, försökte lägga till 4 med alla möjliga alternativ du posta här. Men den ända jag kunde lägga till var de gröna för 4personer.
Man skulle nog köpt redan igår som medlem.
Men som sagt blev utkastad när jag försökte välja biljetter senast

1
Andrealdo

Aj, aj. Det här är ju läskigare än själva playoff-matchen...

1
boozeboy

riktigt dålig bokningssida, kan ju inte markera vilka platser man vill sitta på och man har ingen aning hur många som är kvar i varje sektion.
Men ja nu har min progressbar hamnat på sista 1% och stannat där...
Jag hoppas du kommer in snart BFL känns bättre om du kan boka då du har bäst koll.

5
BIG FAT LAD

Måste försöka undvika etage 3 till nästan varje pris, men snart blir det ju lite desperat läge.

1
boozeboy

hur långt har du kommit på progressbaren?
Riktigt förbannad att den börja om från början, klassiskt när det brakar loss i biljettköer

5
BIG FAT LAD

Har kommit ca 65% av stapeln.

3
nucleus

Shit. Onlineköer is a bitch.

5
BIG FAT LAD

Nu är jag uppe i 80% - nära nu!

1
Andrealdo

Jag startade en kö för 25 minuter sedan. har typ kommit 10 procent...

Håller på er! För mig är det okej med etage 3, viktigaste att man kommer in på arenan.

3
nucleus

Håller alla tummar och tar en snus

5
BIG FAT LAD

Yes, jag köper på etage 3 om jag märker att allt annat inte funkar.

0
erik b

BFL: Ve5 du om biljetterna postas ut eller vad? isf hur säkerställer du att du får biljetterna innan du åker till London?
Cirka 75% in på väntetiden...
/Erik

5
BIG FAT LAD

Fan läser att det är 32.000 sålda nu och bara skitplatser kvar där uppe.

Har nu nåt 95% av stapeln.

5
BIG FAT LAD

erik, planen är att skriva ut biljetterna. Går inte det så får man hoppas att UPS gör sitt jobb.

1
boozeboy

Jag ser att dom kommer släppa fler biljetter klockan 6 idag.. De är reserverade för säsongsbiljetter. I värsta fall tar vi vad som finns kvar nu och sen om de skulle släppa några bra biljetter efter 6 idag så kan man väl norpa dom?

5
BIG FAT LAD

Är inne nu. Går segt även där.

3
nucleus

Hur väl stämde ryktena om 32 000 sålda enligt dig?

1
boozeboy

okej BFL, gör det kort och konsist annars åker du ut skulle jag tro. De har nog en viss tid bara.

5
BIG FAT LAD

Jag kommer inte in på sidan där man ska välja platser...står och buffrar bara. Fy fan vad knäckande detta är!

1
boozeboy

den funka inte alls när jag försökte. Du får nog försöka trycka in antalet platser utna o välja specifikt, sen seer du platserna efter du lagt till dem i korgen

5
BIG FAT LAD

Går inte att klicka nånstans på nånting. Inget händer.

1
boozeboy

hmm okej, det låter tyvärr som du är utkastad. fick samma scenario efter ett tag, blev vansinning. Men som sagt tror man måste klicka p åsektionen välja antalet biljetter utan o se vilka platser det är inom sektionen sen ta basket, där syntes det vilka platser man fick. Jag valde etage 3 då gick det att gå vidare men sne blev jag utkastad.

1
Andrealdo

Verkar vara ett helt värdelöst bokningssystem.

5
BIG FAT LAD

Utkastad.

1
Andrealdo

Aj, måste man börja om från 0 procent igen då? Jag ligger typ på 25% efter en timme i kö.

5
BIG FAT LAD

Lätt det sjukaste jag varit med om i biljettväg.

3
nucleus

Fuck fuck fuck. Tänkte att jag borde suttit med en burk som backup med. Drar hem bfl. Kan du maila uppgifterna om du har dom på en fil

1
boozeboy

Ja riktigt dåligt system, men jag tror vi får helt enkelt bara satsa på att få biljetter nu va?
Jag kom ändå in relativt fort första gången men nu e det väl 20-30k som köar enligt MFC på twitter.
som sagt de kommer släppa några biljetter senare.
Vad var förresten orsaken till att vi inte kunde köpa igår som medlemmar?

5
BIG FAT LAD

Sätter mig i kön igen.

nucleus> Vet inte vad du menar, maila uppgifterna?

1
Andrealdo

Hur ska vi lägga upp taktiken för nästa som kommer in? Kan man förstå hur systemet fungerar kring varför vi kastas ut? Är det så att systemet letar upp fyra platser, och finns det inga bredvid varandra så kastas man ut?

Jag ligger på 28%, går sjukt trögt...

3
nucleus

Uppgifter till dom 4 som var i gruppen så håller vi kontakten här och jag bokar åt alla om jag skulle komma in först. Ställer mig i kö.

5
BIG FAT LAD

När jag tryckt på vilket block jag sökte biljetter på så började det buffra...sedan hände ingenting...och då började jag kolla om det gick att klicka för att komma nån annanstans...när inte det gick så lät jag det gå en stund till för att till slut få en sida med *error* som dök upp.

5
BIG FAT LAD

nucleus> Okej, jag mejlar mina uppgifter till dig.

1
boozeboy

Ja riktigt dåligt fungerar det, de bord elottat ut till alla intresseerade istället. Sådant här funkar ju väldigt sällan bra när dom sätter en tid alla skall in o mata.
Ser ni något grönt, tryck på det och boka 4 platser. Tror det är den nivån vi måste sätta nu.

1
boozeboy

Visst ja uppgifterna, kan vi lägga dom någonstans så att alla som försöker kan fylla i det?
Typ google docs eller något?
Om du har möjlighet att göra det BFL?

5
BIG FAT LAD

Jag har nu mejlat nucleus mina personuppgifter. Jag skickar nu även dessa till boozeboy och Andrealdo på den mejl ni uppgav till mig igår. Så har ni det ifall ni skulle komma in.

3
nucleus

Mottagit.

Dock skulle vi ju behöva samtligas uppgifter om vi ska boka 4 biljetter. Med allas samtycke förtås men vi som är här inne har väl knappast problem med det.

Mitt förslag, om du har tid BFL:
Maila dessa samlade till mig boozeboy och Andrealdo.

5
BIG FAT LAD

Okej, har jag samtycke, boozeboy och Andrealdo?

3
nucleus

Händer det ens någonting för er? För mig ser det ut såhär:
"The Online Box Office is currently busy. You are waiting in a queue..."

Helt vitt på den där jävla stripen...nada

1
Andrealdo

För mig är det okej att du BFL skickar mina uppgifter till nucleus och boozeboy också. Tar gärna emot övrigas uppgifter också så att jag kan boka när jag kommer in.

5
BIG FAT LAD

Har kommit ca 5% på strippen nu.

1
Andrealdo

nucleus: Snart kommer en vinröd stapel börja gå, långsamt...långsamt...långsamt

1
boozeboy

Mina uppgifter kan ni dela, inga problem

5
BIG FAT LAD

Andrealdo> Okej! Du fick mina uppgifter väl?

5
BIG FAT LAD

boozeboy> Ok! Har nu fått samtycke av alla och jag kommer att börja skicka runt.

1
boozeboy

Har ca 30%

3
nucleus

har ca 1,5% fick allafall upp en liten stapel även om den mest ser ut som en mördad fluga på skärmen

5
BIG FAT LAD

Så, då ska alla ha fått samtliga personuppgifter på oss fyra.

3
nucleus

Bekräftar det. Först till kvarn så håller vi kontakten här.

1
boozeboy

Mottaget

5
BIG FAT LAD

Och nej, som ni märker så är jag inte med på Facebook eller liknande så ni behöver inte leta efter bilder på mig för det finns inte nånstans.

1
boozeboy

Köar med två browsers och mobilen. Kan vara bra med backup

1
Andrealdo

Min stapel sjönk plötsligt från 30 procent till typ 20. Märkligt. Kändes som chrome gjorde någon slags uppdatering...

Bekräftar också mottagna uppgifter.

5
BIG FAT LAD

Obs! Min identitet stannar mellan oss fyra.

1
Andrealdo

BFL: Absolut.

3
nucleus

Självklart BFL, hederssak.

1
boozeboy

Klart bfl, min identitet kan ni sno om ni vill. Ett liv i Skåne hade gjort er gott:)

0
erik b

Hej!
Började köa 09:40 idag. Kom fram 12:40, väl där flöt allt på bra och jag har bokat två biljetter.
Area 547
Row 18
52£ styck.
SÅ jävla gött!
Nu börjar nästa nervösa väntan. Det står att non uk-beställare måste vänta 5 arbetsdagar. Vilket betyder att biljetterna kommer på fredag...
Lycka till med era köp!

5
BIG FAT LAD

erik b> Kan man verkligen inte skriva ut biljetterna, är du helt hundra?

1
boozeboy

Någon som börjar närma sig? Nu gäller det att ta vad man kan få....
50-60%

5
BIG FAT LAD

Ja, det har gått så långt, boozeboy.

Vilken mardrömsdag...helt sjukt. Vad fan hände? Satte mig i kö 40 minuter innan skiten öppnade och nu dryga fyra timmar senare har jag 90% kvar av stapeln.

Det känns även mer och mer som att det kommer att skita sig helt med den här onlinegrejen. Sedan så måste posten komma fram med. Börjar luta åt att det blir att man får gå omkring på söndag kväll på Boropubarna i London och lyssna om någon har en plåt över.

1
Andrealdo

Jag ligger på typ 50 procent.

0
erik b

Det går inte att skriva ut. Jag tänker kontakta klubben framåt onsdag-torsdag och förklara hur det ligger till.
Vet inte hur man kan påskynda processen vid leverans heller?
Ett tips: Jag fick jju panik innan som ni när det sega i onlinekön. Jag ringde Dynamosport och de har kanske några plåtar över.
#utb

1
boozeboy

Jag tror väldigt många blir utkastade, så tror faktiskt där är hopp fortfarande. kolla twitter och liknande. folk kommer in blir utkastade köar igen. Den ökar ju bara. Gäller o va sjukt snabb när man kommer in välja vilka biljetter som helst o bara trycka vidare :)
Jag tror inte det sista loppet är kört idag, sedan får vi ha ögonen öppna efter 6 idag när de släpper några fåtal som är reserverade för säsongsbiljetterna.
Är man först där så kan man nog få riktigt bra platser också

5
BIG FAT LAD

boozeboy> Att få fyra bredvid varandra är nog bara att glömma nu. Du får tom kanske plocka en och en på olika platser över arenan och lägga i din köpkorg om du kommer fram.

3
nucleus

Jag står fan och stampar, händer inte mycket alls här, frustrerande.

Låter ju helt sjukt om man skulle behöva vänta på nån jävla postgång från england när matchen spelas om en vecka.

5
BIG FAT LAD

Jag ringer nu Dynamo sport. Frågar efter fyra plåtar.

3
nucleus

Information som kan vara av godo:
Jag sticker till Manchester på fredag och kan man hämta ut på plats hos ombud i England om vi får plåtar gör jag givetvis det som krävs.

1
boozeboy

Dynamosport har 4 i club room som jag förstod det, dock 2000kr styck.
De verka ha en del över så han sa det var inget problem om man ringde senare idag också. Jag tror faktiskt inte det är kört. Vi kan väl se när den förste kommer in om där finns möjligheter annars kan vi diskutera om man ska köpa genom dynamosport. Men ring du gärna också BFL om du har andra frågor. Sitter i möte samtidigt som denna röran..

5
BIG FAT LAD

Okej, pratade med lirarn på Dynamo.

De hade slut på biljetterna till matchen, men han skulle ringa efter fyra till. Han återkommer till mig så fort han kan, han trodde det skulle ta cirka en timme.

Jag sa att han kunde ta fyra plåtar var som helst på arenan. Då började han snacka något om några VIP-platser med vaderade säten och grejer som hette typ Wembley Circle. Dessa platser är vid logerna. Priset där var mellan 2.000-2.5000 kronor. Hur ställer ni er till de priserna? Jag kommer köpa även till det priset nu när panikknappen är intryckt.

1
boozeboy

aha han jag snacka med, Magnus sa att där fanns.
Ja det är dyrt men fan, nu har man som du säger redan bestämt sig för att åka då kan inget stoppa en. Men jag börjar närma mig så smått, 70%..
Kommer se när jag kommer igenom ser man direkt att där e kört så e det bara att jaga på annat håll, typ dynamo då.

1
Andrealdo

Grymt att du kollat med Dynamo, BFL. Jag känner att jag kan betala vad som helst för en biljett. 2.500 funkar. Var vad jag la på Sverige-Schweiz i VM-finalen för två år sedan. Och denna match är tusen gånger större.

3
nucleus

Jag är med på det också. 2000 för riktigt bra platser är väl ok.

"Vi kan väl se när den förste kommer in om där finns möjligheter annars kan vi diskutera om man ska köpa genom dynamosport."

Håller med ovanstående. Min har väl hoppat upp till 33%

1
Andrealdo

Min stapel är på cirka 60 %

5
BIG FAT LAD

Skönt ändå att det finns den där back-uppen med Dynamo. Vill ju inte gå omkring som nån jävla tiggare (ursäkta uttrycket hahaha) bland Borofans på söndag och böna och be efter plåtar.

1
Andrealdo

Känns som det går fortare nu. Min stod och stampade på 20-30 % i två timmar. Kanske många börjar ge upp. Trägen vinner.

1
boozeboy

Har märkt att kör jag refresh lite då och då så verkar det gå snabbare :) eller det är bara att den är så slö på att uppdatera annars

1
Andrealdo

Körde refresh hela tiden tidigare, men vid ett tillfälle sjönk stapeln rejält då. Så nu vågar jag inte röra uppdateringen...

3
nucleus

hahahaha. Andrealdos guide to online queuing :) Börjar bli lite parodi över det här..

3
nucleus

Körde refresh med och är plötsligt på 65%

5
BIG FAT LAD

Eh...jag var på 10%...refreashade...och hamnade på 75%. Kanske synd man inte gjorde det klockan halv tio imorse. Nu vågar jag inte röra dock.

3
nucleus

faktum är att min inte rört sig alls förutom när jag refreshat.... fan vilken sopig jävla site

5
BIG FAT LAD

haha det här är verkligen parodi på högsta nivå. Ser framför mig hur folk sitter hemma med popcorn och läsk och följer hur vi fyra misslyckas hela tiden.

1
Andrealdo

Ok, nu vågade jag refresha, plötsligt är jag på 90%...

1
boozeboy

Ladd ainte om sidan bara. tryck inte enter i fältet...
Men refresh funkar i chrome och firefox iaf.
Jag är nog på 90% nu...

1
boozeboy

skriv så snabbt ni bara kan om ni lyckas få biljetter.. jag e på 95% nu..

1
Andrealdo

Plötsligt försvann min 90-stapel ned på 0 utan att jag gjorde någonting. Det här är ju skandal... Har en kvar på mobilen som är på 55 procent.

1
boozeboy

jag har no nu... håll ut lite!

5
BIG FAT LAD

Vad gör jag om han från Dynamo ringer nu då? Alla verkar vara på, förutom boozeboy?

5
BIG FAT LAD

Okej, avvaktar!

1
boozeboy

helvete trycker complete.. inget händer men är kvar..

3
nucleus

........

1
boozeboy

är på g....

1
Andrealdo

Kämpa boozeboy!!!

1
boozeboy

Event Tickets
Middlesbrough Playoff Final - Monday, 25 May 2015 (15:00)

Member Area Row Seat Class Value
249724 529 37 080 ADULT £52.00
249724 529 37 081 ADULT £52.00
249724 529 37 082 ADULT £52.00
249724 529 37 083 ADULT £52.00

Subtotal
£208.00

PlayOff Admin Fee
Playoff Admin Fee £9.60

Playoff Fulfilment Fee
Playoff Fulfilment Fee £2.40

Basket Total
£220.00

1
boozeboy

inväntar bekräftelse mail

3
nucleus

1SÅÅÅÅÅÅ! skönare än övertidsmål!

5
BIG FAT LAD

Vilken cirkus...skulle inte förvåna om vi får sämsta plats, men plåtarna hinner inte komma fram till på fredag pga posten...

1
Andrealdo

Härligt, kom igen nu domaren, bekräfta målet (mejlet) !!!

3
nucleus

Man måste ju för fan komma in på arenan med betalda plåtar. Jag tror på det här, snyggt boozeboy!

1
Andrealdo

Area 529 känns ju ändå helt okej. Finns värre platser om man bedömer arenaskissen.

5
BIG FAT LAD

Underbart hahaha!

Ja, vi går och ställer oss nånstans bara, fan folk kommer stå upp överallt och vara dyngraka. Vi är inne och det är huvudsaken!

1
Andrealdo

Har du fått bekräftelse på biljetterna i din mejl nu boozeboy?

3
nucleus

4 pers är på tårna och väntar på det lilla mejlet...

1
boozeboy

hank you for making a purchase through Middlesbrough FC Ticket Office. The following transaction is confirmed.
Seat Details
Member Fixture Block Entrance Area Row Seat Value
Middlesbrough Playoff Final
Monday, 25 May 2015 (15:00) 529 ENTRANCE P 529 37 080 £52.00
Middlesbrough Playoff Final
Monday, 25 May 2015 (15:00) 529 ENTRANCE P 529 37 081 £52.00
Middlesbrough Playoff Final
Monday, 25 May 2015 (15:00) 529 ENTRANCE P 529 37 082 £52.00
Middlesbrough Playoff Final
Monday, 25 May 2015 (15:00) 529 ENTRANCE P 529 37 083 £52.00
Subtotal £208.00
PlayOff Admin Fee
Playoff Admin Fee £9.60
Playoff Fulfilment Fee
Playoff Fulfilment Fee £2.40
Total £220.00

3
nucleus

Annars är jag på 85% ;)

1
boozeboy

Nu måste jag bara lösa hur fan jag ska få tg i biljetterna. Mejlar dem direkt och förhör mig.

3
nucleus

Så jävla fint!! Ett kontonummer till dig senare då boozeboy?

0
erik b

Vart mejlar du boozeboy?
Har samma frågor...

5
BIG FAT LAD

Skönt ändå. Nu kan man släppa det här. Vi. Är. Inne.

1
boozeboy

ja jag har möte nu klockan 2. återkomer 3.
Har skickat mejl till supporten. Har ingen aning var vi sitter, klicka som en jävla galning!

1
Andrealdo

Härligt! Vilken hjälte. Som när Leadbitter tappar boll och springer 70 meter för att ta tillbaka den.

Vill du ha pengar direkt på kontot eller kontant när vi ses?

3
nucleus

Verkligen en sjuk löpning. Jag stänger härmed ner min 95%-iga stapel.

1
boozeboy

Vi kan ta penga frågan senare idag.. jag har ett annat issue som ni har på mejlen. Min gamla adress tår kvar där. Tänkte inte på att kolla det. men om jag får jaga supporten resterande tid av dagen o lösa upp hur vi får tag i dom, men det skall väl lösa sig på något sätt!

5
BIG FAT LAD

Ok, hm. Jag kommer nog att be Dynamogubben att lägga undan plåtarna nån dag ändå. Det löser sig säkert, men nog bra att ha en liten reservplan tills allt är hundra-hundra.

0
Pollock

Grattis till er som lyckats fixa plåtar! Nu möts jag av följande text i kön... :

There are no more tickets available for sale at the present time. It is expected that additional tickets will be released tomorrow afternoon (Tuesday) for online and sale by telephone. Please check with www.mfc.co.uk for up to date information.

Känns bra när man varit inne tidigare och blivit utslängd när man höll på välja sektion, skit!!!!!

5
BIG FAT LAD

Woo, jobbigt, Pollock.

Jaha, lapp på luckan alltså.

1
Andrealdo

Jag lät min stapel ticka vidare bara för känslan av att komma in i "systemet" :-) Men nu kl 14.10 står det att biljetterna är slutsålda. Vi måste verkligen fått tag i de absolut sista. Några fåtal biljetter kommer säljas i morgon, står det. Skönt att man slipper tänka på det.

1
Andrealdo

Pollock: Jobbigt. Hoppas du lyckas få tillbaka biljetter i morgon i stället.

0
Pollock

Tack, resan är redan bokad med sambon så plåt ska fixas på nåt sätt, får börja kolla andrahandsmarknaden typ viagogo

3
nucleus

Pollock: Ja tungt, hjälper ju inte nu med spilld mjölk men jag var ju inne där på slutet och vad det verkade var det ingen mer som ville ha biljetter :(

1
boozeboy

Puh herregud verkar som deras ticket mail är nere. får bara ett konstigt svar när jag försöker nå dem.
Om någon mer har möjlighet att försöka nå dem om man kan anordna så att biljetterna kan skrivas ut eller hämtas i England hade det varit super. För om det tar 5 dagar så kan det bli tufft ändå.

1
boozeboy

Förresten, var kommer ni bo?
Jag tänkte boka flyget ikväll, men vet inte om man skall ta nära wembley eller gatwick.

5
BIG FAT LAD

boozeboy> Kommer ta ett hotell som är i närheten av där bussen från Gatwick stannar och går ifrån. Har inte riktigt hunnit att ta tag i det ännu, men blir så centralt som möjligt.

Vad tror ni om detta?
www.facebook.com/events/1443307812631078/
Någon som vill haka på dit?
Tydligen 400 biljetter kvar, pris 200 spänn.
www.eventbrite.co.uk/e/mss-play-off-final-party-tickets-17015401524

Eller ska man hänga på ställena kring Trafalgar Square där det även kommer vara mycket Borofans?

1
boozeboy

fick svar av supporten... skrattretande.. :)

Hi Marcus

Further to your email, please contact our ticket office at the Riverside stadium on Thurs/Fri if you do not receive your tickets before you leave.

Regards

Margaret

Margaret Bishop | Admin Assistant


Kan någon översätta detta till mig?


BFL-> okej jag bokar flyg ikväll sen avvaktar jag med hotell tills jag vet hur alla tänker. Jag kommer ju också ta gatwick så låter bra o joina dig där.
Är på de mesta i övriga event men tror jag kommer senare på söndag.. återkommer när jag vet vilken tid jag flyger..

5
BIG FAT LAD

Hmmm lurigt svar. Jag tror och hoppas att klubbens biljettkontor på något sätt hjälper oss att lösa allt. Jag är dock inte säker. Det känns ju rent spontant som att du måste ringa så tidigt du kan redan på torsdag till dem. Du kan ju inte vänta tills biljetterna inte dyker upp på fredag, sedan sätta dig i telefonkö i några timmar, för att sedan inte komma fram pga att de gått på långhelg.

Jag landar förövrigt på Gatwick kl.13.20 på söndag.

5
BIG FAT LAD

Såg nu att den där festen som jag länkade till ligger riktigt nära Trafalgar Square, tar max 8-9 min att gå.

Jag känner mer och mer att den där festen är en perfekt samlingsplats för oss som åkt över redan på söndag.

1
Andrealdo

Jag blir ju riktigt sugen på det Boro fans-partyt på söndagen. Men jag var så snabb med att boka flyg direkt efter slutsignalen i fredags att jag bokade ett flyg som kommer till Heathrow kl 09 på måndag morgon. Så går miste om allt kul på söndagen. Jag borde vara i centrala London vid 10-tiden på måndag och hoppas att partyt kommit igång då igen :-)

Kul, BFL, att du hittade den stora festen via Facebook av alla ställen ;-)

Hoppas biljetterna kommer fram i tid. Måste ju vara av intresse för Boro-ledningen också att se till att alla fans som köpt biljetter hinner få dem i tid till matchen.

1
boozeboy

Satan mitt flyg kommer antagligen gå vid 08.45 på tisdag morgon.
Det tar väl en timme att ta sig in till centrala London från gatwick?
Funderar på om man skall ta hotell ute vid gatwick, men kanske inte går tåg o bussar så sent på natten dit.
Ja får leta vidare

5
BIG FAT LAD

Andrealdo, haha jag har väl inget emot social medier i allmänhet, men jag har valt att hålla låg profil där...av lite olika anledningar.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Följ twitter.com/midsupsouth för biljetter.

3
nucleus

Jag hänger gärna med på Boro-festen på söndag. Kommer in nån gång under söndagen förmodligen med tåg.

5
BIG FAT LAD

Gibbo Uk> Verkar alltså vara fler än oss som blivit knäckta av BoroSnaken.

nucleus> Då köper jag biljett till festen!

Då kan vi fastställa att vi som vill mötas upp redan på söndag gör det på MSS:s fest på Walkabout Temple.

1
boozeboy

Fy fan, ska nog vara jävligt glada att man fick tag i biljetter(om posten nu levererar)
Hur dags drar det igång på söndag?
Jag kommer nog kunna delta, skall bara kolla upp så tåg går tidigt till gatwick på tisdag morgon, det är det bästa alternativet.
Men bör landa i london vid 17:00 om allt går som det skall
@Borosnake

5
BIG FAT LAD

boozeboy, all info finns här: www.facebook.com/events/1443307812631078/

5
BIG FAT LAD

Har nu fixat biljett till partyt, fick det i ett mejl direkt. Inga problem...för en gångs skull.

1
boozeboy

Mejl, ja tänk vilken lyx...

3
nucleus

Skönt att slå upp sidan för mer action. Härligt BFL med biljetterna till eventet. Det är väl lika bra att du skeppar över ditt bankkonto också alternativt får du cash på plats.

Angående boende. Jag kommer åka hem onsdag morgon (till västerås med ryan, Stansted) och plats i London blir därför mer centralt då jag inte åker bara fram och tillbaka. Lutar åt tre nätter kring Earl's Court där jag hittat vettiga hotell till vettiga priser.

Var på gång att boka singelrum men vill nån ta rygg på det så är det bara säga till, inget bokat än.

0
mndl82

Gokväll bra jobbat under dagen grabbar.

tråden börjar bli jävligt lång..... kanske läge att skapa en ny med de som ska med och har bokat för att kolla av vilka hotell osv vi hamnar på!!

Va tror ni??

5
BIG FAT LAD

nucleus> Missförstånd, köpte bara partyplåt till mig själv så du får lösa din egen. Ska bli intressant att se vilka gamla spelare som dyker upp på eventet?

0
mndl82

BTW Andrealdo det var Nick Bailey som drog på ett distansskott i krysset från 35 meter, jag gillade han skarpt men han försvann bara!

5
BIG FAT LAD

Jag är försiktigt positiv till ett skapande av "Resetråden - del 2".

3
nucleus

BFL> Copy. Jag beställer en plåt!

3
nucleus

Jag är med nu!


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva