Boro - Millwall (lördag kl.18.30)

5
BIG FAT LAD

Vilken hysterisk månad som nu väntar den gode fotbollsälskaren. Fullt med spännande inhemska och utländska matcher i ett rasande tempo och Boro är mitt uppe i smeten med förhoppningsvis fem matcher till. Såg nu att Playoff-finalen spelas lördagen 26 maj kl.18 (LOL) så förhoppningsvis blir vi ett skönt gäng i en den där soliga Beer Garden utanför Wembley även denna gång. En bit kvar att göra innan det dock.

Tanken på att vi förmodligen bara har fem matcher kvar med Adama Traore i våra färger känns däremot inget vidare. Det är bara att passa på att njuta medans tillfälle ges. Vi är alltid starka på kvällsmatcher så tror faktiskt vi kör över Millwall fullständigt på lördag inför en entusiastisk hemmapublik.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Jag tror vi har stora chans. Millwall har lekt färdigt nu. Skulle gärna vilja vara på plats på lördag. Blir nog drag på Riverside, för att inte tala om centrala delarna av Middlesbrough både före och efter matchen. Matchen går återigen på TV3 Sport och Viaplay. Blir perfekt!

Ikväll kan vi ju hoppas på en Cardiffseger borta mot Derby. Det skulle smaka mumma. Målskillnad kan vara guld värd i år.

Boro..........72p +20
Millwall.......69p +12
------------------------------------
Derby.........68p +17
Brentford....68p +12



Sky Bet Championship play-offs:

Friday 11 May Championship A Kick-off 7.45pm

Saturday 12 May Championship B Kick-off 5:15pm



Monday 14 May Championship A Kick-off 7.45pm

Tuesday 15 May Championship B Kick-off 7.45pm


A brukar vara 6:an - 3:an
B alltså 5:an - 4:an.

0
mndl82

Intressant helg, vinst och säsongen lever vidare i allra högsta grad!! Troligtvis Villa som står för kvalmotståndet i första rundan.... tycker vi borde ha ett mentalt övertag då vi varit bättre än dem i alla säsongens matcher! Slog även ut dom i cupen. Erfaren tränare och spelare som kvalat innan känns tryggt! Blir det kval denna gången kommer jag inte missa som sist för nu är det inga barn på gång!

5
BIG FAT LAD

Kan verkligen rekommendera denna färska långintervju med den supertrevlige Patrick Bamford: www.bbc.co.uk/programmes/p06340qf

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Min lilla tabell uppdaterad efter Derbys seger:

5 Boro..............72p +20
6 Derby............71p +19
--------------------------------
7 Millwall..........69p +12
8 Brentford.......68p +12

Lördag 28/4:
Middlesbrough-Millwall
Aston Villa-Derby
Barnsley-Brentford

Söndag 6/5 kl. 14.30
Ipswich-Middlesbrough
Brentford-Hull
Millwall-AstonVilla
Derby-Barnsley

Som jag ser det så har vi allt i egna händer även om vi skulle få stryk. Seger borta mot Ipswich ska räcka då tack vare målskillnaden. Barnsley har ju en nyckelroll och de slåss ju även för fortsatt existens i Championship vilket är bra för oss.
Hur som helst. Jävligt skoj att det fortfarande lever.....


Synd på din match i Sheffield, BFL. Den här skulle du vara på. Fullsatta tåg och bussar från London enligt rapporter. En seger eller oavgjort för oss och en seger eller oavgjort för Derby, då är Millwall borta från playoff! Då blir det som sagt livat i centrala Middlesbrough kan jag lova. Nåja, det kommer det att bli iaf. Millwall är ju ökända men Boros trogna går inte av för hackor de heller.

5
BIG FAT LAD

Jag lade helt klart 8.000 kronor på fel match.

Fast jag har 8.000 till.

Tar beslutet sent ikväll om jag åker imorn.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Fy fan vad skoj. Nu åker popcornen fram igen :-)

Om du drar så kom ihåg att Transpennine Express nu går från Manchester Airport Train Station direkt till Middlesbrough.
Annars kan du ju kanske flyga till London och åka upp med grabbarna från Bermondsey på tåget från Kings Cross.

5
BIG FAT LAD

Blir inget. Fortfarande för krasslig för att orka resa imorn.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Synd men det är ju tv match iaf. Du får ladda för Wembley igen.

Du blev väl förkyld i Gamla Stan i lördags antar jag? ;-)

5
BIG FAT LAD

Gibbo> Nej.:)

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Nu är jag redo!

UTFB

0
grahnen

Säkrar alltså playoff-spel vid vinst idag va? Med tanke på hur de andra resultaten har slutat idag. Tror på en förlösande 3-0 vinst idag! De e fan att jag ska natta barnen nu precis vid matchstart... kommer förhoppningsvis hinna se andra! Come on!

5
BIG FAT LAD

YAAAAAAAAAAAAAAAAAS

1
boozeboy

Underbart!

0
grahnen

Sån go start!

1
boozeboy

När skall downing sluta skjuta?

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Härlige Britt! Han ger alltid allt för klubben :-)

5
BIG FAT LAD

Hjärta!

5
BIG FAT LAD

Svårt att klaga på något egentligen. Mo Besic borde vi kanske prata om lite mer här inne. Ett fantastiskt lån, helt enkelt.

Fick Wembley-vibbar när jag såg hur solen låg över planen i början av halvleken. Jag ser det som ett "tecken".

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ne,j det har varit en stabil första halvlek. Synd på Downings skottlägen. Har har ju egentligen ett bra högerskott också men inte idag, hittills iaf.
Jag hade haft svårt för Besic i början men han har ju helt klart varit en av de bättre spelarna på slutet.
Nu måste vi hålla i detta men vi är ju Boro så det blir väl svettiga minuter på slutet som vanligt.

5
BIG FAT LAD

Kingen Howson hahah

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Underbart!

5
BIG FAT LAD

Asså vilket pisslag vi möter, hur fan kan de ligga så pass högt upp i serien.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Meep meep

5
BIG FAT LAD

Såja in på plan och hetsa!

5
BIG FAT LAD

Krig på läktarn nu: www.bbc.co.uk/radio/player/bbc_tees

1
boozeboy

Besic är riktigt bra, se på leadbitten och Clayton.. Det är dags att byta dem om vi skall ta premierleague på allvar. De håller i cs, men i pl är de inte ens medelmåttiga.

5
BIG FAT LAD

Edit..

5
BIG FAT LAD

Nya favoritvloggaren. Pitchar efter matchen, är framme och gratulerar Besic, får en smäll av en fitt-steward och meddelar sen sin stökiga farsa som självfallet också är inne på planen och hetsar. Lyckan, glädjen och spänningen när han och polaren Tom springer omkring på plan efter matchen riktigt lyser i ögonen. Man måste vara riktigt sjuk, och fullständigt hjärtlös, som människa om man vill förbjuda dessa fantastiska stunder på en fotbollsarena. Läktarkulturen lever i the north-east! www.youtube.com/watch?v=Qy_4cusfQvA


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva