*Chockhöjning* Matchday Live Streaming +100%

1
BIG FAT LAD

Inte nog med att klubben undanhåller information om hur man kan följa matcherna, som exempelvis igår, nu höjer de återigen priserna på streamingtjänsten. För säsongen 2019/20 betalade jag 1.400 kronor och ifjol 1.612 kr. Nu vill de ha 2.046 riksdaler för årets matcher och man får fundera på om man ska köpa enstaka matcher istället för hela paketet. Problemet här är att de har dubblat priset då det kostade 5 pund för en match 2019/20, 7 pund ifjol och 10 pund nu.

Det ska inte vara lätt, eller billigt, att vara Boro-supporter.

1
BIG FAT LAD

Satt på kammaren igår kväll och räknade antal kvarvarande matcher och uppskattade Viaplay-sändningar med min kulram.

Gick nu in och köpte hela paketet. Man gillar ju fotboll....man gör ju det lixom.

1
BoroDubai

Bra sponsring iaf då :)

1
BIG FAT LAD

Då har man pröjsat i år igen. Priset för denna säsongen blev 1.777 SEK. Fick tydligen nåt "Early bird"-pris, vilket gjorde det hela 300 spänn billigare än ifjol.

Börjar bli dyrt med alla ***** streaming-tjänster som man måste ha.

1
nucleus

Ja dom tickar på. Sport är ju speciellt dyrt. NBA league pass ligger runt den 2k nivån också sen Viaplay som är dubbelt och mer därtill per år. Får leta nytt jobb.

1
BIG FAT LAD

Vad kostar cykelsporten då, eller räcker det Eurosport 1? :)

1
nucleus

Cykelsporten är ju fantastisk i det avseendet. Dom tjänar typ inga pengar jämfört andra idrotter så man får ett helt år med GCN (Eurosports sändningsrättigheter men helt utan reklam och alla etapper i grand tours och endagslopp från start) för rund rödingen. Dessutom har dom lite tidiga fåglar och sånt där med men betalar glatt en femhundring per ÅR.

1
BIG FAT LAD

Okok, alltid något.

Fick tom betala Aftonbladet häromveckan för att se kvalet till Conference League.

1
nucleus

haha, ja dom suger ut ens sista slantar och så ett paket smör för 70 spänn på det..

1
BIG FAT LAD

Dont get me started om milersättningen bara asså 18,5 kr/mil när bensinen kostar 25...GAAAAH haha

1
BIG FAT LAD

Då var årets streaming betalad och klar. Fick betala 1.930 kronor och hann med att få early bird-priset.

0
UpTheBoro

Passade också på att hugga nu, men stör mig att man inte kan få lösa en prenumeration/månadsavgift. Och då menar jag inte att köpa lösa matcher, för det är ju också pissdyrt. Men är en saftig klump att hosta upp mitt i sommaren

1
nucleus

Kör Viaplay + enstaka matcher som vanligt då. Cheap Bird.

1
BIG FAT LAD

Edit/

1
BIG FAT LAD

Finns halvårsabonnemang med matchstream att köpa nu för 85 pund:
www.mfc.co.uk/videos/subscriptions

1
BIG FAT LAD

www.mfc.co.uk/news/2024/july/03/sky-broadcast-selections-confirmed-until-end-of-september/

Fick faktiskt fokusera lite när jag läste den där texten, men tolkar det som att det kommer sändas betydligt fler matcher på Sky än tidigare (dvs att vi kan kolla dessa på Viaplay). Speciellt detta stycke var intressant: "The League is committed to greater parity in the number of times that Clubs are selected for TV coverage across all competitions, with Clubs set to feature more than 20 times per season on Sky Sports."

Så vissa lag, förmodligen oss eftersom vi lär ligga i toppen, kommer att sändas över 20 gånger. Vi har 46 omgångar totalt så ungefär hälften av matcherna kommer då gå på Viaplay. För första gången så funderar jag därför på att strunta i att köpa Boro LIVE eftersom det känns som att betala dubbelt för samma produkt och att det spårat fullständigt med alla ***** abonnemang som man måste ha. Fast om priset halveras på klubbens streamingtjänst, vilket de väl måste göra eftersom nästan hälften av matcherna går att se på en annan plattform som folk redan betalar för, så kommer jag köpa Boro LIVE även i år.

1
BIG FAT LAD

Utan att ha kommunicerat det så har klubben lagt ut priset för säsongens Boro LIVE. Så sjukt att de inte meddelar detta i någon av alla kanaler som finns, inte heller ett ord om att det funnits ett "Early bird-pris". Det är som om de bara skiter i oss supportrar och min gräns passerades faktiskt här. Det går inte längre.

Lägg därtill att priset för hela säsongen är 140 pund, vilket är 1.892 kr. Tidigare år har beloppet varit följande:
2019 - 1.400 kr.
2020 - 1.612 kr.
2021 - 2.046 kr.
2022 - 1.777 kr.
2023 - 1.930 kr.

Med tanke på att jag redan betalar för Viaplay, och förmodligen kommer kunna se nästan hälften av matcherna där, så är priset cirka 1.000 kr för högt för att jag ska köpa Boro LIVE denna säsong. Jag kommer att ringa till Viaplay imorgon för att bara dubbelkolla att de verkligen sänder Championship 2024/2025. Återkommer.

1
BIG FAT LAD

Tråkigt besked för alla Viaplay-kunder - de har inte rättigheterna till Championship i år!

Fick följande svar från dem: "Kollade nyligen igenom våra rättigheter då en annan kund frågade och kan försäkra dig om att vi inte visar det hos oss i år.".

Så det blir till att köpa Boro LIVE lik förbannat.

1
Wilf Mannion

Djävligt märkligt. Viaplay har väl sändningsrättigheterna för såväl Premier League som Championship till och med 2028?

1
BIG FAT LAD

Jag ringde upp dem igen och ställde nu frågan till en chef på den högre hyllan hos Viaplay. Han bad att få återkomma och ringde efter en stund upp och meddelade att det bara är SKY som sänder Championship i år och att det alltså inte kommer sändas hos dem, möjligtvis att det kommer tillbaka 2027 och 2028.

Med detta sagt...flera av oss kommer säkert köpa Boro LIVE för att stötta klubben....MEN...jag tror att alla som vill kommer kunna se samtliga matcher hos denna fulstreamsleverantör: www.fawanews.com

Fawanews har ju räddat många detta OS då de oftast sänder från 7-8 olika idrotter från spelen. Man vill ju inte köpa ett abonnemang och stötta hästsportpsykopaterna på Max-TV.

Hela Sverige: "Eh, kan ni fixa så att vi kan se den här Truls Smörrebröd mot kinesiska världsettan på Kanal 5?".
Max-Tv - "Glöm det, ni får kolla på dressyr i fyra timmar när Patrik von Kittel och hans medtävlare kväver sina hästar så tungorna är helt blåa.".

0
Gibbo_UK

Efter att ha pratat allvar med Viasat så finns matcherna nu i tablån ;-)

1
BIG FAT LAD

Fick nu följande svar från Viaplay:

"Ja, vi säkrade rättigheterna igår kväll.. Det fanns inte med bland våra rättigheter tidigare vilket är varför du fick det svaret men nu ligger de där. Verkar som att det dröjde ett tag för de att besluta sig för vem som skulle få rättigheterna men vi lyckades fånga dem till slut. Vanligtvis brukar rättigheter säkras minst 1 vecka innan en turnering börjar men det tog sin tid för just EFL.".

Så att jag låg på så hårt som jag gjorde, och bland annat ljög om att tiotusentals svenskar som håller på lag i den engelska andradivisionen kommer att betala klubbarna ca 2.000 kronor för deras streamingtjänst och därmed avbeställa Viaplay, kan ha gjort att jag faktiskt fick dealen över linjen.

Det går bra att tacka mig i denna tråden. Har ni kompisar som håller på något annat lag i The Championship så kan ni självfallet även lägga in deras tack-hälsning till mig här.

0
Gibbo_UK

Det stämmer faktiskt inte. Vet inte vilken klant du fick svar från 😂
Precis som Wilf Mannion skrev så har de sen tidigare rättigheterna till 2028 men eftersom hela packet (Viaplay Group) är konkurshotat så stavas det pengar.

1
BIG FAT LAD

Ok, det var alltså inget möte igår där rättigheterna säkrades....de bara hittade på det. Då vet vi!

0
Gibbo_UK

Jag anser mig ha en rätt så trovärdig källa inom koncernen men vill inte ge mig in i diskussioner när jag egentligen inte vet. Glad att de visar iaf.
Ändringen är ju att Sky satsar på Championship denna säsong så troligen fick de hosta upp mer pengar innan de kunde presentera tablån.

www.live-footballontv.com/live-championship-football-on-tv.html

1
BIG FAT LAD

Intressant, Viaplay sänder inte Prestons match ikväll, men den finns uppsatt på Fawanews. Ska kolla nu om två minuter om sändningen verkligen går igång. Det här ska blir intressant. Vår match finns ju heller inte uppsatt på Viaplay, men som jag förutspådde så kan den sändas på fulstreamen.

1
BIG FAT LAD

Yeees klockren bild på Prestonmatchen och tom med kommentator. Ser bra ut inför morgondagen mao.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva