2022/23 (2)

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Mogga klar för Sunderland. Lycka till Tony men inte klubben. Dålig tajming eftersom vi har dom på måndag. Hade gärna sett honom i Boro igen istället för tomten vi har nu.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Det blir vinkelslip på min Mogga-tatuering i eftermiddag.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Då får du ett nytt ärr under Karanka, Warnock, Strachan och Monk 🤣

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

haha

Verkar inte som att Wilder får in sina tre ytterligare startspelare i detta fönster....så hoppas han avgår nu då.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Har han avgått ännu?

2
Gazza

Tragiskt

1
Andrealdo

Ja, vilket antiklimax det blev på deadline day. Undrar hur stämningen är inom gruppen. För Wilder lär väl inte vara så sugen på att vara kvar nu och spelarna själva har ju fått höra från sin tränare att de inte håller.

Jag tror ändå vi var möjlighet att nå playoff om man kollar igenom vår trupp.

Målvakt: Playoff-klass. Även om Steffen inte imponerat hittills så tror jag starkt på honom. Även Roberts är en bra backup.
Jämfört med ifjol: Klart bättre

Mittbackar: Playoff-klass. Här är det snudd på topp 2-klass. Clarke och Lenihan som var topp 5 bästa backar ifjol har värvats och kvar finns fjolårets starka uppsättning. Enorm bredd. Det enda som gör att jag inte sätter topp 2-klass är att försvaret trots allt sett svajigt ut i ligastarten.
Jämfört med ifjol/ Bättre

Wingers: Topp 2-klass. Hade inte velat byta ut Jones och Giles mot nån annan. Bästa wingbacks vi haft på evigheter. Skönt att vi kan attackera från båda kanterna denna säsong.
Jämfört med ifjol: Bättre

Mittfält: Mittenklass. Crooks är ju toppklass, men sen känns det tunnare. Howson är 35 år och Mowatt ska ersätta Tavernier. Dessutom är Payero utlånad. Väldigt få alternativ på mittfältet. Vi kommer behöva plocka in nån kontraktslös spelare, typ Fabian Delph.
Jämfört med ifjol: Sämre

Anfall: Mittenklass. Muniz tror jag mycket på. Tror han kan nå 15 mål. Forss och Hoppe kan kanske göra 5-10 mål. Så det är ändå okej. Men vi hade behövt en till striker. Men går hellre in med det här än Sporar, Ikpeachu och Watmore.
Jämfört med ifjol; Lite bättre

Så summering: Vi är bättre denna säsong och ifjol var vi nära playoff trots tung höst. Så playoff borde vara rimligt att nå. Jag tycker också det var bra att vi inte köpte för sjuka summor. Strand Larsen som vi jagade kostade ju 120 miljoner, att Gibbo vägrade betala mer än 80 miljoner för en norrman i holländska ligan man inte hört talats om tycker jag ändå är sunt. Surt bara att vi inte hade scoutat fler alternativ. Men vi lär ju kunna göra en satsning i januari, så är vi inom 10 p från playoff vid nyår kan vi fixa det här.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Ryktena säger att Wilder sökt managerjobbet i Bournemouth och klubben är inte så glad. Dessutom var han tydligen inte på sista träningen. Vi får se vad som är sant. Inte mig emot iaf om han drar. Det här funkar inte.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Har han avgått än, börjar bli orolig.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Knull-Karen igen.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Hoppas verkligen att han drar.
Knull-Karen haha.
Kanske blir en långkörare på fyran framöver.
Klubbsekreterare söker fotbollsspelare


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva