Burton Albion - Middlesbrough 1 - 1

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Matcherna duggar tätt......

Kommentar överflödig vad som gäller för denna match.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Tomt härinne. Har allsvenskan börjat eller? :-)

0
johan7

Det är då inget fotbollsgodis det bjuds på.

0
johan7

Det jag sett av Britt när han kommit in de senaste matcherna är bedrövligt. Så nu hoppas jag han sätter två i andra så jag får en dumstrut på huvudet.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Usch-usch första halvlek

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Eh...kan nån sammanfatta vad fan som hände i första?

0
johan7

1 - 0

Offensivt kommer här:

...

Slut på rapporten.

2
Gazza

Tragiskt

0
johan7

Cranie, tillför inget alls på plan.

0
johan7

Det är alltså en riktigt dålig fotbollsmatch detta.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

När vi får jaga kvittering mot Burton är det nog inte PL vi ska blicka mot.

Fruktansvärt dåligt är det.

0
johan7

Vi kör handbollsanfall mot dem nu. Inlägg på inlägg. Alla lika dåliga tyvärr, men bättre nu än för 20 min sedan.

0
johan7

För lösa och för låga. Inlägg alltså.

0
johan7

1 - 1

1-1 Ass...

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Yes! En pinne mot Burton. Nu är vi på G.....

0
johan7

Slut 1-1.

Bakåt är vi ok. Ayala och Gibson är stabila, oftast. Friend bombar framåt...inte alls lika ofta längre. Cranie är en poor mans Barragan (som jag förvisso inte ogillar lika mycket som många andra). Randolph är helt ok.

Downing är en av få som försöker hålla hastighet på bollen. Men hans "känsliga" vänster är inte vad den en gång var, inte heller hans fart. Men som sagt, en av få med några procent frenesi. Besics formtopp har lagt sig, direkt svar i denna match. Howson likaså, som blev utbytt innan paus. Skadad eller ej, oklart.

Ass är första touch som en div 6-spelare. Lägger man till brist på självförtroende så skjuter man över från 2 meters håll. Traore är bra och hotar, men inte alls lika ofta som för några matcher sedan.

Slutsats:

- Det saknas frenesi, och jävlaranamma. Leads, Downing, Ayala och Traore får godkänt här. Övriga not so much
- Det saknas kreativitet, utöver Traore. Traore får poäng, övriga inte alls.
- Det saknas skärpa. Bamford hade för några veckor sedan fått poäng här. Men det som visas upp nu är banne mig för dåligt. Cranie gör inlägg 20 meter från det han siktar på. Ass skjuter över med 10 meter när han borde passat.

Vi är för dåliga just nu. Utan självförtroende och kvalitet. Om blotta ögat ska avgöra.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Det tar emot att säga det johan7, men jag tycker det är bra sammanfattat :-)

Vi saknar ju helt klart en spelande innermitt, framför allt mot lag som Burton. Vi har enligt mig bara sittande spelare där.

0
BoroDubai

Missat machen men verka som laget missat den med..

Sa redan i somras att vi sakna creativitet i laget och har gjort länge sen. Mer eller mindre året vi gick upp i PL. Vi sakna nån typ som Tomlin, Gaston som kan slå en passning som öppna upp ett lag o skapa nån målchans.

Försvaret är ok, men vi skapa för lite chanser för att dominera lag o göra tillräckligt med mål.

Sakna centrala mittfältare som kan passa bollen, Howson o Besic bäst på det av tillgängliga. Downing kan ju inte göra mål om nån skjuter bollen på han! Traore skapa chanser men han har gjort 5 mål skulle behöva vara runt 10-15 som adomah.. downing har ett mål! Han ska vara runt 7-10 iaf över en säsong om vårt lag ska funka. Anfallarna har 13 och 11 vilket är ok men kunde vara bättre. Mittfältet har typ inte 10 mål tillsammans!

Vi måste köpa kreativitet och nästa år måste mittfältarna kunna göra mer mål och antagligen att vi har en central som kan göra 8-10 mål. Trodde howson skulle kunna göra det men inte.

Nästa 5 matcherna blir intressanta men ser inte ut som att vi kan slå lag runt om oss. Enda chansen är om vi kan få första målet och sen kontra in något till med Traore.

Samma om vi klara en topp 6 så är konkurrenterna ännu sämre :)


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva