Middlesbrough - Leeds United 1 - 1

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Trots debaclet senast så är det nu över 30 000 biljetter sålda. Leeds är alltid Leeds. Önskar man vore där. Kommer nog att gå rätt så hett till i centrum och runt Riverside.

Det var ju så jäkla dåligt sist så det skulle inte förvåna mig om vi kör över dom på lördag. Men fan trot. Det är en ganska dyster stämning som råder i klubben just nu.Känns som om vi står vid ett vägskäl liksom.

Kollade nyss på en bild där vi just hade värvat Killen, Robson och Flood. Fy fan vilka klappfötter som passerat revy i den här klubben...lol

Det är en sak om man chansvärvar för en mindre summa och det blir en flopp men vissa har ju kostat multum i transfer plus haft monsterlöner.

Nåja, jag kommer i alla fall att sitta gjuten framför burken på lördag. Om det nu blir nån sändning? Hittar inget nu iaf. Det är ju Svenska Cupen för damer också......

0
johan7

Läste någonstans att det är på Strachans tid vi senast fick de nyförvärven vi vill ha. Men det var väl inte så konstigt, ingen annan ville ha dem :)

Fast Robson var väl ändå inte helt värdelös?

Läser man på forum etc så verkar det vara ganska dålig stämning runt klubben, i klubben ja överallt. Det kanske är så, och med all rätt är inte känslan så nice. Men va tusan, vi ligger på playoff. Fokus borde vara att ligga kvar och inte gnälla runt så mycket. Men utgår från att det är en av få saker Pulis kan, att hålla fokus på rätt saker.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Håller med faktiskt. Robson var inte så dålig. Slet rätt bra på mitten. Man drog väl alla Strachans värvningar över en kam.

I brist på tv sändning så får ni hålla till godo med Riverside Live och Gordon Cox imorgon. Gäst är gamle mittbacken Steve Vickers.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Det här kan bli något alldeles extra. Folk är vansinniga och vid ett snabbt underläge så tar det förmodligen hus i helvete. Både Pullis och spelarna gör verkligen bäst i att vinna imorgon.

På skadelistan har vi bland annat Britt, Hugill och Wing, vilket öppnar för stjärnanfallarna Fletcher och Gestede. Skulle den sistnämnde visa dålig attityd under matchen, eller missa exempelvis öppet mål i 94:e, så tror jag på fullt allvar att någon kommer springa in och sänka honom inför öppen ridå. Den mannen är hatad.

Överlag en väldigt "dynamisk" match som förutom alla ingångar kring våra spelares prestationer/uppträdande även innehåller Championships mest hatade bortafölje. De fick inte bara 4.500 tusen biljetter utan MFC gav välvilligt iväg ytterligare 1.000 plåtar till Dirty Leeds när de frågade efter detta. En inte alltför avancerad gissning är väl att det kommer bli riktigt stökigt och högljutt på gator och läktare. Hade jag inte varit på semester i januari så hade jag garanterat åkt över.

1
Andrealdo

Hade på Aston Villa-Sheffield U i bakgrunden ikväll. Blev 3-3 efter att United tappat 3-0-ledning sista 10 min. Var viktigt att dom inte vann matchen. Seger för oss i morgon så är vi med i kampen om topp 2. Sjukt viktig match.

0
UpTheBoro

Men skämtar dom eller, är ju vansinne om den inte visas eller.. enda tidiga matchen vadan liksom

0
mndl82

Förstår inte riktigt det extrema missnöjet, vi spelar efter de tillgångar vi har! Det jag sett av Mikel än så länge har varit bra, vinst idag och vinst i hängmatchen så är vi bara en pinne efter direktuppflyttnings platserna. Vi har bäst form av topplagen. Att vi åkte ur cupen var i mitt tycke bara bra då vi har tunn trupp och nu kan fokusera på seriespelet! UTB

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Jag tror på tvåsiffrigt online på Vikings någon gång under matchen idag.

0
UpTheBoro

Instämmer helt med mndl82 där!

Klart att det inte är svinkul att behöva leta på 15:e plats för att hitta ett lag som gjort färre mål (innan de mirakulösa 3 mot WBA fick man leta på 20:e) men tycker att det är en rätt imponerande säsong egentligen

0
Skid

Vinner vi idag, tänds nog hoppet lite igen. Tyvärr inte mycket som tyder på det. Vi spelar ju hemma...

0
johan7

Visas inte matchen på Boro TV heller?

1
boozeboy

Fan jag kör ju inte boros version för att se matcher. Det klydda för mycket i början.
Måste man köpa denna via dom?
Vilka alternativ har man om man vill se den.
Har ju ändå viaplay, som jag kan se 5 matcher om året för den lilla summan 4xx i månaden ????

0
johan7

Verkar visas på Boro Live-rackaren. Man ser spelarna gå in i alla fall...

0
mndl82

Blev ju ett riktigt bra lag tillslut, förvånande med Besic på bänken.... Är inte så insatt i Downing härvan men ska han ha högre lön enligt kontraktet om han spelar en match till, eller hur ligger det till??

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

10 pers online! Grymt!

0
UpTheBoro

Säg gärna till om nån hittar nåt som ej e ifollow! Är för pank tyvärr. Den där twittraren som streamar streamen, han är väck eller?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Yes, we do Gordon haha!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Flints nickar...helt bisarrt.

0
UpTheBoro

Hjälte BFL!!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

hahahahahah Flint nickar utanför igen från 2 meter....lätt det sjukaste jag sett.

0
johan7

Flint borde satt två nu. Intressant att han är med i straffområdet i vanligt spel.

0
mndl82

Nu bröts länken faaan!

0
UpTheBoro

Aa måste hitta en by

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Fry är usel idag.

0
johan7

Tycker vi spelar helt ok.

0
sydow

Hoppas vi leker med den där Poooooeeeenne

0
UpTheBoro

Ingen som har länk?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

1 - 0

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

0
johan7

Wiiiiiiing, han är banne mig vår bästa spelare just nu.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

My man, Wingy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Told ya!!!!!!!!!!!haha

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Liiiiiiite tidigt att börja parka bussen va?

0
mndl82

Pulis buss hade gjort Mourniho avundsjuk.....

0
johan7

Fry och Friend är helt under isen. 50 % misstag nu under 10 min. De måste spela upp sig.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Fan Wing skadad och den fittan Besic in.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Besic börjar direkt med att alibi-jogga....vidrig jävel.

0
johan7

Hughil har det tungt. Saville ser trött ut.

Tror Assombalonga får komma in snart.

0
johan7

Randolph, enormt bra. Stabil som tusan. Men nu ringer det snart om vi inte steppar upp.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Mom Randolph.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Klockan rör sig inte, har stått på 71 i 15 minuter nu....

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Fuck, Clyton in. Han och Besic på mitten är som att be om 1-1.

0
UpTheBoro

Nervigt att inte kunna se! Leeds har varit starka i slutet av matcherna känns det som, kriga för varje meter

0
mndl82

Ja tiden går långsamt..... Randolph är betydligt bättre än nötterna vi hade när vi lira i PL

0
UpTheBoro

Brad Jones & Ross Turnbull är ju en svag duo att minnas.

0
mndl82

Även Steel gjorde än gråhårig, ända sen Schwartzer flytta har det varit ett problem.

0
mndl82

Fan va nervöst å inte se skiten

0
johan7

12 min tillägg!!! What? Stoppet kansle 5-7 min...

0
johan7

Tycker överlag domarn dömt mer åt Leeds än oss i dag.

0
mndl82

Va hände vid avbrottet?

0
johan7

1 - 1

Röv....:

0
johan7

Röv....:

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Fitta. Fan

0
johan7

Ovärt. Tycker inte Leeds var särskilt skrämmande.

0
Walle

rånade på 2 poäng där.. var fan hittade dom 12 min. 9 på sin höjd kan ja acceptera

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Surt men oavsett om det är 3, 9 eller 12 kvar så måste man markera på hörnorna.

0
Walle

ja å de gjordes i 100 min. min poäng är att de aldrig skulle vart hörna därför matchen skulle blåsts av tidigare.

0
Saintan

Parkerade bussen för tidigt.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Walle/

Jag håller med dig men du förstår också vad jag menar. Det var helt klart en markeringsmiss.

Saintan/

Håller med dig också.Vi föll helt klart för djupt för tidigt.

Sammantaget så var det dock en mycket bättre insats än vad jag trodde det skulle bli. Synd bara att vi inte kunde spöa just Leeds.

Är lite stökigt runt stationen nu efter matchen.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva