Wilder kickad - nu vem?

2
bud2me
6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Inte en dag för tidigt

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Vem som än ersätter får arbeta hårt för att få ordning på laget igen.
All dynga som Wilder har skyfflat in i klubben i form av Forss Mowatt Clarke Smith och Hoppe
betyder väl att en ny tränare i första hand får försöka klara oss kvar i divisionen

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

YEEEEEEEEES ÄNTLIGEN! Ett halvår för sent bara.

Jag inledde en bojkott i och med laguttagningen i lördags. Känslan då som nu var ju att han höll Jones och Giles på bänken enbart för att han ville bli sparkad. Han drev med oss helt enkelt så det blev omöjligt för Gibson att inte agera.

bud2me> Helt enig - ring Pearson!

1
Andrealdo

Ändå lite kul att Leo blir tillfällig huvudtränare nu, tänk om han gör succé, vilken dröm det vore :)

Jag vet inte vem som bär främsta ansvaret för vår sommarrekrytering. Forss och Hoppe som värvades in för 70 miljoner kronor har ju Wilder sagt att det är spelare för framtiden, då kan han ju själv inte trott på dom. Varför värvas dom då in? Är det Gibson som tagit dessa galna beslut?

Wilder var tydlig med att han inte var nöjd med övergångarna i somras och det känns som han velat bråka sig bort från klubben. Och beslutet att peta våra wingbacks efter ett uppehåll där de fått vila om de var slitna är ju sinnessjukt. Så helt rätt att han får gå nu. För spelarna har känt av stämningen.

Men vem ska vi få in nu då. Måste kolla runt vilka som är tillgängliga. Tror inte Nigel Pearson vill lämna Bristol C nu när det går bra. Och vill vi inte ha nån lite yngre ändå. Less på gubbar nu.

1
Andrealdo

Här är min ranking över tränarna som är utan klubb som det ryktas om. Hetast överst, svalast längst ned.

Xisco Munoz: Förde upp Watford till PL, fick sen sparken där något oväntat. Verkar ha varit populär i Watford och efter ett år i Spanien säger han sig vara sugen på Championship igen.

Sean Dyche: Inte den roligaste fotbollen, men han vet hur man tar poäng och hur man får en stark laganda. Känns som det är nåt vi behöver nu.

Ole Gunnar Solskjaer: Säkert dyr och han känns fortfarande rätt oprövad. Men hade ju varit lite kul med norrmannen på tränarbänken.

Carlos Corberan: Gjorde succé i Huddersfield förra säsongen, lämnade i somras för ny utmaning i Olympiakos där han fick sparken tidigt. Lärt sig av Bielsa och är ung och hungrig.

Rob Edwards: Annan lovande tränare som coachat Englands ungdomslandslag och förde upp Forest Green till League 1. Men fick inte till spelet alla i Watford. Det ger vissa frågetecken.

Scott Parker: Har gjort det bra i Championship tidigare i de klubbar han tränat. Sen räcker han inte till på högre nivå. Men borde kunna lyfta oss mot playoff som en tillfällig lösning för denna säsong.

Chris Hughton: Har inte tränat en klubb sen fiaskot med Nottingham. Var ändå en högt ansedd tränare innan dess. Värd få ny chans snart. Men är ingen garanti för framgång.

Mark Warburton: Fick sparken från QPR och känns som en medioker Championship-manager.

Michael O’Neil: mFick sparken från Stoke och känns som en medioker Championship-manager.

Sam Allardyce: Gäääääsp

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Mr. Wilder, snälla kom tillbaka, vi glömmer allt och kör på som vanligt:
www.thenorthernecho.co.uk/sport/23015414.middlesbrough-interested-gary-oneil-new-boss/

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Gary O'Neil? Kan ju för fan inte vara sant

1
Andrealdo

Haha, sjukt att vi försöker få in O’Neil som tränare. Han har ju ingen erfarenhet alls som tränare och en mindre lyckad spelarsejour hos oss. Låter som att klubbledningen vill ha in en ung tränare, så att jaga Pearson låter inte troligt.

1
Andrealdo

Skulle vilja flytta ner Dyche på min lista, glömde bort hans kommentarer om Boro förut.

Man måste faktiskt ifrågasätta Gibson och Bausor. Våra tränare senaste 15 åren har varit:
Wilder, Warnock, Woodgate, Pulis, Monk, Agnew, Karanka, Mowbray, Strachan, Southgate

Vilka får godkänt? Karanka har bäst segerprocent med 47% segrar. Med tanke på att en av säsongerna var i PL så är det riktigt imponerande. Så Karanka är väl den ende tränaren som lyckats senaste 15 åren, om man bortser från den otroligt tråkiga fotboll han förespråkade. Men att ständigt misslyckas med att hitta bra nya tränare, då bör man väl avgå??

Noterbart är även att 11 av de 12 senaste lagen som gått upp till PL haft en segerprocent på en bra bit över 50%. Eller gapar vi efter för mycket? För bara en tränare i Boros historia har lyckats ha en segerprocent på över 50% (Harold Stepherson, 1973)

1
boozeboy

Det är dags att boro vikings går tillsammans som en fiktiv person och driver skiten!

1
boozeboy

Gibson har snålat länge och haft dåliga scouts. Gibson kommer alltid vara en legend för mig men ibland försöker han göra lite för mycket rätt istället för att satsa på success för laget. Hans oändliga arbete och vara gott föredöme när det gäller fairplay kostar oss mest. Dags att köra lite!

2
bud2me

Solskjaer är ju inte ett namn taget helt ur luften.

Men något är snett i klubben.

När tex Monk togs in och fick vända nästan direkt så undrar man ju över den kartläggningen. Och ungefär samtidigt så värvades Jason Rhodes, av sin farbror….., in och fick också vända nästan på en gång när Monk inte gillade sin företrädares släkt.
Monk hade en vinstprocent på strax under 50% och fick gå med saltade agentkostnader som eftermäle.
Som ett exempel på något som kärvar.

Men det verkar ju vara någon som kör ett race i Boro som inte är sunt. Usla värvningar, managers som ska ge avancemang men misslyckas gång på gång och ingen spelidé alls.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Leo Percovich i all ära ”but he shouldn’t be near a dugout”.

Intressantaste namnet nu enligt mig är Kjetil Knutsen. Honom skulle jag ringa direkt men det kommer säkert bli soldoktorn O’Neill.
Annars om jag fick välja skulle jag ta Rob Edwards.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Kjetil Knutsen i Boro hade ju onekligen varit oerhört intressant. Tror dock inte han nöjer sig med att ta över ett lag i Championship.
Jag sätter pengarna på att det blir Scott Parker....

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Då sätter jag mina på Rob Edwards 🤓


Place your bets, please!

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Jaha, nu är damp-barnet Leo ute och slänger ur sig floskler så man sitter och skruvar på sig framför datorn. Måtte denne Bob Edward vara på plats snart.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Leo stack ju hem med svansen mellan benen efter Karankagate men efter det mycket tragiska som hände hans familj så blev han tagen till nåder igen. Han är Gibsons (speciellt dotter Victoria) och fansens favorit och han kommer att säga sånt som alla vill höra nu. För mig är det alldeles för amatörmässigt att ha med någon i klubben på de grunderna.

Vår trupp är för medioker. Enligt mig så har vi bara två spetsegenskaper. Giles vänsterfot och Jones snabbhet. Jag skulle sätta den förstnämnde på innermitt och den sistnämnde på topp. Har inte blivit tillfrågad än men jag tror inte Telia släpper mig iaf :-)

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Jag är kontraktslös men har heller inte tillfrågats. Det är nog åldern det faller på. Klubben söker ju en yngre förmåga.....

0
UpTheBoro

jag däremot har blivit tillfrågad men det föll tyvärr på arbetstillståndet

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Wilf/

Dina affärer med Daniel Kindberg är inte preskriberade än så du får vänta några år.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Sitter i Hasan Cetinkayas privatjet på Bromma. Lyfter om 5 min. Blir upphämtad av Neil på Teeside Airport. Skriver här direkt när jag träffat Stevo och Kieran.

Räkna med uppflyttning samt Europa nästa år då vi tar FA-cupen.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Dä gååår allrii. Du kommer bara att värva en massa gnagare.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Positivt att vi har humorn kvar här på Vikings i dessa mörka tider

1
Andrealdo

Blir för mycket barhäng för spelarna om BFL tar över. Dessutom skulle han bli uppvisad på läktaren varannan match…

Om 10 Champions League-titlar med Boro på Football Manager är meriterande så skickar jag in min ansökan…

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Varför är glaset alltid halvtomt på Närkeslätten....:)

Haha du har en poäng, Andrealdo.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Har inget hört än. Inget missat samtal….

2
bud2me
1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Läser de aktuella namnen och är djupt oroad men har blivit informerad att den tilltänkte managern inte finns med på oddslistorna. Vet inte om det är bra eller dåligt.

5
BIG FAT LAD

Har tippat 1 - 1Cardiff City - Middlesbrough

Det måste var bra.

Själv har jag bestämt mig för följande namn:
Manager: Mauricio Pochettino.
Assisterande: George Friend.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

En trojka med Arca-Mido-Shawky vore mumma.

6
Wilf Mannion

Har tippat 2 - 1Cardiff City - Middlesbrough

När man hör rykten om att Lee Cattermole
är en tänkbar ersättare för Wilder har man svårt
att se ljust på framtiden. Tror inte det blir någon
överdriven nytändning för klubben med skåpmat.....

1
boozeboy

Lee Cattermole är favorit enligt bettingbolagen, 2/1 följt av Carrick på 3/1.

1
boozeboy

Kan tänka mig att Cattermole går in som assisterande dock. Men som huvudtränare har jag svårt att se att det blir verklighet.

0
UpTheBoro

Nån som vet något mer? Blir det Cattermole eller?

Känns som Woodgate all over, även om intrycket är att Cattermole har mer pondus och är mer av en naturlig ledare

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Leo kvar på onsdag iaf. Cattermole lär det inte bli för han ska tillbaks till U-16 vad jag hört.

1
boozeboy

Enligt skybet är det typ redan klart att det blir Carrick.

m.skybet.com/football/manager-specials/event/30328677

1
boozeboy
1
Andrealdo

Jag landar i att jag är nöjd med Carrick.
- En ung och hungrig tränare
- Bara tränat United i tre matcher, men blev 2-1-0 under en tuff tid för klubben och tre bra matcher spelmässigt
- Hyllas av spelarna för att vara väldigt sympatisk
- Sir Alex ringde Gibson och sa att detta är ett kanonval
- Jag gillade Carrick som spelare, hade inget emot honom

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Jag är varken för eller emot. Det är upp till bevis som gäller. Känns bara riskabelt med en ny yngre manager som vill göra karriär med vår just nu utsatta tabellposition och klena trupp.

1
boozeboy

Är också svagt positivt. Starkt positivt när man såg namnen han tävlade mot.

1
Gibbo_UK

Har tippat 2 - 0Cardiff City - Middlesbrough

Enligt mina källor så ska MC underteckna sitt kontrakt på måndag förutsatt att de två sista bitarna faller på plats. Jag förutsätter att det gäller Phelan/Meulensteen som väl inte vill jobba gratis. Lön ska ju fortfarande betalas ut till Kalle Anka trojkan som nyss lämnat. Semaforen Leo ska väl antagligen också ha en plats (Gibsons krav?).


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva