Januarifönstret 2023

5
BIG FAT LAD

Är väl första gången som man knappt bryr sig om detta fönster. Vill bara att alla sitter ner i båten.

Fast visst, såg lite filmer på Cameron Archer, han verkar vara den spelare som Rodrigo Muniz vill vara. Jag är starkt positiv till det lånet.

6
Wilf Mannion

Har tippat 1 - 2Middlesbrough - Leeds United

Håller med. Tror Archer kan göra succe i
Boro. Muniz däremot tycker jag ska förpassas tillbaka
till Fulham. Ett av många lån som kan betraktas
som helt misslyckat.

0
mndl82

Nu rycker PL klubbarna i Akpom, va kan man få för honom? 27 år och Engelsman borde göra han rätt överväderad men med tanke på att vi har en forward som gör mål för första gången på 15 år så borde vi hålla hårt i han!

0
Boroboro

Känns smått overkligt att vi efter 26 omgångar har gjort tredje flest mål i Championship. Hur länge kan denna formen hålla i sig, som Boro-fan har man ju vant sig vid sorg och tabellras

5
BIG FAT LAD

Jaha, då var Archer klar. Och läser man kommentarerna i sociala från dem som följt honom de senaste åren så kan vi redan nu boka flygbiljetter till London helgen 28-29 maj.

Det här kommer bli väldigt intressant, måtte han passa in i laget med sin personlighet och att det inte blir några slitningar nu när flera anfallare kommer bli helt överflödiga. Noterar också att han får tröja nummer 10 direkt och vet inte riktigt hur jag ska tolka det, ett så kallat "statement" hehe? Blir i alla fall både lite uppspelt och småsvettig när jag tänker på det.

Det verkar som vi faktiskt går för det nu, gubbar. För en enda ***** gångs skull. Kommer bli en kul vår på Vikings. Köp halvårs-paketet och se samtliga matcher för 85 pund för detta vill ingen missa.

5
BIG FAT LAD

Verkar som vi stal Archer precis när han skulle krita på nytt låneavtal med Preston. Är fullständig "meltdown" på deras forum, "vuxna män som gråter" och allt det där. :)

Hörde självfallet av mig till min Preston-polare om Cameron och fick svar efter många timmar haha! Tydligen är det en ganska stabil kille, inga nattklubbsskandaler eller att han spöat skiten ur sin flickvän eller våldtagit nån brud. Detta är ju så vanligt i just de här sammanhangen av någon konstig anledning. Så det var ju ett positivt besked plus att han är citat: "svinbra".

2
bud2me

Jag hade inte tackat nej till Dell Alli.,,,, så risig hans karriär blivit men ändå bara 25 år har ju världens chans.

1
Andrealdo

Nu är även Daniel Barlaser klar för oss. Klockren värvning känns det som. Har varit Rotherhams bästa spelare senaste fyra åren och med utgående kontrakt i sommar lär han inte ha varit allt för dyr. En sittande mittfältare med otroligt bra passningsfot. Visserligen har ju Howson och Hackney gjort det kanon, men Howson är 35 och Hackney fortsatt i en fas där han utvecklas. Ska vi lägga in ytterligare en växel är det här rätt.

Det som talar emot succé är att jag kände samma sak när Mowatt kom…

Lite kul från transferfönstret är att Watford kände sig så dåliga i förlustmatchen mot oss att de i ren panik dagen efter värvade Britt Assombalonga :)

5
BIG FAT LAD

Lite småspännande med Barlaser, Han verkar vara rejält saknad i Rotherham och såg att de gjorde en avskedsfilm till honom också. Såg nån highlightsfilm och han har långa jävla massajben som han kutar omkring med. Tydligen bra polare med Crooksy också från Rotherham-tiden. Ställer mig positiv, som sagt Howson blir inte yngre.

Noterade också att vi får in ytterligare en lite yngre spelare på lån från Villa, Aaron Ramsey. Ingen aning, men ser att han spelat i U21-landslaget.

0
UpTheBoro

Och där skickades Hoppe på lån till hibernian. Han känns alldeles för dålig tyvärr.

Har någon av våra lån lyckats där? Ledde till att vi slarvade bort Nathan Wood så är ingen favoritklubb

0
UpTheBoro

Balogan leder skytteligan i Ligue 1 ett mål före Mbappe och tjockisen Connolly smällde in 2 för Hull i helgen.

Säger det en hel del om surpuppan Chris Wilder? Ingen aning

5
BIG FAT LAD

UpTheBoro, trodde du drev först så var faktiskt tvungen att kolla upp det. Att riks-sopan Connally träffar mål två gånger under en och samma match är förvånande, men Balogans utveckling är ändå sensationell och snudd på chockerande.

3
nucleus

Firma Balogun Conolly har ju hånats flitigt här med all rätt sen är säkert Wilder en del i problematiken men Connolly är ju fan inte bra, det kan ingen påstå. Balogun tyckte jag däremot visade kvalitéer i stunder men stämningen i laget, kursen vi var på och allt sånt kanske bidrog till att han inte fick till det. Dessutom spelade han väl out of position långa stunder.

Hörde detta att han lassar in mål för ett tag sen och tydligen så är deras manager i Reims en ung kille vid namn Will Still eller nåt åt det hållet. En fantasy manager nörd ut i fingerspetsarna som tog över som care taker och bara staplat segrarna på varandra och nu fick tydligen Reims pynta i storleksordningen 30k euro för varje match han är ansvarig för då han saknade rätta utbildningar för att leda laget.


Svara på inlägget

Du måste vara inloggad för att skriva