Ljuset i tunneln

1
Andrealdo

Alltså, nu börjar det ju kännas bra igen det här. Visst, man ska inte överskatta en seger mot Charlton, som kanske är seriens sämsta lag. Men...

*Vi har nu fått igång 3-5-2-systemet. Där Howson fungerar jättebra som höger innerback. Där vi hade grymma wingbacks mot Charlton i Spence och Coulson. Där Ayala hittat gammal god form. Där Tavernier har en ganska fri roll på mittfältet och då får ut mer av sitt spel. Och där Britt och Fletcher verkar hitta varandra när de paras ihop på topp.

*Dom unga spelarna har tagit chansen. Jag såg inte matchen igår, men det rapporteras ju att Spence och Coulson var bäst på plan. Två talanger från egna leden. Och Tavernier har ju också visat i några matcher vad han kan. Och lämnar Randolph i januari så har ju unge Pears visat att han lever upp till sitt efternamn.

*Läget i tabellen. Vi är nu fyra poäng ovanför nedflyttningsstrecket, och fyra av fem lag bakom oss är på pappret sämre och spelar även dåligt. Så det känns också tryggt. Så jag erkänner att jag hade fel, när jag för nån vecka sen sa att målsättningen borde vara nytt kontrakt. Vi har 12 poäng upp till playoff, där två platser känns öppna bakom topp 4. Och visst, ska vi ta ikapp 12 poäng och gå om så många lag krävs näst intill ett mirakel. Men det ser betydligt bättre ut nu än för nån vecka sen.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva