Ny head coach - Jonathan Woodgate

7
BIG FAT LAD

Det blev till slut en budgetlösning trots allt snack om högprofilerade engelska och utländska tränare. Vi hakar på den här trenden med forna toppspelare som råder nu (Lampard, Terry, Gerrard osv). Fallskärmspengarna är slut och det är bara att stålsätta sig för en riktigt tuff säsong.

Huvudpersonen själv säger att vi nu ska börja spela "attacking, exciting football". Mm, man kan ju hoppas.

2
boozeboy

Hmm, kluven, gillar så klart woodgate, men blir hans första riktiga manager roll.
Han har hjärta iaf, hoppas han får en fin krigskista att leka med. Tveksamt men jag tar hellre wooden är pulis. pulis är okej men så jävla tråkig.

2
Andrealdo

Det tog alltså Gibson en månad att komma fram till att andretränaren är bäst lämpad som ny huvudtränare...

Många andra alternativ hade varit roligare. Men okej, det är en billig lösning, han verkar omtyckt bland spelarna och säger sig nu förespråka offensiv fotboll. Så lika bra ge honom chansen.

6
nucleus

Känns skönt tycker jag. Hoppas på en förändring i grunden!

0
UpTheBoro

Väldigt avslaget här! Vad är generella känslan?

Visserligen tyst på värvningsfronten, men personligen har jag fått gnistan tillbaka efter pulis-döden. För mig kulminerade den när jag försökte börja hålla på ett italienskt lag under senvåren ;) Så sitter man här, slukar allt man kommer över i läsväg och ser fram emot säsongen med större tillförsikt än på länge. Kan Paddy Reading (världsklassnamn på en vänsterback i all sin enkelhet på nåt vänster) vara nya Andrew Taylor? Är Stephen Wearne den kreativa, uppluckrande lösningen på offensiv tredjedel (troligtvis inte!)?

Är i regel av princip skeptisk till alla former av "vill spela vacker fotboll"-populism vid tränarrekryteringar, men i det här fallet tror jag att det är lagom mycket spel för galleriet. En tjusig charad för att ingjuta nytt friskt blod i supporterkärl, för jag tror att Woodgate med stab är tillräckligt realistiska för att inte försöka göra vin av vatten (mer än möjligt). Hoppas dock att det alltjämt är intentionen på längre sikt, att föra matcher och styra över vårt eget öde.

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva