Bournemouth - Middlesbrough 0 - 0

5
BIG FAT LAD

Nu börjar det dra ihop sig på allvar, vinna eller försvinna.

Gissar på Connely och Baloguan från start.,,

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ja det är väl troligt. Och Joanna Lumley i mål som vanligt. Vet inte vad Wilder ser i dom faktiskt.

All den speltid som Bill och Bull aka Knoll och Tott aka Humle och Dumle har fått kanske kan ha kostat oss en play off plats. Coburn/Watmore är det ju lite mer riv o slit i enligt mig. Ge dom chansen några matcher. På målvaktsfronten är ju tyvärr tunt bakom en som inte håller måttet.


Lite off topic men en bra sammanfattning tycker jag:

twitter.com/JM_Devine/status/1514176293155266562?s=20&t=GAixZqF_uVdbfjKJHVJb1A

5
BIG FAT LAD

Lyssnar på presskonferensen och den där senaste podden med Wilder. Han börjar gå mig på nerverna. Kastar Watmore, Coburn och Sporar under bussen för att de inte gjorde mål mot överlägsna serieledarna, men säger inte ett ord om att hans handplockade målskytt inte lyckas göra ett eget mål på 15 jävla matcher.

Sanningen är att vi ligger ”ungefär” där vi alltid brukar ligga, oavsett manager.
www.transfermarkt.com/fc-middlesbrough/platzierungen/verein/641

Drar ner mina egna förväntningar rejält inför slutspurten.

1
Gibbo_UK

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Jag med! Hoppas på att ha fel givetvis.

Warnock fick credd fört han hjälpte upp situationen när han tog över och sen ner det dalade utför så fick Wilder credd för att ordna upp det igen. Tycker inte det hänt nåt egentligen. Stampar på samma fläck liksom. Skulle vilja ha en ny manager med lite nytt tänk. Fotbollen är annorlunda nu för tiden. Även i klassiska Championship. Känns som vi har lättare att dala ner mot nedflyttningsstrecket än att ta oss upp i PL. Vad skulle vi dit att göra egentligen med denna trupp? Så värst många nyförvärv skulle vi inte ha råd med. Eller vad säger ni?

Som jag skrev tidigare i mitt inlägg som försvann. Bernie Slaven sent 80-tal var vår senaste 20+ målskytt (ligan). Sorgligt. Det är väl bara Wilf Mannion, Morfar och jag som kommer ihåg honom spela?

Jobb idag. Är ursäktad till matchen.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ja Bernie Slaven glömmer man inte i första taget. Kanske inte världens bästa tekniker men producera
mål kunde han verkligen.

5
BIG FAT LAD

Tror faktiskt vi kommer att ha råd med en del nyförvärv om vi skulle gå upp. Först kommer det ju in 1,8 miljarder: www.fotbollskanalen.se/england/makalosa-pengaregnet---18-miljarder-vantar-janssons-brentford-vid-pl-avancemang/

Sedan ska ju Spence säljas och det man läser ser helt okej ut, minst 250 millar:
www.nottinghampost.com/sport/football/transfer-news/nottingham-forest-transfers-djed-spence-6853885

Skulle vi sedan sälja Jones, Gud förbjude, så kan vi nog räkna med ytterligare 350 millar.

Och Gibsons företag har precis visat upp ett rekordresultat från fjolåret: www.gazettelive.co.uk/news/teesside-news/profits-steve-gibsons-transport-firm-23607840

Så skulle säga att om vi går upp så kan vi nog hänga kvar ett tag, givet att vi inte får en manager som satsar på att spela oavgjort varje match....

Slaven minns man från tiden då Boro alltid vann med 2-1. Det var i alla fall känslan när man kollade resultatet i tidningen dagen efter matchen.

Vikings Syd> Det där Sir Tobys är ju stängt när matchen börjar på måndag. Finns det något annat ställe som ni kan rekommendera, helst så nära Centralstationen som möjligt?

4
Morfar

Jag bad Niva skriva något om Boro i en bok han signerade. Det blev några uppskattande ord om Slaven som spelare och författarkompis.

5
BIG FAT LAD
1
Andrealdo

Skönt att slippa Dyche nästa säsong i Championship :)

Ja, Patrick Bamfords 17 mål på 38 matcher är det närmsta jag upplevt en anfallare som kan göra 20 mål. Om inte Marco Branca gått sönder 98-99 hade han nog landat på 20 plus.

Jag jobbar idag så får se matchen i efterhand. Men ska försöka ta fram statistik kring det här att vi aldrig haft nån riktigt vass målskytt under 2000-talet.

Tycker dock ni är lite väl kritiska mot Wilder nu. Connolly-grejen är ju märklig, men de senaste förlusterna tror jag bara är tillfällighet. Tror vi har möjlighet att studsa tillbaka nu.

5
BIG FAT LAD

Connally startar....

Balogun däremot, som gjort 5 mål på sina senaste 4 senaste matcher, placeras på bänken.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Helt obegripligt

5
BIG FAT LAD

Fumley petad så in med den andra clownen.

3
nucleus

Bara att hålla med skiftbyte i clownfabriken. Daniels har ju om möjligt varit snäppet värre än fumley.

Femte gången jag skriver det playboybunnyn Connoly har GARANTERAT minuter inskrivna i lånedealen, jävligt synd för oss.

3
nucleus

Tycker ändå det är rätt att vi byter målvakt. Men har vi ingen annan som ska få chansen?

5
BIG FAT LAD

Nån som hört hur länge Fry är borta?

5
BIG FAT LAD
3
nucleus

Medicinmännen leder just nu löpmetersmatchen. Dom tar topp tre, watmore fyra.

5
BIG FAT LAD

Läge för Crooksy att gå in och markera mot någon av deras spelare nu, vi blir slaktade.

3
nucleus

haha fin monolog

5
BIG FAT LAD

VAFAAN BLÅSTA PÅ TVÅ STRAFFAR INOM EN MINUT!!!!!!!!!!!!!

5
BIG FAT LAD

Smutisiga domarhora

5
BIG FAT LAD

Varför går inte samtliga av våra spelare direkt fram till domaren när han blåste för halvtid och frågar honom om de två straffarna som vi skulle haft?

5
BIG FAT LAD

Connally är fan helt osynlig, hellt lost. Inga avslut, inte involverad, ingenting.

3
nucleus

Jag såg honom en gång i minut 30 när han gav bmouth en frispark

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

En rent ut sagt bedrövlig spelare

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Ändock har han fått drygt 60 minuter....hittils

5
BIG FAT LAD

CONNALLY SLIPS HAHAHAHAHAAH

3
nucleus

Då har vi 10min med 11 spelare då

5
BIG FAT LAD

...och när ska Daniels fucka up, det undrar jag?

5
BIG FAT LAD

Sedärjag, Crooks tar ett gult och är borta de tre närmsta matcherna.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Blackburn och Sheffield U förlorade. Alltid något. Viktig match på.måndag!

5
BIG FAT LAD

Ja, som vanligt har vi sjukt flyt med de andra resultaten, men börjar bli läge att dra nytta av det också.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva