Sheffield Utd - Boro tis 10 apr

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Biljett fixad!

Nu jävlar...

Liverapportering utlovas mellan kl.18-01 från området kring Bramall Lane.

Rekommenderar följande under kvällen:
1. Popcorn.
2. En stor läsk.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

£27 var hyfsat pris tycker jag. Blir nog bra underhållning för den summan :-)

Alkoholfritt för hos här hemma?

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Alkoholfritt? Tror jag inte!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Haha, jag kommer va nykter i all fall. Skärpt och fokuserad.

I övrigt så har våra plåtar till matchen ännu inte sålt slut, vilket jag uppfattar som väldigt ovanligt. Vi fick bara 2.200 biljetter och det var över 1.000 kvar när de med säsongskort gjort sina köp. Nu har allmänheten kunnat köpa i två dagar och det är fortfarande ett par hundra kvar. Känns som om många vanliga fans undviker den här matchen när de vet att alla dårar ska kaosa runt.:)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Gissa vem som fick biljetten hem i brevlådan idag? Yes!

Hade räknat med en massa strul med mejl och telefonsamtal till Ticket Office som vanligt, men den här gången fick dem iväg den i tid. Finns i och för sig plåtar kvar så är väl nästan bara jag som ska åka känns det som. Får stå ensam och mata högersläggor när halva Sheffield kommer ångandes....:)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Det fixar du! Du är ju uppvärmd efter Malmö :-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Stämmer, blir finbesök på Lilla torg igen. Förförra gången jag var där så blev det ”kvartssamtal” med Tony Mowbray. Efter det var man king på Vikings i några timmar i alla fall.:)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Jag gillar Tony Mowbray. En Borolegend. Skoj att det går bra för honom nu.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

BFL>

Nu har man laddat med popcorn inför morgondagen drabbning och ser fram emot "live comments and live pictures" från din GoPro Hero 5 ;-)

Förresten, plockar nog fram popcornen redan ikväll eftersom det är allsvenska matcher också :-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Haha perfekt! Körde Boro-tisha på boxningsträningen i veckan och kände mig ovanligt stark, tuff och fokuserad.;)

Får se hur det går med liverapporterna, men tänkte försöka med några uppdateringar i alla fall.

Sitter på Torvehallerne i Köbenhavn nu och laddar med god mat och kall öl i gassande vårsol. Ryktet från Vikings South säger att boozeboy köpt nya löparskor inför ikväll...

1
Andrealdo

Hahaha. Svettig vecka, BFL. Du lär vara rejält uppvärmd (eller slutkörd...) till på söndag ;-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

På plats i stålstaden.

Det regnar, blåser och är svinkallt - love it!

It's that time of the year...när Vikings elitsupporter åker till England för att slå sönder britter...it's that time of the year...

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Synd att vi inte kan ladda upp bilder här ;-)

Jag får fortsätta att googla på "live webcams in Sheffield" ;-)

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Vi sitter 90 man på en bakgata ca 10 min från arenan. Blades ringde nu och sa att vi ska kliva ut och ta direkt till vänster ut på ett litet torg om 5 min. Då dyker dom upp. Nu jävlar!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

...i BFL:s fantasivärld alltså haha. Lite puls fick ni allt.:)

Allt lugnt än så länge. Folk dricker bira och fullt med piketer utanför varje pub.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Bira och piketer är du ju van vid.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Randolph
Shotton
Ayala
Gibson
Friend
Leadbitter
Besic
Howson
Downing
Traore
Bamford

0
mndl82

Skönt att se att vi har lite kontinuitet i startelvan och inte massa nya skador!

0
mndl82

någon som vet om det finns någon stream eller annat sätt att se matchen ikväll?
BFL kan du sända live från mobilen?

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

£5 på IFollow

www.sufc.co.uk/matches/fixtures/first-team/2017182/april/sheffield-united-vs-middlesbrough-on-10-apr-18/

Har sett de flesta matcherna denna säsong på iFollow. Funkar bra.

2
Gazza

Jaha, där small det till i röven direkt

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Tungt!

2
Gazza

Volleybredsida från 30 meter. Riktigt snyggt faktiskt

0
johan7

Grant utvisad. Härligt.

0
johan7

Kändes knappt som ett gult kort, faktiskt.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Dubbeltungt!

2
Gazza

Det här går ju käpprätt åt h.......

0
mndl82

läggdags nu.... nya tag på lördag, den sänds ju på tv3 sport, kul med 0-1 i röva innan man fick igång sändningen!

0
johan7

2-0 nu...

2
Gazza

Tack och godnatt

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Japp. Nu är det nog kört. Får vänta tills BFL stormar planen.

0
johan7

Det är inte något fotbollsgodis det bjuds på.

1
Andrealdo

Så himla värdelöst. Underläge med 0-2 mot ett brunkargäng. Vi kommer missa playoff.

0
johan7

Det är förvisso inte kört med playoff ännu, men känslan är ju mer "vad har vi där att göra", än "shit, vad överlägsna vi är de andra".

Men skam den som ger sig. Hoppas på bättre andra halvlek.

0
johan7

Comeback för Fabio. Låt han få visa vart skåpet ska stå.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Och känslan är också vad ska vi göra i PL med denna trupp :-)

0
johan7

Bamford ut, Britt in
Besic ut, Clayton in
Traore ut, Fabio in

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Nu jävlar!

2
Gazza

Kontakt iaf

0
johan7

Clayton med ett gäng offensiva brytningar. Ändå positivt.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Ser mycket bättre ut men med tre byten i ht. med bara 10 man kommer ju en skada snart som ett brev på posten...

2
Gazza

Mycket tung förlust

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Könsord....

1
Andrealdo

Ser ju ut som Millwall är främsta hotet om sjätteplatsen. Vi har Millwall kvar att möta på hemmaplan. Millwall möter även Fulham, Aston Villa och Sheffield U. Stentufft. Känns som vi fortfarande kan ta sjätteplatsen.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Inte ett ord från BFL på nästan 24 timmar. Ska man börja bli orolig........?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ingen fara med mig, tack.:) Precis hemkommen och lite småsliten bara. Skriver en kortare reserapport imorn.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Skönt att höra:)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Ja, skönt men var aldrig orolig. Han är ju van ;-)

Sitter här fortfarande med popcorns skålen i knät.

Från det ena till det andra, hörde att Sunderland gjort klart med ett nyförvärv. Sydkoreanen Lee Gwon.....

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Förutsättningen: Detta var alltså matchen som det pratats om sedan i höstas. Nu skulle det utkrävas hämnd efter att Blades-supportrar stormat Boros läktare på Riverside och jagat folk utanför arenan efter matchen. Rapporterna innan sa att polisen hade bra koll på denna bakgrund och skulle ha en närvaro som motverkade alla former av stökigheter. Dagen innan match informeras även Boros fans om att de skulle hållas kvar vid arenan 10 minuter efter slutsignalen för att snuten ska få bort alla hemmafans.

Innan match: Vill inte bli för detaljerad nu (finns ju engelsmän som kollar denna sida och översätter med Google Translate, hehe). Anlände på tidig eftermiddag till Sheffield och tog mig till en pub där jag fått reda på att det skulle finnas Borofans. Väl på plats förstår jag att den rätta hat-inställningen till matchen saknas även hos de som ska leda oss. Får reda på att det sitter fler Boro på en större pub i närheten så tar mig dit. Där finns definitivt några ”karaktärer”, men förstår samtidigt att det inte kommer bli något nytt Aleppo utanför Bramall Lane efter matchen. Polisnärvaron var påtaglig redan när jag kom till första puben och det känns som det står piketer och hästar vid varje gathörn. Vi går mot arenan när det är en halvtimme kvar till kick-off och ser när cirka 10 bussar med Borosupporters anländer. Trots att det är tusentals Blades runt bussarna så händer ingenting – inte ens en liten jävla pytte-sten.

Mathen: Det går alltid en kall rysning av obehag genom kroppen när man ser att Leadbitter får spela från start. I början av matchen misslyckas han med en rensning och sopan har sedan mage att ducka för skottet, 1-0 . Sedan hinner han inte med som vanligt, a la Clayton, och då blir det varningar och utvisning. Hans handlingar lägger grunden för förlusten. Han fick mycket skit från läktarhåll och även Friend och Assombolanga fick höra att de levde från Borofansen. Riktigt tung förlust även fast vi krigade på bra i andra. Sjukt att Ayala fortsätter att göra mål.

Efter matchen: Vi släpps ut snabbt, men utanför blir vi omringade av hundratals snutar med hästar och polisfordon. Kändes faktiskt som det var mindre poliser när president Donald J. Trump besökte Vatikanstaten. Hursomhelst, flera snutar går även runt och filmar. När vi släpps hänger jag på ett gäng mot bussarna som står en bit upp på en gata i förhoppningen att Blades ligger i bakhåll där uppe, men icke. Tar mig snabbt tillbaka mot andra delen av avspärrningen som ännu inte släppts. När vi får gå blandas Boros och Blades fans på gatorna, men det finns inget hets överhuvudtaget. Jag bestämmer mig för att skita i hela grejen och hoppar in i en taxi och rullar mot hotellet. Efter bara 100 meter får jag syn på en 25-mannaliga med Blades Youth som korsar den mörka gatan i snabb takt i riktning mot tågstationen. Jag ber taxichaufören att vänta lite. Funderade på om jag skulle åka hem till hotellet, beställa upp lite gott käk till rummet och krypa ner och kolla reprisen på Champions-kvarten…ELLER…om jag skulle åka ner till tågstationen i dimman och kylan för att se om det fanns en Boroliga där som de här killarna skulle fightas mot.

På plats utanför tågstation är det fullt med snutar och även hästar. De stannar även folk som de tycker ser misstänkta ut så jag går därifrån. Planen blir nu att jag istället försöker genskjuta deras yngreliga, som inte kan vara långt borta, och kollar på avstånd om någon av dessa killar väljer att avvika ensam när de fattar att det roliga är slut för ikväll. Fatta chocken när en av dessa förstår att han är ensam med mig på en bakgata och att hans näsben inte sitter rätt och att det är jobbigt att tappa luften efter att ha blivit stampad i magen samtidigt som det bara rosslar inne i snoken…och den där jobbiga jävla vikingen bara fortsätter att mata slag. Nu hände tyvärr inte detta eftersom jag inte såg den där ligan igen under kvällen.

Summering: Mitt motto är ”mycket snack, mycket verkstad” och jag vågar påstå att jag gör allt för att leverera om jag har sagt det. Tyvärr så har Boro en stor skara snackpåse-anhängare som försökt övertrumfa varandra kring vad som skulle hända på den här bortamatchen. Visst, jag fick lite småsignaler någon dag innan att det kunde bli så här, men eftersom jag redan betalat flyg och hotell så valde jag att åka. Det var ju även en riktigt viktig match.

Framtid: Nu snackas det om Millwall hemma på lördagen om två veckor. Det blir en kvällsmatch som förmodligen avgör vem som kommer till play-off och dom kommer vara tusentals på plats. Jag är sugen på att åka – någon som vill haka?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Tack för reserapporten, BFL! Ditt engagemang för att bevara kärnvärden som exempelvis rivalitet inom läktar- och fotbollskulturen är både beundrandsvärd och på många sätt heroisk.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Ja tack BFL för en gedigen reserapport. Ditt engagemang är hedervärt. Verkligen.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Ett inlägg vid midnatt, Wilf Mannion. Jag är imponerad :-)

Ja, tackar verkligen, BFL. Alltid intressant att läsa när någon varit över och kollat på vårt kära Boro. Jag trodde nog som precis du själv att det skulle hetta till lite mer, för allting tydde ju på det. Det var inte snyggt att se vad Bladessupportrarna gjorde på Riverside. Tror många blev tagna på sängen då.

Flög du till London eller Manchester? Var bodde du i Sheffield? Resenörd som man är ju så är jag intresserad :-)

Millwall hemma kan nog bli värre för de supportrarna gör ingen oberörd. Skulle verkligen vilja åka men det blir nog tyvärr ingen mer resa denna säsong av anledningar jag kan återkomma till. Denna säsong är ett stort antiklimax. Vi har för dålig trupp med en för dålig manager och skulle vi mot förmodan kunna kvala oss upp, hur skulle vi egentligen kunna klara oss kvar där då? Merparten av startspelarna visade ju sig vara för dåliga förra säsongen. Pulis värvar väl Shawcross, Crouch och Jon Walters m.fl.......

Men, men. Det skulle vara ett angenämt problem att gå upp ;-)

Och BFL, ingen rast eller vila. Derby imorrn ;-)

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Du som är i samma ålder Gibbo vet väl att det är runt midnatt som man brukar kvicknar till......

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Javisst eller upp och pissa :-)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Javisst eller upp och pissa :-)

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Precis! Och trycket är ju obefintligt numera så det tar ju en kvart innan man är färdig....och då är man
klarvaken......


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva