Boro - Birminghamn

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Intressant presskonferens precis med en ganska frustrerad och småstressad Pulis. Han sa att vi inte kommer gå upp med den här truppen och att vi jagat 7-8(!) spelare i detta fönster.

Det är verkligen något som inte stämmer.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Jaha, nu kom det fram att det här nya lånet, Hugill, har missat försäsongen pga skada och kommer tidigast i spel om en dryg månad - OVÄNTAT!

0
Skid

Visst är det så att något inte stämmer. Vi har dragit in runt en halv miljard SEK på tre sålda spelare. Vi har (bör ha) ytterligare en halv miljard i fallskärmspengar kvar från PL och vi lyckas inte med annat än få in Hugill på lån... Det kan inte heller vara rimligt att förlita sig på att få in spelare på lån dom kommande veckorna och det är dessutom spelare som varken intresserat klubbar till köp eller kommer att släppas för lån för att dom inte platsar i sina ordinarie lag, krasst sett.
Så, en miljard SEK i kassan och noll i resultat vad gäller spelarköp. Ska vi vara oroliga? Inte alls,
om vi vill se vårt lag harva i Championship år efter år...
P.s. Nån som har koll hur Gibsons affärer går? Kanske finns behov att pumpa in lite fotbollspengar till den verksamheten istället?!

0
Nobby S

Ja, med dom försäljningarna måste vi ha dragit ner ordentligt på lönesidan också!
Försäljning av klubben snart ?

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Om jag ska se något positivt så är det att Pulis går ut och säger tydligt att det inte blir någon uppflyttning med det har laget. För lite kvalité och för lite djup (Pulis). Vi har för övrigt minst antal spelare kontrakterade i truppen av topp 100 klubbar sett till marknadsvärde i världen. Boro 96:a.

Till det positiva. Om inte det sporrar spelare att visa att man är bättre efter den tydliga sågningen sett till föregående år då det satsats pengar och inte gett något så vet jag inte. Kan bara hoppas på nån magisk sverige-vm-lagkänsla men det ser ju jävligt tunt ut på papperet. Speciellt mittfältet.

0
Nobby S

Villa gjorde också ganska stor satsning ifjol, men är återhållsamma i år. Dock inte släppt sina bästa spelare än.

1
Andrealdo

Ja, något känns märkligt då ex Besics övergång föll på hur stor summa agenten skulle ha, när vi ändå sitter på en miljard SEK och är i skrikande behov av en offensiv mittfältare.

Jag ser ändå tre anledningar till att vi kommer kunna slåss om playoff:

1) Flera unga spelare verkar ha tagit stora kliv i sommar. Tavernier och Wing kan bli bra startspelare i år om de fortsätter utvecklas och denna säsong kanske en skadefri Chapman kan blomma ut.

2) Vi har flera kvalitetsspelare i truppen som ännu inte visat sin fulla potential i Boro-tröjan. Kanske att årets slimmade trupp gör att de får mer ansvar och tar mer ansvar. Tänker på Braithwaite som egentligen bör kunna dominera i den här ligan. Och på Britt som bör kunna göra 20 mål en bra säsong.

3) Pulis är bra på att få ihop en lagmaskin. Att han går ut och säger sådär minskar pressen på laget. Men inåt i gruppen tror jag både Pulis och spelarna snackar om att de har möjlighet att nå PL. Så jag tror laget kommer vara starkt sammansvetsat den här säsongen.

Men blir det inte vinst mot Birmingham idag, då tar jag tillbaka mina tre punkter...

0
Skid

Tänker i samma banor som du Andrealdo.
Vi kanske är mer sammansvetsade i år än tidigare?
Den som (över)lever till 18 idag, får se om vi är på rätt väg i det tänket eller inte... ;-)

0
mndl82

Samma elva som i tisdags! Skönt med kontinuitet.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Riverside LIVE-sändningen funkar idag. Tyvärr är ljudet helt värdelöst, publiksorlet blandas med kommentatorn. Måste ha volymen på max både på sändningen och på datorn för att höra vad de säger. Sinnes.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

YEEEES BRITTNEY

0
mndl82

JAAAAA!

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

go spears

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

De har fixat ljudet på streamen nu också - happy days!

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Ändå!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Någon får väcka Friend i paus...

0
Saintan

Fungerar streamen för er?

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Vad hände nyss? Blinkade för mål på flashscore, ser ej matchen...

0
Saintan

Ett friläge som Britten missade kanske...

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Ok fuck. kör britney

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Streamen fungerar ok. Tre gånger under halvleken så har den pajjat, men den har kommit tillbaka igen efter att man uppdaterat ett par gånger.

Två skott i stolpen, lite segt att vi inte har avgjort matchen redan.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Wing och Shotton håller på att bygga nåt dära hehe...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Wooo nära inkast direkt i mål haha.

Tredje i virket. Det är då kallduschen kommer på slutet...

0
Saintan

Oh fan... Borde stå typ 7-0 vid det här laget.

2
Gazza

Dags att sätta lägena nu. Blir jobbigt annars. Vi är ju trots allt ruskigt bra på att släppa in mål på övertid.

2
Gazza

Härligt!!! Vore trevligt om tabellen så ut så här hela säsongen.

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Jag tar också tabellställningen utan större omsvep.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Skönt!

Jag är förvånad över våra första tre matcher, men självfallet riktigt nöjd. Känslan är dock att vi är som en nykomling som får med sig lite resultat i början av serien för att sedan tappa. Må jag ha fel.

Vill samtidigt passa på att lyfta antalet deltagare i tipptävlingen till denna match - 18 pers! Riktigt kul, den här sidan lever och frodas, helt klart.

Ytterligare en hemmafajt på tisdag - ses då!

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Booooom ses BFL och ska vi nå 20 tips till nästa kanske?

0
johan7

Jag brukar inte tippa, för vill inte krossa BFL mfl. Men är det 20 tips vi ska nå är jag inte den som är den. Tips läggs nu.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva