Den officiella VM-tråden (Vikings i Ryssland)

5
BIG FAT LAD

Vem ska åka?

Vi har plåt till Sydkorea- och Tysklandsmatchen. Blir totalt en och en halv vecka i Mother Russia med fokus på Sotchi. Billig vodka, billiga moldaviskor, monster-tyskar, spetsnaz-ryssar och BIG FAT LAD i en härlig mix - vad kan gå snett?

1
Andrealdo

Haha, jag kommer vara där. Kanske kan joina på en öl efter Tyskland-matchen. Men måste hålla mig undan från skandaler ;-)

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ska fråga frugan om jag får hänga på. Jag antar att BFL är en lugn och sansad kille?

5
BIG FAT LAD

Andrealdo> Kul! Ja efter Tysklandsmatchen låter bra…:)

Gibbo> Haha! Ja, det säger alla som träffat mig...:P

5
BIG FAT LAD

Inga nya Rysslands-resenärer?

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ja just det. Vi hade ju redan en tråd.

Jag blir hemma. Ska kolla varenda minut på TV. Får försöka hitta på nåt mellan matcherna och i halvtid.

5
BIG FAT LAD
1
Andrealdo

Här kommer en quiz som uppladdning inför VM!

Vilka spelare i VM har spelat för Boros a-lag?

Det är en hel del kan jag säga. Men inget fusk nu som att kolla igenom alla VM-trupper. Kan ni på ren magkänsla och väloljat minne plocka ut alla som är med?

5
BIG FAT LAD

Funderade ett bra tag och satte:
- "Blondinen"
- "Den rakade"
- "Krullhåret"

Sedan var jag inne på "Kräket", "Kammar-mannen" och "Tjat-killen" också, men det var ju fel.

1
Andrealdo

Haha, vill du precisera vilka du menar? Rätt säker på vem du syftar på med ”blondinen”, även om en annan spelare på listan är mer naturligt blond. Den rakade spelaren tror jag du syftar på han som var krullig innan han kom till Boro, men som rakade av sig håret och blev en betydligt sämre spelare. Så frågan är vem som är den krullhårige? Han som kunde göra ett och annat drömmål?

5
BIG FAT LAD

-Fisher
-Braitwaite
-Stuani

Ramirez, Chambers, Kalas.

:)

0
Pollock

Maximilian Haas?

Ha det så kul ni som åker!!!

1
Andrealdo

Fischer, Braitwaite och Stuani stämmer bra. Trodde Gaston också var med, men ser nu att han ströks när truppen bantades.

Bra gissning Pollock, men Haas och Sané ströks i sista stund i tyska VM-truppen ;-)

4 namn återstår att lista ut!

1
Andrealdo

Fischer, Braitwaite och Stuani stämmer bra. Trodde Gaston också var med, men ser nu att han ströks när truppen bantades.

Bra gissning Pollock, men Haas och Sané ströks i sista stund i tyska VM-truppen ;-)

4 namn återstår att lista ut!

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Kenneth Omeruo kanske?

1
Andrealdo

Snyggt, Wilf! Omeruo är med i Nigerias trupp.

Två namn återstår! Eftersom Bernardo Espinosa försvann i Colombias trupp när den bantades till 23 namn.

De två återstående namnen är kluriga. Den ene har visserligen gjort 57 matcher för oss, men det var längesen. Och den andre har bara spelat tre matcher i Boro-tröjan.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Brad Jones är ju med i Australiens trupp! Den som är kvar går jag helt bet på. Säkert någon egyptier eller
marockan som gjorde succe i Boro under sina tre framträdanden:)

1
Andrealdo

Japp, Brad Jones stämmer bra!

Sista namnet är svårt, så jag släpper det här: Milos Veljkovic är med i Serbiens trupp. Gjorde tre matcher för oss för några år sen på lån från Tottenham.

5
BIG FAT LAD

Yeees ingen Hoe Salah för Egypten...stackars Victimpool snyft snyft putti-putti haha

1
Andrealdo

BFL, kommer du vara på midsommarfirandet i Sotji i morgon?

5
BIG FAT LAD

Haha älska Små grodorna!

Kommer nog vara i krokarna i alla fall för det verkar vara där som många ska vara ikväll. Själv då?

1
Andrealdo

Ok, får se om jag hinner gå förbi fans-zone. Har inte jobbat klart för dagen ännu...

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Lever ni som är där i Ryssland?

5
BIG FAT LAD

Kom precis hem. Jag överlevde alltså. En kul bonus och absolut inget jag räknat med.

Nya europaäventyr väntar nu i sommar! På't igen bara.....=)

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Härligt! Jag förstår att det var ett äventyr. Skulle gärna själv ha åkt över men nu är det kryckor som gäller några veckor. Det positiva med det är att jag nu kunnat kolla varenda minut av VM.

Jag satsar på en Englandsresa lite senare i år.

Bortsett från näthat och rasism så kvarstår det sportsliga faktum att Janne gjorde två oförklarliga byten och Guidetti/Durmaz två klappruttna inhopp. Den pinnen hade varit guld värd. Tror det blir jäkligt svårt att slå Mexiko.

BFL/ Jaså, ny resa på g. Jag antar att du ska dricka Guinness dit du ska eller kanske det är en Pridefestival nånstans? :-)

5
BIG FAT LAD

Gibbo UK> Kan bli Guinness-resa...eller Tuborg-resa omgången efter det...:p

Blir definitivt inte "Pride"...haha

5
BIG FAT LAD

Inför Sverige-Schweiz:

Älskar DEGA-dragspelet vid 0:41....: www.youtube.com/watch?v=h5uUI35viNI

5
BIG FAT LAD

Om jag ska åka till St Petersburg på tisdag? Pff, det är bara att garva åt dem livrädda svenska huliganer som åker över först nu när de fattat att ryssarna håller sig hemma och att inget kommer hända. De tuffaste svenskarna fanns på plats förra veckan och stod redo att åka ut i en rysk skog och fightas.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Inställt? Fan, då måste det gå att få pengarna tillbaka ;-)

Däremot så har jag hört att det börjar byggas upp hatisk stämning mellan ryssarna och engelsmännen. Beror ju helt på hur långt lagen går antar jag.

Känns det inte lite väl lugnt så här långt, BFL?

Bara lite handbags mot vad jag trodde det skulle bli.

5
BIG FAT LAD

Haha, tveksamt om IF pröjsar tillbaka pengar för "utebliven huliganism".

Nej nej, finns ingen hatisk stämning. Det är helt lugnt pga att ledarna för de ryska firmorna fått besök av typ "säkerhetsministeriet" och fått meddelat att de kommer få ett totalt helvete om de hittar på något. De blir gripna och inskickade i fängelse direkt.

Det fanns alltid militärer i närheten av Fan Zoner och områden där supportrar uppehöll sig.

Kommer inte åka på någon mer match eftersom det bara är RRRRRÄDDA som åker till Ryssland nu när allt är safe.

1
Andrealdo

Sitter på flygplatsen i Moskva nu och kollar Braithwaite missa jätteläge. Snart bär det av till St Petersburg.

BFL: Sprang på några svenska poliser i Sotji. De hade tydligen full koll på dig ;-)

5
BIG FAT LAD

Braithwaite missade faktiskt två jättelägen under matchen, men vi har ju sett det förut.

Grymt att du fortsätter till åttondelen och det är väl inte helt omöjligt att du får stanna även över nästa helg. Jag håller mig på denna sidan Östersjön ett tag till - satsar på finalen (sjukt att vägen faktiskt ligger lite halvöppen för det).

Haha ja snutarna har tyvärr koll.

5
BIG FAT LAD

Andrealdo> Vad händer, åkte du vidare till kvarten?

Själv blir det Vångavallen imorn, alltid något! =)

1
Andrealdo

Japp! Är i Samara nu :-) Strax har Gareth Southgate presskonferens. Ska jag fråga varför Gibson inte kom med i truppen?

5
BIG FAT LAD

Grymt! Haha ja gör det!

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Jaha. Då var det roliga slut. Hur bra prestation vi än har gjort med att först ta oss till VM och sedan hela vägen fram till kvart kan just nu inte uppväga hur jävla dåligt och uddlöst jag tyckte det var mot England. Men det kanske släpper.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva