Bournemouth - Middlesbrough 3 - 1

0
UpTheBoro

Fredag 2/4 - välkommet landslagsuppehåll med Taverniers skada igår. McNair lär väl gå sönder hos Nordirland istället.

Vi hade tur igår, med de andra resultaten. Riktig skitinsats från oss.

Jag har gjort lite efterforskningar och snittet för sjätteplatsen de senaste tio åren ligger på 74 poäng. Det innebär alltså att vi behöver ungefär 6 segrar på 8 matcher. Eller 5 segrar och 3 kryss. Det ger ju en bra bild av vilken nivå vi måste prestera på. Readings försprång gör ju att 4 vinster så är de där. Med lite tur kan det räcka med kring 70 men svårt att tro det.

Det som talar för oss, förutom att det är en uppenbart bra atmosfär runt truppen, är vårt spelschema. De närmaste 3 kommer avgöra om vi har en chans. En match i taget-klyschan. Bournemouth, Watford och Barnsley. Men kommer vi ur det med realististiskt häng så har vi en på papperet väldigt enkel avslutning.

Luton och QPR som har inget att spela för, bottenlagen Wednesday och Rotherham som förhoppningsvis fått sina öden förseglade och i sista omgången redan tokdegraderade Wycombe.

Reading och bournemouth har det tuffaste schemat skulle jag säga. Iom att de sistnämnda spelade FA-cupen igår kommer de ha en hängmatch vilket i sin tur innebär 5 matcher på 14 dar i april. Innan gårdagens resultat tänkte jag att det bör sänka dem. Plus Woodgate. Men nu känns det inte lika mycket som en nackdel längre.

Reading har både Swansea och Norwich på slutet.

Barnsley har ett schema väldigt likt vårt så jag betraktar dem som vårt stora hinder. Inte minst på grund av poängställningen haha. Men det räcker ju att vi passerar tre (: Reading och Cardiff ska också möta varandra.

Barnsley och Reading möts för övrigt direkt efter uppehållet - samma dag som vi möter Bournemouth. Det kan bli en hemsk dag.

Vi har råd att torska mot Watford skulle jag säga, om någon match. Sen måste vi mer eller mindre vinna resten.

Men ja, det ska ju verkligen till något utöver det vanliga nu. ~18 pinnar av 24 möjliga.. lika bra att passa på att försöka tro på det, för efter Cherries kan säsongen vara över RIP

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Fry borta. Perfekt...=(

1
Andrealdo

Intressant och bra genomgång BFL.

Känns verkligen som vinna eller försvinna idag. Utan Fry ser vi ut att köra 4-3-3?

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Andrealdo, tror faktiskt du får ge berömmet till UpTheBoro för den genomgången hehe.

1
Andrealdo

Haha, sant. Blev chockad när jag trodde att du låg bakom den genomgången ;-) Men klart det var UpTheBoro! Snyggt!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Haha nä jag har ingen tid att lägga på Boro. Är aldrig här under matcherna exempelvis....;)

1
Andrealdo

Haha, så besviken på att du bara skriver 80% av alla inlägg...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

1 - 0

Pff, skicka upp bollen, låt den studsa i lugn och ro, dra till....1-0. Det där hade Fry aldrig släppt till.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Kräkreflexen slog precis till då jag såg att Gary Oneil är assisterande i Bournemouth...

1
Andrealdo

Aj då, mardröm att du fick span på O’Neil...

Hur ser spelet ut? 1-0 i skott på mål till Bournemouth enligt statistiken.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Det blåser ganska mycket så lagen får inte riktigt ordning på någonting. Mycket nickande fram och tillbaka. Vi försöker med inlägg och tar tag lite i matchen i slutet av första, men vinden tar tag i bollen så är svårt. Bola nickade i ribban. Ett riktigt sömnpiller (vilket gjorde att jag faktiskt slumrade till någon minut efter halvtimmen spelad).

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Bra skott av Bolasie, gick till inkast vid mittlinjen...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

1 - 1

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅJJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA DUNC

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

SÄSSEN LEVER!!!!!!!!!!!!!!!!









1 pers online

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Öka sessseeeen!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

2 - 1

Bra där Morsy din odugliga lilla hora

1
Andrealdo

Hoppet varade i fyra minuter...

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

Typ så..samma antal vi var världsmästare mot brassarna.

1
Andrealdo

3-1 nu, trist att vi har sju matcher kvar av säsongen utan möjlighet att nå playoff.

0
UpTheBoro

Då vare över jaha gla påsk nu ska ja bli full

3
nucleus

Har tippat 2 - 2Cardiff City - Middlesbrough

3 - 1

Det var det. Trist som fan. Synd på ditt fina intro. Fick upp förhoppningarna. Gla påsk.

2
Gazza

Tack för denna säsong. Enda positiv var tipset. Synd att man inte la in 100 000 på det bara.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva