Monk out!

0
grahnen

Dem släppte precis ett uttalande att Monk och klubben gått skilda vägar.

Vad har hänt? Avgått? Fått sparken? Bristande resultat? Har ju gått mycket sämre än förväntat men ändå kval inom räckhåll.

Hemsidan crasha i och med uttalandet men dem la ut en skärmdump strax efter med uttalandet ifrån klubben.

www.facebook.com/MFCofficial/photos/a.631898596831410.1073741833.386636354690970/1691863000834959/?type=3

5
BIG FAT LAD

FAN VA SKÖNT - den här julen har börjat bra!

Skönt att bli av med charlatanen - in med Pearson nu så kör vi!!!

5
BIG FAT LAD

Trodde aldrig detta, känns verkligen inte som om Gibson skulle skicka tomten redan nu. Tänkte att han skulle få köra en säsong i all fall. Det här visar också att Sir Steve har ambitionen att gå upp direkt till PL igen och att den nya managern ska få köpa sina spelare nu i januari.

UTFB!!!

1
Andrealdo

Att kicka tränaren efter säsongens bästa bortamatch kan kännas märkligt. Men håller med dig BFL i din analys:

*Det här visar att ambitionen är att gå upp direkt
*Den nye tränaren får nu chansen att välja de spelarna han vill ha i januarifönstret

I de få matcherna jag sett har det saknats en tydlig spelidé. Att Monk inte fått Braithwaite eller Traoré att nå ut till sin fulla kapacitet är ett misslyckande. Så jag tycker det är bra med ett tränarbyte.

0
mndl82

Monk har varit i möte med Swansea när deras tränare fick sparken..... han gick bakom ryggen på Gibson och det acceptera inte Gibson!!
Helt rätt i mina ögon att sparka honom pga det!!!

0
mndl82

Gibson funderar på att stämma Swansea och Monk för kontraktsbrott!


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva