Trupp för nästa säsong i Championship

0
BoroDubai

Då denna säsong redan är slut nu så tänkte jag hellre diskutera nästa då vi ska vinna Championship:)

Truppen

Målvakter:
Victor Valdes (Lär lämna)
Dimi (utgående kontrakt)
Ripley (tillbaka från lån)
Guzan (klar för USA)
Minst en ny Målvakt

Backar:
Fabio
Friend
Ayala
Gibson (lär lämna om han vill stanna i PL)
Espinosa
Barragan (hoppas säljs)
Husband
Fry

Om Gibson lämna måste vi värva en bra ersättare kanske två om ayala också lämna. Fry, Espinosa duger som backup. Ny högerback för Barragan behövs med.

Centralt mittfält:
Clayton
Forshaw
Leadbitter (lämna?)
Algerien
De Saart
Vad vi sakna är offensiva kvaliteter med fysik. En riktigt bra central mittfältsgeneral vore kanon.

Fortsätter med ett inlägg till..

0
BoroDubai

Yttermittfältare:
Downing (lär vara kvar)
Fischer (kanske kan ta chansen)
Traore (kanske lämna annars alt på kanten)

Sämsta lagdelen i år. Måste ha in 2-3 bra spelare här och känns som här vi ska lägga pengarna nästa år om vi vill förbättra laget.

Anfallare
Bamford
Gestede
Stuani

De här 3 lär vara kvar möjligtvis Stuani lämna. En eller 2 snabba anfallare behövs för nästa år.

0
BoroDubai

Så utifrån detta så behöver vi värva.

1 kanske 2 Målvakter
1-2 Centrala backar
1 högerback
1 central mittfältare/General
2-3 Yttermittfältare
1-2 Anfallare

Sammanlagt mellan 7-11 spelare iaf nån extra om nån annan spelare lämna med..

0
Mendieta Fan

Ja det är väl lika bra att börja spåna nu när allt är klart. En klen tröst är väl att det känns som vi den här gången ( än senast vi åkte ur )har en trupp där mer spelare är villiga att stanna trots Championship, men det är bara en känsla.

Tränare :
Agnew menar väl och brinner nog för uppgiften men har ändå visat att han inte håller måttet. Ingen egen prägel alls på vad han ville göra.
Wagner från Huddersfield vore spännande i mitt tycke.

Spelare :
Räknar fullt med att följande spelare försvinner : Valdes, Gibson, Ramirez, Negredo.
Redan klara ut : Guzan , Chambers
Frågetecken på : Barragan, Traore , Fischer , Stuani, De Roon , Ayala

Målvakt :
Connor Ripley lär få chansen som en av två i alla fall. Vi behöver en till.

Försvar :
Med Friend och Fabio har vi två ytterbackar som håller hög Championship klass. Barragan får gärna stanna som ett alternativ. Husband funkar som back up. Men vi behöver titta på 1-2 ytterbackar. Ayala, Espinosa håller bra klass i Championship, Fry backup. Men även här behövs minst en mittback av klass med ledaregenskaper. Gibson blir oerhört jobbig att ersätta.

Mittfält :
Clayton håller mycket hög klass i Championship. Leadbitter och Forshaw håller också god klass. De Sart är jag väldigt tveksam till. Guedioura bör hålla en ok nivå. Hade dock inte skadat med en till innermitt av klass.
Downing håller bra nivå för Championship. Fischer oprövad men bör kunna få en del uträttat. Traore borde springa sönder försvar i Championship om han blir kvar. Men håller med dig Borodubai, här borde man verkligen lägga krutet på att förstärka, tillsammans med anfallsidan.

Anfall :
Gestede har en roll att fylla med sitt huvudspel. Bamford får man väl hoppas att han kan återfinna sin gamla form till viss del, då håller han bra klass i Championship. Stuani en viktig gubben i lådan figur som alltid levererar några mål. Det krävs dock en hel del för att det ska klaffa för samtliga av dessa så minst en, gärna två etablerade målskyttar som man kan luta sig mot behövs.

Stannar de man tror finns ändå en ganska bra grund att bygga på. Sen hänger ju väldigt mycket på vilken tränare man har och vilket system denne vill spela. Så det är den viktigaste biten att få klart, och det snarast möjligt. Sen vill man ju så klart se en satsning där vi får en trupp som håller hyfsad klass i Premier League så att det liksom inte finns några tvivel på att vi vill tillbaka direkt och att vi får förutsättningarna direkt för det.

4
Morfar

Jag har varit med om det här förr.......
1953-54
1981-82
1988-89
1992-93
1996-97
2008-09
Vi kommer tillbaka till högsta ligan den här gången med.
Tro mig. God fotbollskultur sitter djupt...............

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Håller med föregående talare.

Nu har vi ju köpt en spelare från landet med talangerfabrikerna, fotbollsstorheten Luxemburg, så nu kommer vi att gå obesegrade genom Championship nästa säsong..

5
BIG FAT LAD

Enes Mahmutovic från CS Fola Esch....hahahaha...hilarious ffs...

Hej League One, de e vi som e Boro!

2
bud2me

Jag tycker nog att stora delen av truppen är ok för nästa år.
Vi har ju spelat i PL med en Championship trupp...

Downing, Leadbitter, Clayton, Fischer, Forshaw, Gestede, Bamford...

Kan Friend och Gibson stanna utöver dessa så känns det ganska ok för min del.

0
Skid

Vi lär behöva förstärka vår trupp om vi ska tillbaka direkt till PL. Vi hade tufft nog att ta oss till högsta serien med nämnda spelare (bortsett från Gestede) och att det inte höll i år är inte särskilt överraskande. Frågan är bara vilka (bra) spelare som är intresserade av att ansluta sig? Jag tror också att vi behöver en tränare som kommer in med ett annat tänk än det varit senaste åren. Sätter en slant på att Monk är vår näste tränare och det i kombination med ett par riktigt vassa nyförvärv, då kan vi göra som Newcastle, komma tillbaka på en gång!

1
Andrealdo

Alltså, vill man verkligen ta del av den här Silly-säsongen??? Hetaste ryktet just nu till Boro, Lee Tomlin...

0
BoroDubai

Inga spelare klara ut eller in än. Lär ta fart kommande veckorna dock.

Anser att offensiva o kreativare mittfältare är det som var vår svaghet och behöver förbättras för att kunna vinna ligan o gå upp.

1
Andrealdo

Nä, nu är det dags att hetsa inför nästa säsong. Bara några veckor kvar nu och det ryktas om flera bra League 1-spelare till oss och en och annan 30-plussare som behöver ekonomiskt stöd.

Mina betyg på ryktena 1-5

KLARA IN: -

RYKTEN IN:

Schwäbe, mv 2
Säkert helt ok förstemålvakt från tyska andraligan. Men jag tycker vi ska satsa på Ripley i stället.

Westwood, mv 3
Stabil målvakt i Championship. Har rutin och det kan kännas tryggt då Ripley ändå är oprövad på denna nivå.

Mahmutovic, hb 1
Landslagsspelare för Luxemburg. Och det säger väl allt.

Troupée, hb 2
19-årig högerback som varit ordinarie i holländska ligan. Lär inte vara sämre än Barragan.

Christie, hb 3
En av de bästa högerbackarna i Championship. Bara ett år kvar på kontraktet med Derby, så kostar bara 20 mille.

Bartley, mb 4
Klippa i Leeds ifjol som dessutom funkade bra med Monk. Vore perfekt ersättare om Gibson lämnar.

Diagne, mb 3
Har noll koll på denna back. Men franska försvarare brukar väl lyckas skapligt i England? Han kostar 35 mille och har varit ordinarie i Ligue 1.

Mulgrew, mb 3
Rutinerad mittback som var en av få med godkänt betyg i Blackburn ifjol. Billig och kan spela på fler positioner.

Flint, mb 3
En av de bästa mittbackarna den gångna säsongen i Championship. Stark på fasta situationer.

Milligan, cm 2
Australisk landslagsspelare med rutin. Likvärdig med Leadbitter. Kan tillföra nytt blod.

Bridcutt, cm 2
Rutinerad mittfältare från Leeds som Monk vill ha med sig. Men sägs kosta 60 mille. Inte värt.

Dorrans, ym 1
Var bra för 5-10 år sen. Blir sämre för varje år och har svårt att se honom tillföra något.

Mahoney, ym 2
Talangfull ytter som tillhör Blackburn. Gjorde okej säsong. Känns inte lika bra som Kent, men mycket billigare.

McGeady, vm 3
Kvick ytter som gjorde succé i Preston ifjol. Vi behöver fler yttrar. Enda nackdelen att han är 30+

Kent, ym 2
Talangfull ytter som tillhör Liverpool. Gjorde okej säsong som utlånad till Barnsley ifjol, men risk att han går för överpris.

A Fletcher, fw 1
Talangfull anfallare som gjort det bra i engelska ungdomslandslag. Nu 21 år och har knappt hyfsat målsnitt från League 1.

Crivelli, fw 4
Gjorde 10 mål i franska högstaligan för ett bottenlag. Är 22 år. Skulle vara en kanonvärvning.

Assombalonga, fw 2
Stabil målskytt i Championship. Monk vill ha honom. Men han kostar 120 mille. Rejält överpris för en spelare som inte är bättre än Bamford.

Larin, fw 3
Gjort succé tre år i MLS där han snittat mål varannan match. Bara 22 år gammal. Låter ju kanon, men känns ändå svårt att bedöma en spelare från MLS.

G Miller, fw 3
18-årig anfallare som gjorde en del mål i League 1 trots lite speltid. Billig och talangfull som kanske kan få sitt stora genombrott hos oss.

Jerome, fw 3
Öser in mål i Championship år efter år och är faktiskt bara 30 år. Nu vill Norwich släppa honom, förhoppningsvis inte så dyr då.


KLARA UT:
Guzan
Mejias
Negredo
Chambers
Valdes
Julien de Sart

RYKTEN UT:
Downing
Gibson
Ramirez
Traoré
Ayala
Stuani
Husband
De Roon
Leadbitter
Barragan
Friend
Fisher

0
BoroDubai

Victor Fischer lämnat idag för Maine i Tyskland. Verka fått våra pengar tillbaka så runt 3.8 miljoner pund. Trodde han skulle stanna men lika bra o Casha in så Monk kan värva spelare som vill spela för honom o boro.

Barnagan verka ha klarat Medical för Real Betis också med ett årslån o sen köp option.

De sart lämnat med på lån till Belgien med köp option.

Downing har även blivit tillsagd att han kan lämna. Känns som vi bör värva 3-4 offensiva mittfältare/yttrar. Bara Traore kvar nu som ytter samt juniorer..

1
Andrealdo

Ja, och Traoré lär väl bli klar snart för någon PL-klubb. Så inte många gubbar kvar nu.
Men känns ganska lugnt när vi idag kunde presentera ett nyförvärv, från engelska division 10.
footballleagueworld.co.uk/done-deal-middlesbrough-complete-the-signing-of-37-goal-attacking-midfield-star/

0
BoroDubai

Tror faktiskt att Traore stanna kvar. Kan bli grym i år mot sämre försvar ön i PL.

Verka ryktas om de Roon lämna för manu eller Italien för typ samma som vi köpte för. Ok deal kan köpa mer kreativitet då till innermittfältet.

Tror faktiskt Gibson stanna med men kanske bara är hoppet. Om vi får bud på 25 miljoner pund så kanske han lämna men inte annars hoppas jag.

Hoppas vi får in några bra spelare snart så det kan bli lite positivitet om laget.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Att megafloppen Fischer gick till Tyskland för ungefär samma pengar som vi gav för
honom är ju rent sagolikt. Att man sen får höra att de Roon är på väg till en annan klubb gör
ju att man bara vill skrika SÄLJ SÄLJ SÄLJ! Tyvärr tror jag att Traore är förlorad. Tror det blir
en storklubb typ Chelsea eller Liverpool som lägger ett bud som Gibson inte kan motstå,

0
BoroDubai

Boro bekräfta idag värvningarna av howson (central offensiv mittfältare från Norwich o ny höger back från Derby) och Cyris Christie.

Känns som en bra start. Särskilt Howson ska kunna förstärka startelvan o Christie kan konkurrera om högerbacken med Fabio.

0
UpTheBoro

Ooh, känns som en grym start! Christie är kvick som fan men ändå reslig och fysisk och trots att han är bara 24 år över 200 matcher i EFL. Tycker att han påminner lite om Kyle Walker (light) på så vis att han kommer med alla fysiska förutsättningar men saknar viss spelförståelse. Top class i Championship och jag tror att han är värvad för startelvan, tror att det hade varit svårt att locka honom annars.

Howson har väl lite nedåtgående kurva, men borde vara en uppgradering mot det vi har ändå (vafan Forshaw, Watford-killen och Leadbitter blir ju inte yngre) om han får en nytändning.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Mina "icke-gilla-spelare" Barragan och Bernardo är vi nu snart av med :-)

5
BIG FAT LAD

...väck mig när De Roon lämnar....zzZzz....zzZzz...

0
BoroDubai

Barragan och Espinosa båda klara ut. Lån för Barragan med köp option för Real betis. Espinosa klar permanent för nykomling i La Liga.

Tycker Monk varit effektiv att få iväg spelare iaf:)

De roon lär lämna nu med när Howson är klar.

0
mndl82

Min startelva i nuläget

Ripley

Christie ayala gibbson friend

Clayton De roon

Stuani Howson Traore

Bamford

Bänken
Gestede
Forshaw
Fry
Baptiste
Leadbitter



Känns som jag missat nån

Chapman eller va fan heter han den unge forwarden?

Vi hade två unga forwards för ett par år sedan
Curtis Main och en till va hände med dom?

Då Adame Traore och De Roon och Gibbson troligtvis försvinner så ser ju våran trupp rätt blek och tråkig ut, med tanke på att Monk sagt att Downing och Gaston inte har nån framtid i klubben är dom inte medräknade! Jag personligen behåller gärna Downing, men är inte lika förtjust i Gaston då han visade prov på bristande moral och inställning ett flertal tillfällen förra året!

Darlow och Gayle från Newcastle känns som drömvärvningar, känsligt dock då de kommer från Newcastle men kanske ger dom en extra morot att bevisa att dom hör hemma i PL!!

0
mndl82

Idioten från Watford ger mig samma dåliga känsla som för Mido och Shawky, Zemmama vi ska inte ha massa muslimer och araber! Inte heller massa lata afrikaner typ Kei Kamara, Carayol, Bikey mm mm listan kan göras lång med lata pengargåta pappskallar som förstört för oss genom åren!!

Nu har jag spytt färdigt... hade varit kul å se Adam Reach och Grounds tillbaka spelare jag gillade!!

0
BoroDubai

Fokus nu verka vara en ny målvakt, yttermittfältare och en anfallare. Skulle gissa en mittback med för att ersätta Espinosa. Flint från Bristol eller bartley från Swansea är senaste ryktena.

Anfallare ryktas om britt och Afobe. Båda funka för mig.

Målvakt verka Darlow från Newcastle som hetas just nu.

Sen kreativ mittfältare vill jag helst se först av allt på vänstersidan.

Min startelva med nuvarande spelare:

Ripley
Christie- Ayala - Gibson - Friend
Clayton - Howson
Traore - (Ramirez) - (Downing)
Bamford

Bänken:
Dimi, Fry, Fabio, Forshaw, De roon, Gestede, Stuani.

Men två viktigaste eller tre om jag tar med Traore med att få in ersättare på är de offensiva mittfältspositionerna. Enda i truppen nu är de 3 ovan plus Chapman o Cooke som båda är lovande men oerfarna.

0
BoroDubai

Truppen I Portugal:

GK - Ripley / Dimi /
RB - Fabio / Christie
CB - Gibson / Ayala / Baptiste / Fry
LB - Friend
CM - Leadbitter / Clayton / Forshaw / Howson / de Roon /
RW - Traore / Chapman
LW - Downing
AM - Ramirez
ST - Stuani / Bamford / Gestede och sen typ 6-7 juniorer.

Syns rätt tydligt i ovan sammanställning var vi sakna spelare.

Målvakt, vänsterback eller högerback, högerytter, vänsterytter och offensiv mittfältare. Typ 6 spelare till antagligen in.

1
Andrealdo

KLARA
Howson, mf: 2
Rutinerad mittfältare från Norwich som tillför nytt blod. Prislappen på 50 miljoner känns dock något hög.

Christie, hb: 2
Jag gav värvningen 3 i betyg i ett tidigare inlägg. Men i och med att prislappen steg till 40 miljoner och då många Derby-fans är glada över att han sticker gör mig mer tveksam.

NÄSTAN KLARA
Ojo, ym 3
Liverpool-talang som vi verkar snuva Newcastle på då Klopp vill att Ojo har en plats i startelvan då han lånad ut från Liverpool. Yttrar är något vi behöver.

Miller, fw 3
18-åring från League 1 som gjort ett par ligamål. Får stå på tillväxt, men smart värvning för knappa 5 miljoner kronor.

NYA RYKTEN
Green, mv 3
Monk vill uppenbart ha en ny målvakt. Han verkar inte lita på Ripley/Dimi. Green skulle komma gratis och vara en bra värvning, men har säkert hög lön.

Darlow, mv 3
En bra målvakt som fortfarande har framtiden för sig. Newcastle siktar på att värva en ännu bättre målvakt och sälja Darlow för 60 miljoner. Känns något dyrt.

Westwood, mv 2
Också en bra Championship-målvakt. Men han är 31 år och kostar nästan lika mycket som Darlow. Då hade jag hellre valt Darlow.

Pennington, mb 2
Ung back från Everton som jag har noll koll på. Billig lösning om Gibson lämnar.

Braitwaite, fw 2
11 mål i franska ligan två år i rad. Men haft tufft i danska landslaget och sägs kosta 100 miljoner. För dyr.

Gayle, fw 4
Om ryktena stämmer att Newcastle vill göra sig av med sin skyttekung från ifjol så är det bara att hugga.

1
Andrealdo

mndl82: Ja, vi har ju haft en hel del lovande anfallstalanger som aldrig slagit igenom. Curtis Main som du nämner fortsätter harva i League 2. 25 år nu. Luke Williams lirade också League 2 i våras utan att göra mål. 24 bast nu. Och den här på forumet så upphaussade Bradley Fewster, har gjort 8 mål på 28 matcher i League 2. 21 år nu.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ja fy fasen vad många gånger vi blivit lurade på alla talanger som borde ha tagit klivet fram. För 10-15 år sedan var vi talangfabriken nr 1. Nu är det kattskit.
Bradley Fewster fick inte ens nytt kontrakt av Hartlepool.
Luke Williams kom fram bara för att Strachan tyckte att han påminde om honom som barn :-)

Om jag ska tro på någon i år av de jag sett så är det definitivt Harry Chapman.

0
Azgore

Dansken Martin Braithwaite verkar vara på väg till Boro. Kan säkert va ett bra köp! Kan ju hoppas vi kan göra mål denna säsong!

1
Andrealdo

Vilken anfallare är ni mest sugen på av Assombalonga och Braithwaite? Själv är jag kluven, så här krävs en vetenskaplig undersökning.

Kapacitet: B
11 mål i Ligue 1 slår alltid 14 mål i Championship.

Utveckling: A
Assombalonga är 24 år medan dansken är 26.

Prislapp: B
Braithwaite kostar 100 mille. Assombalonga 150. Överpriser på båda, men 50 miljoner är stor mellanskillnad.

FIFA 17-stats: B
82-72 till danskens fördel

Squakwa-stats: B
507 mot 286 för dansken. Klar fördel.

Skottprocent: A
59 procent av skotten träffar mål mot danskens 56.

Snabbhet: A
Assombalonga lite snabbare

Styrka: B
Braithwaite lite starkare

Whoscored-betyg: B
Dansken har 6,87 i en tuffare liga mot Assombalongas 6,53.

TOTALT
A: 3
B: 6

Så enligt min undersökning är det givet att vi ska satsa på Braithwaite.

0
mndl82

Underbart när någon tar sig tid å granskar!

1
boozeboy

Oavsett vem det blir, kommer vi förstöra dennas karriär. Anfallare som brukar göra mål, slutar göra mål när dom kommer till Boro och behöver flera år efteråt för att återfinna sitt rätta jag...

Min poäng är, all statistik är meningslös fram tills att klubben hittar ett sätt att främja anfallsfotbollen! Vi har ingen i klubben som förstår sig på vad anfalls strategi är över huvud-taget. Det är inte spelarna det är fel på, det är staffen!

0
BoroDubai

Braithwaite Medical Done enligt boro hemsida antar att han signera idag då det följer tidigare info när Howson blev klar.

Verka bra men vet personligen inget om han. Verka komma in som vänsteryttern i 4-2-3-1 uppställningen. Britt verka vara på med så tror inte det är en av dem bara.

Skulle tro att De Roon lämna snart då han ej fick speltid igår samt att vi inte behöver han direkt.

Tror Gibson stanna och traore stanna med.

Ny ung anfallare Miller verka vara klar för u-23 laget. Gilla att vi vi värva unga talanger med som kan slå igenom.

1
Andrealdo

Ja, verkar bli som du skriver BoroDubai, att båda värvas och att Braithwaite går in på kanten och Assombalonga på topp. Vi kommer sätta klubbrekord när vi köper Assombalonga för 150 miljoner kr. Känns helt galet att lägga så mycket på en spelare från ett bottenlag i Championship och som dessutom har en diger skadehistorik. Men med tanke på hur mycket vi snålade förra säsongen känns det ju kul att vi gör enorma investeringar.

Beräknat på att De Roon, Ramirez och Downing lämnar ser vårt lag ut så här nu då. (Traoré och Gibson lär väl dock lämna också?)

ASSOMBALONGA
Gestede

BRAITHWAITE BAMFORD TRAORÉ
Chapman Stuani Oji

CLAYTON HOWSON
Forshaw Gueidoura


FRIEND GIBSON AYALA CHRISTIE
Husband Fry Baptiste Fabio

RIPLEY
Dimi

0
BoroDubai

Sjuka pengar överlag denna sommar ju i PL o nu även o C. Tycker inte så farligt för Britt en allvarlig skada bara o kom tillbaka bra förra året. Potential att han kan funka i PL med om vi går upp.

Ny målvakt kommer komma in med Randolph senaste rykte från west ham. Han vore bra.

Tror inte Gibson lämna o inte Traore heller vi har rätt liten trupp nu så ser inte att de lämna då vi värdera dem högt. Kanske traore för 20 miljoner pund. Men tror inte nån betala det möjligen sista dagen...

En trupp på 23-24 spelare skulle jag gissa. De Roon, algeiren, meijas, downing och de pena tror jag kommer lämna nu.

Ser en målvakt in, en mittback, en vänsterback, en offensiv mittfältare (lånet från Liverpool kanske) och så Anfallare (Britt?)

0
BoroDubai

Husband är ju såld redan med så tror att vi kommer ersätta honom. Samma tror vi kommer ta in ersättare till Espinosa med.

Leadbitter lär stanna med.

0
BoroDubai

Assombalonga ryktad göra Medical nu enligt gazette o även Nottingham tidningarna så vore fint o klart med anfallare redan nu!

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Steve Gibson is splashing the cash. Kan bara betyda att systersonen redan är klar att lämna. Rökridåer....

1
Andrealdo

Ja, man får väl tolka det som så. Även om värvningen av Assombalonga borde täckas av PL-fallskärmen. Hade jag varit ordförande hade jag aldrig lagt över 150 miljoner på en Championship-anfallare och gett honom ett kontrakt med 3 miljoner i månadslön som det ryktas om. Ett fyraårskontrakt skulle därmed ge honom 140 miljoner kronor i ren lön. Så 290 miljoner kronor totalt.

Men även om han inte är värd de pengarna känns det skönt att Gibson tror på Monk. Han är beredd att satsa nu när han vet att vi har en tränare som kan förvalta spelarmaterialet. Och Assombalonga kommer säkert stänka in 10 baljor under säsongen som kan vara avgörande i om vi går upp eller ej.

2
bud2me

En ny Jordan Rhodes inköpt...

När gjorde vi lyckad dyr värvning senast? Ugo Ehiogu?

0
grahnen

Blev nyfiken angående lyckade dyra köp, hittade denna sidan med alla nyförvärv/försäljningar vi gjort sedan PL startade: www.transferleague.co.uk/middlesbrough/english-football-teams/middlesbrough-transfers

Funnit ett par men mängden dåliga affärer leder med råge...

Kul att vi agerar i tid på marknaden nu iaf, även om jag ärligt talat inte har bra koll på många av dem.

0
UpTheBoro

Alltså nu vet jag ju att du (gibbo) brukar sitta på bra inside och ha mycket bättre koll än t.ex. mig på vad som sker bakom kulisserna, så detta är ju ett potentiellt dödsdömt resonemang men vill iaf bolla upp tesen att det inte är nödvändigt att han drar.

För är det inte så att S.G. onekligen gjorde ett jääävligt snålt sommarfönster förra sommaren, i relation till den sjuka marknaden avsett då såklart, så det vore ju fan om det inte fanns ett överskott från det? Eller? jag tar gärna chansen att leka med tanken att det är en långsiktighet och läxa från 09 som betalar tillbaka sig genom gedigna (och kloka? fan vet) investeringar nu.

Upplys mig gärna om det är orimligt så slipper jag hoppas och leva i den villfarelsen ((: Försvinner B.G. är vi typ 10-12 i mitt förhandstips enligt truppernas styrka, för det är ju i ärlighetens namn inga garanterier på de här namnen

2
bud2me

grahnen; skitbra länk, tack!

Okej, jag var väl drastisk med UE som enda lyckade på 15 år men det går verkligen dussinet misslyckade på varje lyckat förvärv.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

UpTheBoro

Fallskärmspengarna är faktiskt mer än man tror. I alla fall det första året. Dessa ihop med att Gibson verkligen öppnar plånboken tror jag finansierar de redan klara nyförvärven. Kan vi få Ben Gibson kvar kommer det att boosta hela truppen men kom ihåg att fönstret stänger den sista augusti så ropa inte hej om han är kvar när Championship startar. De första omgångarna kommer säkert att avgöra hur det blir. Morbror Steve vill ju givetvis ha kvar honom i klubben men vill säkert heller inte hindra honom (och fina inkomster) från en karriär i en större klubb. Sen kommer ju ett januarifönster igen ;-)

Dock så har ju Steve sagt nyligen i en intervju att "my nephew is going nowhere".

Som Närking är jag skeptisk till allt men jag tycker det känns hyfsat med Monk och alla nyförvärven + försäljningarna. Jag är jäkligt nöjd att spanska armadan också är besegrad. Enligt uppgift så har Monk sagt åt Gaston att om han inte är på nu så ska han se till så hans fotbollskarriär är slut.

5
BIG FAT LAD

"....så ska han se till så hans fotbollskarriär är slut..."

Hehe....hoppas!

0
BoroDubai

Stuani lämnat idag med till Spanien hoppas bra betalt då det är Girona som betala bra för Espinosa

0
grahnen

... och detta kom ut för en timme sedan:

"Boro Agree Deal With West Ham For Darren Randolph"

Känns som ett bra val, pratat med några bekanta som är WHU-fans och dem pratar gott om honom.

1
Andrealdo

Den bilden verkar stämma. Jag har läst på en del West Ham-forum och verkar besvikna på att Randolph lämnar. Han gör några tavlor då och då, men kan göra jätteräddningar och verkar ha en karaktär som gått hem hos fansen. Känns som vi har tre jämnbördiga målvakter nu. Tycker synd om Dimi som väl blir tredje-keeper.

1
Andrealdo

Läste att Ben Gibson kommer erbjudas nytt kontrakt. Om han stannar kvar i klubben och för upp oss igen i stället för att gå till PL-klubb (och vara garanterad plats i engelska VM-truppen) kommer han gå in på topp 3 över mina största Boro-profiler genom tiderna!

1
Andrealdo

Och så läste jag att vi håller på att värva en landslagsspelare från Litauen. Den vi har på provspel från Luxemburg lär väl också skriva på. Så tänk om någon här på forumet varit född i San Marino eller på Färöarna, typ. Då hade chansen varit stor att få representera Boros a-lag...

5
BIG FAT LAD

Eh....Connor Roberts..5 matcher för Bristol Rovers ifjol....ookeeeej?....

0
mndl82

Gaston Ramirez ut (kanon)


Och rykten säger Ashley Fletcher in för 7£

Har aldrig sett han lira men verkar som Gibsonå öppnat lädret rejält för en direkt återkomst till PL.

Monk verkar ingivet Gibson förtroende!!

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

7£ kan jag pröjsa annars :-)

Förtroende eller Rip Off a la Strachan.

1
Andrealdo

Intressant läsning här. www.skysports.com/football/news/11680/10961255/big-spending-middlesbrough-appear-determined-to-learn-from-mistakes

Vi har alltså värvat mer nu i sommar än vad vi gjort inför någon annan säsong. Och ändå inga stora namn...

Och nu är alltså Ashley Fletcher på ingång för nära 100 miljoner. En spelare med ungefär samma meritlista som Luke Williams hade för två år sen... Men Monk säger att han kan få Fletcher att slå igenom. Så nu lägger vi verkligen all tillit på vår nya tränare.

1
Andrealdo

Så där, nu är Premier Leagues sämsta spelare klar för Boro för 80 mille. www.whoscored.com/News/cArefXGg2kadr0E3daaWog/Show/Middlesbrough-sign-lowest-rated-Premier-League-outfielder

5
BIG FAT LAD

Jösses, påminner mig om att vi har den här stjärnan kvar i truppen: www.telegraph.co.uk/football/2017/03/03/middlesbrough-forced-turn-rudy-gestede-winless-36-league-matches/

Jag har medvetet hållt låg profil kring våra nyförvärv. Tänkte fortsätta med det, men vill bara säga till er som tror att vi kliver rakt upp igen - det kan ni fetglömma!

0
BoroDubai

Lite många anfallare nu så tycker värvningen av Fletcher är märklig prio med de pengarna. Hade hellre lagt dem på Jota typ av mittfältare. Nu typ har vi 5 anfallaren inköpta för mer än 6 miljoner pund i truppen.. tycker gestede är ett bra alt från bänken o slänga in sista 20 för att skicka långt mot.

Fortfarande offensiva mittfältet som jag tyckte behövde mest förstärkning som inte än förbättras. Beroende nu av att Gaston stanna alt typ spela 4-3-3 med de spelare vi har.

0
Molinas

Gaston till Sampdoria för 100 miljoner, där cashade vi in bra för en som inte ens vill stanna!

0
BoroDubai

Vi har ju köpt spelare för runt 40 miljoner pund och sålt spelare för knappt 30 miljoner pund så tycker vi har gjort en bra förbättring av truppen med i dagensmarknad liten netto kostnad. Lönerna antagligen lägre med.

Bra betalt för ramirez med!

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Då kan vi bocka av Baptiste också...

0
UpTheBoro

Ripley signar nytt kontrakt också, men går med största sannolikhet och förhoppningsvis ut på lån till Championship-klubb. Snackas om Burton och det vore väl en bra match. Nya kontraktet ändå tecken på att han imponerat under försäsongen och att de tror på honom, förstår även att Monk inte vågar lita på honom. Vanskligt med "unga" målvakter

0
UpTheBoro

Han kan dock inte inte spela i det här skedet på karriären, så måste iväg på lån nu.

0
BoroDubai

Truppen

Målvakter:
Randolph
Dimi
Spanjoren

Backar:
Fabio
Friend
Christie
Swansea lånet högerback
Ayala
Gibson
Fry


Centralt mittfält:
Clayton
Forshaw
Leadbitter
Algerien
Howson
De Roon

Offensiva mittfältare
Downing
Traore

Anfallare
Britt
Bamford
Braithwaith
Gestede
Fletcher

Totalt 23 spelare.

Av dessa lär Downing, algeriern och kanske De Roon lämna med. Risk finns även för Traore.

Jag anser ju fortfarande att det saknas kreativitet och bra passningsspelare till mittfältet. En mittback eller 2 lär komma med. Hoppas det kommer in spelare snart. Jota från Brentford hade varit fint :)

0
UpTheBoro

Alltså vad är det för jävla trupp vi har? En (och en halv med departing downing) naturlig ytter i Traore, två om vi räknar in Braithwaite, ingen offensiv mittfältare (isf Howson som vill spela tia, men han saknar kreativiteten), 4-5 st mer eller mindre likadana innermittfältsdubbelgångare, 3 mittbackar varav en 19-årig egen produkt, även om Shotton lär vli klar inom kort. Och tusen anfallare.

Tror vi måste ge Monk två års träget tålamod för att lyckas, för vet inte hur han ska lyckas med denna truppsammansättningen.

Å andra sidan, kommer det en gedigen number ten-dörröppnare och en mer effektiv, tillförlitlig kreativ yttertrollkarl än Adama samtidigt som vi slår näven i bordet ang brorsons-gibbo kan vi lätt ro hem hela skiten om Monk lyckas lägga pusslet i tid. Har dock oavsett tvivel kring våra sidledspassare på innermitt och där lär det inte värvas nåt mer.

1
Andrealdo

Nu kommer lite glada nyheter i alla fall.

Vi har sålt de Roon tillbaka till Atalanta för mer pengar ön vad vi köpte honom för. Endast läkarundersökning återstår.

Vi lånar Lewis Baker från Chelsea. Ryktas om ett lån på två år (är det ens möjligt?). Baker var en av de bästa centrala mittfältarna i holländska ligan ifjol. Tror han är precis den kreativa kraft vi behöver på vårt centrala mittfält.

Baptiste har lämnat och ersätts av Shotton. Känns ju också helt ok.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Det ryktas också om att Willo Flood, Shawky och Szilárd Németh är på ingång.....

1
Andrealdo

Haha, ryktas även att Fabio vill bort och att Vladimir Kinder då gör comeback!

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

En Leadbitter i form skulle behövas nu.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Då var det äntligen klart att De Roon
har lämnat klubben. Ryktas också att
vi fick igen pengarna som vi betalade för
sopan vilket låter helt osannolikt.

0
BoroDubai

De Roon lämna som väntat men oväntat till atalanta som vi köpte han från. Ryktas om en liten vinst så en bra affär.

Baker klar från chelsea på lån. Central offensiv mittfältare så förhoppningvis kan ta en central roll o vara mer kreativ än övriga snesparkare..

5
BIG FAT LAD

Sköönt sköönt med De Roon, men tror inte ett dugg på att vi skulle gjort en "vinst" på honom.

Då är det bara Clayton, Leadbitterfittan och IQ-Foreshaw kvar att rensa ut, spelare som under de 11 säsonger de spelat för oss gjort typ 6 mål tillsammans. Just det, den här mystiske Watford-Algeriern, Guacamole eller vad fan han heter, kan självfallet dra med.

0
UpTheBoro

Leadbitter har gjort 28 mål.. men "ok".

Lewis Baker hade flest key passes/match av alla mittfältare i Eredivisie förra året. Kan han ta med sig det så kan han göra hela skillnaden (:

0
Mendieta Fan

Hur man kan vilja rensa ut Clayton från truppen är för mig en gåta. Han är inte där för att göra mål, han gör ett otroligt bra jobb defensivt enligt mig. Skitviktig och nyttig spelare för oss.

Baker blir spännande. Han var lite väl försiktig sist han kom in men kan nog bli bra med tiden. Howson såg bra ut sist men Forshaw däremot fick inte till det. Alldeles för många touch på bollen varje gång han fick den. Leadbitter fyller sin roll som back up.

Vad vi däremot behöver kolla på är väl mittbacksalternativ. Ayala skadad nu, Fry gjorde det bra mot Blades men vi behöver minst en till med hög klass som konkurrerar. Ryktas ju om Tisserand från Ingolstadt , kanske kan vara något även om det är en liten chansning.

Vi spelar ju utan yttrar nu nästan så med den här uppställningen behöver vi kanske inte förstärka så mkt där men ett till offensivt alternativ vore bra. Ojo från Liverpool hade väl varit ok.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Clayton behåller jag gärna också denna säsong iaf. Visar hjärta och kämpaanda som hör hemma i Championship. Håller inte i PL vilket han bevisade förra säsongen.

5
BIG FAT LAD

UpTheBoro> Trodde alla fattade att jag inte räknade in straffmål……men ”tydligen inte”.

1
Andrealdo

Sju timmar kvar innan fönstret stänger. Vad ska vi hoppas på?

Två nya spelare har anslutit senaste dagarna, backen Ryan Shotton från Birmingham och yttern Marvin Johnson från Oxford. Inga startspelare, men tillför en del bredd under en lång säsong. Men med tanke på hur trögt det sett ut i några matcher den här säsongen får man hoppas på någon förstärkning. Helst yttermittfältare eftersom vi inte har någon sådan om Traoré lämnar.

5
BIG FAT LAD

Routledge på gång i sista minuten, säger ryktet.
Och Foreshaw till Wolves.....gärna.

5
BIG FAT LAD

*OBS PROBLEM*
Läste på ett annat forum att Foreshaw-försäljningen stoppats. Tydligen hade hans bil endast gått att köra i sidled och bakåt på motorvägen till Birmingham så han kom aldrig fram till deras medical...

1
Andrealdo

Hahaha, underbart!!!

Hände inte så mycket. Gibson och Traoré är kvar.

Och vår tidigare så upphaussade talang Bradley Fewster skrev på för Spennymoor i division 6...

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Enligt rykte så drar Gibson i januari om vi inte har chans till uppflyttning. Kan mycket väl tänka mig att det stämmer. Storklubbar är intresserade och VM spel kan då vara aktuellt för honom. Vi får väl hoppas att det inte blir så. Förresten så kan han ju försvinna till Spanien idag :-)

För övrigt så börjar det här med Deadline Day att spåra ur tycker jag. Personligen så var det en av höjdpunkterna för några år sedan men nu är det bara larvigt. Dels alla hiskliga summor och varför ska man ha ett fönster öppet över sommaren och sedan ska allt hända sista dagen?

De flesta managers/fans skriker efter nyförvärv men det måste väl för fasen finnas någon manager/tränare som kan förädla det material de har och anpassa spel, taktik och uppställning efter det?


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva