Boro - Burton (kvartsfinal Caraboa tis 20.45)

5
BIG FAT LAD

Ja, det känns sjukt tungt för tillfället. Spelarna går på halvfart och börjar kämpa först när de ligger under. Pulis kritiserar spelarna öppet efter varje match, speciellt våra forwards, och hans svar i intervjuer blir konstigare och konstigare. Vi köper spelare för en halv miljard och misslyckas varje vecka med att slå lag som bara handlat för 50-100 millar (om ens det i vissa fall). Sista fönstret med parachute-payment börjar närma sig och det ska bli intressant om Gibson går för Premier League eller om det blir 7-8 år till nere i Schampoo-träsket.

Morgondagens match ska däremot överstökas utan problem - finns inget annat! Burton Albion ligger på mediokra femtonde plats i League One. Att se det hela kostar 129 spänn på Eurosport Player och då ingår svensk kommentator och svenskt kaffe på hotellet. www.eurosport.se/fotboll/sa-sander-vi-engelska-ligacupen_sto7056481/story.shtml

1
Andrealdo

Framgångarna har varit lika frånvarande som jag i det här forumet, känns det som. Förhoppningsvis kan en seger här och en semifinal i cupen ge laget extra energi inför det tuffa spelprogrammet kring jul- och nyår. I morgon ska jag bänka mig framför teven! Nu vänder vi det här!

0
Saintan

Fan om vi inte vinner ikväll!

5
BIG FAT LAD

Leadbitter? haha

5
BIG FAT LAD

Braithwaite? haha

5
BIG FAT LAD

Känslan är väl att Braithwaite blir straffläggare och skjuter bollen bort mot hörnflaggan innan han springer upp på hederläktaren och loskar Steve Gibson i fejjan. Inga mål sedan bråket i augusti säger allt. Bryr sig inte, vill härifrån och väntar bara in fönstret.

Gammelgubben Leadbitter är också helt sjukt. Sätt in en ung Tavernier istället, eller varför inte klubbens nästa kapten´(enligt Pulis), George Saville? Fast han kanske inte pallar två matcher i veckan, han kostade bara 85 millar...

5
BIG FAT LAD

Eurosport Player rullar nu - låt oss se vad den här kvällen har i sitt sköte!

5
BIG FAT LAD

Burtons bästa spelare borta - lårskadad. Alltid något.

0
johan7
0
johan7

Där var det nära. Men man får nog bättre chanser.....eller inte.

5
BIG FAT LAD

En frispelad Braithwaite sköt bollen mot....just det...hörnflaggan.

0
johan7

Han passade ju Hughill som hade öppet mål?

0
johan7

Hade han inte passat hade han varit en idiot. Vilket han kanske är ändå, men inte på grund av den aktionen.

5
BIG FAT LAD

Sköt bollen stenhårt förbi Hugill….

5
BIG FAT LAD

VARFÖR PASSADE INTE WING BOLLEN NÄR HAN VAR FRI???? Måste vara idiot...

0
johan7

Lägg av BFL. Du menar alltså att Braithwaite inte skulle passat i det läget? Sen att passen är kass alt Hughil är långsam/ställer sig fel må så vara.

5
BIG FAT LAD

Efter en kvart kan jag konstatera att Burton är riktigt usla. Det här kommer lösa sig, förr eller senare.

0
johan7

På den punkten är vi däremot överens, ihåliga som en ost.

1
Andrealdo

Kom in lite sent i matchen. Just nu ser jag bara ett Boro-lag som blir tillbakatryckta av Burton...

5
BIG FAT LAD

Byt ut Leadbitter, herregud!

1
Andrealdo

Borde väl varit straff där. Kan inte se att Burton-backen träffar bollen i duell med Braithwaite.

5
BIG FAT LAD

VAR finns ju att tillgå ikväll, tydligen.

1
Andrealdo

Tydligen används VAR i Ligacupen enbart på PL-lagens hemmaarenor.

5
BIG FAT LAD

Kommentatorn har ju pratat om det hela matchen. Debut för VAR på Riverside ikväll:
www.gazettelive.co.uk/sport/football/football-news/carabao-cup-semi-final-draw-15568622

1
Andrealdo

Jaha, då läste jag nån gammal artikel.

1
Andrealdo

Helt sjukt värdelööst!!!

1
Andrealdo

Spelarna går inte ens in i närkamperna

3
nucleus

Besic ute på söndagspromenad i eget straffområde, perfekt.

1
Andrealdo

Har Braithwaite vunnit någon en mot en-situation på hela säsongen?


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva