Svag Championship denna säsong

0
BoroDubai

Tycker att årets upplaga av ligan är ovanligt svag. Vi har fortfarande chans på play off och jag tror inte vi har spelat mer än max 3 matcher där vi varit bra..

Samma Astor Villa är nu 2a men de har också spelat överlag rätt dåligt men givetvis rykt upp sig sista tiden.

Utan wolves som bevisligen spelat bra över hela säsongen så tycker jag att resten av topplagen är rätt svaga och kommer antagligen åka ur direkt om de går upp igen.

Möjligtvis att Villa skulle kunna stanna kvar om de spendera mycket pengar eller smart iaf..

0
UpTheBoro

Jag tyckte att jag gjorde en högst rimlig kalkyl inför februari, där jag räknade med 9-10 poäng på fem matcher under månaden. Jag trodde det skulle räcka till helt okej känning på andraplatsen. Vi klarade att spela ihop 7 poäng. Det är svagt sett till schemat och nu kommer en tuff månad.

Men synar man tabellen hade de två-tre extrapoängen inte gjort någon större skillnad så lagen ovanför oss och inte minst Cardiff har gått riktigt, riktigt starkt. Så var vi också dumma nog att få spö av dem.

Som jag ser det är det enda som gäller nu att kavla upp armarna och battla Bristol City om den fjärde och sista playoff-platsen. Och visa att vi har en moral och truppmentalitet som har något i ett playoff att göra, för där blir det tuffaste motstånd direkt.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva