Derby County FC - Middlesbrough FC lör 2 okt kl.16

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Nottingham Forest släpper nu sin bästa mittback. I en av kommentarerna, där förövrigt alla är helt knäckta, står det "@Boro". Jag ställer mig positiv i så fall. ;)
twitter.com/NFFC/status/1188840344835616768

3
nucleus

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Ja tack. Stek Fry...

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Derby och QPR borta nu innan landskampsuppehållet. Passar oss illa med den form och stämning vi har just nu.
Förutom inställningen, vad kan vi kortsiktigt egentligen ändra på inom laget? Själv så skulle jag vilja ha in Clayts igen. Tycker det har visat sig att han inte är sämre än nån annan och han visar ju i alla fall lite hjärta. Vi har ju inte så mycket att laborera med, eller hur?

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Milosevic kan jag inte uttala mig om. Kanske kan han vara en förstärkning men han har väl knappast spelat nåt denna säsong?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 2 - 0Southampton - Middlesbrough

Han har inte spelat under hösten. Är i Stockholm nu och håller igång på Karlberg.

0
mndl82

Ja det är dags för trendbrott idag, men inte så enkelt när vi inte kan göra mål, vi har haft samma problem i fyra år nu! Skillnaden är bara att vi knappt har nått försvar heller i år!

2
Gazza

Känns väldigt hopplöst. Vi är så brutalt uddlösa framåt och spelidé kan man inte ens prata om. Tror inte på något trendbrott idag.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Jaha. Då kör vi igen. Vad kan gå fel ;-)

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Målskyttet igen uppenbarligen. Herregud!

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Idag vann vi!

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Ridå...

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Rött kort på Saville. Spelarna är nog rätt uppgivna nu.
Woodgates session lär bli kort i denna takten

0
johan7

Tycker det röda kortet är hårt. Vi är duktiga på att skapa ridåkänsla.

Samtidigt, spelaren är helt uppenbart utan självförtroende. Det är banne mig små marginaler där vi kunde suttit och hyllat Woodgate i stället. För att ligga där vi ligger, så dåligt lag har vi inte.

Med det sagt. Skapar vi inte självförtroende är vi inte heller bättre än att ligga där vi ligger.

0
johan7

2-0. Får Woodgate gå nu?

0
johan7

De flesta åren som Boro-supporter är som att bli slagen i ansiktet en gång per vecka. Har man tur är det två matcher på en vecka, då hinner man inte börja tro på seger igen.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

johan7

Ser att du är på Woodgates sida. Tabellen ljuger....

Får han sparken så blir det efter QPR är min gissning.

1
boozeboy

Har tippat 2 - 1Southampton - Middlesbrough

Jag ogillar inte woodgate, men det är inte marginaler vi pratar om. Vi är inte bra, dags att inse fakta. Klart att woodgate och hans team försöker bygga för framtiden men hur många lag i dagens fotboll klarar verkligen göra stora långsiktiga investeringar på en gång?

0
johan7

/Gibbo
Nja, jag är nog varken för eller emot Woodgate. Jag är däremot väldigt mycket mot två saker;

1. När vi som fix går _löpande_ till det diametral motsatta, oavsett håll. Från rutin till ungdom, från defensivt ramstarkt till gladfotboll. I min uppfattning blir det för mycket emotionellt när sådana beslut tas, och så mycket som ska ändras med låg sannolikhet att det lyckas. ”Vi är trötta på Pulis-ball, vi måste ha in fart och ungdomar”, ”Oj vad Monk är fel på bollen, in med rutin så vi håller ihop det”. Jag tror på mer kontinuitet och löpande förbättringar och en samsyn i hela klubben vad man försöker åstadkomma. Klassiskt Boro är väl nu att Woodgate får gå snällt utan uthängningen och sedan kommer typ en rutinräv in och ”räddar” klubben, tar med sig några 30-åringar och lämnar oss långsiktigt än sämre än vad det var innan.

2. När vi kastar pengar på nya spelare för att de är just nya. Varken bättre eller sämre. Ofta bara äldre, med kasst värde på när de fått pengar och kontraktet är över.

Med det sagt så tror jag mer på Woodgate än Pulis. Jag tror mer på att låta Tavernier, eller vem det nu kan vara, spela än att släppa fram Guardiola eller köp av Saville. Pulis gjorde väl en del bra saker, men framförallt blir han aldrig långsiktig för klubben, enbart korta resultat. Och jag tycker, tyvärr, att Middlesbrough tar alldeles för många korta beslut trots att Gibson backar en tränare ganska länge. Men efter varje ändring ska det blir en ”utrensning”. Det är både dyrt och ineffektivt i mina ögon.

Boozeboy/
Jag håller med. Vi är inte bra. Ljusår från att vara ett toppendag. Men så dåliga att ligga botten tre tycker jag ändå är marginaler.


Jag bor numera i Varberg. Superettan är miltals i från Championship. Men tränaren i Varberg har byggt ett par år med små medel, förmodligen minst budget i superettan. Förra året spelade man bra, men på tok för många misstag vilket gjorde att man fick kvala sig kvar med minsta möjliga marginal. I år med ett par budgetvärvningar spelar man i eftermiddag för att gå upp i Allsvenskan och man gör det med gladfotboll. Vad är skillnaden mot förra året? Det klickar i år. Medgång föder medgång. En eller två värvningar som gjort laget bättre. Jag främjar detta. Tro på något, jobba kontinuerligt mot det och bli bättre löpande.

Så lät det att Boro skulle göra när Woodgate skulle ta över, och det gjorde mig glad. Men direkt får man överge. Sedan om Woodgate är rätt person att driva detta, om han är intelligent och uthållig nog. Det har jag inte aning om.

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Släpp fram Guardiola :-)

1
Gibbo_UK

Har tippat 4 - 1Southampton - Middlesbrough

Jag tar gärna in en rutinräv samt några 30 åringar i dagsläget så vi slipper åka ned i League One. Det tror jag vi får svårt att klara oss ur igen.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva