Hartlepool - Wrexham

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Ingen fara. Jag är spik nykter :-) Tycker dock att nedanstående kunde vara värt en tråd.

Jag vet inte om ni följt utvecklingen för Hartlepool United de senaste veckorna men de är på ruinens brant och har ett likvidationshot hängande över sig. Precis som vi hade alltså. Inför premiärmatchen i augusti 1986 så var Ayresome Park fortfarande igenbommat av konkursförvaltaren men Hartlepool ställde upp och lånade ut Victoria Park så matchen kunde spelas. En stor kampanj råder just nu bland Borosupportrarna att tacka för sist genom att bjuda igen. Insamlingar finns och biljetter har köpts av de som inte ska göra resan ner till London. Detta har resulterat i att Victoria Park är utsålt på lördag.

www.justgiving.com/crowdfunding/savehartlepoolunitedfootballclub

Jag har varit på Victoria Park åtskilliga gånger under min resor till Middlesbrough så jag känner lite för klubben och tyckte det kunde vara värt en tråd. Jag känner även Russ Green väl, f.d. ordförande i klubben. Vandrade ju tillsammans med honom och Jeff Stelling (känd Hartlepool fan) förra året. Russ har dock lämnat klubben och är nu PR chef i Rochdale. Jeff är kvar på Sky Sports.

Hartlepool har fixat till ett klockrent program inför matchen. Tycker jag iaf :-)

twitter.com/Official_HUFC/status/954064049498554368

Detta är en stor kontrast till de multinationella storklubbarna i England/Europa där merparten av supportrarna flyger in till matchen på lördagarna och biljetterna kostar tusentals kronor. Fotbollssupportrarna i Hartlepool drömmer säkert ganska stort men skiter nog i vilken division laget ligger. De vill ha en klubb kvar.

Om Alexis Sanchez nya kontrakt går i lås hos Man U så skulle han behöva jobba hela tre dagar för att få ihop summan som Hartlepool behöver. Stackars krake.

0
johan7

Bra Gibbo. Många av oss är för unga för att minnas 86, eller åtminstone förstå den riktiga innebörden av det. Så bra att vi blir påminda.

4
Morfar

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Av de 35 arenor med närmiljöer jag varit på i England är det några som gett mer avtryck än andra. Hartlepool är en av dem. Hade Englands högsta arbetslöshet (över 30%) efter stora industriella smällar. Varvsindustrin kollapsade. Stålindustrin dog ut. Avsaltningsanläggningarna klarade inte konkurrensen.
Men, fotbollen höll ställningarna och blev det mentala dragloket för överlevnad och återhämtning. Jag är med.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva