Fulham - Middlesbrough 1 - 1

2
YakuBoro

Ny säsong!

Nu finns säsongens första matcher att tippa på och allas tröjor är nollställda!

Vi inleder mot Fulham på söndag och den sänds på Viaplay!

Ni kan se lite tidigare statistik mot Fulham på:
www.borovikings.se/matcher/show_match.php?match_id=822

Där kan man också notera att vi de senaste åren (sedan Boro Vikings startade 2005) vinner oftare än vi förlorar i Augusti, men att söndagar inte är vår bästa dag att spela på...

Glöm inte tippa:
www.borovikings.se/matcher/tippa.php?match_id=822

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Ända sedan jag såg den sista publikmatchen i serien (Charlton borta) så har fan inget varit sig likt. Brukar ju åka över 3-4 ggr/säsong och har lidit som många andra. Har dock fått blodad tand igen.

Championship kommer att bli hela havet stormar i början är min gissning, så det gäller att vara med direkt. Har dock inte känt så svalt intresse nånsin som för den spelartrupp vi har nu. Inga kvalitetslirare och inga profiler. Har inget emot Colin men för mig är det en för kortsiktig lösning.
Hoppas jag får fel.

Tippar 1-1

Hur är Covid-19 statusen för alla härinne då? Undertecknad gubbe har (peppar, peppar) klarat sig hittills och är nu dubbelvaccinerad.

Väl mött igen med förhoppning om en bra säsong.

2
Gazza

Alltid lika spänd inför ny säsong. Håller med om att vår trupp inte sticker ut på något sätt men man vet aldrig vad som händer. Utan stjärnor kanske vi kan vinna som ett kollektiv.

Gällande Covid är allt lugnt. Ingen smitta här och första sprutan tagen. Andra om en vecka.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Yeeees tydligen inget guld till de knäböjande woke-aktivisterna i OS - nya silvertårar från silver-Kosse hahaha

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Covidfrågan. Tar självfallet inget hoprafsat experimentgift som jordens vidrigaste politiker, mediabolag och läkemedelsföretag försöker tvinga på en.

0
Balken

Gött att de kör igång nu...

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Missar tyvärr matchen här på forumet då jag är iväg på hemligt uppdrag i eftermiddag....:)

Kul att se några gamla Vikingsrävar tippa resultatet idag, alltid något.

0
UpTheBoro

Personligen har jag tagit lite fotbollssemester efter EM efter vad som känts som 1 o ett halvt år oavbrutet, avslaget tomma läktare-gladiatorspel.

Ingen aning vad man ska tro, hoppas, förvänta sig! Ikpeazu känns betydligt mer som en Warnock-forward än någon av de vi haft tidigare så det kan ju va bra. Han får stångas så får de andra plocka upp bollarna och målen runt honom för nån målskytt verkar han ju inte va.
Trodde han var back när jag såg hans siffror haha.

Aja, ska bli spännande som fan! Blir tusen öl på bar!!

1
Sebboro

Kul med ny säsong!
Har fortfarande inte tagit mig över för att se en match på plats än så har planerat att ta med Wilf och göra slag i saken den här säsongen, så får se om det kommer någon lämplig match.

Gällande covid har jag klarat mig, tar andra sprutan i slutet av augusti.

Har faktiskt ganska bra känsla för säsongen. Får se om känslan sitter kvar efter idag. Tror på 1-1!

0
BoroDubai

Vilken svensk kanal visa matchen idag?

Hoppas Boro kan skrälla och resa hem med 3 poäng från London ikväll!

0
BoroDubai

Vilken svensk kanal visa matchen idag?

Hoppas Boro kan skrälla och resa hem med 3 poäng från London ikväll!

0
BoroDubai

Nya målvakten ser ok ut så här långt med.

2
YakuBoro

1 - 0

Skott utifrån...

Tycker vi började ok, krigade bra.
Men Fulham får mer och mer yta..

0
BoroDubai

Var ett bra avslut för mycket tid för Harry Wilson. Bola som inte var tillräckligt nära för att täcka det

2
YakuBoro

1 - 1

Bola 🔥🔥🔥

2
Gazza

Härligt Bola!!!

0
BoroDubai

Kul missade sista tiden med målet men verka blivit bättre spel efter bytena.

Bra poäng o få bygga vidare på denna!

2
Gazza

Känns som en bra start mot ett bra motstånd på bortaplan.

0
mndl82

Helt ok start.... sista 15 är det ju vi som går för vinst!! Bygg vidare på detta kan det bli kul i år, målisen känns stabil och trygg.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Sådär, då har man sett ikapp efter gårdagens eskapader. Såg väl okej ut, men som vanligt så saknas det spets. En fit och fulltränad Watmore var en besvikelse och den här nya Ikpeazu visar tendenser till att bli ett nytt hatobjekt. Tycker som flera andra att keepern kändes riktigt stabil, han stod rätt och hade bra kroppsspråk. Kul för Bola med målet och Tavs skott på slutet kunde gjort att vi stulit med oss tre pinnar hem. Fulham lär husera i de övre regionerna, spelade riktigt fint stora delar av matchen.

Noterar även i tråden att vår egen ökenräv är tillbaka, kul!

Ligacupen redan på onsdag.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva