Då jag är en flitig lyssnare av diverse podcasts vill jag gärna ha tips på fler podcasts som fokuserar mer på Boro eller Championship, som uppdateras frekvent med nya avsnitt.
Jag lyssnar på Gazettes Tripe Supper podcast som kommer då och då och FL72 podcasten från Skysports som är mer allmän för hela Football League men utöver dessa har jag haft svårt att hitta något mer.
Någon som har tips?
Spana in We are going up, en podcast som fokuserar främst på championship, League 1 och Leauge 2. Kommer ut varje/varannan vecka
Tackar S0DERBERG!
Tack för tips, är en frekvent pod-lyssnare och letade fö ganska längesedan efter en boro-pod utan att hitta. Lagt till dessa nu. Trist att det inte finns någon större och mer ingående Boro-fokuserad podd. Är det inte lika stort i England?
Håller med grahnen, det borde finnas ngt mer som är mer fokuserad på Boro eller Championship. Många av de populäraste poddarna från England fokuserar mycket på Premier League. Kan ju vara till fördel till nästa säsong om vi når dit...
FMTTM kör ju en podcast med men det var rätt kass produktion och den kommer väldigt sällan...
We are going up var en trevlig bekantskap, välproducerat och rolig lyssning.
Väcker liv i en gammal tråd. Någon som lyssnar på poddar om antingen Championship eller Boro? Den enda jag lyssnat på senaste året är den svenska Football's coming home med Oskar Kiisk och Leonard Jägerskiold.
Lagt till en handfull till som skall lyssnas på i veckan. Hoppas nåt av det kan vara lyssningsbart. Tar gärna emot tips eller åsikter om podcasts jag listat nedanför som jag själv ska lyssna igenom.
The Boro Breakdown Podcast
The Boropolis Podcast
Typical Boro Podcast
The Championship Weekly
Essential EFL
What the EFL
Boro breakdown lyssnar jag på så gott som varje vecka. De är nyanserade och vettiga för det mesta tycker jag och man får bra insyn i motståndare och värvningar via att de har bra kontakt med ”andra klubbars poddar” (om jag är någorlunda begriplig).
Till exempel nu när Brittain-övergången blev klar så tar de in en Blackburn-poddare/supporter som får lägga ut texten om vad han är för spelare, styrkor/svagheter, prislapp och hur deras supportrar värderar honom osv.
Second tier tycker jag också är bra, även om jag i perioder irriterar mig på dem. Men de ger en en bra övergripande bild av serien. Påminner om Kiisk/Jägerskiölds i format men av två engelsmän liksom.
Lyssnar oxå på Boro Breakdown och precis som UpTheBoro säger så är det intressant med gäster från motståndarlagen. Nu i förrgår hade de än rätt kul lirare från "Blades" som bla berättade att hans farfar varit på Wembley elva gånger, men aldrig sett Sheffield Utd vinna där. Han var även fortfarande knäckt över att de var typ 14 min från att gå upp i PL förra säsongen.
Sedan lyssnar jag lite random på det som kommer upp typ, "Boropolis", "Typical Boro" osv.