Boro - Villa, play-off semi lör 18:15

5
BIG FAT LAD

Då var det dags för riktigt allvar igen.

1
Gibbo_UK

Jag anser sådana här playoff matcher är 50/50 innan start. Små marginaler som vanligt. Individuella misstag eller bra prestationer kommer att avgöra.

Hoppas ju vi kan få med oss ett bra resultat till tisdag. En förlust behöver inte betyda godnatt.

2
Gazza

Visst känns det lite som 50/50 men med tanke på hur ojämna vi varit under säsongen så känner jag mig inte alltför förhoppningsfull. Tror säkert att vi kan göra en bra match men den måste följas upp av ytterligare en bra prestation. tyvärr tror jag inte att det kommer gå vägen.

5
BIG FAT LAD

Läser på andra Boro-forum att det som vanligt varit rikskaos kring biljetterna till denna match. Tydligen så hade den nya plattformen kraschat och folk blev istället hänvisade till telefon. Efter några timmar i telefonkö, med dyr taxa, så fick man beskedet att "många ringer så var god försök igen senare". En del var även tvungna att ställa sig i kö utanför Riverside i 25-gradig värme och stå i timmar och svettas under deras lediga helgdag i måndags. Bävar vad som kommer hända om vi når finalen, men det är nog lika bra att ställa in sig på en lååååång dag i så fall. Fast har Vikings lika bra samarbete som 2015 så löser vi det gemensamt även denna gång.

Är mycket positiv inför matchen och kan inte se hur någon kommer kunna stoppa den maskin som vi är nu. Ser det som 70/30 att vi vinner på lördag.

1
Gibbo_UK

50/50 och nu 70/30. Det är bra.

Har vi fler bud?

5
BIG FAT LAD

Jag har läst hundratusentals inlägg på Fly Me och Come on Boro de senaste 10-20 åren. Vissa skribenter fastnar man för och speciellt när de i stort sett verkar ha samma inställning till fotbollen som man själv har. Därför var det trist att se beskedet om att min absoluta favoritskribent på dessa forum idag har lämnat oss. Genom åren gav han en fantastiskt inblick i hur livet som Borosupporter varit på gator och läktare sedan slutet 80-talet och ofta i relation till olika motståndarsupportrar. Minns speciellt hans inlägg med spännande detaljer om mörka gränder och hårda knogar och det har sannerligen varit en högtidsstund att läsa dessa genom åren.

Tack för allt, Lionhunter. Vila i frid.

0
Balken

Ngn som vet om den visas på ngn tv kanal?

1
Gibbo_UK

Viasat Fotboll/Viaplay på lördag
Viaplay på tisdag

Playoff statistik. Av de 22 lagen som tagit sig upp till PL är fördelningen följande vad beträffar slutplaceringen:

3:e plats 8 ggr
4:e plats 3 ggr
5:e plats 7 ggr
6:e plats 4 ggr

0
johan7

Helt omöjligt att få tag på biljetter ja, Regeln att man inte kan köpa om man inte varit på en annan match tidigare ställer ju till det om man inte väl börjat gå på en match tidigare. Rättvist och bra på i stort sett samtliga sätt, men ur ett egoistiskt synsätt kasst.

1
Gibbo_UK

Ja, jag håller med. Helt rättvist egentligen att de trogna följarna får först men segt om man vill åka över själv. Vi kanske skulle köpa en Season Ticket till Boro Vikings att dela på till nästa säsong? ;-) Extra skoj om vi går upp.
Runt fem papp för ca 25 hemmamatcher + förtur till bortamatcher.

0
johan7

Det är en klok idé Gibbo. Hur blir det då om man vill åka några stycken? Innebär det att man kan köpa till dem också?

1
Gibbo_UK

Jag vet faktiskt inte. I normala fall är det ju inga problem att få tag i biljetter till Boros matcher. Blir ju lite extra drag nu givetvis.
Jag vet två engelska Borofans som bor i Kanada. De köper alltid varsinn ST fast de bara åker ”hem” två-tre gånger per säsong. Säljer de andra platserna hyfsat billigt och går nästan jämnt upp.

5
BIG FAT LAD

Klubben släppte 10.000 biljetter till allmänheten i förrgår. Allt strul med den nya plattformen har gjort att även säsongskortsinnehavare tröttnat och struntar i att dyka upp imorgon. Finns i nuläget flera tusen biljetter kvar och vår manager gick ut i förmiddags och vädjade till våra supportrar att fylla arenan. Vi spelar alltså semi mot storlaget Villa och kommer förmodligen inte att sälja ut. Riktigt pinsamt, får hoppas att inte våra spelare skämmer ut oss också.

5
BIG FAT LAD

Får bli ett halvt getöga på Derby-Fulham ikväll.

0
Walle

såja 1-0 derby.

5
BIG FAT LAD

Vi kommer jogga hem finalen om vi tar oss dit.

5
BIG FAT LAD

Svårt att inte bli både rörd och stolt när man ser denna. : twitter.com/Boro/status/994985491073122304

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Boro vs Playoff! Nu kör vi, måste nästan vinna hemma. Villa blir tufft men absolut inte omöjligt.

1
Andrealdo

Intressant statistik Gibbo, där femte placerade laget alltså brukar gå riktigt bra i playoff. Villa känns ändå ruskigt starka, skulle säga 55-45 i deras fördel.

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Mycket bra twitteruppladdning där för att komma i rätt stämning. Nu kör vi!

0
BoroDubai

Stark vinst för Boro idag! Alla 4 lagen har sina styrkor o svagheter men antagligen kommer det avgöras av vem som vill mest o lite tur eller otur..

Kör hårt Boro o vinn för Leo!

5
BIG FAT LAD

Nu får fan Shotton VAKNAAA!!!!!

1
Gibbo_UK

Ja han är svaga länken. För långsam och slår för korta pass hela tiden. Inkvoterad på att man kastar långt håller inte i längden.

Villa har bra koll på Adama. Oroväckande.

5
BIG FAT LAD

Svårsmält.

När blev Villa så här stabila, lixom?

Lättare panik redan nu och det är tre halvlekar kvar. Fan.

5
BIG FAT LAD

Jag orkar inte.

2
Gazza

Pust, det här håller inte.

1
Gibbo_UK

Viktigt att försöka få till en kvittering men ännu viktigare att inte släppa in ett andra mål.

5
BIG FAT LAD

Mardrömmens mamma.

2
Gazza

Ajajaj, inget bra alls.

1
Gibbo_UK

Det lever men blir svårt. Nu får man våndas några dagar till.

0
BoroDubai

Första målet alltid viktigt för oss. Var dåligt o släppa till på hörna med.. kändes som att villa sen hade bra koll på adama och han fick inte yta. Blev bättre när shotton fick gå in som mittback eftersom Fabio kan passa bollen..

Laget som slutade på skulle jag köra på borta mot villa om inte ayala är frisk. Men ser gärna Fabio till höger..

Överlag var vårt passningspel sämre än villa tycker jag. Måste ändras till nästa match

1
Andrealdo

Håller med, Fabio måste spela från start i nästa match. Och även Bamford. Britt träffar ju inte ens mål när han får lägena. Förhoppningsvis kan matchbilden i returen passa oss bättre. Villa måste spela offensivt på hemmaplan trots att det leder. Kan leda till öppnar ytor för våra forwards. Bedömer det 65-35 till Villas fördel nu.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva