Truppen till nästa år

0
UpTheBoro

Ja ni grabbar.. inte helt lätt detta alltså. Vilka vi ska behålla och inte. Särskilt inte när ekonomin ser ut som den gör, men det gäller ju tack och lov de flesta klubbar.

Spelare vars lån går ut:
Bettinelli
Bolasie
Kebano

Spelare vars kontrakt går ut:
Marvin Johnson
Mendez-Laing
Ashley Fletcher
Britt Assombalonga

Bettinelli har aldrig gett mig rätt känsla. Vi behöver en ny keeper i mina ögon.
Bolasie verkar vara en jävligt skön gubbe, feelgood på Twitter och likeable osv men tyvärr känns han mätt. Gjort sina uppflyttningar, tjänat sina miljoner, fått skina i PL. Känns som det är en attityd som omedvetet kan sprida sig i truppen. Man vill ju ha hungriga spelare med en drivkraft. Jag kan ju ha fel i det men njaae.

Kebano behåller jag gärna men tveksamt om det är realistiskt. Fulham ser ju ut att åka ut också så sannolikt att de ser en användning för honom.

Av de våra så tycker jag vi ska försöka behålla Fletcher, om det går, sen släppa resten. Nu är ju känslan att Warnock gillar Johnson som truppspelare och vem bryr sig egentligen, haha. Vi behöver ju kroppar i periferin och han jobbar iaf hårt även om han är begränsad.

Vad gäller Britt har jag länge trott på honom men den här våren talar ju sitt tydliga språk. Kan använda slantarna betydligt bättre. In i en ansatt organisation och satsa på Coburn eller vafan som helst.

Nu med facit i hand är det kanske vår sämsta värvning i modern tid? Dock har han trots allt i slutändan ett godkänt målfacit. Det ska han faktiskt ha.

Målvakter:
Archer
Sol Brynn
Dejan Stojanovic (har kontrakt till 23, oklart om de har köpoption eller dyl.)

Backar:
Dijksteel
Spence
Fisher
Grant Hall
Dael Fry
McNair
Nathan Wood
Bola
Coulson

Mittfältare:
Howson
Saville
Tavernier
Morsy
Browne
Wing (hittar inte info på hans kontrakt, förutom att lånet går ut)

Anfallare:
Akpom
Watmore
Stephen Walker


Akademispelare som figurerat:
Malley
Hackney
Sam Folarin
Isaiah Jones
Coburn
Romarn Burrell

Orkar inte utveckla detta ytterligare. Tror vi alla ser var hålen finns.

Väljer att inta en försiktigt optimistisk ställning, att vi troligen blir av med elefanten i omklädningsrummet och trots allt byggt ett starkt fundament. Med rätt pusselbitar in kan det bli bra.

För annars är det lätt att stirra ner i avgrunden, är inte en offensiv som skrämmer. Eller målvaktssida som inger trygghet

0
UpTheBoro

I och med att jag gått på tidig semester efter ett långt fotbollsår (nåja, spekulerar förvisso redan i nästa säsong) har jag helt missat att NW redan kastat Assombalonga och Fletcher över bord.

Därmed kan vi säga hejdå till resterna av Garry Monk-erans överbetalda skitvärvningar. Katastrof alltså.

Tycker NW gör helt rätt med Fletch. Han fick ett erbjudande med en rimligen rejäl pay-cut, och ville hålla oss på halster. Fuck honom. Borde känna en tacksamhetsskuld och ansvar kontra Gibson som investerat förmögenheter på honom med lite eller inget tillbaka.

In med spelare som vill spela för oss av rätt anledningar nu! Och vad gäller det litar jag helt på Warnocks omdöme

0
UpTheBoro

Jaja, lika bra att fortsätta då.

Att Bolasie och Kebano fortsätter vara i startelvan idag mot Wednesday, ska man tolka det som en indikation på att NW siktar på att behålla dem?

Missförstå mig rätt ovan med Bolasie, jag tycker verkligen att det är en bra spelare. Och vill han komma till oss av rätt anledningar efter sitt £75 000/v kontrakt hos Everton tror jag verkligen att det kan bli bra. Han verkar ju vara i fin fysisk form. Men han har alltså tjänat runt 200 miljoner på sitt 5-årskontrakt och inte verkat bry sig om att inte spela fotboll. Är väl snarare det jag ifrågasätter.

Kebanos kontrakt går inte ut förrän nästa sommar men kanske finns det en möjlighet?

Ser inte poängen med att spela dem annars.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva