Värvningar och utskeppningar, sportcheferi helt enkelt.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Skulle gärna få info av er som har insyn i klubben hur det verkligen fungerar både nu och historiskt. Jag kan inte vara ensam i min känsla att i väldigt lång tid så har våra relativt sätt dyra värvningar floppat och typ alla som kommer hit går ner i klass och prestation. Det talar ju inte för ett bra klimat och rätt långsiktighet.

Nu har vår Head of recruitment Bevington varit här ett drygt år, kort tid men svårt hitta ljusglimtar.
www.bbc.com/sport/football/44208828

Hur ser hans mandat ut internt? Hur mycket inblandad är Steve Gibson? Neil Bausor CEO? Tror vi på det här?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Håller med om känslan att vi ofta köper för dyrt (snudd på blir lurade). Kolla bara George Saville från Millwall till Boro för 100 millar. Kan dock för lite detaljer för att våga uttala mig mer kring sportchefandet.

Neil Bausor sålde jeans i en Jack & Jones-affär i Middlesbrough innan han blev upptagen i företagsvärlden som något slags "ansikte utåt". Känslan är "hjärndöd smilfink".

Kollade återigen listan över klubbägarnas net worth och vi är numera fattiga även om man bara ser till Championshipklubbarna. Det kanske säger en del. en.wikipedia.org/wiki/List_of_owners_of_English_football_clubs

Sedan håller väl Steve Gibson på med ett litet mini-krig mot EFL och flera av klubbarna gällande Financial fair play. Vet inte om det gynnar oss, verkar ta en del energi i alla fall att kalla till alla dessa stormöten i parti och minut. Tror många är skitirriterade faktiskt. Han har ju gått hårdast åt Derbys ägare så där har vi ju en extra krydda inför lördag. www.hartlepoolmail.co.uk/sport/football/what-has-happened-middlesbroughs-financial-complaint-concerning-derby-county-sheffield-wednesday-and-aston-villa-581627

Ja, vi sitter verkligen i skiten och något måste hända i vinter. Det bara är så.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

SG älskar och lever för klubben. Räddade ju oss undan från döden 1986. Jag har träffat honom ett par gånger och kan gå i god för att det är så. Däremot kan han noll om fotboll (enligt mig) och är väldigt beroende av duktiga rådgivare och medarbetare. B-N är inte en sån. Han gick jag med från Hartlepool till Leeds för att par år sen. Försökte prata fotboll men han kan mindre än noll ;-)
Jag hoppas att Gibson blir kvar men han bör nog snart inse att han har kommit till vägs ände och nåt bör hända. Denna tränarkonstellation är under all kritik. Det syns (som jag skrev förut) att de inte har nån plan. Woody och Keane tittar frågande på varandra. Leo retar upp motståndarna och blir varnad var och varannan match. Danny Coyne sover på bänken. Det är ett ständigt hattande med taktik och uppställningar. Ingen kontinuitet alls. Ayala petad ena veckan. Kapten matchen efter. När McNair betraktas som den bästa och viktigaste spelaren så vet man att man har problem.

Bra tränare utgår från sitt spelarmatriel och anpassar taktik/uppställningen efter det. Man kan helt plötsligt inte "vilja spela" ett annat spel när man har ärvt flera spelare efter Pulis. Bra tränare förädlar också det spelarmatriel man har och gör dom bättre. Det är väl ändå det som träningarna är till för. Nu gapar man efter transferfönstret så fort det tar emot.

Mycket av det fotbollstaktiska försvann är Dave Parnaby tog pension. Enligt mig har han inte fått den credd han borde.

Hoppas att vi kan plocka några segrar nu för annars så knackar nedflyttningsspöket snart på axeln och då vet vi ju alla hur man spelar.

Men, det ser mörkt ut nu.......

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

"Försökte prata fotboll men han kan mindre än noll ;-)"

Var precis det jag misstänkte.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Apropå Bevington så är han kvar inom MFC i fall ni undrar. Verkar göra ett bra jobb ;-)

BFL/ Han var lite svullen i pannan då så jag kallade honom Botox-Neil men han tyckte inte det var så skoj :-) Var antagligen huvut på spiken.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Gibbo > Haha ja det verkar så!

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Att SG har hjärtat på rätt ställe och allmänt framstår som en ägare alla egentligen vill ha tror jag de flesta skulle hålla med om men kul att du säger det också, alla som inte tittar modstulet över havet mot oljepengar då.

Det gör mig dock riktigt bekymrad att ni båda levererar omdömen som verkar helt orimliga för att ha den positionen Botox-Neil har. Hur kommer det sig att SG inte har bättre omdöme här?

Det måste verkligen hända något för anledningen till att jag skriver det här och jag tror många håller med är just det att det är ju fan ingen spelare man kan peka på som lyft sen vi lagt våra vantar på dom. Nån kan hävda Traore men med den råtalangen (enskilda egenskaper) så ska det ju till en idiot för att inte använda dom. Det är britt hit nugent dit, rhodes med många fler. Dom gör inte mål i samma utsträckning som innan för vi har inget spel som skapar tillräckligt. Alla går ner i samma lunk som medelmåttor trots att vi precis som du skriver skriker efter något januarifönster varje år och har köpt för fler än de flesta men misslyckas totalt med att bygga något långsiktigt som ser ut att ha bäring och som kan utvecklas.

Just nu är jag inte säker på om nån vet hur vi vill spela och om någon kan se något som ser positivt ut spelmässigt som vi kan ta vidare.

Håller med om att man i viss mån ska anpassa spel efter material men kolla på Potter i Brighton. Han gör sin grej. Alla på den här nivån kan ju spela fotboll i nån utsträckning och så kan man utveckla spelare och använda fönster för att komplettera där det behövs. Inte som nåt mirakelbandage när man sågat av sitt eget ben under knäskålen.

Vi behöver nån som kan staka ut en väg och bli av med folk som bara skapar pot holes.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Givetvis är det andra än SG och B-N inom klubben som sköter scouting och värvningar. B-N sitter bara och flinar när vi värvat nåt nytt :-) Hans fina titel är Chief Executive.

SG har ju varit med sedan -86 och det har ju varit bra flera säsonger. Varför det inte funkar nu är en gåta.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Givetvis är det så men med fel folk i toppen utan tydlig strategi så är det ju iallafall en bit man kan kolla på. Ta in Dave Brailsford, Mr marginal gains. Visserligen inom Team Sky och cykel men vafan, same same.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Senaste ryktet. Om sant är det bra. Kan inte bli sämre iaf. Det var ju nära i somras. Bevington har inte gjort ett skit:

”Steve Round to be approached by Middlesbrough following a failed approach in the summer. It is understood that a deal to become Director of Football if wages can be agreed. Understand Adrian Bevington & Gary Gill to leave which held up the summer deal”

För er som inte kommer ihåg så var Steve asisterande till Steve McClaren i Boro.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Här kommer mer:

”Middlesbrough are due to bolster their backroom staff this week with Harry Kewell & Tony McMahon set to join. Kewell has continued working on his badges since leaving Notts County in Nov 2018 whilst McMahon has been involved informally this season already.”

1
Andrealdo

Intressant diskussion. Känns som det börjar hända en del nu i korridorerna. Men varken ny tränare, ny personal eller nya spelare kommer lyfta vårt lag. Har vi gjort en bra match på hela säsongen? Att vända på spelarnas låga självförtroende kommer ta månader. Visst, kan vi kriga oss till 3 segrar i rad kan det börja släppa, men i den här tuffa serien blir det oerhört svårt.

Det jag stör mig på med Woodgate är att han hela tiden försöker hitta ursäkter till varför laget förlorar. Efter senaste matchen när han sa att ”tabellen ljuger” och att laget hade oflyt som brände ”toppchanser”, så kändes han mest som Bagdad-Bob. Vi förlorade skotten med 10-22 mot mål och 1-10 på mål. Visst, vi hade en spelare utvisad. Men i matchen innan fick vi spela med en man mer och fick bara till ett skott på mål. Varför inte bara gå ut och säga att Boro spelar väldigt dåligt, spelarna har dåligt självförtroende och nu är målet att ha tre lag bakom sig efter säsongen. Jag förstår att Woodgate försöker ingjuta självförtroende i spelarna genom att säga att tabellen ljuger. Men jag tror spelarna själva känner att spelet inte fungerar och att man då i stället kan tappa förtroende för en tränare som låter som om han har noll koll.

Att sätta upp ett tydligt mål nu om att ordna nytt kontrakt tror jag skulle få spelarna att lyfta och kämpa mer på planen. Nu är målsättningen diffus eftersom vi inte kommer nå playoff. Aldrig med det här laget. Spelarna vet inte idag vad de kämpar för ute på planen, utan tycker mest synd om sig själva.

Som jag ser det finns det 6 lag vi kan ha bakom oss i vår. Barnsley, Stoke, Luton, Wigan, Millwall och Charlton. Bara att börja jubla nu när varje lag av dessa förlorar.

1
boozeboy

Instämmer men att sätta det målet redan nu är att förklara för spelarna hur dåliga dom är.
Med laget vi har skall vi ligga i mitten av tabellen, att berätta för spelarna att vi har mål att komma före tre lag är att säga till dem att ni är lika bra som bottenlagen.
Jag har alltid trott att vi har saknat något inom staffen som gynnar vår kreativitet och mentalitet på plan.
Det har nästan alltid varit problem med en tydlig offensiv fotboll och även mentaliteten har varit tydlig.

Men ja va fan, UTFB!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Två intressanta iakttagelser från i veckan:

Först ett inlägg på FMTTM om varför Gibson skickade Monk: "Gibson became aware that we could have signed Fletcher for 3mill as that is what Monk had agreed with West Ham 6 months earlier at Leeds. Monk didn't tell Gibson this in numerous meetings. Then Gibson found out that Monks mate was going to do the negotiating and take a big cut......IIRC that is why he got rid of Monk. Not the average form (considering how much money he had spent) but some shady dealings, mates involved in transfers and dishonesty about multi-million pound deals."

En annan rätt stor grej är att Woodgate igår gick ut i flera tidningar och kritiserade den nyss sparkade värvningsbossen Adrian Bevington. Kommentarerna var så pass syrliga att MFC fick samtliga medier att radera vår managers uttalanden efter några timmar.

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva