Favoritspelare "genom tiderna"

0
UpTheBoro

Ligger här med feber och sömnsvårigheter och så började tankarna snurra. Man kan ju tycka att man borde ha annat att fundera på då i nuläget ;) men jag har hakat upp mig på trådrubriken.

Hade varit kul att höra vilka era favoritspelare genom tiderna är, även om det garanterat skiljer sig rätt mycket i åldrar och år på supporter-erfarenhetsbanken

Lyssnade på BBC Radio Tees poddintervju med Lee Cattermole tidigare idag, och det var väl det som satte igång det hela. Fan vad jag var svag för honom, när han kom upp som scholar och bara visade hur skåpet ska stå. Bäst på plan borta på Olimpico som 17-åring. Det är ju så längesen att det påståendet bildat sin egen myt. Och så hoppas jag att det alltid ska förbli. Kapten i den legendariska matchen mot Fulham (även känd som malcolm christie-matchen haha) och så snyggt när han på eget initiativ lämnar över bindeln till Cooper.

Lite sorgligt hur han lämnade och efter wigan hamnade i Sunderland, hade verkligen allt för att bli odödlig. Skadeförföljd karriär, han kunde nått så mycket längre. Minns att jag sett/läst nånstans (kanske här?) att han ska vara den graduate någonsin med högst betyg? Kan nån bekräfta det eller har jag konstruerat det?

Snackar iaf i intervjun om att vill ge sig in i coaching nu. Personligen hade jag tagit tillbaka honom med öppna armar om han visar sig ett lovande coachämne även om jag kan tänka mig att alla inte delar den ställningen

Med det sagt vet jag inte om han är min etta, så här kommer en lista med de som dyker upp på rak arm utan inbördes ordning

George Boateng
David Wheater
George Friend
Grant jävla Leadbitter
Mark Schwarzer
Ben Gibson
Cattermole
Stewie (mycket tack vare att han kom tillbaka och hjälpte att ta upp oss, fan ändå stort gjort med lite perspektiv på det - gör stor skillnad för hans eftermäle tycker jag)

Sen finns det en kategori där under med lite
Stuart Parnaby
Andrew Taylor
Rhys Williams
James Morrison
Halvmediokra egna produkter-gänget. Dael Fry tillhör nog den skaran för ögonblicket, även om han har potentialen att växa sig till något mycket större. Har även kärat ner mig orimligt mycket i Nathan Wood.. Följer crewes resultat och ser till så att han är i startelvorna. vet inte vad det är.. Han känns som en vinnare på nåt sätt, för sig som en vinnare

Antar att ni kan räkna ut ungefär vilken generation jag tillhör vid det här laget haha (:

För min del kan inget konkurrera våra egna produkter och trotjänare. Det är väl högst individuellt, hur stor vikt man lägger vid det. Kan ju låta märkligt i och med att jag sannerligen är mer från småland än teesside men tror ni fattar. Man knyter ett speciellt och besynnerligt band. Bland de andra finns ju hur många som helst att rabbla liksom, sköna lirare helt enkelt. Gaizka Mendieta (som catts f.ö. beskriver som helt överlägsen på träningarna) var t.ex. en slunpartat bidragande anledning till att just Boro råkade bli det lag jag håller på

Job, Viduka, Queudrue, maccarone, Huth, Woody, Pogatetz, Dimi, Tuncay, zenden, Barry Robson, yak, Hasselbaink, tomlin för att nämna några. Tyvärr för ung för juninho t.ex.
Känns som jag helt glömt någon given superfavorit i denna yra men skitsamma

Måste jag välja en blir det fyra: Wheater, Gibson, Friend och Boateng

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

För mig som har några år på nacken så finns det bara en: Tony Mowbray!

2
YakuBoro

Började med Ravanelli för mig, sedan tror jag vi ligger ganska lika i "generation" och tycke om spelare UpTheBoro :)

5
BIG FAT LAD
3
nucleus

Även om Merson är mer gooner så måste jag nämna honom här då han saknas. Tog aldrig fler touch än han behövde och då läget fanns alltid på en. Lägg till lite yttersidor på det. Helt klart en favoritspelare för mig.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Jag måste säga Bernie Slaven. Kanske
inte världens mest tekniska lirare men en
målgörare man aldrig glömmer


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva