Sommarfönstret 2020

1
BIG FAT LAD

Det här kommer bli intressant. Nästan hälften av truppen ska bytas ut och det ska in en ny manager.

Hoppas verkligen vi hugger Nigel Pearson nu när han blev tillgänglig i veckan. Imponerande arbete med Watford som låg toksist när han tog över i december.

0
UpTheBoro

Tycker att man under Warnock kunnat ana att det finns en spelare i följande;

Dijksteel, Spence, Fry, Tavernier, Stojanovic, Howson (i sin riktiga position)

Även plockat fram nåt i Saville. Visat vilja. Men inte värd sin lön. Väck me'na

Anfallarna vet vi sen tidigare vad de kan. Fletcher vår bästa spelare i år, enligt mig. Tror fortfarande att Britt har 20+mål i sig i ett fungerande system, men undrar på om det inte är dags att sälja smöret, tappa pengarna och få in nån mindre begränsad som bidrar mer i spelet.

McNair ska sluta tro att han är nån jävla nummer 10. Stör mig som fan på det. Man U regret med messias-komplex. Så trött på honom, nordirlands fucking maradona, du är back come on

Ge Friend ett nytt kontrakt om han kan tänka sig rejäl lönecut. Han behövs i truppen.
Johnson kan också få ett om han är typ gratis men isf sitter han på bänken och spelar aldrig mer vänsterback.

Vi behöver en skitbra vänsterback, minst en skitbra mittback och 2-3 skitbra mittfältare till startelvan. Och därtill ett gäng breddspelare.

Och en okej tränare. Så kanske vi kommer 12:a typ

1
BIG FAT LAD

Warnock plockar alltså in QPR:s lagkapten Grant Hall som första nyförvärv. Tydligen en nickstark mittback med viss skadebenägenhet. Blev överraskad av att han bara är 28 år. Känner mig förvånansvärt positiv.

0
UpTheBoro

Marvin Johnson resigns. Sitter inte här och kallsvettas i extas direkt men bra och billig (?) att ha i truppen denna förkortade, kompakta säsong antar jag.

Kieffer Moore på medical i Cardiff så lär inte bli något där.

Helt sjukt att se de Roon vara bäst på plan i en CL-kvart mot PSG igår...

0
Molinas

Friend verkar gilla Karanka då han följer med honom till Birmingham. Tråkigt att se honom gå, riktigt uppskattad spelare! Lycka till Georgie

1
Andrealdo

Har tippat 0 - 1Queens Park Rangers - Middlesbrough

Ja, en stor epok som tar slut nu när Friend lämnar. Känns som han varit med i evigheter. Men är ”bara” åtta år när jag kollar upp. Vid 32 års ålder borde en back peaka, men känns tyvärr som Friend redan peakat och på sportsliga grunder är det kanske klokt att han lämnar. Frigör ju en del löneutrymme.

Cardiff betalade 2 miljoner pund för Moore plus hög lön. Hade varit en bra värvning, men med det tuffa ekonomiska läge som är just nu var det nog bäst att han gick till Cardiff.

Att Marvin Johnson förlänger känns sådär. Varit usel som vänsterback i de då matcher jag sett, men Warnock har såklart bättre koll. Skönt att det bara förlängs med ett år.

Grant Hall låter som en bra värvning. Det kommer in mycket rutin och hunger för en billig peng. När han fått vara skadefri är han en bra mittback för ett mittenlag i den här ligan.

Jag klarar inte av att se Atalanta i CL. Äcklas av de Roon som bara gick på halvfart i Boro, men nu visar upp sitt fulla register...

1
boozeboy

Har tippat 1 - 2Queens Park Rangers - Middlesbrough

Friend.. Kommer bli saknad helt klart. Alltid spelat med ett stort hjärta och gett allt!
Händer inte så mycket annars, skummar igenom sömniga nyheter dagligen, nä nu hoppas vi på lite transfer-drama.

0
UpTheBoro

Surt med Friend! Alltid gett allt för tröjan och klubbmärket. En av få i läget hjärtat verkligen klappat för!

Warnock har i flera veckor sagt att han hoppas få in en eller två "by the end of the week" men så förblir det stiltje. Truppen är så förbannat tunn i nuläget, börjar bli orolig för en riktig katastrof. Vet inte hur illa ställt det är med ekonomin heller?

Är det inte dags att satsa på Wood som fjärde mittback/en av fyra dock? Största talangen på många år, kapten i ungdomslandslag osv och 18 bast nu. Borde ligga i allas intresse att skynda honom att mogna in i det, med potentiell framtida stor försäljningsintäkt i åtanke

1
BIG FAT LAD

Läser att flera av Warnocks tilltänkta nyförvärv gått till andra lag och att det därför drar ut på tiden. Klart oroväckande.

0
UpTheBoro

Ja, Kieffer Moore till Cardiff
Charlie Goode till Brentford
Joe Williams till Bristol City

Spelare som åtminstone inte jag har koll på. Men oroväckande att han inte får sina förstaval. Är väl verkligheten idag, att vi inte är speciellt attraktiva. Alla tre klubbar som förväntas vara med i upplyttningsracet, även om vi är en större klubb i grunden.

0
UpTheBoro

Ben Amos till QPR

1
boozeboy

Middlesbrough har ju kanske inte det mest attraktiva läget i England. Då familjemedlemmar ofta får tycka till måste vi ha karriären att erbjuda vilket vi inte ha för mer än spelare i lägre divisioner. Vi måste börja satsa lite, hur länge skall Gibson gneta och försöka vara ett gott föredöme för ligan? Ta mig inte fel, Gibson är en idol utan tvekan men börjar kännas som att han accepterar denna nivån. Nej dags att börja satsa lite, långsiktig eller kortsiktigt oavsett så är det dags att visa att vi menar allvar igen.

1
Andrealdo

Mindre än två veckor kvar nu till ligapremiären och vi stoltserar ännu bara med ett nyförvärv. Kikade lite på lagen som hamnade efter oss i tabellen och de har också haft en tung Silly. Kan det vara så att de förväntade bottenlagen denna säsong chansar på ett extremt låg budget? För Sheffield W går ju in på -12 poäng och Wycombe bör vara sämsta nykomlingen på länge. Så bara en nedflyttningsplats kvar att undvika. Så även om vi har sämsta laget på länge så bör vi nog ändå klara oss kvar. Får hoppas på några lyckade lån.

Jag håller med dig Boozeboy att det borde vara dags för en satsning snart. Men kanske den satsningen bör vänta nåt år med tanke på läget just nu och ligorna under Championship har infört kraftiga budgetsänkningar, vilket kan införas i Championship snart också. Så känns extra viktigt att ha koll på finanserna nu när klubbarna granska extra hårt. Vi får hoppas att våra unga talanger gör att vi klarar oss bättre än många andra lag som befinner sig på vår nivå.

1
BIG FAT LAD

I brist på nyförvärv så få vi läsa artikel efter artikel efter artikel om hur mycket Warnock och Howson gillar varandra.

0
Molinas

Ben Gibson klar på lån till Norwich. Tråkigt såklart men väntat att en av de nedflyttade klubbarna skulle ha pengarna till detta.

1
BIG FAT LAD

Vi välkomnar egyptiern Sam Morsy till Boro. Var tydligen årets spelare i Wigan i år och jag tror han kan få en perfekt roll nu när Warnock verkar satsa på den gamla klassiska pyramiduppställningen.

1
boozeboy

Morsy is an "enforcer" who "relies on his ability to time tackles and break-up play".[70] After leaving Port Vale in June 2013, assistant manager Mark Grew warned Morsy to improve his disciplinary record and temper his aggression in the future, pointing out that he received nine yellow cards and one red card in the 2012–13 campaign.[33]

1
Andrealdo

Haha. Han verkar inte lugnat ned sig. 13 gula kort ifjol och 14 gula säsongen innan. Men härligt med en spelare som verkar spela på gränsen och han ser ut att ha varit väldigt omtyckt i Wigan. Så känns som en bra värvning.

1
BIG FAT LAD

Jaha, välkommen till den här Chuba Akpom...han kan väl omöjligen vara sämre än det vi har...?

0
Wilf Mannion

Allt är bättre än det vi har:)

1
boozeboy

Just nu känns det som att man bara vill ha in något. Skönt att de fick Chubba Bubba om det var honom de siktade på.
Hoppas fortfarande på kreativa mittfältare...

Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva