Ny head coach - Jonathan Woodgate

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Det blev till slut en budgetlösning trots allt snack om högprofilerade engelska och utländska tränare. Vi hakar på den här trenden med forna toppspelare som råder nu (Lampard, Terry, Gerrard osv). Fallskärmspengarna är slut och det är bara att stålsätta sig för en riktigt tuff säsong.

Huvudpersonen själv säger att vi nu ska börja spela "attacking, exciting football". Mm, man kan ju hoppas.

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Hmm, kluven, gillar så klart woodgate, men blir hans första riktiga manager roll.
Han har hjärta iaf, hoppas han får en fin krigskista att leka med. Tveksamt men jag tar hellre wooden är pulis. pulis är okej men så jävla tråkig.

1
Andrealdo

Det tog alltså Gibson en månad att komma fram till att andretränaren är bäst lämpad som ny huvudtränare...

Många andra alternativ hade varit roligare. Men okej, det är en billig lösning, han verkar omtyckt bland spelarna och säger sig nu förespråka offensiv fotboll. Så lika bra ge honom chansen.

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Känns skönt tycker jag. Hoppas på en förändring i grunden!

0
UpTheBoro

Väldigt avslaget här! Vad är generella känslan?

Visserligen tyst på värvningsfronten, men personligen har jag fått gnistan tillbaka efter pulis-döden. För mig kulminerade den när jag försökte börja hålla på ett italienskt lag under senvåren ;) Så sitter man här, slukar allt man kommer över i läsväg och ser fram emot säsongen med större tillförsikt än på länge. Kan Paddy Reading (världsklassnamn på en vänsterback i all sin enkelhet på nåt vänster) vara nya Andrew Taylor? Är Stephen Wearne den kreativa, uppluckrande lösningen på offensiv tredjedel (troligtvis inte!)?

Är i regel av princip skeptisk till alla former av "vill spela vacker fotboll"-populism vid tränarrekryteringar, men i det här fallet tror jag att det är lagom mycket spel för galleriet. En tjusig charad för att ingjuta nytt friskt blod i supporterkärl, för jag tror att Woodgate med stab är tillräckligt realistiska för att inte försöka göra vin av vatten (mer än möjligt). Hoppas dock att det alltjämt är intentionen på längre sikt, att föra matcher och styra över vårt eget öde.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Jag tror att stämningen i laget blir bättre men tyvärr inte resultaten. Mittenlag denna säsong tippar jag.

Detta är ju en budgetvariant.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Aden Flint såld till Cardiff. Ni kan vara säkra på att han nickar in flera hörnor nu framåt.

1
Andrealdo

Det är sjukt att vi typ har haft sämsta förberedelserna inför än säsong någonsin och ändå sitter jag här och är ganska hoppfull. Det som strulat i sommar:
-Att rekryteringen av Woodgate tog så lång tid
-Att Braithwaite är tillbaka och ingen annan klubb vill ta över hans månadslön på 2 miljoner kronor. Alltså 25 miljoner i lön till dansken om han stannar denna säsong.
-Att Britt ryktas vara på väg bort, och då står vi helt utan dugliga anfallare.
-Att vår mittfältsuppsättning ser oerhört tunn ut.
-Att övriga förväntade topplag har bättre lag än oss

Men ändå finns rätt mycket framtidstro i mitt huvud:
+Woodgate verkar populär bland spelarna, betydligt bättre stämning än under Pulis.
+Braithwaite är om han har feeling en av ligans bästa. Om han visar lite hjärta kan det vara värt att pröjsa hans lön.
+Om vi säljer Britt kommer en lika bra ersättare värvas in. Ryktas om en del spelare som känns ok. Britt är bra, men inte oersättlig.
+Många unga talanger som Reading, Coulson, Wood, Wearne, Walker och såklart Tavernier kan slå igenom denna säsong. Men talanger brukar vi ofta snacka upp när de är 18, 19. Sen blir de oftast mediokra League 2-spelare...Men kanske inte nu.
+Att spela Howson som högerback och flytta in Shotton centralt tror jag är bra. Han kan få ta några långa inkast ändå. Därmed också klokt att sälja Flint och hoppas på att Ayala håller sig skadefri och bildar backpar med Fry.
+Att McNair sett vass ut på försäsongen och kan lyfta med mer förtroende.
+Att vi har seriens bästa målvakt.

Som det ser ut i nuläget kan det bli tufft att nå topp 6. Men om det slår väl ut så kan vi mycket väl vara med och slåss om en PL-plats till våren.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Har nu hört från flera källor att den som har vassast avslut på våra träningar är Robbie Keane. Det säger en del.

Lägg därtill att Clayton ska leda vårt mittfält....zzZZzzzz….

Och av bilderna att döma så kom Assomballonga tillbaka från Afrikanska fetare än någonsin.

Att vi nästan fått tillbaka pengarna för Flint är helt otroligt. Aldrig sett en sådan målsumpare.

Ja, och Gorgeous-G blir ju inte yngre. Får verkligen hoppas att Fry tar det där sista steget i år och stärker vår backlinje.

Randolph borta i 2-3 veckor till...eller är "skadan" en dimridå för att han åker runt och letar andra klubbar?

Vi kör verkligen en mindre utrensning denna sommar och startar om lite från scratch med en massa unga spelare.

Jag hade tagit en fjortondeplats om jag fått erbjudandet.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

1-5 mot Heidenheim. #pulisin


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva