Det här vill ni INTE missa.
Håll er uppdaterade, hålltider kommer lagom till dan före dan.
Imorgon smäller det - traditionell uppesittarkväll på Boro Vikings och i år kryddat med tävling och Youtube-film.
Här kommer hålltiderna:
Kl.21.00. Tävlingen presenteras. Den som svarar rätt först vinner, förutom prestigen, ett fint pris som delas ut nästa gång vi ses.:)
Kl.22.30. Filmen ingen trodde fanns läggs nu upp. Se BIG FAT LAD, iförd Geoerge Friends härligt svettiga matchtröja, på Riverside Stadiums gräsmatta i samband med promotionmatchen 2016.
Se nu till att vara inloggade imorn kväll. Är det 0 pers online så blir det varken tävling eller klipp.
Väl mött!
Vår motståndare på Annandagen blir anrika Nottingham Forest Football Club. Därför kommer kvällen frågetävling att handla om just den klubben. Här kommer frågorna, den som svarar rätt på samtliga frågor först vinner både ära och pris.
1) Jag blev Boro-supporter i samband med Sveriges match mot England på Råsunda -89. Fanns det någon spelare från Forest i den engelska startelvan, skriv efternamn.
2) De senaste åren har Boro haft flera spelare som varit stora supportrar till Nottingham Forest. Nämn två av dessa?
3) Obs dubbelfråga! I samband med Italien vm -90 lyckades en ökänd och legendarisk Forest-supporter att bli tvisad ur landet. Vad hette han och hur identifierades han efter sin död?
Härligt att traditionen hålls i även om deltagandet från mitt och andras håll kunde vart bättre. Har annat på gång nu men vill ändå komma in här med en julhälsning till alla vikings. God Jul!!
Har svaret på fråga 2 men är för ung för de andra och alldeles för ovärdigt att googla sig till det så lämnar detta (troligen) mycket fina pris åt en värdig vinnare. Utelämnar av samma anledning mitt svar ;)
Så ville i slutändan bara briljera och framförallt precis som nucleus önska er en riktigt God jul!! Hörs på annandan vänner 🎅🎄🎅🎄🎅🎄
Skoj med tävling.
På fråga 1 är det antingen Des Walker eller Stuart Pearce men jag har ingen aning om vem av dom som lirade den matchen så jag gissar på den sistnämnde.
På fråga 2 och 3 är jag helt rökt…
God Jul på er alla.
Får tyvärr passa jag med... Men kul med initiativet och önskar eder alla en God Jul!
0 pers online är tyvärr för lite för att jag ska lägga upp filmen. Vi får ta det nästa uppesittarkväll.
God Jul - ses på Annandan!
Fortfarande ingen som svarat rätt efter 38 timmar - bara på Sveriges mest oengagerade fotbollsforum, bara här haha! Skrev att det handlar om att svara först och jag skiter väl i hur ni får fram svaret. Kan man svaret på någon fråga så tjänar man ju in tid då man slipper googla.
Kul initiativ med frågesport!! Kan erkänna att jag var tvungen att stödgoogla, lite för ung. :)
1. Ja. Des Walker och Stuart Pearce. Tror båda spelade.
2. Assombalonga, och tyckte det var någon mer i samma veva men minns inte vem. Men säger Colin Cooper då.
3. Måste vara Paul Scarrott? Identifierades med hjälp av tatueringen på insidan av läppen.
2. Bamford kanske?
Ingen lyckades svara rätt på samtliga frågor, men Sebboro är riktigt nära. Här kommer svaren:
1. Des Walker och Stuart Pearce.
2. Assombalonga och Bamford.
3. Legendariske fotbollshuliganen Paul Scarott identifierades mycket riktigt med hjälp av sin "Forest"-tatuering på insidan av underläppen.
Man får vara nöjd med nivån på frågorna när ingen svarar rätt trots att alla sitter på facit. :)