Upptakten 18/19

0
mndl82

2:a med 14 poäng på 6 matcher.

Målvak tycker han varit näst intill felfri. Några onödiga utsparkar till inkast men övrig mycket bra. Lugn å stabil.

Föravaret endast 2 insläppta mål och det i premiären när fortfarande Gibbson var med i truppen. Säkert en viss påvärkan på resterande killar om vem som skulle ta ansvar. Nu har vi 11 raka halvlekar utan insläppt mål!

Mittfältet har startat bra också!! Howson och Clayton har skött defensvien utmärkt. Dock önskar jag lite mer offensivt av bla. Downing och Besic (har endast spelat 1 match från start och gjorde det bra men kommer förhoppningsvis bli bättre) Dansken gjorde det bra innan sitt utspel hoppad han hittar tillbaka!

Forwarden Britt har gjort det ok, dock inte så bra som man kan hoppas! Dock har den starka defensiven gjort att han stundtals isolerats lite ensamt. Men tror det finns mer att ta av honom.

Tränaren har givit oss stabilitet å lugn, bra byten bra balans dock i mina ögon lite väl defensivt hemma mot WBA men vem kan med å gnälla när vi vann med 1-0. Har fått ut max av Wing, Fry Clayton.

Vi har mött 1:an 3:an 6:an 9:an 16:e och 20:e placerade lagen..... inte så enkelt som nån ville påstå i början!

Målvakt 5 av 5
Försvar 5 av 5
Mittfält 4 av 5
Anfall 3 av 5
Tränaren 4 av 5

Fry och Clayton har imponerat på mig.
Dansken och Britt gör det bra när dom får understöd och Shotton gör att varje inkast känns som en hörna. Våra fyrtorn gör oss grymt starka å farliga på fasta.

Summa summarum gör att om nyförvärven Saville McQueen Besic och Batth höjer oss så har vi goda förhoppningar att hänga kvar i toppen. Viktig match nu efter landslagsuppehållet att slå Norwich som startat trögt så vi får behålla det goa flow vi har nu.

0
UpTheBoro

Håller inte med om att vi var defensiva mot WBA. Tvärtom. Visst, kanske inte så mycket bollinnehav och 5-3-2 ser på papper mycket defensivt ut men tyckte att det var en matchplan för att vinna matchen och inget annat. Hög press och tvinga dem att motvilligt skicka långt och därifrån vann vi bollen varje gång och skapade chanser för att leda med 3-0 i paus om vi haft större effektivitet. I andra hl mattades presspelet vi en aning men inte så konstigt.

Annars tycker jag att du har helt rätt i det mesta (:


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva